⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست حفظ و نجات قلعه اشتران تویسرکان
◻️ اعتراض به آلودگی هوای زرین‌شهر به‌علت وجود کارخانه ذوب‌آهن اصفهان
◻️ درخواست جمع‌آوری سگ‌ها و ممنوعیت سگ‌گردانی

حمایت از سازمان نظام روانشناسی در مخالفت با طرح مجوز مشاوره با رویکرد‌ دینی و اسلامی به حوزه‌های علمیه

#نظام_روانشناسی

حمایت از سازمان نظام روانشناسی در مخالفت با طرح مجوز مشاوره با رویکرد‌ دینی و اسلامی به حوزه‌های علمیه

جناب آقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام
اخیراً تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی طرحی را مبنی بر صلاحیت اعطای مجوز مشاوره با رویکرد دینی و اسلامی به صورت مستقل در اختیار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه علمی کشور ارائه نموده‌اند که قرار است در صورت تصویب این موضوع با اضافه شدن یک تبصره ذیل ماده یک قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران محقق شود.
به استحضار می‌رساند این طرح واجد اشکالات زیر بوده و موجب نگرانی‌های زیادی در جوامع دانشگاهی و علمی خصوصاً در بین روانشناسان و مشاوران گردیده است:
الف) روانشناسی و مشاوره به عنوان یک علم و حرفه در چند سال اخیر پیشرفت‌های زیادی نموده است و با توسعه آزمایشگاه‌ها، تحقیقات و نظریه‌ها اکثراً نقش مهمی در ارتقاء سلامت روان و بهبود کیفیت زندگی ایفا می‌کند و همانند حرفه پزشکی کسانی می‌توانند در این کار تخصصی انجام وظیفه کنند که با موفقیت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مبانی علمی از جمله نظریه‌ها، سنجش، آسیب‌شناسی روانی، روانشناسی رشد، رویکردهای درمانی و... را گذرانده و پس از دوران تحصیل نیز با گذراندن دوره‌های کارورزی نهایتاً صلاحیت علمی و حرفه‌ای آنان احراز گردد و آنگاه می‌توانند صلاحیت حرفه‌ای را کسب کنند.
ب) سلامت روان امری خطیر و حساس است و هر کسی نمی‌تواند در این موضوع بسیار مهم ورود کند. رهبر معظم انقلاب اسلامی(ره) در دیدار اعضای شورای مرکزی توصیه اکید فرمودند: «سلامت روان امر حساس و خطیر است و شورای مرکزی در تدوین ضوابط و اجرای آنان باید دقت لازم را مبذول نمایند». بنابراین قوانین سازمان برگرفته از اسناد بالادستی همچون فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و قانون تشکیل مصوب مجلس شورای اسلامی، در جهت صدور پروانه فعالیت پس از گذراندن دوره‌های دانشگاهی و علمی در برد تخصصی سازمان باید صلاحیت آنان احراز شود.
ج) سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مولود مجلس شورای اسلامی و یادگار رهبر معظم انقلاب اسلامی در مدت ۱۸ سال فعالیت پیشرفت‌های زیادی نموده است و برای اجرای اخلاق حرفه‌ای مبتنی بر فرهنگ دینی و اسلامی و بومی‌سازی رشته گام‌های بلندی برداشته و اصولاً مشاوره در بستر فرهنگ دینی و اسلامی امکان‌پذیر است. این مهم امری ناگسستنی است که می‌بایست به جای انفکاک در اجرا، ظرفیت دو طرف (دانشگاه و حوزه) در جهت کیفی‌سازی و بومی‌سازی رشته به کار گرفته شود.
این سازمان با داشتن ۴۲هزار روانشناس و مشاور رسمی کارشناسی ارشد به بالا و ۳۰۰هزار عضو وابسته دارای بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی کشور است و هم‌اکنون به جای امید به آینده و تلاش برای بهبود آسیب‌های اجتماعی و فردی به شدت نگران طرح ارائه‌شده توسط تعدادی از نمایندگان در اعطای مجوز مشاوره با رویکرد دینی و اسلامی به حوزه‌های علمیه است و در صورت تحقق این امر، دودستگی و اختلاف موجب صرف انرژی دو طرف برای اقناع مخاطب در رفع اختلاف و اتهام علیه یکدیگر است. از این رو به هیچ عنوان چنین اقدامی به صلاح سلامت جامعه نخواهد بود.
د) سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در طی فعالیت خود هم‌اکنون دارای ساختار لازم همچون کمیته‌های تخصصی ۱۶گانه تربیت متخصصان خبره، دفاتر استانی، هیئت‌های نظارتی مرکزی و استانی و دیگر موارد مورد نیاز که تمام ساختارهای آن شکل گرفته می‌باشد که هیچ‌کدام از این ساختارها در حوزه علمیه وجود ندارد. این سازمان در طی سال‌های ماضی با تمام ارگان‌ها و نهادها و دانشگاه‌ها از جمله حوزه‌های علمیه با انعقاد تفاهم‌نامه، همکاری‌های پیوسته داشته است. اکنون بیش از ۱۰۰ نفر از روحانیون عضو سازمان و برخی دارای پروانه فعالیت می‌باشند و سازمان از وجود ذی‌قیمت آنان استفاده بهینه می‌نماید. قدر مسلم طرح نمایندگان محترم با روح فرمان حضرت امام خمینی مبنی بر پیوند دانشگاه و حوزه مغایرت دارد و جداسازی آن صدمات جبران‌ناپذیری به دو طرف وارد می‌آورد.
ه) اکنون وزارتین علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های غیرانتفاعی با داشتن اساتید مجرب و امکانات مناسب و با بهره‌گیری از آخرین نتایج تحقیقات علمی و آموزشی مبادرت به تربیت دانشجویان می‌نماید؛ خوب است حوزه‌های علمیه در این مقاطع تحصیلی به نیاز به وزارتین پاسخ مثبت دهد و در جهت تربیت دانشجویان و هم مهارت‌آموزی آنان کمک نماید؛ به هر حال در صورت تصویب چنین طرحی در مجلس شورای اسلامی موجی از نگرانی‌ها ایجاد خواهد شد که لطمات جبران‌ناپذیری به جایگاه علمی و دانشگاهی این رشته وارد کرده و موجب نارضایتی دانشجویان و به مخاطره افتادن آینده شغلی آنان می‌گردد.
به دلیل اهمیت موضوع و مسائل متقن در غیرضروری بودن این طرح و مخالفت صریح جامعه روانشناسی و مشاوره به خصوص سازمان نظام روانشناسی با طرح مزبور، درخواست داریم دستور توقف و از دستور خارج کردن آن صادر گردد. قبلاً اقدام شایسته حضرتعالی موجب امتنان و تشکر می باشد.

رونوشت:
- روسای محترم کمیته های کمیسیون های اجتماعی،آموزش و تحقیقات،بهداشت و درمان جهت استحضار و دستورات لازم
- رئیس محترم پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و دستورات لازم
- روسای شوراهای استانی جهت ملاحظه و رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی
- نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی جهت استحضار


این کارزار توسط نویسنده متوقف شده است.

امضاکنندگان: 18088 نفر

  • دکتر علی محمد رضایی

  • محمد حسین علیین

  • سمیه احمدی

  • محمد امین کشاورزی

  • الناز فضلی زهده

  • حمیده طراوتیان

  • زهرا محتشمی

  • نصرت الملوک صیادی

  • علی رضایی

  • پرستو کریمی

  • ویدا صالحی

  • افسانه نوری

  • امیر مهدی کدیوریان

  • فرناز نبیئی

  • فریدا فرید

  • میثم صفری

  • منصوره نیکوگفتار

  • مارال لاریجانی

  • مرضیه رحمانیان

  • رویا محمدی

  • فاطمه حاجی علیرضالو

  • فاطمه حجاره حقیقی

  • عباس عزیزی

  • سارا کمال دار

  • ابوالفضل فلاح

  • مهناز یزدانفر

  • علی عبدی پور

  • عليرضا پورخاني

  • Fatemeh/ Najafloui

  • مهسا کلایی

بحث و گفتگو

ع . رامک : اگه متوقف کردن این کارزار بدلایل مصالح و منافع بعضی ها باشه واقعا باید فاتحه دموکراسی رو خوند!
💬 پاسخ
روان شناس : اگه واقعا روحانیون بدون کسب علم و مهارت های مربوط به روانشناسی واردش بشن، حرف مخالفین درسته؛ ولی آیا همین عزیزان مخالف در مورد حجم ورود همین روحانیون به رشته های روانشناسی در دانشگاه ها از طریق کنکور - مثل بقیه - هستن؟ اطلاع دارن آمار فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی و مشاوره از همین روحانیون نزدیک 2000 نفره؟ دقیقا توی همون دانشگاه هایی درس خوندن که بقیه خوندن و همون کتابهای رو مطالعه کردن که بقیه ...
💬 پاسخ
حمیده توسلی : چرا درقبال متوقف کردنش پاسخگو نیستید و هیچ توضیحی نمیدید؟
💬 پاسخ
علی یزدان‌پور : سلام،چرا کارزار رو متوقف کردین؟نکنه مسؤلین سازمان از اینکه صندلی‌شون به خطر بیفته این کارزار رو متوقف کردند؟ امیدوارم این توقف از سر ترس نباشه.
💬 پاسخ
بهرام عسگری : چرا متوقف شده است؟ چرا حال كه به اين تعداد رسيد متوقفش كرديد؟
💬 پاسخ
معصومه سراقق : کار بسیار بسیار اشتباهی است
💬 پاسخ
رضوان عبداللهی : چرا این کارزار متوقف شده؟!
💬 پاسخ
سهیلا ملک محمدی : این کار واقعا کار اشتباهی
💬 پاسخ
دکتر گیتا افروخته : سلام کاملا مخالف این طرح غیر علمی هستم لطفا روحانیون به کار خودشون برسند ماذهم به کار خود و شأن و جایگاه علمی روان شناس ها خراب نکنید تورو به قرانننن
💬 پاسخ
مینا برامکی : مخالف این طرح هستم
💬 پاسخ
مه سین : فرد مذهبی و روحانی فقط در رابطه با مسائل دینی حق اظهار نظر و مشاوره رو داره ولاغیر
💬 پاسخ
سمانه رودخانه ای : سلام چرا متوقف شده؟ وقتی سلامت مردم در میان هست و تخصص
💬 پاسخ
اکرم عباس زاده : با طرح استقلال مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در اعطای مجوز مشاوره با رویکرد دینی و اسلامی،مخالف هستم.
💬 پاسخ
سمیرا مهرعلی : من مخالف مجوز مشاوره با رویکرد دینی و اسلامی به صورت مستقل در اختیار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه علمی کشور هستم. خواستارحمایت از سازمان روانشناسی هستم.
💬 پاسخ
فرشته اریانژاد : چرا کارزار متوقف‌شده!!؟؟؟؟
💬 پاسخ
رویا احسانی : درود چرا کارزار رو متوقف کردین.اعتراض به این همه نادانی از چه راهی باید منعکس بشه؟
💬 پاسخ
مریم دهقانی فرد : عنوان رو خوندم گفتم تا امروز این یکی از بهترین و مهم ترین کارزارهایی هست که میخوام امضا کنم، اما متوقف شده، چرا؟! کی قرار هست بگذارند از جهل و خرافات بگذریم؟
💬 پاسخ
محمود دهقانی : امروز طرح اصلاح ماده یک قانون تشکیل نظام روانشناسی را خوندم که ۶۹ نماینده مجلس برای واگذاری مرکز مشاوره مستقل ارایه کردند دیدم قویا تاکید می‌کنم که اگه کسی میخواست یه گاوداری راه‌اندازی کنه حتما لازم بود طرح منسجم‌تر و مستندتری ارایه می‌کرد با خون گریست به حال مردمی که شما نماینده اونها شدید
💬 پاسخ
محبوبه گل : بهترین کارزار…لازمه که همه امضا کنن وگرنه روانشناسی هم در ایران به گند کشیده میشه
💬 پاسخ
بهرام کاظمی : سلام حمایت شدید لطفا از کارزار رفع محرومیت دانشجویان روزانه از شرکت در کنکور حمایت کنید
💬 پاسخ
مرضیه فصیحی : به قول دکتر چمران تقوا از تخصص برتر است اما ان کس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقواست.
💬 پاسخ
مهسا رحیم پور : اگر حوزه برای تربیت روانشناس صرفا از منابع اسلامی استفاده میکنه و از منابع غربی که مهد روانشناسی هست در کار خودش استفاده نمیکنه می‌تونه داعیه ی روانشناسی اسلامی داشته باشه و اونوقت اوکی مجوز بهشون بدن و ببینند که مردم بهشون مراجعه می کنند یا نه. قضیه این جاست که کار حوزه جمع نقیضینه. علم روانشناسی را با اصول دینی مخلوط میکنه و فقط علمی بودنشو از بین میبره. همین.
💬 پاسخ
حسن رفیعی : فساد از روزی دامن گرفت که هر کاری به دست غیر متخصص افتاد.
💬 پاسخ
مرتضی نوروزی : امروز بخشی از ناهنجاری های اجتماعی و مشکلات خانواده ها به دلیل مشاوره های غلط کارشناسان سازمان بوده که ترجمه نظریات از رده خارج و دسته چندم غربی رو فرا گرفته و به خورد مخاطبان داده اند. افزایش سن ازدواج جوانان، بی همسر ماندن انبوهی از دختران، کاهش میل به فرزند آوری، گرایش به نگهداری حیوانات، روابط آزاد دختر و پسر ، ترویج خود ارضائی، و ... گوشه ای از خدمات مشاورین نیمه محترم سازمان هست. آیا با وجود این افتخارات باز هم باید از اعتراض انحصار طلبانه شما حمایت کنیم ؟!
💬 پاسخ
دکتر محمدابراهیم ساریچلو در پاسخ به مرتضی نوروزی: اینها که فرمودید هیچ ارتباطی به کار روانشناسان ندارد. با متهم سازی روانشناسان و روانشناسی نمی توانید از این نمد برای خودتان کلاهی درست کنید. بهتر است مواردی رو که اشاره کردید به حساب کم کاری نهاد دین و حوزه علمیه بگذارید که به جای انجام وظایف خود پا در کفش همه تخصص ها می گذارند و هذیان همه چیز دانی و همه کار توانی دارند. روانشناسی علم و یک کار تخصصی است همانند همه تخصص ها مگر اینکه شما و برخی خیالپردازان خیال رجعت متحجرانه به قرون وسطی داشته باشید که البته خوشبختانه آگاهی و دانش عمومی مردم مانع از این کار ناصواب خواهد شد. امیدوارم که حوزه به دنبال ایفای نقش خودش باشد و بی کفایتی های دهه های اخیر خود را که حاصل دخالت در امور تخصصی است به گردن این و آن نیندازد و آشکارا فرافکنی نکند.
💬 پاسخ
اسحق حیدری : از یه طرف سازمان نظام می‌گه ما کسب و کار نیستیم ، از یه طرف دنبال انحصاری کردن خدمات روانشناسی و مشاوره هست . تا وقتی انحصار باشه پیشرفت حاصل نمی‌شه . خیل زیاد مردم به دلیل هزینه های زیاد مشاوره و روانشناسی از این خدمات محروم هستند .
💬 پاسخ
هستی کشاورز : حالا یعنی دانشگاه آزاد درست مدرک میده نه خیر کیلویی نمره میده بعدشم درسایی که از غربی ها گرفتین بعضی هاش هیچ به درد مردم نمیخوره یکی رفته بود پیش مشاور بهش گفته بود دوست دختر پیدا کن
💬 پاسخ
لیلا یاراحمدی : سلام. هیچ کجای دنیا چنین دخالت غیر مرتبط و غیر تخصصی تو حوزه ی روانشناسی وجود نداره که بخواد تو ایران اتفاق بیوفته. یکی از روش‌های درمانی و تخصصی روانشناس بر حسب فرهنگ کشورش میتونه دین درمانی هم باشه که اونهم برای همه ی افراد قابل اجرا و اجبار نیست و از نظر درمانی نمیتونه کافی باشه. با گذروندن چند واحد روانشناسی تو حوزههای غیرمرتبط نمیشه ادعای کار درمانی برای مردم داشت و این برای همه آشکاره و لازم نیست درش بحثو جدل باشه. همونطور که تحصیلات و تخصص روانشناس منطقو فلسفه و درسهای حوزه نیست و نمیتونه در این مورد پا تو کفش آخوندها کنه در مورد حوزه ی روانشناسی هم همینطوره. بطبع وضع معیشتی،کار،درآمد، فقر،تورم و .. فشارها و اختلالات روانی زیادی رو برای مردم ایران موجب شده. روانشناس هم از این فشارها و مشکلات موجود مستثنی نیست ولی با تخصص و روش درمانیو تکنیک‌هایی که بهشون مسلطه میتونه بحران رو برای خودش و درمانجوهاش مدیریت کنه و آگاهی باشه و آگاهی بده و درمان کنه.
💬 پاسخ
سید مجتبی در پاسخ به لیلا یاراحمدی: ببخشید ظاهراً شما اصلا در جریان نیستید که همان دروس روانشناسی به صورت تخصصی برای برخی از طلاب که در امتحانات ورودی این رشته قبول شوند (از جمله تست های شخصیت و مصاحبه) تدریس می شود و این طلاب در سطوح کارشناسی، ارشد و دکتری مشاوره و روانشناسی مشغول به تحصیل هستند پس قضیه پا تو کفش کردن نیست! مگر اینکه عقیده داشته باشید علم روانشناسی با علم دین در تضاد با هم باشند!!! و گرنه چه مشکلی دارد که فردی متخصص در هر دو رشته باشد؟؟؟
💬 پاسخ
زهرا صادقی : کار مشاوره و تراپی بسیار ظریف حائز اهمیت و نیازمند سواد روانشناسی و علم است این طرح جدید به هیچ وجه مورو تایید ما روانشناسان نیست و قطعا صدمات جبران ناپذیری به سلامت روان جامعه خواهد زد
💬 پاسخ
مجتبی نوروزی : این کارزار مزخرفترین کارزار است ما آن را امضا نخواهیم کرد.روانشناسی دانشگاه روانشناسی غربی است .نویسندگان آن اکثرا لامذهب و مروج سکس وشهوت هستند.باید روانشناسی دینی شود .
💬 پاسخ
سیده مریم جعفری در پاسخ به مجتبی نوروزی: لطفا درباره موضوعی که به آن آگاهی ندارید اظهار نظر نکنید.
💬 پاسخ
نرگس قوام مسعودی در پاسخ به مجتبی نوروزی: 🤣🤣🤣🤣
💬 پاسخ
سارا هاشمی در پاسخ به مجتبی نوروزی: ابتدا چهار الی شش سال تمام کتب و مقالات و تاریخچه و مباحث علمی روان شناسی را مطالعه فرمایید، آن هم در قالب آکادمیک ... بعد اگر مروج سکس و شهوت بود بیاید کامنت بزارید... منبع حرف تون چیه؟ لابد سخنرانی های همین اهل حوزه... نکنه میترسید دوتا کتاب علمی روان شناسی بخونید مرتد بشید... برو بخوان آگاهی کسب کن... غرض ورزی ها را کنار بگذار بعد اظهار نظر کن... وگرنه حرافی هیچ نمی ارزد... ضمنا من یک مومنِ مستقلِ خدا دوست هستم که از علم روانشناسی تونستم به خیلی از مفاهیم قرآنی و دینی با دید باز تری پی ببرم و عملا توی زندگیم به کار ببرم... پس جمع کنید این مسخره بازی ها رو که دین رو هم مسخره کردید... شماها خودتون سربار دینید
💬 پاسخ
علی شمسی : سلام، بنظرم طرح خوبیه، اگر به نظریات روانشناسی خودتون که سنگش رو به سینه میزنین وبحث از علمیتش دارین نباید از این طرح بترسین ونگران باشین، هرکی دوست داشت میاد جای شما، انتخابو بدین دست مردم، کسی رو هم مجبور نمیکنن بره پیش روانشناس اسلامی
💬 پاسخ
علی رضا : این جماعت خودشان یک مشت روانی زنجیری هستند مشاوره بدن باید جمعشون کرد انداختشون.داخل چاه فاضلاب
💬 پاسخ
سارا هاشمی در پاسخ به علی رضا: بیشتر از اینکه از این توهین شما ناراحت بشم، دلم براتون میسوزه چرا که ذهن بیماری دارید و تا به خودشناسی و صداقت با خودتون نرسید و نرمال نبودنتون رو نپذیرید، نه به اون کمال انسانی می رسید و نه زندگی سالمی خواهید داشت. ان شاءالله که پروردگار راهنمای هممون باشه. یا حق
💬 پاسخ
هاجر جان : نخود هر آشی شدن وصف حال این آخونداست!!برام سواله یعنی حوزه ای هست که این آخوندا نخواند واردش بشند و سرک نکشند!!! چرا این افراد هیچ احترامی برای خودشون قائل نیستند؟! چرا هرجوری که شده میخواند خودشون رو بچسبونند و به زور میخواند برا خودشون جا باز کنند. یه ضرب المثل
💬 پاسخ
علی مجرد : واقعا براتون متاسفم که هنوز متوجه نشدین که چه نظام روانشناسی به درد نخوری داریم. بعدش تازه میخواید ازش حمایت کنیم. همون بهتر که حوزه های علمیه کار رو انجام بدن. بیشتر نتیجه میده. قبلا این سایت رو دوست داشتم اما الآن متوجه شدم اتاق فکری ندارید. اگه جرات دارید لینک حمایت از حوزه های علمیه رو میذاشتین تا ببینید چه خبره
💬 پاسخ
Nosrat Jamel attar در پاسخ به علی مجرد: هیچی دیگه اونوقت کلا روانشناسی می‌ره کنار و حوزه میشه نظام روانشناسی میشه نظام حوزوی
💬 پاسخ
مهتاب حسینی : بنده بعنوان کسی که دوره های طولانی با هزینه های گزاف به مشاورین و روانشناسان مختلف مراجعه کرده به جرأت اعلام میکنم هیچکدام کوچکترین کمکی به ما نکردند که هیچ، یکی از روان پزشکان تحصیلکرده همین دانشگاههایی که با افتخار نام بردید ،شرح حال دختر نوجوان منو طبق تستی که در گوگل! پیدا کرد گرفت و تشخیص دو قطبی داد و داروهایی تجویز کرد که از عوارضش افزایش میل به خودکشی بود!!و متاسفانه دختر من بعد از سه هفته مصرف اقدام به خودکشی کرد که خداروشکر نجات پیدا کرد! درحالیکه الان سالها از اون قضیه میگذره و مشکلش کاملا برطرف شده.در حالیکه اختلال دوقطبی مقطعی نیست..همینطور بارها برای مشکلات خانوادگی و...مراجعه کردیم که نتیجه عکس داده. البته مطمئنا روانشناسان متعهد و باسواد هم هستند ولی در اقلیتند.
💬 پاسخ
سارا رستمی در پاسخ به مهتاب حسینی: دوست عزیز هیچ روانشناسی اجازه تجویز دارو ندارد ، احتمالا منظور شما روانپزشک است لطفا دقت بفرمایید
💬 پاسخ
علی مددی : میخان بخاطر خوش خدمتی یه مشت آدم بیسواد رو بزور وارد یک حوزه تخصصی کنن.اینهمه بورسیه دادن به آدمهای بیصلاحیت واسه دانشگاه و عبرت نشد .ول کن ماجرا نیستن.واقعا فاز نماینده های انقلابی چیه ..خدمت یا خیانت
💬 پاسخ
ریحانه سلطانی : مگه مشاوران حوزه علمیه به درد مردم بخورن شما که فقط پول میگیرین و اغلب درک درستی از مشکلات ندارین. انقدر ترسو نباشید. مردم عقل دارن
💬 پاسخ
علیرضا زحمتکش : قابل توجه کسانی که میگن حوزوی ها بی سواد اند و و در زمینه روانشناسی تخصص ندارند: حوزه هم از سطح ۲ در بعضی مدارس به صورت تخصصی دروس روانشناسی رو هم می خونن . روانشناسی فقط به مدرک گرایی که نیست مهم عملکرده حوزه در مقطع تخصصی هم روانشناسی رو می خونه هرچند دروس عمومی و پایه ان هم بب ربط با مباحث روانشناسب نیست. چه بسا تکمیل کننده مباحث روانشناسی است
💬 پاسخ
مصطفی شریفی : من مشاوره حوزه نخوندم اما مشاورانی که تو حوزه درس خوندن رو دیدم . مشاوران دانشگاهی رو هم دیدم. واقعا مشاوره حوزوی بهتره. خیلی بی انصافید که بخاطر پول آبروی دیگران رو ببرید. خجالت بکشید. اگر واقعا مشاوره های شما بهتر و علمی تر باشه مردم هم جواب بهتری می گیرن و بیشتر پیش شما میان اما اگه ....
💬 پاسخ
محمد صالحی : با عرض سلام و ادب بنظر می رسد نگارنده این متن نه ظرفیت حوزه های علمیه و مراکز تخصصی روانشناسی و مشاوره اسلامی و نه از گسترده جغرافیای حوزه های علمیه خبر دارد و نه از نتایج اسف بار برخی مشاوره های نه غیر اسلامی بلکه ضداسلامی برخی از همکارانش.
💬 پاسخ
علی کرمی : چرا باید از این کارزار حمایت کنیم؟ مگه توی این همه سال سازمان نظام از اعضای خودش حمایت کرد؟ من بعد 8 سال هنوز و پروانه ندارم، اتفاقا شاید حوزه علمیه اصولی تر مجوز بده
💬 پاسخ
محمدرضا رحیمی : عمده‌ی روان‌شناس‌ها مشکلات شدید روحی و روانی و البته اعتقادی دارن، وضعیت جامعه هم که با وجود این همه روانشناس مشخصه، لذا ادعای گذاف نکنید، شما چکار دارید، اگه به خودتون و علم‌تون ایمان دارید نگران چی هستید، خوب مردم اگه از شما و مشاوره هاتون نتیجه بگیرن باز میان پیش شما. شما فعلا به تجویز دوست دختر و پسر برای رفع افسردگی و خود ارضایی درست و بقیه ی انحرافات و کثافتکاریهاتون مشغول باشید
💬 پاسخ
طاهر علیزاده در پاسخ به محمدرضا رحیمی: ساندیسش را سرمیکشد، فاکتور کامنت را جهت واریز مبلغی به ستاد میفرستد
💬 پاسخ
سعید حسنی : نظام روانشناسی و روانشناساش خودشون مشکل دارند ، خیلی‌ها شاکی هستند ، نمیدونند چی میگن ، به درد فرهنگ و مردم ما نمیخورند ، بازهم روحانیا لااقل مسیر و راهشون مشخصه
💬 پاسخ
حاج قاسم : 🙄 فک کردین تو حوزه درس نمیخونن؟؟؟ توحوزه هم مث دانشگاه چندین سال درس میخونن تا به رشته روان شناسی میرسن بعدشم خیلی بهتر از دانشگاه هست الان مثلا اینایی که تو داشنگاه درس خوندن چی میدونن؟؟؟؟؟ وقتی هم که میریم پیششون خودشون از ماها مریض تر هستن
💬 پاسخ
نازنین نری میسا در پاسخ به حاج قاسم: شما الان دارین ب جامعه روانشناسان توهین میکنین،بعد باید اجازه داد امثال شما ها تعیین تکلیف بکنن؟
💬 پاسخ
محمد قاسمی در پاسخ به حاج قاسم: تو حوزه کدوم طرح درمانی توی حیطه روانشناسی درس میدن؟کدوم کسی که رفته حوززه از درمان های روانشناسی خبر داره؟توی حوزه سی بی تی کار میکنن؟طرحواره درمانی کار میکنن؟اکت کار میکنن؟بی ای کارمیکنن؟....خدایا خودت بیا پایین😐
💬 پاسخ
امبد ابراهیمی : جایی هست که روحانیون فقط به صرف اینکه فقه و قران خوندن در اون تخصص نداشته باشن؟ این کار واقعا یک کار تخصصی هستش و دیگه به این رشته گند نزنید نهایت خدمت شما اینه که مملکت رو خوب اداره کنید و در مقابل تورم و اختلاص و... اعتراض کنید تا اضطراب و استرس مردم کمتر بشه و با آبادانی کشور زمینه برای ازدواج جوانان فراهم بشه و امار طلاق و ... کمتر .خدا اجرتون بده
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 14,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
سمیه ابا : اتفاقا مشاوره دینی خیلی جواب میده.
💬 پاسخ
علیرضا انصاری : یعنی هرجای این کشور که بخواد پیشرفت کنه همین بی سوادای مفت خور میان وسط نابودش کنن
💬 پاسخ
کورش جباری : بهتر است اطلاع رسانی برای تمامی افراد نظام صورت پذیرد تا از این فاجعه جلوگیری شود زیر ساخت این مدل خدمات مشاوره وروان شناسی کاملا تخصصی بوده واین گونه شبهات مانند مجوز دادن به سایرین توسط بهزیستی وحوزه مشکل آفرین است که نگرش وفرهنگ سازی در مورد علم روان شناسی را به چالش می کشاند
💬 پاسخ
پروانه زنگنه : خودسازمان نظام هم که پیگیری مجوز نیست وتمام پرونده ها را در تهران متمرکز کرده وپیگیراستانی شدن نیست،پس تکلیف افرادی که مدرک دارندولی مجوزی به آنها اعطانمیشود چه کنند؟ لطفا نمایندگان مجلس رسیدگی کنند
💬 پاسخ
بهروز مومن زاده : باید اجازه داد مردم خودشان بهترین را انتخاب کنند چرا از کاهش درآمد خودتان نگران هستید
💬 پاسخ
ریحانه مرادی در پاسخ به بهروز مومن زاده: از درآمد کسی نگران نیس روزی دهنده کسی دیگه ست از عمه درمانی هایی که قراره اتفاق بیفته نگرانیم
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


ثبت رسمی در دبیرخانه

نامه تأیید امضاهای این کارزار جهت ثبت و پیگیری صادر شد.

ارسال برای رسانه‌ها

با استقبال ۵ هزار نفری، خبر این کارزار مهم برای رسانه‌ها ارسال شد

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: