⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست یکطرفه نمودن جاده کرمانشاه-روانسر منتهی به دوراهی پاوه-جوانرود-ثلاث‌باباجانی از طریق جاده جدید(رفت) و قدیم (برگشت به کرمانشاه)
◻️ درخواست پیشگیری از مالچ‌پاشی نفتی یا توقف آن در جنوب‌غرب
◻️ درخواست ایجاد نظام داروسازی

درخواست رفع فیلتر اینستاگرام، واتساپ و تلگرام

#رفع_فیلتر

درخواست رفع فیلتر اینستاگرام، واتساپ و تلگرام

رئیس محترم جمهور

وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

اعضای محترم شورای عالی امنیت ملی

سلام و احترام؛

طبق قوانین حقوق بشر در ایران و جهان، تمام کاربران و شهروندان، حق دسترسی به اینترنت آزاد و پلتفرم‌های ارتباطی آنلاین را دارند و هیچ نهادی این اجازه را ندارد که این حق مهم و اساسی را از شهروندان یک کشور بگیرد.

با وجود قرارگیری قانون رعایت حقوق شهروندان در قوانین اساسی جمهوری اسلامی ایران، کاملاً واضح است که دولت این حقوق اساسی شهروندان بخصوص حق دسترسی به اینترنت آزاد و بدون فیلتر را به بهانه‌های گوناگون و اکثرا بی‌مورد، نادیده می‌گیرد. از زمانی که در سال ۱۳۹۷ پیام‌رسان تلگرام که محبوب‌ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن اجتماعی برای ایرانیان بود، به بهانه‌های ناکافی و بی‌مورد، فیلتر شد و با وجود وعده‌های فراوان هیئت دولت وقت در آن زمان، نه‌تنها هیچ اقدامی در این زمینه نشد، بلکه وضعیت اینترنت در ایران روز به روز بدتر شد.

پس از اتفاقات شهریور سال ۱۴۰۱، اپلیکیشن‌های مهم و محبوب اینستاگرام و واتساپ به بهانه‌های آن‌چه امنیتی گفته شد، فیلتر شدند. با وجود این‌که در آن زمان، دولت آقای رئیسی و وزیر ارتباطات، این فیلتر را موقتی عنوان کردند اما با گذشت حدود ۷ ماه از آن زمان، همچنان این دو اپلیکیشن مهم و محبوب ارتباطی واتساپ و اینستاگرام فیلتر هستند.
کاربران ایرانی برای دسترسی به این پیام‌رسان‌ها، مجبور به استفاده ار روش‌های مختلف و پیچیده هستند. با فیلتر اینستاگرام، کسب و کار صدها هزار ایرانی دارنده پیج کاری در اینستاگرام به‌شدت مختل و به خطر افتاده است. با وجود تقاضا‌های فراوان مردم برای حل و پایان این مشکلات، دولت به این سیاست‌های تماما مضر و ضدقانونی ادامه داده است و بر ادامه آن، اصرار می‌ورزد.

ما مردم ایران با راه‌اندازی این کارزار، قصد داریم تا صدای خواسته‌های مهم خود را به گوش سیاست‌گذاران برسانیم. از جناب آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و آقای عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات تقاضا داریم تا با رفع فیلتر پیام‌رسان‌های کاربردی و محبوبی چون اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و...، با برقراری دسترسی شهروندان ایران به اینترنت آزاد و پایان سیاست‌های لجبازانه بر علیه مردم، یکی از مهم‌ترین حقوق اساسی ملت ایران را بار دیگر به آن‌ها بازگردانید.

امید است با موفقیت این کارزار مهم، مردم بزرگ ایران از حق خود مبنی بر دسترسی به اینترنت آزاد و سایر حقوق خود، بهره‌مند شوند.

از طرف تمامی اقشار ملت بزرگ ایران

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 3 نفر

  • امیر حسین زاهدی

  • الهه نژادتقی

  • مرتضی عرفانی

بحث و گفتگو

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: