لزوم احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید باقری و خیابان ۱۹۶ غربی

#پل_خیابان_۱۹۶_غربی_و_بزرگراه_باقری

لزوم احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید باقری و خیابان ۱۹۶ غربی

اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران

معاونت محترم فنی و عمرانی شهرداری تهران

با سلام و احترام؛

به استحضار می‌رساند در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ جناب آقای سید محمد آقامیری اظهار داشته‌اند که قرار است تقاطع غیرهمسطح در خیابان ۱۹۶ غربی (شهید ظفر قندی) تهرانپارس اجرا شود و مردم! این موضوع را مطرح کردند که این تقاطع ضرورتی ندارد و با توجه به این درخواست، تقاضا داریم که امکان سنجی و بررسی مجددی صورت بگیرد. با توجه به اینکه ردیف بودجه به آن اختصاص یافته و کد بودجه دارد، درخواست می‌کنیم بررسی صورت بگیرد.

با بهره‌گیری از سخنان ایشان یادآوری چند نکته ضروری است؛

اول: بزرگراه شهید باقری در چند مقطع به علت وجود دوربرگردان‌های همسطح دچار ترافیک و مشکل حاد می‌باشد که یکی از مقاطعی که مشکل ترافیک و تداخل خودروها و تصادفات بسیار شدید و مشکل‌ساز می‌باشد همین تقاطع خیابان ۱۹۶ غربی و بزرگراه باقری است که اگر سایر پل‌های اجرا شده و در دست اجرا را اولویت‌بندی نماییم، اولویت اول همین تقاطع می‌باشد و لزوم احداث پل در این محل از سایر نقاط این بزرگراه و سایر مناطق تهران واجب‌تر و ضروری‌تر می‌باشد.
اگر احداث این تقاطع انجام نشود یا با تأخیر احداث شود کل هزینه‌های احداث پل در محل‌های مختلف بزرگراه باقری به هدر رفته و به نوعی شاهد اتلاف بودجه‌های شهر خواهیم بود و گره ترافیکی در تقاطع خیابان ۱۹۶ غربی و بزرگراه باقری، کل بزرگراه در دو مسیر شمال به جنوب یا جنوب به شمال را به یک پارکینگ متحرک خودروها تبدیل می‌نماید.

دوم: مردم سالهاست درخواست غیرهمسطح‌سازی این تقاطع را داشته و دارند و افرادی که با عنوان مردم این اظهارات را مطرح و منتقل نموده‌اند چه کسانی هستند؟ بطور قطع این مردم همان کسبه مجاور این محل هستند که غالبا در زمینه تهیه و توزیع غذا نظیر حلیم، کباب، طباخی، جگرکی با اشغال پیاده‌رو و خیابان مشغول فعالیت هستند و نه تنها خود این کسبه عامل تشدید ترافیک، راه‌بندان، سد معبر و... می‌باشند، بلکه اکثریت شهروندان از ایجاد مزاحمت آنها دلخور بوده و هستند و احداث پل در این تقاطع به علت عرض بالای خیابان ۱۹۶ غربی و پیاده‌روها در مقاطع شرقی و غربی بزرگراه شهید باقری مشکلی در فعالیت آنان ایجاد نخواهد کرد.

سوم: همانطور که عضو محترم شورای شهر گفته‌اند کسانی که در کنار معابر و بزرگراه‌ها سکونت دارند و یا مشغول به کار هستند، باید بدانند که این تاسیسات باید ایجاد شود. بر این مبنا اخلال در احداث این پل باعث اجحاف به شهروندان بوده و هر روز تأخیر در این امر برابر است با افزایش ترافیک، راه‌بندان، آلودگی هوا و در نهایت افزایش بیماری‌های جسمی، روحی و روانی که باعث افزایش هزینه‌های خانواده، جامعه و دولت شده و آیندگان این کوتاهی‌ها را به خاطر منافع کوتاه مدت عده‌ای محدود، نخواهند بخشید.

بر این‌ اساس از مسئولان محترم شهرداری تهران، معاونت فنی و عمرانی مرکز و اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران تقاضا داریم با توجه به ضرورت احداث تقاطع غیر همسطح خیابان ۱۹۶ غربی و بزرگراه شهید باقری که با تأخیر حداقل هشت ساله مواجه شده و تقاضای شهروندان عبوری از بزرگراه باقری و ساکنان محلات تهرانپارس و اطراف، در احداث این پل تسریع شود و به خاطر منافع شخصی عده‌ای قلیل، منافع عامه و عموم مردم ضایع نشود و ترافیک شدید این محل که باعث پس‌زدگی ترافیک در همه جهات جغرافیایی این محل می‌شود، هر چه زودتر کاهش یابد.

با تشکر

36%
64 درصد باقی مانده تا انتشار در فهرست کارزارها
[اطلاعات بیشتر]

این کارزار توسط نویسنده متوقف شده است.

امضاکنندگان: 18 نفر

  • حمید معصومی

  • رادین معصومی

  • مریم صفدریان

  • محمد صفدریان

  • ح معصومی

  • علی معصومی

  • علی محسنی

  • رضا گل محمدی

  • مرضیه معصومی

  • ع معصومی

  • حامد مداحی صادق نیا

  • رضا صمدی

  • پویان نصیری

  • امیرمسعود ج

  • پوریا رفیعی

  • رضا اکبری

  • لیلا معصومی

  • خدیجه رضایی

بحث و گفتگو

محمد احسان سجده : عزیزانی که این کارزار رو امضا کردن از ذینفعان این پروژه هستند کلا ۱۸ امضا ۷ تاشو خانواده معصومی زده داخل محل کسی با این پروژه موافق نیست
💬 پاسخ
حمید معصومی در پاسخ به محمد احسان سجده: جناب ! شما و امثال شما که اتهام می زنی ذینفعان پروژه هستند از چی خبر داری و چرا به این راحتی اتهام می زنید ؟ از لحاظ اخلاقی و قانونی این طرز نوشتن ایراد دارد ! به کارزار متوقف شده که بیش از ۴ روز هست متوقف نمودم باز حرف دارید . البته بنده با شما و امثال شما زیاد سرکار داشتم . اواسط دهه ۸۰ با تلاش و پیگیری بنده پروژه بزرگراه باقری حدفاصل استقلال تا بابایی که از زمره پروژه های عمرانی شهر تهران خارج شده بود فعال شد و امروز صددرصد شماها از آن استفاده می کنید در همانجا هم عده ای از شهرک های مجاور می گفتند ساخت ادامه بزرگراه ضرورتی ندارد و رانندگان از خیابان هنگام و استخر استفاده می نمایند . الان آن ادم ها کجا هستند ؟ مدعیان سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ ادامه بزرگراه باقری کجا هستند ؟ انهم در زمین هایی با مالکیت خاص سازمانی ! که شماها حتی در هنگام عبور از مقابل چنین سازمانهایی ترس و دلهره دارید ؟ یا ساخت خط ده مترو در شرق تهران و تعیین ایستگاه فلکه سوم بعنوان مبدا اتفاقی بوده و چه کسانی طی سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۹ تلاش کردند تا مسیر خط در این محل طراحی شد ؟ خدا خیر بدهد به جناب دکتر حسینی معاون اسبق ترافیک شهرداری تهران که با نامه های اینجانب بالاخص در سالهای ۱۹۳ به بعد دستور بررسی عبور خط ۱۰ مترو در منطقه ۴ و محلات تهرانپارس و قنات کوثر را دادند ؟ ...
💬 پاسخ
سعیده غفاری : لازم به ذکر است موارد اشاره شده در کارزار مربوطه توسط خانواده معصومی و وابستگان خلاف واقع بوده و همچنین به نظر می رسد با توجه به ادعاهای بیان شده ایشان در واقع ساکن خیابان 196 نمی باشند اهالی محله ذکر شده به هیچ عنوان درخواست احداث پل غیر همسطح را نداشته و ندارند زیرا شاهد تجربه ناموفق احداث پل فرجام را دارند. با توجه به نظر کارشناسان ؛پسندیده تر احداث پل شمال به جنوب بر روی اتوبان باقری برای کاهش ترافیک می باشد. اهالی درخواست کارشناسی مجدد بر روی طرح مربوطه را داشته تا نتیجه ای مفید و کارشناسانه دست یابیم.
💬 پاسخ
وحید شجاع در پاسخ به سعیده غفاری: اتفاقا مواردی که ایشان ( معصومی ) نوشته اند عین واقعیت هست و خلاف واقع نیست کدام یک از موارد ذکر شده حادث در این محل واقعیت ندارد ولی نوشته های شما هم واقعیت دارد ولی در راستای نفع شخصی خودتان و به ضرر عموم مردم !
💬 پاسخ
عبدالله قاسمی : باعرض سلام شما اول ترافیک فرجام حل کنیدباپلی که احداث کرديد یه بازديد کنید ببينيد مشکلی که حل نشده باعث ترافيک بیشتری شده‌ بعد هم کسانی که شمال به جنوب باقری می‌خواهنداز خیابان ۱۹۶بروند از کجا باید بروند اين باعث چندبرابر شدن ترافيک می‌شودچون اول خیابان سرپیچ سه راه میشود خیابان هم باريک شده که شهرداری قراربودملکهاراخریدکندهمین جور مانده باتشکر
💬 پاسخ
حمید معصومی در پاسخ به عبدالله قاسمی: با سلام ؛ به احترام درخواست همشهریان گرامی کارزار " لزوم احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه باقری و خیابان ۱۹۶ غربی" را متوقف نمودم ، لیکن با مطالعه کارزار فعلی شما و حامیان محترم با عنایت به اینکه برخی مباحث در خصوص تغییر ساختار پل به‌صورت فنی طرح نشده لذا با ارائه راهکار فنی و کارشناسی کارزار دیگری ثبت نمودم که با حمایت و مطالعه کارزار اینجانب به نتیجه دلخواه یعنی عدم ساخت پل روگذر شرقی-غربی در این خیابان و عدم ضرر و زیان کسبه و ساکنان خواهیم رسید . از سوی دیگر پیگیر اصلاح نقشه های اجرایی به شرح درج شده در کاراز از طریق شهرداری و شورای شهر هستم . در هر صورت با امضای کارزار «درخواست بازنگری و طراحی مجدد احداث پل تقاطع بزرگراه شهید باقری و خیابان ۱۹۶ غربی» لطفا جهت افزایش تعداد امضاها، این کارزار را تا جای ممکن برای سایر دغدغه مندان به اشتراک بگذارید: https://www.karzar.net/112930 با تشکر
💬 پاسخ
محمدرضا ورمزیاری : ممنون میشم عزیزانی که این کارزار رو امضا کردند بفرمایید کجای این خیابان سکونت دارید که ماهم شمارو بشناسیم لازم به ذکر این تعداد نفرات از خانواده م‌ع‌ص‌و‌م‌ی صددر صد جزئی از پیمانکاران و ذینفعان این پروژه هستند این پروژه اصلا هیچ بار ترافیکی رو حل نمیکنه با زمان گذشتن حدود ۱۵ دقیقه و حضور در این خیابان میشه فهمید چه تعداد از ماشین های غرب باقری به شرق باقری و برعکس تردد میکنن واضح هستش که این پروژه دلایل دیگری داره نه رفع بار ترافیکی نه اسایش ساکنین به خاطر مبلغ پروژه و خانواده محترم م ع هستش که این پروژه در حال پیگیری است
💬 پاسخ
حمید معصومی در پاسخ به محمدرضا ورمزیاری: با این ادبیات سخن گفتن نشان دهنده اینست که شما حتی خودت را نمی شناسی ! بعد چه جوری می خواهی افراد دیگر را بشناسی ؟
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: