کارزار درخواست ادامه پذیرش دانشجو به‌صورت فراگیر در دانشگاه پیام نور:

پیامی از دور برای دانشگاه پیام‌نور


برخلاف سال‌های گذشته که جذب دانشجویان در مقطع ارشد دانشگاه پیام نور، به صورت ثبت‌نامی نیز انجام می‌شد، سازمان سنجش تصمیم به حدف آن در سال جاری گرفته بود که این موضوع برای شبنم خوش‌نیت و هم‌صداهایش به ضرر داوطلبینی بود که با توجه به شرایط نامساعد امسال به دلیل شیوع کرونا به امید همین ثبت‌نام فراگیر دانشگاه پیام نور، در جلسه آزمون سراسری شرکت نکرده بودند.  به گفته او اگر تغییر و حذفی هم بود باید قبل از کنکور اطلاع‌رسانی می‌شد که این اتفاق صورت نگرفته بود. او کازاری در این ارتباط راه‌اندازی کرد و با همراهی دیگر داوطلبان توانست صدای اعتراض خود را به گوش مسئولین برساند و در نهایت با همراهی یکدیگر به مطالبه خود برسند. در ادامه با ما پای صحبت‌های خانم خوش‌نیت بنشینید تا از این کارزار بیشتر بدانید:

  • سلام. لطف می‌کنید برای آشنایی بیشتر ما ابتدا یک معرفی از خودتان داشته باشید؟

- سلام. شبنم خوش‌نیت هستم. متولد ۱۳۷۰ از استان خراسان شمالی شهرستان شیروان. لیسانس معماری دارم و در حال حاضر دانشجوی ترم آخر کارشناسی مدیریت کسب و کار هستم و فعالیت‌های متناسب با همین حوزه را انجام می‌دهم.

  • خانم خوش‌نیت برای مخاطبان ما در مورد کارزارتان بگویید؟ 

- کارزار ما در رابطه با درخواست ادامه پذیرش دانشجو درسال ۹۹ به صورت فراگیر در دانشگاه پیام نور بود. در جریان ثبت‌نام فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد که دانشگاه پیام‌نور هر سال برگزار می‌کرد و امسال در این روند تغییر داده شده بود. و متاسفانه امسال بدون اطلاع‌رسانی قبلی این موضوع حذف شده بود. خیلی از داوطلبین به خاطر شرایط خاص این روزها و وجود کرونا تصمیم گرفته بودند که در آزمون سراسری شرکت نکنند و فقط در دانشگاه پیام نور به شیوه فراگیر ثبت نام انجام بدهند. بعد از کنکور سراسری مقطع ارشد متوجه شدیم که این موضوع حذف شده است. و این برنامه‌ریزی تحصیلی خیلی از افراد را تحت تاثیر قرار می‌داد. من هم به همین علت به فکر راه‌اندازی یک کارزار تحت عنوان درخواست ادامه پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور افتادم تا به این موضوع اعتراض کنیم و از مسئولین بخواهیم راجع به این موضوع تصمیم مناسب‌تری بگیرند که خوشبختانه موفق شدیم.

 

من تصوری از جمع شدن این همه امضا نداشتم و فکر می‌کردم نهایت ۵۰۰ نفر این نامه را امضا کنند اما با کمال تعجب این موضوع گویا دغدغه خیلی از داوطلبان بود و افراد بسیاری این نامه را امضا کردند.

  • به‌جز راه‌اندازی این کارزار، چه پیگیری‌های دیگری انجام دادید؟

- من ابتدا در جریان حذف ثبت نام نبودم و بعد از کنکور سراسری به دانشگاه پیام‌نور شهر خودمان مراجعه کردم. به من گفتند که دیگر این امکان وجود ندارد. هر چند خیلی از داوطلبین مانند شما معترض هستند اما بخش‌نامه از مرتب بالاتر صادر شده است. من شخصا به سایت سازمان سنجش مراجعه کردم و مطلبی مبنی بر اطلاع‌رسانی در این رابطه پیدا نکردم. وقتی متوجه شدم خیلی از افراد هم شرایط مشابه من را دارند و در واقع جذب ثبت‌نامی دانشگاه پیام نور را راهی می‌دیدند برای رسیدن به خواسته‌هایشان ولی متاسفانه میسر نشده بود. به این فکر افتادم که با ایجاد این کارزار بتوانم افراد هم‌صدا با خودم را همراه کنم تا بتوانیم با صدای بلندتری خواسته‌مان را به گوش مسئولین مربوطه برسانیم. بنایراین متن درخواست را در بخش ایجاد کارزار در سایت بارگذاری کردم و بعد از مدتی از طرف کارزار با من تماس گرفتند و با همکاری تیم آن‌ها توانستم درخواستم را برای جمع‌آوری امضای دیگر دوستانم به ثبت برسانم. 

  • نحوه اطلاع‌رسانی‌تان به چه شکلی بود؟ گروه و کانال مرتبطی داشتید؟
  • خب باید بگویم که من برای اطلاع‌رسانی اول به دوستان و آشنایان خودم خبر دادم و گفتم متن نامه را بخوانند و اگر به حق می‌بینند آن را امضا کنند. کم‌کم با حمایت این بزرگوران این درخواست به صورت سراسری پخش شد. راستش من تصوری از جمع شدن این همه امضا نداشتم و فکر می‌کردم نهایت ۵۰۰ نفر این نامه را امضا کنند اما با کمال تعجب این موضوع گویا دغدغه خیلی از داوطلبان بود و افراد بسیاری این نامه را امضا کردند. وقتی کامنت‌ها را می‌خواندم و موضوع را پیگیری می‌کردم متوجه شدم این مساله برای خیلی از افراد هم مهم بوده وآن‌ها هم از این اتفاق ناراضی بودند. در نهایت توانستیم بیش از دوهزار و چهارصد امضا جمع کنیم که خب رقم خوبی بود و البته به یاری خدا و همت دوستان، صدایمان هم به گوش مسئولین رسید و در نتیجه در این کارزار موفق شدیم.

خیلی از داوطلبین به خاطر شرایط خاص این روزها و وجود کرونا تصمیم گرفته بودند که در آزمون سراسری شرکت نکنند و فقط در دانشگاه پیام نور به شیوه فراگیر ثبت نام انجام بدهند.

  • با سایت کارزار چطور آشنا شدید؟

- من با سایت کارزار از طریق امضای یک کارزار دانشجویی دیگر آشنا شدم. کارزاری بود با عنوان درخواست آنلاین شدن تمامی امتحانات دانشگاه جامع علمی کاربردی کل کشور که من به عنوان امضاکننده در آن شرکت کردم که اتفاقا آن کارزار هم در نهایت باعث مجازی شدن برخی از امتحانات در دانشگاه‌مان شد. وقتی این موضوع اتفاق افتاد به ذهنم رسید که من هم چنین کاری را انجام بدهم که خب خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد و در نهایت به لطف خدا موفق هم شد.

 

  • و حرف آخر؟

- در پایان می‌خواهم از صمیم قلبم  تشکر کنم از بزرگوارانی که من را حمایت و همراهی کردند و همچنین آقای خدایی رییس سازمان سنجش کشور که صدای ما را شنیدند و خواسته ما را عملی کردند. و امیدوارم در آینده تصمیمات این چنینی با اطلاع‌رسانی به موقع اتفاق بیفتد که باعث سردرگمی داوطلبان نشود.

  • ممنون از همراهی شما با بخش کنشگری سایت کارزار.

- ممنون از تیم خوب و پرتلاش کارزار.

 

کارزار درخواست  ادامه پذیرش دانشجو درسال ۹۹ به صورت فراگیر در دانشگاه پیام نور در تاریخ ۱۲ شهریور ماه سال جاری آغاز و با جمع آوری  ۲۴۰۶ هزار امضا در ۱۰ مهر ۹۹ با موفقیت به پایان رسید. برای خواندن مطالب بیشتر در این رابطه می‌توانید به پیج اینستاگرام کارزار مراجعه کنید. یادآور می‌شویم که هر کدام از شما اگر مطالبه‌ای در چارچوب قوانین دارید می‌توانید با ثبت درخواست خود به صورت رایگان و پیگیری و همراهی تیم تسهیل‌گر کنشگری کارزار برای بیشتر و رساتر شدن مطالبات  قانونی مردمی و ساخت فردایی بهتر برای سرزمینمان ایران گامی مدنی بردارید.

 

 

 

بحث و گفتگو

رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 14,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
صابر زمانی : با سلام قصدم از ایجاد زحمت به دست اندرکاران محترم کارزار است . اینکه در خصوص کارزار برای دانشگاه پیام (حذف کنکور ۹۹) به موفقیت رسیده است . آیا دست اندرکاران محترم میتوانند بنحو مقتَضی کارزار سوابق تحصیلی دانشجویان جزو سوابق تامین اجتماعی قرار بگیرد ، در جریان قرار دهند سپاسگزارم
💬 پاسخ

سایر تجربه‌ها

تجربه‌های بیشتر