⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ نه به قیمت های نجومی آگهی پلتفرم دیوار
◻️ درخواست پاسخگو کردن دولت آقای رئیسی در مورد بالا رفتن قیمت ارز
◻️ درخواست اجرای فوری فنس‌کشی جاده میامی-عباس‌آباد جهت حفاظت از یوزپلنگ ایرانی، حیات وحش و شهروندان در حال تردد

درخواست رد برگزاری دوباره آزمون های سمپاد برای دوره دوم

#نه_به_آزمون_دوباره

درخواست رد برگزاری دوباره آزمون های سمپاد برای دوره دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وزیر محترم آموزش و پرورش

با سلام و احترام؛

به‌تازگی خبری مبنی بر برگزاری آزمون دوباره برای ورود به دوره دوم مدارس سمپاد شکل گرفته است. هدف از این خبر که دیوان عدالت هم آن را تأیید کرده است، برکناری تبعیض، رعایت نظام عدالت آموزشی و ایجاد فضایی با عدالت شکل گرفته است.

گرفتن آزمون در هر مقطع تحصیلی یک امر پر خطر، پر استرس و زمان‌بر است. برای همین، دلایل ذکر شده باید کاملاً درست و صحیح باشند تا آموزش و پرورش چنین قانونی را تصویب کند. مخصوصا در مورد مدارس سمپاد که سازمانی حیاطی برای آینده کشور هستند، زیرا که بخش قابل توجهی از نخبگان و آینده‌سازان کشور در این مدارس تحصیل می‌کنند. با این وجود، دلایل بسازی برای عدم قابل قبول بودن این قانون وجود دارد که ذکر خواهیم کرد.

اولا، آزمونی که برای فیلترینگ دانش آموزان تیزهوش از دانش‌ آموزان عادی در دوره دوم گرفته می‌شود، به دلایل زیر آزمون استاندارد و مورد اعتمادی نیست:

۱- این آزمون باید برای تعیین و آزمایش دوباره هوش و زحمتی که دانش‌آموزان در طی این سال‌ها کشیده‌اند باشد، پس اشتباه است که آزمون از دروس حفظیاتی که بیشترشان هم در سمپاد تدریس نمی‌شوند گرفته شود. اگر به دنبال از بین بردن تبعیض در آزمون هستید، پس باید از مباحث مشترکی که هردوی‌ ما آن‌ها را خوانده‌ایم آزمون بگیریم.

۲- تمام این مباحث حفظیاتی توسط مافیاهای آموزشی و موسسه‌ها به صورت فشرده و عالی تدریس می‌شود، با گرفتن چنین آزمون حفظیاتی‌ای، درواقع دارید با دست خودتان، افراد پولدار را از افراد فقیر جدا می‌کنید و این خودش باعث تبعیض از جهت دیگری می‌شود.

دوما، وجود چنین آزمونی برای دانش آموزان فعلی سمپاد کار درستی نیست، زیرا در آزمون سمپاد ذکر شده بود که با ورود به مدارس سمپاد، نیازی به دادن آزمون ورودی در سال‌های بعدی نیست، برای همین نه‌تنها دانش‌آموزان خودشان را برای آزمون آماده نکرده‌اند، بلکه مدرسه هم کلاس‌هایی را برای آمادگی آزمون تیزهوشان تعبیه نکرده است. با این‌حال موسسات آموزشی وجود دارد که از سالیان قبل برای آزمون نهم به دهم تیزهوشان نمونه سوالاتی را حل می‌کردند. به نظر ما، وجود چنین آزمونی از پایه و بنا اشتباه است، اما اگر باز هم اصرار به اجرایی کردن این قانون وجود دارد، می‌خواهیم برای ۳ پایه‌ای که در حال حاضر درحال تحصیل هستند عطف بماسبق صورت بگیرد.

سوما، اگر به هر دلیلی یک دانش آموز نخبه و تیزهوش در آزمون ششم به هفتم، نتواند در آزمون شرکت کند -بیماری یا مشکلات دیگر- ، شانس دوباره برای ورود به مدارس سمپاد را در آزمون دوره دوم دارد، اما اگر در آزمون دوره دوم دچار چنین مشکلاتی شود، علاوه بر اینکه یک دانش آموز نخبه و تیزهوش دیگر نمی‌تواند در مدارس سمپاد تحصیل کند، دچار مشکلات روحی روانی، دوری از دوستان و... می‌شود.

چهارما، اگر به آزمون‌های سمپاد اطمینان دارید، پس چرا دانش آموزانی که یک بار تأیید صلاحیت شده‌اند را دوباره مورد آزمایش قرار می‌دهید؟

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 1 نفر

  • امیرعباس یقطین

بحث و گفتگو

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: