درخواست بازنگری و طراحی مجدد احداث پل تقاطع بزرگراه شهید باقری و خیابان ۱۹۶ غربی

#پل_بزرگراه_شهید_باقری_و_خیابان_۱۹۶_غربی

درخواست بازنگری و طراحی مجدد احداث پل تقاطع بزرگراه شهید باقری و خیابان ۱۹۶ غربی

اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران

معاونت محترم فنی و عمرانی شهرداری تهران

با سلام و احترام؛

به استحضار می‌رساند در روزهای اخیر کارزاری با عنوان "عدم لزوم احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه باقری و خیابان ۱۹۶ غربی" فعال شده است که این عزیزان اگر به‌صورت فنی و کارشناسی مطالب خود را مطرح نمایند به نتیجه دلخواه یعنی عدم ساخت پل روگذر شرقی-غربی در این خیابان و عدم ضرر و زیان کسبه و ساکنان خواهند رسید ولی در وضعیت فعلی و عدم ارائه راهکار منطقی نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد. هدف همه ما رفع مشکلات با کمترین هزینه برای شهر و شهروندان می‌باشد. به هر صورت راهکار پیشنهادی اینجانب به نفع همه از جمله ساکنان و کسبه و رانندگان عبوری از بزرگراه باقری و شهرداری می‌باشد که در ذیل بعرض می‌رسد:

برای رفع مشکل بازنگری در نقشه‌های اجرایی تقاطع غیر همسطح بزرگراه باقری و خیابان ۱۹۶ غربی توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران ضروری می‌باشد. بر خلاف برخی نظرات امکان احداث پل روگذر یا زیرگذر به‌صورت شمالی جنوبی بر روی بزرگراه باقری به علت مشکلات فنی، عدم امکان تملک املاک مجاور ضلع شرقی و غربی بزرگراه، معارضین تاسیساتی و ملکی، ایجاد گره ترافیکی در دهانه‌های ورودی پل و... امکان‌پذیر نمی‌باشد. برای حل مشکل احداث دو پل دوربرگردان غیر همسطح در ضلع شمال و جنوب این تقاطع ضرورت داشته که راهکار اجرایی آن بدین شرح می‌باشد:

الف ) پل دوربرگردان جنوب به جنوب: محل تقریبی شیب راهه این تقاطع غیر همسطح در مسیر جنوب به شمال بزرگراه باقری بالاتر از تقاطع خیابان ۱۹۶ غربی مقابل دور برگردان همسطح فعلی از روبروی انتهایی خیابان دانشور ( ۲۰۲ غربی ) آغاز و پس از چرخش در مسیر مقابل از انتهای خیابان باقری مزرعه یا ۲۰۴ به مسیر شمال به جنوب بزرگراه باقری یا ضلع غربی بزرگراه متصل خواهد شد. با ایجاد این پل دسترسی به دو سمت غربی و شرقی بزرگراه و خیابان ۱۹۶ غربی بدون تداخل ترافیکی فراهم خواهد شد و گره‌های ترافیکی فعلی رفع خواهد شد.

ب ) پل دور برگردان شمال به شمال: محل تقریبی این تقاطع غیر همسطح در مسیر شمال به جنوب بزرگراه باقری یا ضلع غربی قبل از خیابان ۱۸۸ شروع و پس از ایجاد شیب راهه در مجاور بوستان برهون و پس از چرخش در مسیر مقابل بعد از انتهای خیابان ریحانچی یا ۱۸۸ غربی به مسیر جنوب به شمال بزرگراه باقری یا ضلع شرقی بزرگراه متصل خواهد شد. با این دوربرگردان دسترسی به ضلع شرقی بزرگراه بدون تداخل ترافیکی صورت خواهد گرفت در صورتیکه احداث پل روگذر شرقی غربی در خیابان ۱۹۶ غربی علاوه بر اعتراضات بر حق کسبه و ساکنان فاقد این مزیت مهم می‌باشد.

با توجه به درخواست جناب آقای سید محمد آقامیری عضو محترم شورای شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه این شورا به تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تقاضا داشته‌اند که قرار است تقاطع غیرهمسطح در خیابان ۱۹۶ غربی ( شهید ظفر قندی ) تهرانپارس اجرا شود و مردم این موضوع را مطرح کردند که احداث این تقاطع به‌صورت شرقی غربی ضرورتی ندارد و با توجه به این درخواست، تقاضا داریم که امکان سنجی و بررسی مجددی صورت بگیرد. با توجه به اینکه ردیف بودجه به آن اختصاص یافته و کد بودجه دارد، درخواست می‌کنیم بررسی صورت بگیرد.

با بهره‌گیری از راهکار پیشنهادی و سخنان ایشان یادآوری یک نکته مهم لازم و ضروری می‌باشد؛ بزرگراه شهید باقری در چند مقطع به علت وجود دوربرگردان‌های همسطح دچار ترافیک و مشکل حاد می‌باشد که یکی از مقاطعی که مشکل ترافیک و تداخل خودروها و تصادفات، بسیار شدید و مشکل ساز می‌باشد همین تقاطع خیابان ۱۹۶ غربی و بزرگراه باقری می‌باشد که اگر سایر پل‌های اجرا شده و در دست اجرا را اولویت بندی نماییم اولویت اول همین تقاطع می‌باشد و لزوم احداث پل به‌صورت اصولی با کسب رضایت اکثریت شهروندان در این محل از سایر نقاط این بزرگراه و سایر مناطق تهران واجب‌تر و ضروری‌تر می‌باشد. اگر احداث این تقاطع به‌صورت اصولی انجام نشود یا با تأخیر احداث شود کل هزینه‌های احداث پل در محل‌های مختلف بزرگراه باقری به هدر رفته و به نوعی شاهد اتلاف بودجه‌های شهر خواهیم بود و گره ترافیکی در تقاطع خیابان ۱۹۶ غربی و بزرگراه باقری، کل بزرگراه در دو مسیر شمال به جنوب یا جنوب به شمال را به یک پارکینگ متحرک خودروها تبدیل می‌نماید. مردم سالیان متمادی درخواست غیرهمسطح‌سازی تقاطع‌های بزرگراه باقری را داشته و دارند. بر این مبنا عدم احداث این پل‌های غیرهمسطح و ماندگاری دوربرگردان‌های فعلی باعث اجحاف به شهروندان بوده و هر روز تأخیر در این امر برابر است با افزایش ترافیک، راه بندان، آلودگی هوا و در نهایت افزایش بیماری‌های جسمی، روحی و روانی که باعث افزایش هزینه‌های خانواده، جامعه و دولت شده و آیندگان این کوتاهی‌ها را نخواهند بخشید.

بر این‌ اساس از مسئولان محترم شهرداری تهران، معاونت فنی و عمرانی مرکز و اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران تقاضا داریم در احداث این پل به‌صورت شرقی غربی در خیابان ۱۹۶ غربی تجدید نظر صورت گرفته و با بازنگری در نقشه‌های فنی و احداث دو پل دوربرگردان غیر همسطح به شرح فوق در بزرگراه شهید باقری اجرایی شود و ترافیک شدید این محل که باعث پس زدگی ترافیک در همه جهات جغرافیایی این محل می‌شود، هر چه زودتر کاهش یابد.

با تشکر

26%
74 درصد باقی مانده تا انتشار در فهرست کارزارها
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 13 نفر

  • حمید معصومی

  • علی معصومی

  • علی محسنی

  • رضا گل محمدی

  • خدیجه رضایی

  • رادین معصومی

  • مریم صفدریان

  • محمد صفدریان

  • مژگان صفدریان

  • حامد مداحی صادق نیا

  • فاطمه محسنی

  • ع معصومی

  • ناصر میر

بحث و گفتگو

محمد نوری : با سلام ظاهرا دوستان طراح و موافق کارزار " لزوم احداث پل شرقی غربی بر روی خیابان 196 غربی" با توضیحاتی که در کارزار "عدم لزوم احداث پل شرقی غربی بر روی خیابان 196 غربی" ارائه شد ، متوجه وجود اشکالات عمیق و عدیده فنی و حقوقی در طراحی و اجرای پروژه مزبور از جمله ایجاد ترافیک به مراتب شدیدتر از قبل همچون پل فرجام در این خیابان و تبعات و عوارض خانمانسوز ناشی از اجرای آن برای ساکنین و کسبه این محل و پایمال شدن حقوق قانونی و مکتسبه آن شده اند و ضمن انصراف از ادامه کارزار مربوطه یعنی لزوم احداث پل بصورت شرقی غربی ، دلسوزانه پیشنهاداتی جهت رفع مشکل ترافیک اتوبان باقری مطرح نموده اند که ضمن تاکید مجدد و موکد این نکته مهم و ظریف و دقیق که ترافیک نیم ساعته عصرگاهی صرفا شمال به جنوب اتوبان باقری در تقاطع 196 به هیچوجه من الوجوه مربوط به این تقاطع نمیباشد بلکه حاصل ادامه دار شدن و کشیده شدن ترافیک تقاطع گلبرگ و سپس تقاطع رسالت و بعد از آن فرجام به این تقاطع می باشد و این که مسیر جنوب به شمال اتوبان باقری در تقاطع 196 غربی فی نفسه در طول روز و سال فاقد ترافیک میباشد ، معروض میدارد که اینجانبان ساکنین و کسبه خیابان 196 غربی ، از هر طرح و پیشنهادی به جز طرح احداث پل بصورت شرقی غربی بر روی خیابان 196 غربی از جمله پیشنهاد احداث دوربرگردان های جنوب به جنوب بالاتر از تقاطع 196 غربی و همچنین شمال به شمال پائین تر از تقاطع مذکور و نیز هر طرح دیگری از جمله طرح احداث پل شمال به جنوب اتوبان باقری در تقاطع 196 غربی که بتواند مشکلی از ترافیک اتوبان باقری را مرتفع نماید ، استقبال و به نحو شایسته و بایسته حمایت میکنیم
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: