⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست ساماندهی و رسیدگی به مشکلات رانندگان ترانزیت
◻️ درخواست یک‌طرفه کردن قسمتی از جاده‌های دوطرفه در هر چند کیلومتر
◻️ درخواست بررسی تخلفات در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان داراب و زرین دشت ۱۴۰۲

درخواست حذف سهمیه‌های ایثارگری و جانبازی از آزمون‌های سراسری

#حذف_سهمیه

درخواست حذف سهمیه‌های ایثارگری و جانبازی از آزمون‌های سراسری

اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

درخواست ما از شما، حذف سهمیه‌های ایثارگری و جانبازی و رزمندگی، اعم از سهمیه‌های ۵ درصد و ۲۵ درصد از آزمون‌های سراسری مثل کنکور سراسری، آزمون‌های استخدامی ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف و ورودی مدارس نمونه دولتی، گزینش‌های استخدامی و امتیازات ویژه برای تأسیس داروخانه و... است.

متاسفانه سیستم سهمیه‌بندی، آن هم فقط به علت حضور خویشاوندان نزدیک در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، برابری فرصت‌ها را در کشور تهدید می‌کند. همان‌طور که جناب آقای ویس کرمی، نماینده محترم مردم شریف خرم آباد در مصاحبه‌ای گفتند که ممکن است با رتبه ی ۱۲۰ هزار کشوری، قبولی پزشکی داشته باشیم! ، این خلاف عدالت است که یک نفر حتی با رتبه بیست هزار کشوری شانس قبولی در رشته‌های پرطرفدار همچون پزشکی را دارا نخواهد بود، اما فرد دیگر فقط به دلیل حضور پدر یا برادرش در جبهه، با رتبه‌ی شش رقمی و درصدهای منفی در آن رشته قبول شود.

سهمیه‌های ایثارگری و جانبازی بر اساس حضور خویشاوندان درجه یک در جبهه‌های جنگ تعیین می شود. سی درصد ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای عده‌ای خاص کنار گذاشته شده و بقیه دانش آموزان کشور از رقابت برای این ظرفیت، محروم و بی‌بهره‌اند. آیا این عادلانه است؟

از آنجا که سهمیه‌های جانبازی و ایثارگری براساس اصل ناعادلانه‌ی حضور خویشاوندان نزدیک در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل انجام می‌شود، چندان به استعداد واقعی دانش آموزان توجه نمی‌کند. بسیاری از افراد با ظرفیت‌ها و استعداد‌های بالقوه و بالا، به دلیل این سیستم سهمیه‌بندی از ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خوب و معتبر محروم می‌شوند.

ما معتقدیم که همه دانش آموزن و جوانان این کشور، برابری فرصت به دستیابی به آموزش عالی را لایق هستند. همگی مستحق آن هستند که بر اساس توانایی و استعدادهای خود ارزیابی شوند، با حذف سهمیه‌های جانبازی و ایثارگری از آزمون‌های سراسری و استخدامی و گزینش‌ها، به همه دانش آموزان کشور فرصت برابر داده خواهد شد.

لطفا، حذف این سهمیه‌ها را در دستور کار خود قرار دهید.

با تشکر


این کارزار توسط نویسنده متوقف شده است.

امضاکنندگان: 0 نفر

بحث و گفتگو

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: