درخواست حذف مقاله‌های داخلی و خارجی و پیش دفاع از پایان نامه‌های دانشجویان مقطع دکترای تخصصی phd دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور

#دانشجویان_دکتری_تخصصی

درخواست حذف مقاله‌های داخلی و خارجی و پیش دفاع از پایان نامه‌های دانشجویان مقطع دکترای تخصصی phd دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور

مقام معظم رهبری

با اهدای سلام و تحیت؛

احتراما به استحضار مقام عالی می‌رساند: از مورخه ۱۳۹۹/۱۰ شرایط پیش‌دفاع مقطع دکتری‌ (و پذیرش مقاله) به‌طور ناگهانی و متغیر با سایر دانشگاه‌های عالی کشور، از غیرمتمرکز به متمرکز تغییر داده شده است. متأسفانه در این رابطه مشکلات عدیده‌ای متوجه کلیه دانشجویان گردیده، به‌نحوی که زندگی عادی، تحصیلی و اقتصادی آنان را به شدت متزلزل نموده است. در این رابطه مسئولین محترم دانشگاه و طراحان این مدل نه‌تنها به هیچ عنوان به عواقب طرح خود توجه ننموده‌اند، بلکه بازخورد و عواقب سوء این طرح را حتی تحلیل، بازنگری و اصلاح نکرده و نتایج زیان‌بار آن را تاکنون به‌طور شفاف و روشن به جامعه دانشگاهی ارائه ننموده‌اند.‌

در طی این مدت بر اساس ارزیابی‌های کیفی و کمی عملاً این طرح با شکست مواجه شده؛ به‌طوری که نزدیک به درصد بالایی رساله دانشجویان در پیش‌دفاع (علی‌رغم تأیید اولیه توسط استاد راهنما و مشاوره و داوران چه در پیش دفاع پروپوزال و چه روند یکساله نگارش رساله) منجر به عدم کفایت ناشی از رأی ناعادلانه داوران گردیده و تداوم این امر به لحاظ روحی و روانی مایه یأس و ناامیدی و سرخوردگی از ادامه روند ناکارآمدی و بن‌بست تحصیلی برای برخی دانشجویان مقطع دکتری فعلی شده است.

همچنین سطح علمی و روش تعلیمی اساتید برجسته و شایسته واحدهای دانشگاهی در تدوین، نظارت و تصویب پروپوزال‌های دانشجویان تحت نظارت خود برای ارجاع به مرحله پیش‌دفاع و دفاع به شدت دچار چالش و نامعتبر گردیده است و از طرفی شرایط پذیرش دو مقاله موجب شده تا بازار خرید و فروش مقاله به قیمتهای ۳۰۰ الی ۵۰۰ میلیون ریال توسط دلالان گرم شود و بدون هیچ نظارت و مرجع رسیدگی کننده، هر مقاله در بازار سیاه بنام اساتید علمی کشور که افراد سودجو با سوءاستفاده جیب دانشجویان بدبخت را غارت می‌کنند که واقعاً دردمندی و تظلم آشکار به قشر مقطع دکتری است که با هزار تلاش و زحمت چه مادی و چه معنوی در طول ۴ الی ۶ سال بهترین دوران زندگی خود را به گذر از هفت خان شاهنامه‌وار روتین مقطع پر مشقت دکتری صرف کرده و به مرحله کفایت دفاع رسیده‌اند، می‌باشد. همه این مشقت‌ها و هزینه‌ها تنها صرف این مدل گردیده که تا کنون نسبت به اصلاح روند و شیوه ناقص دفاع متمرکز و شرط مقاله‌ها هیچ‌گونه اقدام مسئولانه‌ای انجام نداده و کماکان بر روند آن اصرار می‌ورزند.
لذا ما دانشجویان مقطع دکتری بنا بر دلایل ذیل تقاضای لغو طرح متمرکز پیش‌دفاع و حفظ اصول اولیه بر مبنای طرح پیش‌دفاع غیر‌متمرکز کمافی‌السابق در واحدهای دانشگاهی و حذف شرط پذیرش مقاله در نشریات داخلی و خارجی را داریم.

دلایل ناکارآمدی و شکست طرح متمرکز:
۱. طرح کارشناسی نشده و بازخورد علمی و عملی آن نه‌تنها مورد مطالعه و تأیید دانشگاه‌های مبدأ و اساتید قرار نگرفته، بلکه نتایج عملکردی ضعیف و ناکارآمدی آن به طور شفاف تاکنون به جامعه دانشگاهی ارائه نگردیده است.
۲. عدم تأثیر دفاعیات و توضیحات اساتید راهنما در ارزیابی نتایج مثبت و تأیید نهایی رساله دانشجویان.
۳. بی‌اعتبار نمودن ساختار، بنیاد و فرایند تأیید پروپوزال دانشجویان که بر اساس مصوبات هیئت‌های علمی واحدهای دانشگاهی و دانشگاه مرکز تأیید و پس از تألیف رساله پس از مدت یک سال توسط دانشجو و تأیید اساتید راهنما و مشاور به مرحله پیش‌دفاع ارجاع شده است.
۴. تضعیف و تنزل سطح علمی اساتید راهنما و مشاور واحدهای دانشگاهی با توجه به مسئولیت مستقیم هدایت تحصیلی دانشجویان دکتری.
۵. تضعیف و تنزل سطح علمی دانشجویان دکتری که تحت آموزش اساتید برجسته و شایسته راهنما و مشاور واحدهای دانشگاهی بوده‌اند و در طی یک سال تحقیق رساله که هر مرحله آن توأم با تأیید اساتید متبحر و شایسته راهنما و مشاور بوده است.
۶. سختگیری‌های سلیقه‌ای و غیرعلمی بیش از حد داوران در مورد رساله‌های دانشجویان.
۷. انصراف از تحصیل تعدادی از دانشجویان دکتری به دنبال روند ناکارآمد پیش دفاع فعلی و تخریب شخصیت علمی آنان توسط داوران.
۸. تحمیل هزینه‌های مالی بیشتر به دانشجویان و خانواده‌های آنان که به شدت تحت فشار اقتصادی بوده و علی‌رغم تحمل آن، تلاش علمی آنان به عدم کفایت منجر شده.
۹. تعارضات، تناقضات، نقدهای غیرعلمی و ایرادها و برداشت‌های شخصی داوران به رساله دانشجویان.
۱۰. مغایرت‌های قانونی متعدد با سبک و سهولت پیش‌دفاع و دفاع در دانشگاه‌های دولتی و وزارت علوم و آزاد.
۱۲. توقف تحصیلی کثیری از دانشجویان دکتری و عدم ارائه رساله به دلیل قطعیت از عدم کفایت رساله آنان توسط داوران.
۱۳. بوجود آمدن مافیای پذیرش و چاپ مقاله در بازار سیاه با قیمت‌های گزاف.
۱۴. بدنام شدن دانشگاه‌ها توسط برخی سودجویان دروغگو به سوءاستفاده از شرایط فعلی
۱۵. بدبینی و نفرت دانشجویان نسبت به تبعیض و بداخلاقی علمی برخی فرهیختگان مسئول نشریات متخلف که متأسفانه هیئت علمی و جایگاه والای آکادمیک هم دارند.
۱۶. نهایتا خروجی دانشگاهی با فارغ‌التحصیلان دکتری شرطی شده، تحقیر شده، عقده‌ای، بدبین با دل پر از همه و به دنبال فرصت برای جبران حقارت از جامعه و... خواهد بود.

فلذا جامعه دانشجویان مقطع دکتری سراسر کشور تا زمان حصول نهایی و تصویب طرح پیش‌دفاع غیر متمرکز و حذف شرط پذیرش مقاله‌ها، ضمن درخواست عاجزانه و دردمندانه حذف قانون پیش‌دفاع متمرکز خصوصا حذف مقاله‌های داخلی و خارجی، به‌طور مستمر و جدی پیگیر این مطالبه از آن پدر دلسوز امت اسلامی مورد استدعاست.

پیشاپیش از حسن توجه حضرتعالی سپاسگزاریم.

با تجدید احترام: دانشجویان دکتری تخصصی PHD دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور

4%
96 درصد باقی مانده تا انتشار در فهرست کارزارها
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 2 نفر

  • حافظ طاهری منش اهواز

  • کیسان روئینیان شوشتر

بحث و گفتگو

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: