⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست تصویب سختی کار برای رانندگان باری جاده‌ای
◻️ درخواست تشکیل نظام مهندسی پزشکی کشور
◻️ درخواست رسیدگی به مخاطره جدی برای باغ ملی گیاه‌شناسی ایران

دستور فوری ریاست جمهوری نسبت به توقف کارخانه سیمان فرداد روستای ویدر شهرستان

#توقف_کارخانه_سیمان_ویدر_فرداد

دستور فوری ریاست جمهوری نسبت به توقف کارخانه سیمان فرداد روستای ویدر شهرستان

بسمه تعالی

ضمن عرض سلام و احترام خدمت

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا رئیسی


روستای (ویدر) از بخش خرقان شهرستان زرندیه و ما اهالی (ویدریها) را با احداث سومین کارخانه سیمان غیر ضروری (سیمان سفید فرداد) در منطقه به روی یک آتشفشان نشانده‌اند که اگر بخواهد فوران کند نه از "تاک" نشان می‌ماند نه از "تاک نشان".

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، به استحضار می‌رساند سومین کارخانه سیمان غیر ضروری برای منطقه، شهرستان و زرندیه و استان مرکزی و حتی کشور در محدوده کوچک روستای ویدر بواسطه اشتهای سیری ناپذیر سودجویان با فریب دستگاه‌های دولتی و ابهامات فراوان در صدور مجوزها در حال ساخت می‌باشد.

ما اهالی ویدر با مراجعه و درخواست کمک از، اعضای محترم شورای اسلامی ویدر، دهیاری محترم ویدر، سمن های محیط‌زیستی، نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای ساوه و زرندیه جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج محمد سبزی، بخشدار محترم خرقان جناب آقای مهندس عظیمی، جناب آقای دکتر علی سلاجقه ریاست محترم سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، فرماندار محترم شهرستان زرندیه جناب آقای مهندس آذری، آقای اسکندری دادستان محترم شهرستان زرندیه، خواستار توقف کارخانه سیمان فرداد و انتقال آن به مکان مناسبی از کشور عزیزمان ایران شدیم، متأسفانه تا این لحظه علیرغم تلاش‌های دلسوزانه نماینده محترم و ریاست سازمان محیط‌زیست کشور نتیجه بخش نبوده.

دلایل مخالفت ما امضا کنندگان بشرح ذیل می‌باشد:

_ محدوده روستای ویدر و بخش خرقان و شهرستان زرندیه از لحاظ برداشت آب در وضعیت قرمز آبخیزداری می‌باشد و با خشکسالی فزاینده روبروست، در صدور مجوز برداشت آب از منابع آب شهرستان زرندیه و وزارت نیرو ابهام داریم، انتقال آب توسط تانکر از نقطه دیگر شهرستان زرندیه ( برای اولین بار در صنعت پر مصرف و آب بر سیمان حتی در جهان )
_ عدم رعایت سند ملی آمایش سرزمینی، روستای ویدر توسط ۴ معدن محاصره شده و احداث کارخانه سیمان سفید امکان زیستن را از ما گرفته و کرامت انسانی ما در دادن مجوز در نظر گرفته نشده، مضافا اینکه کارخانه سیمان خاکستری ساوه در فاصله ۵ کیلومتری و کارخانه سیمان سفید ساوه در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری ویدر، کارخانه سیلیس، کارخانه فرآوری آهک در فاصله حدود ۵ کیلومتری مزید بر علت معضلات اجتماعی و زیست محیطی می‌شود.
_ فاصله بسیار نزدیک کارخانه به ۲ رودخانه فصلی ویدر که آلاینده های شیمیایی کارخانه موجب آلودگی محیط زیست منطقه و مراتع پایین دست می‌شود که برای دام و انسان زیان آور خواهد بود ( عدم تائیدیه محیط‌زیستی توسط محیط‌زیست شهرستان زرندیه ) که با نادیده گرفتن محیط‌زیست شهرستان زرندیه از سوی محیط‌زیست اراک و تهران مجوز محیط‌زیستی گرفتند.
_ فاصله بسیار نزدیک تا جاده محلی خرقان که در صدور مجوز قانون پایمال شده است، فاصله ۳۰۰متر هم نیست که در مجوز ۸ کیلومتر قید شده.
جاده خرقان ( منطقه گردشگری مردم شریف شهرستانهای ساوه و زرندیه ) بواسطه تردد گردشگران از راههای پر حادثه می‌باشد که تردد وسائط نقلیه سنگین کارخانه سیمان احتمال تصادفات و نقص عضو و فوت عزیزانمان را بالا خواهد برد، ریزش آلاینده های متصاعد شده از کارخانه بر روی سطح جاده مثل سیلیس و صابونی و لغزنده شدن آسفالت و تردد بیش از حد مجاز بواسطه گردشگری بودن منطقه، در صدور مجوز توسط وزارت راه و شهرسازی و مسکن ابهام داریم.
_ استفاده از تجهیزات دست دوم و انتقال آن از نقطه دیگر از کشور به ویدر که تأیید این تجهیزات دست دوم مبهم است، از وزارت صمت و صدور چنین مجوزی مبهم است.
_ صدور مجوز از طریق منابع طبیعی بسیار مبهم است.
لذا با توجه به معضلات و نگرانی های مطروحه و همچنین "نارضایتی عمومی اهالی ویدر و بخش خرقان" از حضرتعالی و دولت عدالت محور استدعا داریم دستور توقف کارخانه سیمان فرداد را صادر بفرمایید.

اجرکم عندالله.


این کارزار توسط نویسنده متوقف شده است.

امضاکنندگان: 2 نفر

  • سیماغلامپور پیربستی

  • امیرعلی نوری

بحث و گفتگو

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: