⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست حمایت از دکترسید علی احمدزاده، استاندار جهادی و انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد
◻️ درخواست از رهبری برای دستور به لغو تمامی احکام ظالمانه علیه دانشجویان و اساتید
◻️ درخواست اجرای قانون در خصوص تعیین خط مرزی بین شهرستان‌های میبد و اردکان

درخواست بازگشایی خانه هنرمندان نجف‌آباد و فعالیت مجدد گروه‌های هنری

#بازگشایی_خانه_هنرمندان_نجف_آباد

درخواست بازگشایی خانه هنرمندان نجف‌آباد و فعالیت مجدد گروه‌های هنری

جناب آقای دکتر قالیباف
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
جناب آقای دکتر اسماعیلی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

با درود و احترام
سعدیِ روان‌شاد، در باب هفتم گلستان خود فرموده است: «هنر در نفس خود دولت است، هر جا که رود قدر بیند و در صدر نشیند.» حال در این زمان، با واگذاری اماکن هنری و فرهنگی به بخش خصوصی، (به‌عنوان یک دستورالعمل و بخشنامه از ده سال گذشته) هنر از صدر به زیر کشیده شده و مراکز آموزشی، فرهنگی و هنری را تعطیل، یا با خطر تعطیلی روبه‌رو کرده‌ است. خانۀ هنرمندان نجف‌آباد (مجتمع فرهنگی هنری آسمان) نیز با چنین سرنوشتی مواجه شده است.
خانۀ هنرمندان نجف‌آباد در سال ۱۳۹۰ توسط وزیر فرهنگ و ارشاد وقت جناب آقای حسینی، با حضور نماینده وقت مجلس و امام جمعه شهر افتتاح شد و گروه‌های هنری اعم از نمایشی، تجسمی، ادبی و... در آن مستقر شدند (افتتاح این مجتمع فرهنگی ده سال پس از ابلاغ آئین‌نامه اجرایی ماده (۸۸) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت توسط ‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بود). اگر مسئولین وقت پذیرفتند که این مجتمع هنری را علی‌رغم آن آئین‌نامه افتتاح کنند و در اختیار هنرمندان قرار دهند، چرا اکنون تصمیم گرفته‌ شده که این قانون اجرا و خانه فرهنگ به بخش خصوص واگذار شود؟
آیا بهای این عدم ثبات در تصمیم‌گیری را مردم باید بپردازند؟ نکته مهم‌تر، در تبصره‌ای از ماده دوم آئین‌نامه مذکور آمده است: «در صورتیکه در مناطق خاص و در مقاطع زمانی خاص امکان واگذاری خدمات فوق از طریق‌ روش‌های سه‌گانه میسر نباشد، دستگاه‌های دولتی می‌توانند برای مدت مشخصی کماکان انجام خدمات مزبور را‌ برعهده بگیرند». یعنی اگر این واگذاری به صلاح نباشد، این مرکز همچنان می‌تواند در مالکیت دولتی به فعالیت‌های سابق خود ادامه دهد.
همچنین در اسفندماه سال ۱۳۹۶ آقای صالحی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مصاحبه‌ای با ایرنا گفت: «واگذاری اماکن فرهنگی و هنری باید با رضایت هنرمندان باشد.» اکنون این واگذاری نه تنها مورد رضایت هنرمندان و گروه‌های هنری شهر نیست، بلکه به معضلی مهم بدل شده و ادامه حیات گروه‌ها و انجمن ها را با مشکل مواجه کرده است.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف‌آباد از سال ۱۳۹۸ خانۀ هنرمندان نجف‌آباد را به بهانه بازسازی تعطیل کرد و گروه‌های هنری مجبور شدند یا فعالیت رسمی خود را خاتمه دهند یا با صرف هزینه، جایی را اجاره کنند که باتوجه به وضعیت همه‌گیری کرونا شرایط بسیار سختی را متحمل شدند (حتی بعضی گروه‌ها از جیب برای سرپا نگه داشته شدن، هزینه کردند).
اکنون پس از گذشت حدود سه سال، نه بازسازی بنا به‌صورت کامل انجام شده است (با توجه به اینکه اعتبارات لازم هم تأمین شده بود) و نه اداره ارشاد همکاری و تعاملی با هنرمندان برای ادامه فعالیتشان به شیوه‌ای که در شأن آن‌ها باشد انجام می‌دهد و مصراً به دنبال اجرای آئین‌نامه واگذاری و تعطیلی خانه هنرمندان و گروه‌های هنری در سطح شهرستان است.
طی این مدت، نمایند‌ه‌های گروه‌های هنری بارها با مسئولین اداره ارشاد جلسه داشتند و به آن‌هاگوشزد کردند که اجرای این آئین‌نامه در شرایط کنونی صدمات جبران‌ناپذیری به جریان هنری شهر وارد می‌کند و ضمن درخواست همکاری این اداره با هنرمندان، خواستار فعالیت مجدد خانه هنرمندان نیز بودند، اما متأسفانه هیچ همکاری در این زمینه با آن ها صورت نگرفت و طبق شنیده‌ها در نهایت، منتج به کناره‌گیری چندنفر از مسئولین گروه‌های هنری به دلیل عدم تعیین تکلیف مکان فعالیتشان شد. اتاق‌ها و حیاط خانه هنرمندان نجف‌آباد، روزگاری نه چنان دور پر بود از هنرجویان مشتاقی که برای فراگیری هنرهای مختلف گرد هم می‌آمدند و تمام انجمن‌های هنری نیز در آن فعال بود و نتیجه آن‌هم حضور مؤثر هنرمندان نجف‌آباد در عرصه‌های مختلف هنری در سطح استان و کشور بود. اکنون اما حدود ۳سال است که به دلیل عدم حس مسئولیت‌پذیری و دلسوزی مسئولان، گرد فراموشی، آن‌همه شور و اشتیاق را به رخوت و سستی بدل کرده و باعث ناامیدی هنرمندان و فعالان این عرصه شده است. لذا خواهشمندیم این موضوع را به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار دهید، تا بار دیگر، خانه هنرمندان نجف‌آباد محلی برای گردهمایی هنرمندان و گروه‌های هنری شود و این مطالبه به حق مردم و جامعه هنری نجف‌آباد، به نتیجه مطلوب برسد.

با سپاس

این کارزار موفق شد!

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تأثیرگذاری و موفقیت این کارزار اینجا را کلیک کنید.

حمایت از وبسایت کارزار

امضاکنندگان: 1078 نفر

  • رامین معمار

  • مهدی کاظمی سینما

  • مژگان قاسمی سینما و تئاتر

  • عماد عظیمی تئاتر

  • مریم صفری سینما

  • امیر قیطاسی کارگردان تئاتر

  • ناهید چوپان نژاد گرافیک .صنایع دستی (نقاشی روی

  • حسام ایمانیان سینما

  • فریبا پاسبانی

  • مریم سادات اسماعیلیان

  • عبدالله خاکی

  • یاسمن سپهر عکس برداری

  • و حید خدادادئی سینما

  • امیرحسین محمدزاده شعر و ادبیات - موسیقی

  • سعیده رستگاری

  • محمد مهدی شکرانه تاتر و سینما

  • مجتبی نصراللهی تاتر

  • مهری قربانی فیلمسازی

  • مهدی لطفی عکاسی

  • فریباچوپان نژاد نجف ابادی تاتر وسینما

  • پارسا شهریاری تصویر برداری

  • محمد آذری

  • زهره طاهری. خاتم کاری

  • فاطمه کرباسی کارگردانی

  • محمد محمودی تئاتر

  • رضا محمدی سینما

  • روح الله منتظری نوازنده تمبک

  • صالح صالحی

  • محمدامین بهارلویی یانچشمه تئاتر

  • رضا سلطانی فیلمسازی .عکاسی

بحث و گفتگو

محمد رضا : https://www.karzar.net/88567 لطفاً این کارزار را که مربوط به اعتیاد است امضا بفرمایید
💬 پاسخ
رضا محمدقصابی : https://www.karzar.net/85648 لطفا به کازار حذف شرط سنی دریافت گواهینامه پایه 2 و پایه 1 رای بدهید
💬 پاسخ
مهنا محمدی : با عرض سلام خواهشمند است به کارزار ذیل در خصوص افزایش حقوق قشر زحمت کش کارگران نیز رای دهید. KARZAR.NET/83535
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 14,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
سلمان باهنر (واقعی) : درود. لفظ هایی هست در ادبیات سنتی مثل حرام لقمگی و حرام زادگی و از این قبیل محرمات دیگر. لابد پنهان شدن در پس نام کسی به هر دلیلی می تواند نشانی از زبون بودن و یا شاید یکی از این محرمات مذکور باشد. آقا یا خانمی که با اسمِ بنده اظهار فضله نموده‌ای، سلمان باهنر کسی نیست. عددی نیست. پشمی به کلاهش نیست که تازه تو گمان کرده باشی در پشت نامش به هدفی خواهی رسید. برو خود باش! کم باد!
💬 پاسخ
امیر حسین قدسی : متاسفانه به اسم هنر ولی در باطن هزار کثافت کاری توی این محل انجام می‌شد. به نظرم یه کارزار بزنید که جلوگیری بشه از بازشدن خانه هنرمندان
💬 پاسخ
مهدی کاظمی در پاسخ به امیر حسین قدسی: دوست عزیز بهتر است بر مبنای صداقت، مدرک و عدم جانبداری صحبت کنیم. صحبت شما درباره خانه هنرمندان صحت کلی ندارد. در همه جا مشکل وجود دارد ولی نمی توان کل یک مجموعه را اینگونه خطاب کرد. خانه هنرمندان از قضا فضای بسیار پاک تری نسبت به جاهای دیگر داشت...
💬 پاسخ
مهدی حبیب الهی : به نظرم کلمه نویسندگان هم اضافه شود: خانه هنرمندان و نویسندگان نجف آباد
💬 پاسخ
زهرا سادات صادقی : https://www.karzar.net/39923 دوستان تورو خدا از کارزار ما حمایت کنید
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


این کارزار موفق شد!

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

بازتاب در رزونامه آفتاب یزد - صفحه 5:

هنرِ نجف آباد؛ قربانی سوءِ مدیریتِ مدیرانِ غیربومی

انتشار پوستر دعوت به امضا در اینستاگرام

انتشار پوستر در اینستاگرام

با توجه به اهمیت این کارزار پوستر آن در اینستاگرام منتشر شد.

مشاهده پست دانلود پوستر

ثبت رسمی در دبیرخانه

نامه تأیید امضاهای این کارزار جهت ثبت و پیگیری صادر شد.

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: