⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست توقف تولید ظروف یک بار مصرف در ایران
◻️ درخواست برکناری آقای میثم لطیفی از ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور
◻️ درخواست واگذاری عادلانه باشگاه پر هوادار استقلال

بیانیه محکومیت حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل

#بسیج_دانشجویی

بیانیه محکومیت حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل

«بسم الله الرحمن الرحیم »

زنان و دختران مسلمان ایرانی کسانی هستند که در برهه های مختلف تاریخ، نقش موثری در دفاع از آرمان ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایفا نمودند ‌. به همین دلیل است که استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل جنایتکار، همواره در صدد به فساد کشیدن زن مسلمان ایرانی بوده تا مقاومت و ایثار را از آنان زدوده و مشغول ظواهر و سبک زندگی غربی نمایند. اینبار نیز در فتنه اخیر با برنامه ریزی دشمنان خارجی و ایادی داخلی، زنان نا آگاه و بعضاً خود باخته را در خیابان ها به نمایش گذاشتند تا از این طریق و زیر سوال بردن ارزش های دینی بخصوص حجاب تیشه به ریشه این انقلاب بزنند، ولی زهی خیال باطل...

بار دیگر زنان مسلمان ایرانی با حجاب و عفت خود که برگرفته از حجاب حضرت فاطمه(س) است در خروشی بی نظیر در سراسر کشور، این حرکت بیگانگان و فریب خوردگان را محکوم کردند و نشان دادند زن ایرانی تا پای جان از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کند و همواره الگوی زنان جهان خواهد بود.

دنیای غرب در حالی مدعی حقوق بشر و به طور خاص حقوق زنان است که با آمار فزاینده خشونت علیه زنان در جوامع غربی مواجهیم و شاهد آن هستیم که تعداد زیادی از زنان در کشور‌های اروپایی و امریکا به دست شریک زندگی خود مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و حتی در مواردی کشته می‌شوند. کشوری مانند فرانسه به عنوان خاستگاه فمینیسم و مهد آزادی در اروپا، آنچنان با مسئله آزار و اذیت زنان مواجه است که رئیس‌جمهور این کشور به صراحت از این مسئله اظهار شرمندگی می‌کند؛ در عین حال شاهد آن هستیم که غربی‌ها برای تحت فشار قرار دادن سایر کشور‌ها مباحث حقوق بشری و حقوق آزادی زنان را مطرح می‌کنند. چگونه می‌توان این تناقض در حوزه ادعا در خصوص حقوق زنان و این خشونت و رفتار‌های آزاردهنده با زنان در دنیای غرب را توجیه کرد؟

غرب همواره رویکردی ریاکارانه در موضوع حقوق بشر داشته است و از آن جمله ادعای حمایت از حقوق زنان نیز یکی دیگر از آن رویه‌های ریاکارانه می‌باشد.

نقض‌های گسترده حقوق زنان در ایالات متحده و غرب که به طور روزانه شاهد آن هستیم، مصادیق بارز این ادعای بی‌پایه و اساس است. اینکه غرب همواره، انگشت اتهام خود در موضوع حقوق بشر، نقض حقوق زنان و خشونت علیه زنان را به سمت کشور‌های مستقل نشانه می‌رود، دستاویزی برای مداخله در امور داخلی آنهاست وگرنه غرب و همپیمانانش بهتر از هر کسی می‌دانند که اولین، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر و همینطور حقوق زنان، کشور‌های غربی هستند که بزرگ‌ترین ظلم‌ها را به واسطه استفاده‌های ابزاری از زن و بهره‌برداری از او در جهت تقویت نظام سرمایه‌داری به او روا داشته‌اند. اینکه می‌بینیم امریکا که نماد استکبار در جهان است، همواره داعیه دفاع از حقوق بشر را دارد برای رسیدن به منافع استکباری خود از این دستاویز بهره‌برداری می‌کند و این موضوع صرفاً ابزاری برای کسب منافع اوست. تحقیقاً ثابت شده است که غرب در این مطالبه‌گری به هیچ وجه صداقت ندارد، چراکه ما به طور گسترده و هر روز شاهد نقض مکرر حقوق زنان در داخل این کشورها هستیم.

این مطلب منطبق بر گزاره‌ها و واقعیت‌های آماری است. بر اساس تحقیقات مؤسسات معتبر امریکا از جمله رویترز، امریکا در بین ۱۰ کشور نخست ناامن برای زنان قرار دارد. جالب توجه است که این رتبه در ۱۰ سال اخیر هیچگونه تغییری نکرده است.

ارقام جدید یورواستات، که توسط کمیسیون اروپا منتشر شده، نشان می دهد ۶۴ هزار و ۵۰۰ مورد از ۲۱۵ هزار جنایت خشونت آمیز جنسی که توسط پلیس در سراسر اتحادیه اروپا ثبت شده است.

لذا همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) فرمودند که ما در قضیه زن از غرب طلبکار هستیم باید ما زنان مسلمان همواره و در هر حال از غرب در مقابل نقض حقوق زنانشان مطالبه کنیم در حالی که آنان چیزی برای گفتن ندارند.ما چنین اقدام قهری را نسبت به نقض حقوق زنان محکوم می‌کنیم و لغو عضویت زنان ایران در سازمان ملل را در راستای تحریم‌های ظالمانه علیه زنان و کودکان در این کشور و به هدف یکجانبه‌گرایی و خاموش کردن چند صدایی در این سازمان می دانیم، لذا فریاد اعتراض مان را به این کمیسیون و به سازمان ملل اعلام می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم که بی طرفی و دغدغه مندی درمورد حقوق زنان را، سرلوحه کار خود قرار دهند.

لغو عضویت زنان ایران لکه ننگی بر کمیسیون مقام زن خواهد بود و نشانی از تبعیض در جامعه بین‌الملل علیه زنان ایران تلقی می گردد.

ضمن اینکه این اتفاق نه تنها ذره ای از توانمندی‌های زنان مسلمان ایرانی در مجامع بین‌الملل نخواهد کاست بلکه توانمندی و عفت زنان مسلمان ایرانی الگوی زنان جهان در تمامی کشورها بوده و روزی خواهد رسید که الگوی فاطمی در تمام دنیا فراگیر خواهد شد.

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 2 نفر

  • فاطمه الماسی آزاد زنجان

  • زهرا عباسی آزاد زنجان

بحث و گفتگو

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: