اعتراض به عدم اجرای تعهدات مربوط به ساخت و تحویل پروژه مسکن ملی کل کشور

#مسکن_ملی_به_نفع_دلال

اعتراض به عدم اجرای تعهدات مربوط به ساخت و تحویل پروژه مسکن ملی کل کشور

جناب آقای حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی
رئیس محترم جمهور

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم موحدی‌آزاد
دادستان محترم کل کشور

جناب آقای دکتر سردار سرتیپ احمد وحیدی
وزیر محترم کشور جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای
رئیس محترم قوه قضائیه

جناب آقای دکتر قالیباف
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

جناب آقای مهندس سید پرویز فتاح
رئیس محترم ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

جناب آقای دکتر مهرداد بذرپاش
وزیر محترم مسکن و شهرسازی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اسلامی

سلام علیکم؛

احتراماً به استحضار می‌رساند اینجانبان گروهی از متقاضیان مسکن ملی که در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ پس از تبلیغات گسترده دولت در مسکن ملی ثبت نام نموده‌ایم، بدین وسیله و بر اساس استدلال‌های زیر، شکایت خود را به مدیریت طرح فوق و پیشبرد پروژه مسکن ملی به حضور اعلام می‌داریم و امیدواریم با حسن نظر آن ریاست محترم در صورت صلاح‌ دید پیگیری لازم برای برخورد با مدیران خاطی و نیز جبران خسارت وارده به متقاضیان پروژه مذکور و اجرا و تحویل پروژه تصمیمات و دستورات مقتضی را امر به ابلاغ فرمایید.

خلاصه‌ای از مراحل ثبت نام اعضاء و وضعیت پروژه به شرح ذیل می‌باشد:

۱- اعضای پروژه از بدو ثبت نام تاکنون طی ۳ مرحله و هر بار بعد از مطالبه اداره کل راه و شهرسازی استان هر نفر جمعاً مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان پرداخت نموده‌اند و در هنگام ثبت نام به کلیه متقاضیان اعلام شده که سهم آورده هر نفر نهایتا تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان خواهد بود. همچنین در زمان ثبت نام هیچگونه مبلغ قطعی اعلام نشده و هر بار این مبلغ در حال افزایش می‌باشد همچنین متقاضیان در سال ۱۴۰۰ اگر عقد قراردادی با سازنده خصوصی می‌کردند با احتساب اینکه حتی زمین را نیز خود خریداری می‌کردند سازنده با نهایت متری ۷ میلیون تومان در استان ساخت ساز می‌کرد و تا اکنون پروژه تحویل خریداران شده بود.

۲- بسیاری از ما که اکنون اسیر این پروژه بی‌سرانجام شده‌ایم در سال ۱۴۰۰ و قبل از آن می‌توانستیم با اندک سرمایه خود که اکثر با فروش طلا، خودرو و وام‌های بانکی مهیا شده بود در برخی مناطق شهرها با قیمت‌های کمتر از متری ۴ میلیون و با خانه‌هایی زیر ۲۰۰میلیون تومانی که اکثر دارای وام بانکی بودند نسبت به خرید خانه اقدام کنیم. با این همه به واسطه تبلیغات معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی و با امید شرایط بهتر و بهره‌مندی از تسهیلات دولتی در این طرح ثبت نام کردیم. تعلل و تأخیر پیش آمده در فرآیند ساخت این پروژه در حالی رخ داده است که در این چند سال مسئولان امر در فواصل حدود ۶ ماهه از متقاضیان مبالغ چند ده میلیونی دریافت کرده‌اند که در بالا به آن اشاره شد و اساساً هیچ تعهدی به ساخت پروژه در یک زمان مشخص ندارند (در صورتی که با پیمانکار قرارداد ۱۶ ماهه منعقد کرده بودند) و عقد قرارداد بامتقاضیان را به پیشرفت ۶۰ تا ۸۰ درصدی پروژه موکول نموده‌اند که این موضوع هیچ وجاهت قانونی نیز ندارد. اگر بنا به انعقاد قرارداد نبود چرا از متقاضیان مطالبه و دریافت وجه انجام شده و این موضوع به پیشرفت ۸۰درصد موکول نشده است. از طرفی در مقابل دریافت ۳ مرحله آورده از متقاضیان، مسئولان مربوطه هیچ‌گونه سخت‌گیری و اولتیماتومی به نهادهای مجری و پیمانکار پروژه برای تسریع در انجام کار نداده‌اند و نظارت مؤثری در کار نبوده است و این عمده دلیل عدم پیشرفت پروژه است.

۳- طبق فرموده مسئولان امر در وزارت راه و شهرسازی و دولت محترم، مقرر بود که بعد از واریزی سوم در طرح نهضت ملی مسکن، به متقاضیان مسکن ملی فرصت تنفسی برای نوبت پرداخت بعدی اعطا شود. متأسفانه در برخی پروژه‌ها بعد از گذشت چهار ماه پس از سومین واریزی، واریز چهارم را از متقاضیان مطالبه نموده‌اند.

۴-با وضعیت اقتصادی فوق اگر مسکن متعلق به مستضعفین جامعه می‌باشد خب هیچ طبقه کارگر یا کارمندی درماه نمی‌تواند ۳۰ میلیون پس‌انداز کند با گذشت ۳ ماه از واریزی ۵۰ میلیون تومانی درخواست واریزی ۱۰۰ میلیون تومانی و سپس یک ماه پس از ۱۰۰ میلیون درخواست واریز ۸۰ میلیون را دارند که تا پایان سال درخواست ۵۰۰ میلیون آورده دارند این در صورتی است اگر کارگر ۵۰۰ میلیون می‌توانست آورده داشته باشد هم‌اکنون مسکن را از بازار آزاد تهیه می‌کرد و دیگر نیازی به منتظر ماندن برای تحویل نداشت همچنین این مسکن با این شرایط آورده و واریزی بیشتر مسکن سرمایه دارن است.

۵- همچنین درنامه‌ای از نمایندگان مجلس وقت شورای اسلامی مبلغ آورده ریالی برای ساخت پروژه ۳۲۰ میلیون تومان بود که هم‌اکنون وزارت راه شهر‌سازی در هر بار درحال افزایش این مبلغ است و این مبلغ قابل پرداخت توسط هیچ کارگری نیست و این مسکن‌ها فقط گویا برای دلال‌ها ساخته می‌شود تا طبقه کارگر هرروز فقیر‌تر شود و طبقه دلال ثروتمند‌تر.

۷- محاسبه اشتباه، طبق شرح زیر که طبق قرار داد می‌باشد

بعد از تأیید شرایط متقاضی دو عدد ۴۰ میلیون تومان جمعا ۸۰ میلیون تومان

پایان اجرای فونداسیون ۱۵% مبلغ برآورد شده که سال گذشته ۱۴۰۲ در بهمن ماه ۵۰ میلیون دریافت شد

پایان اسکلت و سقف ۲۵ % مبلغ برآورد شده با محاسبه ۱۵ درصد می‌شود ۸۰ میلیون تومان ولی راه و شهر‌سازی به جای ۸۰ میلیون در این مرحله تقاضا ۱۰۰ میلیون تومان کرده است

پایان سفت کاری ۲۵% مبلغ برآورد شده

پایان نازک کاری ۲۰% مبلغ برآورد شده

موقع تحویل واحد ۱۵% مبلغ برآورد شده

۸- لطفاً این را نیز مد توجه خود قرار دهید مسکن ملی برای فقرا و افرادی است که مسکنی ندارند کارگران یا کارمندان خب فردی که مسکنی ندارد قطعاً درحال حاضر اجاره نشین است ما با درآمد ماهانه حقوق کارحتی اگر ۱۰ میلیون نیز در نظر بگیریم و از این درآمد بخش عمده به اجاره فعلی خانه یعنی نزدیک ۳ الی ۴ میلیون و بخشی بابت پوشاک و خوراک مصرف می‌شود با باقی مانده آن چطور بتوانیم پس‌انداز کنیم و هر چندماه یکبار ۱۰۰‌ها میلیون پرداخت کنیم این نوع از مسکن می‌شود مسکن ثروتمندان نه مسکن اجاره نشینان و قطعاً با این روند هیچ اجاره نشینی نمی‌تواند صاحب مسکن شود

در پایان ضمن تشکر از حضرتعالی و پوزش بابت اطاله کلام، با توجه به موارد فوق خاطر نشان می‌شویم مدیران راه و شهرسازی استان‌ها مکرراً برای فرار از انتقادات و ایردات وارده به نحوه عملکردشان به اعداد و ارقام ریاضی و توجیهات غیرقابل قبول استناد می‌کند و احتمالاً در پاسخ به پیگیری آن ریاست محترم نیز اینچنین عمل خواهند کرد، لذا از حضرتعالی استدعا داریم در خصوصی ورود به موضوع و بررسی دقیق و کارشناسی ابعاد مختلف موضوع و در صورت امکان و صلاح‌دید طبق محورهای پیشنهادی زیر اقدام لازم را مبذول فرمایید.

۱- بررسی مفاد قراداد منعقده با شرکت‌های پیمانکار و برخورد با مدیران و مسئولین خاطی در اداره مسکن و شهرسازی و بنیاد برکت به دلیل عدم نظارت دقیق و اجرای پروژه در زمان مقرر.

۲- پیگیری حقوقی و مشخص نمودن نحوه ضرر و زیان وارده به متقاضیان به دلیل تأخیر در ساخت پروژه توسط اداره مسکن و شهرسازی.

۳- عقد قرارداد اداره مسکن و شهرسازی با متقاضیان و تعیین تاریخ دقیق تحویل پروژه. همچنین تعیین مبلغ دقیق پروژه که طبق قانون عدم تعیین قیمت دقیق مصداق بارز کلاهبرداری می‌باشد.

۴- اگر قرار است مسکن ملی با قیمت روز محاسبه شود پس باید در آینده و پس از ساخت پول دریافت شود نه اینکه با پول ما مسکن ساخته شد و پس از گذشت در اینده نسبت به تورم قیمت به نرخ روز محاسبه و از ما دریافت شود که اینکار نه شرعی و اسلامی است نه انسانی و منطقی که باید قیمت برآورد شده دقیقا به خریدارن مسکن ملی اعلام شود.

در پایان توفیقات روزافزون حضرتعالی و همکاران محترمتان را از خدای متعال خواستاریم.

64%
36 درصد مانده تا ارسال به رسانه‌ها و پیگیری از مسئولین
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 3213 نفر

  • سیدعلی هاشمی

  • ثریا دهقانی

  • حسین صادقی

  • رضا معرفت

  • امیر مالکی

  • محمود عابد عموقین

  • امیر امن زاده

  • محسن شایقی

  • محسن طلوعی

  • ویدا حکیمیان

  • مرتضی احمدی

  • مجید قویدل

  • محمد رضا کاظمی

  • بهزاد رحیمی

  • علی حسینی

  • رسول علی پور

  • جواد رفیعی

  • اشکان ویسی

  • امیرحسین شهریاری

  • غزاله محمدیانی

  • محمد مرادی

  • عادل مرادی

  • پیمان زین الدین

  • حدیث رحیمی

  • حمزه سلیمانی

  • همایون ایزد

  • حسین آهنگرانی

  • سعید شریفی

  • نریمان حمیدی

  • علیرضا کیهان فرد

بحث و گفتگو

افشین سلیمانی : خدایا خودت به ما رحم کن دیگه خسته شدیم😔 آمین😔🙏
💬 پاسخ
رحمان کریمی : سلام دوستان لطفا عنایت داشته باشید کارزاری که لینکشو خدمتتون ارسال میکنم حمایت کنید . واقعا منطقه بسیار محروم است و امکاناتش بسیار ضعیف است که به شدت مردم را دچار زحمت میکند و هر کس امکانی بدست میارد منطقه را ترک میکند. https://www.karzar.net/113887
💬 پاسخ
دکتر محمدزُهَری : با درود و آرزوی موفقیت شما. از کارزار شما حمایت شده است. لطفا با وارد کردن کد کارزار ما : 107786 در باکس بالای صفحه ی جستجوی کارزارها ، از تلاش ما و همکارانمان در خصوص درخواست به حق شامل شدن کادر بهداشت و درمان از طرح تعطیلات ۲ روزه ( همچون سایر کارکنان دولت ) حمایت فرمایید. با سپاس.
💬 پاسخ
غلامرضا بهزاد : سلام مسکن ملی پرند سال ۹۶ زمان آقای روحانی که ریس جمهور بودن ثبت نام کردیم که اون سال با ۸۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون یک واحد میدادن به فرموده خودشون گفتن ۵تا ۴۰ میلیون گفتیم بزار نوساز بگیریم بهتر تحویل میدن الان سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۵۰۰میلیون برای عمران پرند پول ریختیم نه جواب درست حسابی میدن نه قرارداد میبندن شما بفرمایید من کارگر با یک بچه با معلولیت شدید باید چیکار کنم
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع درخواست بازنگری در پرونده ساخت و ساز غیر قانونی در بافت تاریخی تجریش و همچنین کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
علی محمد فرامرزی : دوستان این کارزار ها را جدی بگیرید انشاالله از این طریق هم به مسئولان مربوطه فشار بیاریم تا کار ها روی روال بیفتد
💬 پاسخ
ملیکا پناهیان : https://www.karzar.net/113502 سلام لطفا از کارزار ما نسبت به آزاد کردن سگ گردانی به شروط خاص دیدن و امضا کنید باتشکر.
💬 پاسخ
فرهادیاری آراللو : تواردبیل دارن ظلم میکنن به متقاضیان
💬 پاسخ
نصرت حکیمی : با سلام ما هم در ارومیه سال ۹۸ ثبت نام کرده ایم طبق گفته مسئولین باید ۲ ساله مسکن تحویل می‌گرفتیم اما وارد سال پنجم هم شده ایم هیچ خبری از تحویل نیست پروژه ما خیلی وقته که تعطیل است فقط یه نگهبان اونجا هست هیچ کس کار نمی‌کند چرا ؟ چون دولت هم از پیمانکار حمایت می‌کند. هر وقت تمام شد قیمت روز حساب و تحویل خواهند داد بس لطفا واریزی ما را هم طبق سال ۹۸ بروز با طلا حساب کنید خواهشن دوستان همگی با هم همراهی کنید تا شاید صدای ضعیف مان جایی برسد
💬 پاسخ
مجتبی سیدآبادی : سلام بنده ام یکی از ثبت نام کنندگان و متقاضیان نهضت ملی پاکدشت پروژه کبود گنبد هستم ک بعد از گذشت ۲ سال و ۳ فقره واریزی جمعا به مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان تا کنون ک اکنون پیامک چهارمین واریزی برایم ارسال شده بابت این موضوع معترض هستم چون هیچ پیشرفتی در پروژه رخ نداده در صورتیکه بنا بر این بود ک بابت پیشرفت پروژه از متقاضیان وجه دریافت شود اما در این پروژه ک هنوز روی خاک است هنوز هیچ پیشرفتی رخ نداده و فقط از مردم وجه دریافت می‌کنند و هیچ کس هم پاسخگو نیست آقای رئیس جمهور و بقیه مسئولین بخدا ما ملت کارگر هستیم ک ناچارا مجبور ب ثبت نام در این طرح شده ایم به امید خانه دار شدن و با هزار بدبختی وجه های درخواستی را واریز میکنیم خواهشا رسیدگی کنید ب این موضوع
💬 پاسخ
یوسف رحمتی : با سلام خدمت دوستان میکنم ملی شهریار دی سال گذشته 80 میلیون -اسفند ماه 40 میلیون و حالا دوباره 80 میلیون درخواست کردن جمع پرداخت به 480 میرسه و معلوم نیست چقدر دیگه باید بدیم نه قراردادی هست نه ضرر و زیانی معلوم هست فقط پول میگیرن
💬 پاسخ
مصطفی جمشیدی : نسبت به تعیین تکلیف تایید شدگان نهایی پرند اقدام فرمائید
💬 پاسخ
بهزاد سرمالیان : مسکن ملی برای کارگران و قشر کم درآمد جامع داره ساخته میشه ازکجا این کارگران اینهمه پول راپرداخت کنن خبری هم از تحویل واحدها نیست وبه نرخ روز میخوان تحویل بدن با این ضع خونها دوباره میوفتن دست کسای که سرمایه دارن امسال من کارگر دیگه خواب خونه دار شدن رو باید ببینم امیدوارم مسولین یه فکری به حال ماکنن
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: