⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست الحاق شهر سجزی به شهرستان اصفهان
◻️ اعتراض به بی‌کفایتی در مدیریت فاضلاب اهواز
◻️ مطالبه راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی جازموریان

مخالفت با طرح اصلاح نظام آموزش پزشکی

#اصلاح_آموزش_پزشکی

مخالفت با طرح اصلاح نظام آموزش پزشکی

هو الشافی

جناب آقای قالیباف
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
جناب آقای شهریاری
رئیس محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

با سلام
امروز جامعه بزرگ دانشجویی علوم پزشکی کشور پهناورمان با یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های دهه‌های اخیر خود دست‌وپنجه نرم می‌کند. طرح مبهم «اصلاح آموزش پزشکی» که توسط مجلس محترم شورای اسلامی اعلام وصول شده، جرقه‌ای بر «مهندسی‌سازی» رشته‌های علوم پزشکی بوده و دیر نیست روزی که آمار فارغ‌التحصیلان بیکار این رشته‌ها از سایر رشته‌های وزارت علوم پیشی بگیرد.
یقینا هرگونه افزایش ظرفیت در رشته‌های علوم پزشکی به‌ویژه در سه رشته پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی بدون توجه به امکانات دانشگاه‌ها برای تربیت دانشجو و همچنین با در نظر گرفتن محدود بودن محیط‌های بیمارستانی و درمانی و تعداد تخت‌های موجود، موجب تهدید آشکار سلامت مردم ایران و تربیت کادر پزشکی کم‌مهارت است.
از سوی دیگر در این طرح، رشد ۴۰ درصدی سالانه پذیرفته‌شدگان رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی و همچنین ارائه مجوز به مراکز غیرانتفاعی برای تربیت دانشجو نه‌تنها در مغایرت اساسی با ظرفیت‌های بیمارستانی و امکانات آموزشی موجود است، بلکه با کاهش جدی ظرفیت علمی پذیرفته‌شدگان تهدیدی جدی برای سلامت جامعه است.
وجود بندهایی چون اجبار دانش‌آموختگان عمومی و تخصص به تعهد دو برابر تحصیل و عدم امکان تاسیس مطب در دوران تعهد دانش‌آموختگان را در شرایط بسیار سخت و غیرمنصفانه‌ای قرار می‌دهد.
مجوز ورود به بیش از ۲۰۰۰۰ دانشجوی محصل در خارج از کشور که با هدف دور زدن کنکور سراسری و با استفاده از توان مالی در صدد ورود به کشورند، نه‌تنها فاجعه‌ای در حوزه ظرفیت‌های آموزشی و کیفیت دانش‌آموختگان رقم خواهد زد، بلکه در تضاد جدی و کامل با عدالت آموزشی است و موجب تقسیم‌بندی مردم عزیزمان به دو گروه فقیر و غنی می‌شود.
واگذاری مدیریت حوزه آموزش علوم پزشکی که در پیوندی بسیار نزدیک با حوزه درمان بوده و بخش اعظم آموزش آن در بیمارستان های آموزشی به انجام می‌رسد، به وزارت علوم خطری بالقوه در پیش روی علوم پزشکی و سلامت مردم است. مجوز ورود پزشکان دیگر کشورها به کشور با وجود کادر مجرب پزشکی حاضر، عملا آینده شغلی کادر پزشکی حاضر و مشغول به تحصیل را در ابهام و خطر جدی قرار می‌دهد.
باید یه خاطر داشت ، به دلیل ارتباط زنجیروار رشته‌های علوم پزشکی به یکدیگر، هرگونه افت کیفی و افزایش ظریف در هر رشته، دومینووار بر تمامی رشته‌های علوم پزشکی مستقیما اثرگذار است. از سوی دیگر بسیاری از  کارشناسان حوزه سلامت کشور اذعان دارند که مشکل اصلی نه از کمبود تعداد پزشک، پرستار و کادر درمان در کشور، بلکه مشکل اصلی از توزیع نامناسب نیرو و عدم تخصیص حقوق و مزایای مناسب برای مناطق محروم و کمبود شدید در امکانات و تخت‌های بیمارستانی است.
ما با امضای این کارزار مخالفت خود را با این طرح اعلام داشته و خواستار جلوگیری از اجرای آن هستیم.

با تشکر

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 31399 نفر

  • سید علیرضا میرفلاح لیالستانی

  • مهدی محمدی تبار

  • شاهین حاجی پور

  • شاهین طوفانی

  • محسن ترکاشوند

  • سعید منصوری زاده

  • حسن حافظی

  • سینا جهانی

  • مهدی بصیریان

  • هانی خلیلی

  • امیررضا کریمی

  • امیرحسین محمدی

  • زهرا نصرآبادی

  • عباس فریمانی

  • سعید دلاوری

  • منیره احسانی زارع

  • امیرحسین گنج خانلو

  • علیرضا گودرزی

  • سیدمحمدمهدی مظلوم

  • محمد فتحی

  • مجید محمودی

  • امین کرمی

  • محمد حسین سعادت

  • امیررضا شکارتبار فیروزجایی

  • عرفان غلامی

  • شکیبا حکمتی

  • زهرا نوروزی

  • مصطفی حمادی

  • سعید شازایی

  • نسیم گیاه‌چین

بحث و گفتگو

بابک یزدانپناه : متاسفانه زندگی ما اثر بین دو لب مسئولین می باشد، خوب بشود، مثل مرغی که تخم می گذارد، سر و صدا می کند، اگر خراب بشود، می رود یک گوشه می شند و صدایش در نمیاد. اصلا در تصمیم گیری از حق هم پرسی و مشارکت عمومی استفاده نمی شود. چرا در مجلس فقط بر اساس نظر اکثریت شرکت کنندگان در رای گیری فقط به اندازه یک رای یک صندلی برای عموم مردم نیست؟
💬 پاسخ
علی صمدی : تا شهردار تهران یک نخبه شد، کرونا کنترل شد. به قول کسانی که دیپلماسی بلد بودن، واکسن پشت دیوارهای fatf مانده بود. سهمیه نباید زیاد شود و باید کلیه سهمیه نهادها و ارگان‌ها و اعضای هیأت علمی و... حذف شود، فقط نخبه ها وارد رشته پزشکی بشوند. و سکان اداره مملکت باید بدهند به پزشکان، وگرنه به امید این کارمندان لیسانس بشمیم، همه گرسنه می مانیم، و همه چی به تحریم های ظالمانه مرتبت می کنند.
💬 پاسخ
علی ظهیری زاده : لعنت بر انحصار گران که با این انحصار طلبی با سلامت ما مردم بازی میکنند ، از پزشکان دلسوز مملکت خواهشمندم کمی هم به سلامت ما مردم اهمیت بدهند و از زیاد شدن رقیب برایشان ، نترسند
💬 پاسخ
علی علیپور : اگرپزشک کمه پس چرااکثرشون بیکارند وحتی اجازه تاسیس مطب بخاطر اشباع ندارند این چندتا نماینده یامسئول فقط بخاطر راهیابی نوردیدگان تنبلشون فعالیت میکنند نه برای دلسوزی به مردم
💬 پاسخ
کوروش آسایش : تو کشور های جهان اول پزشکی یک شغل تاپ نیست و درآمدی معقول مشابه سایر شغل ها داره و علاقه مند های واقعی به پزشکی و خدمت به مردم میرن سمتش ولی تو ایران این رشته تبدیل شده به وسیله ای برای فخر فروشی و مکیدن خون بدبخت بیچاره هابی که برای درمان درد هاشون به اینها مراجعه میکنند بلا نسبت پزشک های با انصاف 💬 پاسخ
💬 پاسخ
مهشاد : مگه شوخی است؟ پزشکی است. باز نکنید، رفتم وقت چشم پزشکی بیمارستان بقیه الله بگیرم زده ظرفیت تا ۱۵ روز آینده تکمیل است. برای هر چیز کوچک آدم نمیره دکتر، چشمم با چای تازه دم خنک شستم، درست شد، دکتر لازم نداشتم، الان وقت می داد، هم باید ویزیت می دادن و پول که با هزار زحمت درآورده بودم می دادم به یک نخبه و هم روزم در اتاق انتظار در شرایط حساس هدر می رفت.
💬 پاسخ
علی : مخالفان طرح افزایش ظرفیت اگه از نظر سواد مقایسه میکنین فارغ التحصیل دکتری برق دانشگاه شریف لول علمیش خیلی بالاتر ازیه پزشک با یه دوندونپزشکه ،از لحاظ تلاش مطمعن باشین چند ده برابر یه پزشک زحمت کشیده،از نظر درامد با رشته های پزشکی قابل مقایسه نیست،هر چند پزشکای محترم با تجهیزات ساخته ایسون دادن کسب رامد میکنن،تنها دلیلی که مخالفا دارن اینه که سلامت بخطر می افته ،ولی اگه شما بدون پرداخت ویزیت بالبال بزنین نگاتونم نمیکنن،مهمترین راه حل حذف انحصاره
💬 پاسخ
محسن : منع تردد شبانه بود، هوا تمیزتر بود، الان شرایط دوباره برگشته به سالهای شکوفایی روحانی، محدودیت همیشه بد نیست، باعث رشد و شکوفایی یک عده می شود. برایشان کاسبی فراهم میکند. کاسبان محدودیت، ناراحتین دارد محدودیت ورودی پزشکی برداشته می شود؟ محدودیت برداشته شد. محدودیت دیگه بر نمی گردد.
💬 پاسخ
سید سیدی در پاسخ به محسن: مسئله اینجاست همینطوری به علت زیادی داتشجو پزشکی کیفیت تدریس پایینه (به گفته خود دانشجو های پزشکی) حالا بیان زیادش کنن پزشک بیشتر با سواد حتی کمتر خواهیم داشت.
💬 پاسخ
احمد مقیمی : اصلی ترین دلیل کیفیت پایین اکثریت پزشکان همین انحصار رشته پزشکی و ظرفیت کم پذیرشه،از اونجایی که درآمد بالا در کنار عدم تلاش برای ارتقای علمی براشون لذت بخشه، بازار همچین کارزار هایی هم گرمه
💬 پاسخ
در پاسخ به احمد مقیمی: دو‌کلام از مادر عروس!!همونطور که میبینیم رقابت شدید بر سر‌بالا بردن علم در‌مهندسان رو‌میبینیم که چشم هم دیگه رو برای علم بیشتر در میارن!! اها مثل این که اعطای مدرک از دانشگاه نامعتبر و بدون زیر ساخت صنعتی فقط تواید خیل عظیم راننده اسنپ و ارابه مرگ و ساختمان با خاک یکی شونده رو داشته!! تازه پزشکی که بیشتر از کناب خوندن وابستهبه کسب تجربه و کار عملی زیر نظر استاد کار هست قطعا با تولید کلی بیکار بدون بیمارستان ودرمونگاه و تجهیزات محشر میشه
💬 پاسخ
شاطر : ﺩﺧﺘﺮﻩ ﺳﺎﻋﺖ ۱۲ ﺷﺐ ﺍﻭﻣﺪ ﭼﺖ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺎﮐﻼﺱ ﻭ ﺷﯿﮏ ﺗﺎ ٤ ﺻﺒﺢ ﺭﻭﯾﺎﯾﯽ ﺭﻭﯾﺎﯾﯽ ﮔﭗ ﺯﺩﯾﻢ ﺑﻌﺪ ﺑﻬﺶ ﮔﻔﺘﻢ ﺧﻮﺏ ﻋﺰﯾﺰ ﻣﻦ ﺩﯾﮕﻪ ﺍﻻﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮﻡروپوش سفیدم رو بپوشم و برم ﺳﺮﮐﺎﺭ ... ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺎﻧﺎﺯ ﻭ ﻋﺸﻘﻮﻟﯽ ﮔﻔﺖ : ﺩﮐﺘﺮ ﺷﯿﻔﺘﯽ؟؟؟؟ ﮔﻔﺘﻢ :ﻧﻪ ﺷﺎﻃﺮﻡ!!! ﻧﻤﯿﺪﻭﻧﻢ ﭼﺮﺍ ﺑﻼﮐﻢ ﮐﺮﺩ ... ﺻﺪﺍﻗﺖ ﺗﻮ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻫﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻢ ﺭﻧﮓ ﺷﺪﻩ😕😂😂😂
💬 پاسخ
اکبر : بزرگترین معضل ما در حوزه ازدواج جوانان میل به تحصیلات عالیه است و خود این مانع ازدواج و فرزندآوری شده و ما باید نهضت پذیرش بدون آزمون افراد متاهل در کلیه گرایشها و بدون شهریه و پرداخت یارانه به اندازه حداقل حقوق ماهیانه و خوابگاه‌های متاهلی رایگان را راه بیندازیم.
💬 پاسخ
ثمین در پاسخ به اکبر: آره خوب! بندگان خدا شاخ غول شکستن ازدواج کردن باید همه امکانات به رایگان و با تقدیم مراتب ارادت خدمتشون قرار بگیره! ازدواج و فرزنداوری تنها و تنها از عهده انسان‌های لایق و نابغه ساخته است عجالتا قبل از افاضه فضل تعقل بهترین کاره!
💬 پاسخ
کیوان : بعد از کارمند ، بی استفاده‌ترین چیز مدرک تحصیلیه
💬 پاسخ
کیوان : یه استاد داشتم ترم ۲ بهمون گفت پسرا دخترا شما آینده سازان این مملکتید خیلی ازش خوشم اومد، ترم آخر خواستم باهاش پروژه بردارم رفتم باهاش صحبت کنم گفت من دارم میرم کانادا! گفتم پس استاد ساختن چیشد؟ لپمو کشید گفت تو اینجارو بساز منم برمیگردم 😉😂
💬 پاسخ
کیانوش : ‏اگه به شانس من باشه چند سال دیگه پزشکم وسط عمل من میگه درس مربوط به این عمل رو آنلاین میخوندم و وسط درس اینتر‌نتم قطع شد تا همینجاشو بلد بودم و به دیار باقی می‌شتابم 😂
💬 پاسخ
پویا : بسیاری از مسئولان دولت حسن روحانی در حالی تلاش داشتند عدم‌واردات واکسن کرونا به کشور را به‌دلیل نپیوستن ایران به FATF و مسئله تحریم گره بزنند که با روی کار آمدن دولت رئیسی مشکل واکسیناسیون حل شد. الان هم همین انحصار طلبان می گویند امکانات جهت افزایش ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی نیست. حرف این جماعت که ۳۲ سال دارن ما را سرکار گذاشتن باور نکنید. دولت رییسی دولت راستین است.
💬 پاسخ
آقایی : چرا نفت با آمدن اصولگرایان گران می‌شود و با رفتن دوباره به ارزانی می گراید. این سوال در ذهن عامه مردم به شکل علت بدشانسی نفتی اصلاحات درآمده است. الان زیر سایه افزایش قیمت نفت می خواهند پذیرش دانشجو رشته پزشکی افزایش بدهند، وقتی قیمت نفت در زمان آوار روحانی به پایینترین سطح رسید، پذیرش دانشجو پزشکی هم ۷۰٪ نسبت به زمان احمدی کاهش یافت. اگر نخبگان می خواهند ظرفیت کاهشی باشد، با تمام قدرت از جریان اصلاحات دفاع کنند. تا جیب آقازاده هر روز پرتر و پرتر بشه.
💬 پاسخ
کارگر : رییس سازمان نظام پزشکی گفت: نتیجه عدم ادغام اموزش در صنعت را داریم می بینیم. آیا خیل عظیم بیکاران در آموزش عالی یکی از عوامل مهمش عدم ادغام اموزش عالی وزارت علوم در صنعت نیست؟ اگر مطبی بخواهد سرپا بماند ویزیت باید ۱۲۰ هزار تومان شود. درأمد روزانه خیلی از مردم ۱۰۰ هزار تومان نیست، چگونه ۱۲۰ تومان ویزیت بدهند؟ کارمندان می بیند، فکر می کند، همه شرایط حقوق بگیران را دارند. ظرفیت افزایش نیابد، برای درمان باید بریم داروخانه.
💬 پاسخ
در پاسخ به کارگر: این دیگه مغلطه هست!!مگه شما هر روز مطب میرین که درامد روزانه رو با ویریت مقایسه میکنین شما در سال دو یا سه بار نیاز به ویزیت پیدا میکنین مطب کلی خرج داره ملک تجاری هست هزینه برق ملک تجاری میدونین فقط چقدر هست هزینه تجهیزات معاینه سه برابر شده این مدت هزینه اجاره ملک ده برابر شده!!کجا خدمت کمتر ۱۰۰هزار تومن میبینین جز ویزیت پزشک این ویزیت باید خرجای وحشتناک رو تامین کنه البان
💬 پاسخ
کریم : در راه رسیدن به پزشکی خواهم که ، بمیرم شرمنده كه کنکور هست و بسته مسیرم
💬 پاسخ
عسل❤ در پاسخ به کریم: نگران نباش اگه ظرفیت زیاد بشه پزشک بیسواد هم زیاد میشه و تو بخاطر خطای پزشکی راحت میمیری و کنکور دیگه سد راحت نمیشه حالا چه خودت پزشکی بیاری چه نه
💬 پاسخ
شهاب رادمنش در پاسخ به عسل❤: یعنی از نظر شما هر کسی که رتبش بد میشه و پزشکی قبول نمیشه بی سواد بوده و علمش پایین بوده شما پزشکا برای انحصار خودتون مخالف این طرحین
💬 پاسخ
ستاره : ``صادق زيباکلام در گفت‌وگو با «خبرآنلاين» خطاي اصلي اين بود که ما بعد از ۲۲ سال هنوز نتوانستيم به مردم بگوييم که ما(اصلاح طلبان) به دنبال چه هستيم؟ ما فقط کلمات زيبا گفته‌ايم، نه هدفمان مشخص است، نه استراتژی و نقشه راه مان برای تحقق آن.`` الان وضعیت پزشکی ایران همین است.
💬 پاسخ
اردستانی : مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآنی حیات طیبه همدان اظهار کرد: ۹۸ درصد از کارخانه‌های داروسازی متعلق به یهودیان است. برای همین ظرفیت تحصیلات و سواد مملکت و امت اسلامی افزایش یابد. تا باعث سرافرازی اسلام بشویم. همانطور ۳۰٪ ظرفیت برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی دادن، ۳۰٪ برای فارغ‌التحصیلان ارشد و ۳۰٪ دیگر به دکترا داده شود، ۱۰٪ از طریق کنکور سراسری باشد، لازم آن هم ۱۰ برابر شدن ظرفیت پذیرش دانشگاه می باشد.
💬 پاسخ
امیر در پاسخ به اردستانی: باشه😂😂
💬 پاسخ
: این تندروها با این برنامه هایشان، یارانه دادن، قیمت ها ۳ برابر شد، اصلاح طلبان یارانه ندادن، همه چی ۱۰ برابر شد. الان هم می خواهند ظرفیت پزشکی افزایش بدهند. برایتان درس نشد؟
💬 پاسخ
هاشمی : رشته پزشکی، حق مسلم ماست.
💬 پاسخ
عسل❤ در پاسخ به هاشمی: برو درس بخون تلاش کن و تو یه رقابت علمی با تلاش خودت به حق مسلمت برس نه اینکه ظرفیت زیاد بشه و پلویی بری داخل
💬 پاسخ
پروانه در پاسخ به عسل❤: صنار بده آش ... به همین خیال باش. طرف فقط سوال اول جواب داده ( نام و نام خانوادگی ) الان دانشگاه ممتاز نشسته. چه جوری؟ با سهمیه. ما میشیم حسرت دنیا و حسرت آخرت، اون صاحب همه چی میشه. معلوم با سهمیه قبول شدی، برو نگاهی به کارنامه‌های عجیب پذیرفته‌شدگان رشته پزشکی در کنکور ۱۴۰۰ بی انداز
💬 پاسخ
کیوان در پاسخ به عسل❤: ساقیت کبست؟ کدام رقابت علمی؟ رقابت بین آقازاده‌ها می باشد. من نوعی نتوانستم، کارمند بشم، پدرم حقوق نگرفته مالیات بدهد، شانس قبولی دارم؟ معلوم نیست با کدام سهمیه و رانت رفتی تو، الان شدی کاسه داغ تر از آش.
💬 پاسخ
هادی : دوستان سرچ کنید ; نظام درمان در قفس انحصار پزشکی تا ببینید چه خبره و متوجه انحصار بشید برا بقیه هم بفرستید
💬 پاسخ
عاطفه : کاملا با این طرح افزایش ظرفیت پذیرش موافقم.چرا که باید تعداد پزشکان و پرستاران و داندان پزشکان زیاد شود تا بازار انحصاری شکسته بشه.کسایی که مخالف این طرحن, فقط انحصارطلب هستن و لاغیر.فکر بقیه و مردم فقیر نیستن
💬 پاسخ
در پاسخ به عاطفه: عاطفه جان میرسد روزی که با افزایش پلویی ظرفیت پزشکی و ورود دانش اموزان بی سواد به این رشته حساس و ازطرف دیگه تربیت بی کفیت پزشکان و پشتبند ان ورود این افراد بیسواد به حرفه پزشکی و بی ارزش شدن این رشته مقدس مثل بقیه رشته ها وافزایش روند مهاجرت اون موقع هست که خواهی دید که موقع بیماری شخص جنعابعالی نه اعتماد خواهی کرد ونه جرات مراجعه به این پزشکان بیسواد
💬 پاسخ
ممد در پاسخ به : الان هم هر دکتری نمیشه رفت، چون ۹۰٪ دکترا با سهمیه قبول شدن، و همه دنبال دکتر توصیه شده می باشند. کارنامه ۱۴۰۰ آمد، طرف با رتبه کشوری ۸۷۶۰۲ دانشگاه علوم پزشکی همدان رشته پزشکی قبول شده است. نگو الان همه اینها نخبه هستند. بیشترشان فقط رو دارن. رو هم عامل موفقیت می باشد.
💬 پاسخ
کارمندنباشی : مردم خود، دکتر خود شده اند! برخی آمارها از افزایش مصرف خودسرانه دارو بین مردم حکایت دارد. برخی از مسئولان وزارت بهداشت علت این پدیده را به هزینه های درمانی و توان اقتصادی مردم مربوط دانسته اند. پوشش بیمه تکمیلی اکثریت برای کارمندان می باشد،و بقیه توان پرداخت ندارند.
💬 پاسخ
حکیم : آیا بخیه زدن کار پزشک یا کار پرستار؟ چرا تا چند سال پیش قانون به پرستار حتی حق تزریق نمی داد، اما الان چنین حقی پیدا کرد؟ چه کسی آناتومی را کامل می داند، پزشک یا پرستار؟ در اورژانس چه کسی بیشترین توانایی در احیا و کار را دارد، پزشک یا پرستار؟ ظرفیت پزشکی زیاد نشه، چون سهمیه ها و آقازاده‌ها می خواهند پول در بیاورند؟
💬 پاسخ
: ‏زندگی ما اولش خدا بزرگه و وسطاش باید ببینیم قسمت چی میشه و آخرشم حتما حکمتی توش بوده
💬 پاسخ
: واقعا کم پیدا میشه کسی که رشته تحصیلیش با شغلش یکی باشه من تو اطرافیانم فقط خودم هستم که تحصیلات و شغلم به هم ربط داره درس خوندم و بیکارم هستم :)))
💬 پاسخ
: دقت کردین درس خوندن تو ایران عین زندگی کردن توش شده؟ هر دو تا رو ادامه میدی ولی نمیدونی اصن برای چی 😂
💬 پاسخ
: تو نونوایی بودم یکی اومد گفت آقا صف دانشجوهای پزشکی یدونه‌ای کجاست - آقا الماسی
💬 پاسخ
ایمن : ‏تو پمپ بنزین بودم یه ماشین اومد بنزین بزنه پیاده نشد به متصدی جایگاه گفت خودت بزن متصدی پرسید آزاد؟ گفت نه پزشکی تهران 😂
💬 پاسخ
ایمن : از اونجایی که همه دخترا یه خواستگار دکتر داشتن که از قضا ردش کردن میخواستم از همه دخترا خواهش کنم دکترها رو یه کم دوست داشته باشن :)))
💬 پاسخ
L : حتی تصویب هم که بشه یا هزار جور حرف دیگه هم بزنن قابل اجرا نیست. افزایش ظرفیت به بودجه و پول، استاد، کلاس، خوابگاه و... احتیاج داره.
💬 پاسخ
عسل❤ : کسی خبر جدیدی نداره؟
💬 پاسخ
رجب : جوری می گویند، ظرفیت پزشکی افزایش یافت، فکر کردم، مثل بقیه رشته ها بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دارند پذیرش می کنند. کجا ظرفیت زیاد شده است؟
💬 پاسخ
باز نشسته : پذیرش بدون آزمون از افرادی باشد، حداقل 20 سال سابقه بیمه دارند، باشد، هم بازار کار پزشکی بهم نخورد، و هم فساد اداری کم بشود. بیشترین تخلف و فساد توسط کارمندان پیر می باشد. چون فرزندانشان بزرگ شده است، به فکر تامین خانه و کار برای آنها می باشد. این افراد جواب مشکلات سلامتی خود را بهتر خواهند فهمید، و مدام مجبور به تغییر پزشک نمی شوند.
💬 پاسخ
عسل❤ در پاسخ به باز نشسته: کسی خبر جدیدی نداره؟ واقعا عاقلانه ست که اینقدر افزایش بدن؟
💬 پاسخ
عباس : «به وزارت بهداشت تا سال ۱۴۰۲ فرصت داده می شود که در ورودی رشته های پزشکی تا ۳۰ درصد باید از فارغ التحصیلان کارشناسی پذیرش کند.» افزایش ظرفیت عملا برای مقطع کارشناسی می باشد، نه برای کنکور سراسری.
💬 پاسخ
سیاوش در پاسخ به عباس: شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی. داوطلبان می بایست فارغ التحصيل مقطع كارشناسی پيوسته يا ناپيوسته يكی از رشته های گروه های آزمايشی علوم تجربی و علوم رياضی و فنی باشند. حداكثر سن قابل پذیرش در زمان ثبت نام آزمون 25 سال تمام است (مدت زمان سربازی و طرح نيروی انسانی به حداكثر سن اضافه می شود) معدل كل ديپلم 18 و بالاتر و معدل مقطع كارشناسی 16 و بالاتر باشد.
💬 پاسخ
جهانگیری : روحانی خواستار استفاده از «همه‌پرسی» در موضوعات مورد اختلاف شد.. چه خواسته به حقی.
💬 پاسخ
پردیس : بیمارستان خصوصی شفای پردیس که چند سالی است راه‌اندازی شده به دلیل مشکلات مالی و نبود پزشک و متخصص، تعطیل و دیگر بیمار پذیرش نمی‌کند.
💬 پاسخ
روحانی : کسانی که تحصیلات حوزوی دارند و موفق شدن پایه ۳ بگیرند، بدون آزمون بروند، پزشکی بخوانند. مشکل اصلی ما کمبود روحانی است. هر چقدر روحانی بیشتر بشه، زبان دنیا را بهتر می فهمیم.
💬 پاسخ
انتی روحانی در پاسخ به روحانی: چی ؟؟؟؟؟
💬 پاسخ
زیبا در پاسخ به انتی روحانی: اگر روحانی نبود، مملکت تجزیه میشد، همین کارمندان می ریختن سطح خیابان مثل فتنه ۸۸. بجای اینکه یارانه افزایش بدهند، کارمندان را ۲۰ ساله بفرستند خانه
💬 پاسخ
شایعه : بعضی ها می گن، رفتیم اتاق عمل خود دکتر نیامد، جاش یکی دیگه آمد، حتی در مورد عمل جراحی حذف عینک شنیده شده، بجای متخصص، بینایی سنج آمده. کجاش منطقی؟ چشم پزشک کارش انجام نمی دهد، پولش می گیرد، شیتیل می دهد، کارش یکی دیگه انجام می دهد، خطا هم بشه، می گه خودش خودسرانه رفت انجام داد، من خبر نداشتم. دودش رفته تو چشم مریض، پولش تو جیب مبارک دکتر، ی بدبخت ذرفته زندان. به این شرایط مسخره باید تمام بشه.
💬 پاسخ
سبز : وقتی ۹۰ درصد پذیرش مال فرزندان اساتید دانشگاه و سهمیه ها و آقازاده‌ها می باشد، منی که حقوق بگیر نیستم و سهمیه آزاد شرکت می کنم، چگونه امکان قبولی دارم ؟ صندلی ما رو دزدیدن دارن باهاش پز میدن.
💬 پاسخ
اسحاق : ما ملت عزیز مشکلات زیادی را حل کردیم. ثبات را به سلامت ایران برگرداندیم. مگریادتان رفت دکتر هندی ها را؟ لحظه ای دکتر هندی عوض می شد. اصلا مگر بیمار می توانست برای درمان و جراحی فکری بکند؟ برای کوچکترین مداوا به خارج می رفتید. همه اینها زیر سایه افزایش ظرفیت و سهمیه نهادهای وابسته و آقازاده‌ها می باشد. کاری کردیم کارستان.
💬 پاسخ
هما : الان کشورهای حوزه خلیج فارس دنبال استخدام پزشک ایرانی هستند، هر کدام از این پزشکان حداقل سالیانه ۵۰ هزار دلار پول بیاره ایران، شاید بحران اقتصادی بعدی به بزرگی الان نشه‌. برای محقق شدن این امر لازم به تربیت و پرورش دکتر می باشد.
💬 پاسخ
آرش در پاسخ به هما: راه حل خروج از بحران های اقتصادی ، شایسته سالاری است ؛ نه بردگی برای کشور های حاشیه خلیج فارس!
💬 پاسخ
عسل در پاسخ به هما: ماشالله چقدر اقتصادی فکر میکنی؟؟؟ الله اکبر به این همه نبوغ. دوتا فکر اینجوری مهندسها رو بدبخت کرد.
💬 پاسخ
در پاسخ به هما: هما جان پزشک ایران را با اغوش باز استخدام میکنن وبهشم پول خوبی میدن درست. ولی چرا؟ چون که در ایران واقعان افراد با سواد میرن پزشکی وخوب هم تربیت میشن. حالا اگر افزایش ظرفیت بشه دانشکده های پزشکی بشه جای بیسوادها اون موقع اصلا خود شما پادشاه این کشورهای عربی باشید حاضرید پزشکای ایرانی رو استخدام کنید؟
💬 پاسخ
سالار : فقط برای مردان حذف بشود، زیرا زنانی که تحصیلات عالیه دارند بیشتر طلاق می‌گیرند. این تحلیل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال از آمار سال 93 ‌است. این سازمان برای اولین‌بار به نسبت میان تحصیلات و طلاق و ازدواج پرداخته ‌است. علی‌اکبر محزون مدیر این سازمان با توجه به تحلیل آماری ازدواج و طلاق در سال 93 گفته تحصیلات و طلاق نسبتِ معکوس دارند. به گزارش فرارو، رئیس سازمان اطلاعات، آمار و جمعیت ثبت احوال البته می‌گوید: نسبت طلاق به ازدواج در میان زنان دارای تحصیلات بالای دیپلم در سال 93 بیشتر ‌بوده‌است. این درحالی است که همین نسبت در مردان فرق می‌کند و نسبت طلاق در مردانی که تحصیلات کمتری دارند بیشتر است
💬 پاسخ
S در پاسخ به سالار: به چه مطلب خوبی اشاره کردید جناب👌 حالا بیایید دربارش فکر هم بکنیم، با احترام به مردان باشعور و با ایمان و بااخلاق فرض کنیم آقایی مشکل اخلاقی دارند بطوری که زندگی با اون فرد غیر قابل تحمل هست خانمی که تحصیلات بالاتر و به تبع اون شغل و درآمد و جایگاه اجتماعی داشته باشه از حق خودش دفاع میکنه، زندگی بدون عشق رو ادامه نمیده بلکه زندگیش رو با ارزش میدونه و اونو به پای یه آدم مستکبر و متکبر و بی اخلاق نمیریزه ولی خانوم با تحصیلات پایین( که ربطی به درک و فهم و عقل هم نداره بلکه امکاناتش رو نداشته) که امکان زندگی مستقل بدون مرد رو نداره مجبوره بسوزه و بسازه البته هر فردی چه زن و چه مرد میتونه آدم بدی از آب دربیاد و یا تفاهم نداشته باشند و مطلبی که گفتم صرفا در تحلیل سخن شماست هر چند میدونم شما چطور آدمی هستید و من قصد اصلاح زن ستیزی شما ندارم :)
💬 پاسخ
سلطان در پاسخ به سالار: دقیقا! دادن سهمیه مختلف و امتیاز به خانم ها درست نیست، تنها باید حق شرکت در سهمیه آزاد را داشته باشند. خانمی که توانایی دارد، مثل بقیه از سهمیه آزاد قبول می شوند، قبول خواهد شد.
💬 پاسخ
... در پاسخ به سالار: رودل نکنی آقا سالار!!! مطمئن باش اگه اینطور باشه ساکت نمی مونیم هر چند کلا با این طرح مخالفم!!
💬 پاسخ
جواد در پاسخ به سالار: 📍 امروزه اگر چه در ظاهر ما شاهد حضور مستقیم زنان در فرایند تولید و فعالیت های اقتصادی بیشتر از گذشته هستیم اما این حضور به معنای مولد بودن و سهم حقیقی داشتن زنان در تولید و بهره وری جامعه و نیز کمک به اقتصاد خانواده نیست بلکه تنها واکنشی احساسی از سوی زنان نسبت به تحولات ارزشی جامعه مدرن محسوب می گردد. این در حالی است که زنان در گذشته جایگاه موثرتر و فعال تری در فرایند پویایی اقتصادی خانواده و جامعه داشتند که تنها به دلیل عدم حضور نمایان اجتماعی آنها، ارزش کارشان نیز نادیده گرفته می شد. 📝 نوشته: استاد ابوالفضل اقبالی پژوهشگر حوزه مطالعات زنان و دکترای علوم اجتماعی
💬 پاسخ
مهرداد : آمدن کرونا به ما نشان داد تهدید میکروب ها هنوز وجود دارد، تنها راه در این بحران‌ها داشتن نیروی ذخیره غیر فعال مثل مهندسین می باشد. پروژه‌های مهندسی اضطراری در مدت زمان کوتاه انجام می شود، قبلاً برای اجرای همین پروژه‌ها حداقل ۲۰ سال و حتی بیشتر زمان لازم داشت. نیروهای مهندسی غیر فعال سبب اجرای سریع پروژه‌های اضطراری شده است.
💬 پاسخ
در پاسخ به مهرداد: مهمدسی مایه شرمساری و درس عبرت هست نه الگو!!اونوقت باید بدون حقوق چند دهه از عمرشونو بذارن بعدشم بیکار و بدون حقوق بمونن تا اگر کرونا باز اومد فقط بیان توی بحران حونشونو از دست بدن مجدد بیکار بشن؟!حتی توی کروناام مشکل نبود تخت بیمارستان و دارو مشکل اصلی بود نه کمبود پزشک کاملا معلوم هست هدف تولید تعداد کثیری بیکار هست و حالا اینقدر دستتون رو شده که حرفتونو بی پرده میزنین چند دهه از عمر یک جوان و نا امیدی و سرخوردکی و مشکل تامین معیشت برای وذخیره!!
💬 پاسخ
در پاسخ به مهرداد: بله بودن همین مهندسان بیسواد و بیکفیت که حاصل افزایش ظرفیت در این رشته ها بوده که خدارو شکر کشور ایران رو تبدیل کرده به یکی از کشورهای صنعتی دنیا. بخدا از خیلییاشون یه جمع تفریق ساده بپرسی نمیدونن. بهشون بگی کو دست راستت پای چپش رو نشونت میده
💬 پاسخ
? : دولت ما فقط میگه افزایش ظرفیت، ما پزشک به اندازه کافی داریم در یک درمانگاه فقط 5 تا پزشک داریم. ما تجهیزات پزشکی نداریم. کو کجاست ملتی که میگن افزایش ظرفیت پزشکی کجا هستن ببینن که یه پرستار و یه راننده تو آمبولانسی که خراب بود و اتیش گرفت کامل سوختن کجا هستن دولتی که میگه تجهیزات داریم.
💬 پاسخ
تار در پاسخ به ?: به اعتقاد روحانی، یارانه افرادی که دارای حقوق ثابت هستند، مانند کارگران و کارمندان باید تقویت شود. فکر و ذکر اینها راحت و رفاه حقوق ثابت است، قند تو دلشان آب نشه. شاه هم معتقد به چنین سیاستی بود، ثمرش شد، انفجار نور. می ترسن، کارمند بیاد مطب دو دقیقه معطل بشه، ولی ۸ صبح می ری اداره تا ساعت ۹ مشغول صبحانه و سرویس بهداشتی هستند. بی خود نیست راندمان کارمند ایرانی ۲۲ دقیقه می باشد. از بس لوسش کردن.
💬 پاسخ
تهرانی در پاسخ به تار: اگر همین مهندسین نبودن، الان به تکنولوژی فضا و اتم دست نمیافتیم. به خاطر فزونی مهندسین و کاهش انتظارات بجای اینکه بودجه پروژه صرف حقوق و مزایا بشود، صرف ترقی و ارتقاء شد. علت بحران اقتصادی صرف ۹۸٪ بودجه مملکت جهت پرداخت حقوق و مزایا حقوق بگیران می باشد. و بیشترین فساد در بین حقوق بگیران دارای ۲۰ سال سابقه کار بیشتر می باشد. آماری دیدم، رتبه فساد ایران ۱۴۶ در بین ۱۵۰ کشور می بود. با وجود این کارمندان پر توقع فکر می کنید، شانسی برای بهبود شرایط وجود دارد؟
💬 پاسخ
علی علیپور در پاسخ به تهرانی: سلام من یکی از همین کارمندایی هستم که راجع بهش دارین صحبت میکنین،۱۷ سال سابقه دارم،آخرش نفهمیدم کارگرم،کارمندم،کارشناسم یا کارشناس ارشدم،بنا به منافع دولت بعضا یکیش میشم،۶ سال شرکتی،۹ سال قرارداد معین و۲ ساله که کارگر دایم شدم،هیچی نداشتم وندارم ،الان آلانزاپین میخورم،کلا تو فشاریم همه
💬 پاسخ
مریض : علی‎‌‌رغم قرارداد بیمارستان با بیمه‌ها در اکثریت قریب به اتفاق مراجعین به‌ویژه جراحی‌های مختلف به بیماران اعلام می‌شود که فلان پزشک و بهمان پزشک بیمه‌ها را نمی‌پذیرند و شما می‌بایستی به طور آزاد تسویه کنید و بعد صورت حساب را به بیمه‌ها ببرید. شاهد مدعای من صورت حساب‌های متعدد روزانه است که علی‌رغم داشتن بیمه توسط بیماران، برای آنها صادر می‌شود که دلیل اصلی این مسئله گرفتن تعرفه‌های چند برابری است که درصورت پذیرش بیمه‌ها میبایستی طبق تعرفه قانونی هزینه را دریافت کنند. در صورتیکه این مسئله هم برخلاف مفاد قرارداد با بیمه‌هاست حال باید پرسید آیا بیمه‌ها نمی‌دانند و اگر می‌دانند چرا رسیدگی نمی‌شود؟ یا بدلیل کمبود کادر درمانی و ترس از مهاجرت دکتران سهمیه ای کسی شکایت نمی کند؟
💬 پاسخ
حسنا : با چه حقی هر روز دست تو جیب کادر درمانی می‌کنی و نصف ویزیت را برداشت می‌کنی؟ ارزش ویزیت را نصف کرده‌ای و هنوز هم شعار می‌دهی؟
💬 پاسخ
Z : تصویب که شد ولی اصلا میتونن اجراش بکنن؟؟!
💬 پاسخ
نمایش نظر های بیشتر

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


ثبت رسمی در دبیرخانه

نامه تأیید امضاهای این کارزار جهت ثبت و پیگیری صادر شد.

پیگیری ویژه کارزار

با استقبال بی‌نظیر شهروندان، این کارزار در فهرست پیگیری‌های ویژه قرار گرفت.

روزنامه پیام ما

بازتاب در روزنامه پیام ما:

مخالفت با طرح اصلاح نظام آموزش پزشکی

انتشار پوستر دعوت به امضا در اینستاگرام

انتشار پوستر در اینستاگرام

با توجه به اهمیت این کارزار پوستر آن در اینستاگرام منتشر شد.

مشاهده پست دانلود پوستر

ارسال برای رسانه‌ها

با استقبال ۵ هزار نفری، خبر این کارزار مهم برای رسانه‌ها ارسال شد

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: