⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ مطالبه حداقل دستمزد ۱۵ میلیون تومانی برای سال ۱۴۰۳
◻️ درخواست کاهش کمیسیون تاکسی‌های اینترنتی
◻️ درخواست اصلاح دفترچه آزمون استخدامی مراقبین سلامت مدارس

اعتراض اهالی روستای اَوِل به قوه قضائیه

#حفاظت_از_حق_الناس

اعتراض اهالی روستای اَوِل به قوه قضائیه

بسمه تعالی

ریاست محترم قوه قضاییه
جناب حجت­ الاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژ­ه‌­ای

با سلام و احترام خدمت جنابعالی
اینجانبان اهالی روستای اَوِل واقع در بخش کهک استان قم اعتراض خود را به اقدامات امور آب استان قم نسبت به طرح تعیین بستر و حریم مسیل آب این روستا که بدون در نظر گرفتن شرایط جغرافیای و تاریخی این روستا صورت پذیرفته و منجر به تخریب وتصرف اکثریت خانه­‌ها و اشجار این روستا می­شود را به شرح ذیل اعلام می‌نماییم.
این روستا دارای قدمتی چند صد ساله و بلکه هزاران ساله می­باشد و موقعیت جغرافیایی و بافت این روستا به گونه‌­ای است که رودخانه‌ه­ای فصلی (که در اکثر روزهای سال خالی از آب است) از میان روستا می­گذرد و خانه­‌های اهالی در طرفین این رودخانه قرار گرفته که سابقه مالکیت بسیار قدیم و ساختی بیش از شصت ساله دارد.
متأسفانه اخیراً امور آب استان قم بدون در نظر گرفتن این شرایط جغرافیایی و بافت تاریخی و حقوق مالکین اهالی روستا، طرح حریم و بستر این روستا را تعیین کرده، که این طرح تقریباً تمامی اهالی روستا را درگیر کرده و منجر به تخریب تمامی خانه­های اطراف رودخانه و تصرف زمین‌­های اهالی روستا می­گردد که متأسفانه معلوم نیست چرا دادگاه بخش نیز با این سازمان همراهی نموده است و بدون در نظر گرفتن اصول اولیه شرعی و حقوقی و حق مکتسبه اهالی نسبت به تصرفات بیش از صدساله زمین­‌هایشان، اهالی را در آراء صادره (که همچنان ادامه دارد) متجاوز در نظر گرفته و رأی به محکومیت کیفری اهالی و تخریب خانه­‌هایشان داده است که جای بسی تعجب و شگفتی دارد و تاکنون اعتراضات متعدد اهالی راهگشا نبوده است.
شایان ذکر است اهالی روستا در مورد این اقدامات از مرجع محترم عالیقدر حضرت آیت­الله العظمی مکارم شیرازی استفتا نموده که ایشان نیز در جواب اهالی را بر زمین­‌هایشان محق دانسته‌­اند.
در پایان اهالی این روستا از جنابعالی به عنوان عالی­ترین مرجع عدالت و مدافع حقوق مردم، عاجزانه درخواست رسیدگی و احقاق حقوق مسلم اهالی را استدعا دارد.

با سپاس فراوان

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 1 نفر

  • اهالی روستای اَوِل

بحث و گفتگو

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: