⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست حمایت از دکتر علی کشوری، نامزد انتخابات مجلس حوزه انتخابیه قائم شهر، سیمرغ، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی
◻️ مطالبه اصلاحات جدی در نظام تحصیل و اشتغال پزشکان
◻️ درخواست تشکیل استان خراسان مرکزی به مرکزیت نیشابور بزرگ

درخواست انجام اصلاحات درخصوص بی‌عدالتی آموزشی و تعویق زمان آزمون سمپاد

#بی_عدالتی_آموزشی_برای_شرکت_در_آزمون_سمپاد

درخواست انجام اصلاحات درخصوص بی‌عدالتی آموزشی و تعویق زمان آزمون سمپاد

وزیر محترم آموزش و پرورش

رئیس محترم سازمان پرورش استعدادهای درخشان

با سلام،

همانطور که مستحضرید زمان آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم امسال (۱۴۰۲-۱۴۰۳) دوم تیرماه اعلام شده. ما دانش آموزان مدارس عادی از سازمان پرورش استعدادهای درخشان و وزارت آموزش درخواست می‌کنیم، به دلیل ناعدالتی‌های صورت گرفته در بین مدارس و رسیدگی نکردن به این بی‌عدالتی‌ها، برای دانش آموزان مستعد اما با شرایط سخت، اطلاحاتی صورت گیرد برای شرکت راحت‌تر در این آزمون سرنوشت ساز.

آزمون در سطح کشوری گرفته می‌شود لیکن آموزش در همه جا یکسان نیست، بعضاً افرادی برای اطمینان از قبولی خود در این آزمون با پشتوانه مالی بسیار در کلاس‌های آمادگی که در آن‌ها عمدتاً اساتید مجرب و نامدار تدریس می‌کنند شرکت کرده و قبولی خود را با شرکت در این کلاس‌ها قطعی می‌کنند. باتوجه به این‌که تمام دانش آموزان سطح کشور از چنین امکاناتی برخوردار نیستند، قبولی حداکثری با کسانی است که امکانات و تجهیزات کافی دارند و دانش آموزان مدارس عادی توان شرکت در کلاس‌های مناسب را ندارند.

بعنوان دانش آموزانی که در مدارس دولتی تحصیل کرده‌اند، میان معلمان مدارس دولتی و عادی (هیئت امنایی و...)، بسیاری هستند که مسئولیت خود را به‌درستی انجام نداده و دانش آموزان این مدارس حتی از آموزش‌هایی در سطح کتاب هم محروم می‌شوند، بگذریم بر این انتقاد که در زمان‌های زیادی مطرح شده اما اهمیت چندانی به آن داده نشده است.

به صراحت اعلام می‌کنیم دانش آموزان مناطق پایین حتی در شهر تهران؛ به خصوص مناطق ۱۷ و ۱۸ که در جمعیت زیاد و مدارسی با امکانات کمتر زندگی می‌کنند، علی‌رغم استعدادهای زیا،د به دلیل نداشتن پشتوانه مالی و نداشتن امکانات، از تحصیل در این مدارس محروم می‌شوند و استعداد آن‌ها نادیده گرفته می‌شود. در مناطق ۱۹ و ۱۷ حتی هیچ مدرسه‌ی دخترانه‌ی سمپادی نیست و دانش آموزان حتی درصورت قبولی باید سختی بسیاری برای شرکت در این مدارس متحمل بشوند.

درخواست داریم برای نشان دادن اهمیت و رسیدگی شما مسئولین محترم به این دانش آموزان که چشم امید به شما دارند، برای آزمون‌های تیزهوشان اصلاحاتی داشته و زمان آزمون را برای حداقل کمی عادلانه‌تر شدن موضوع به تعویق بیندازید تا فرصتی باشد برای دانش آموزان مدارس عادی برای بیشترکردن آمادگی خود.

باتشکر از مسئولین

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 9 نفر

  • سلما خسروی

  • زهرا امامی

  • ح س هاشمی

  • مهدیه عزیزی

  • کوثر احدی

  • لام سبحانی

  • نازيلا عظيمي

  • پارسا شهادی فر

  • رضا دریجانی

بحث و گفتگو

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: