درخواست تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت و حذف پیمانکاران نیروی انسانی

#ساماندهی_کارکنان

درخواست تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت و حذف پیمانکاران نیروی انسانی

جناب آقای رئیسی

رئیس محترم جمهور

با سلام و احترام

ما جمعی از نیروهای شرکتی، طرحی، حجمی که سال‌هاست در خدمت دولت هستیم، توقع داریم که شما به شعار انتخاباتی خود یعنی "برابری و مساوات در شرایط کاری مساوی" جامه عمل بپوشانید که اینکار فقط با حمایت و تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت امکان‌پذیر است.
خواهشمند است یک‌بار برای همیشه همت نموده و استعمار پیمانکاران نیروی انسانی را که هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهند و نیمی از حقوق کارگر را به جیب می‌زنند، برچینید. این طرح هیچ‌گونه بار مالی ندارد زیرا اگر پیمانکار حذف شود هزینه‌های بالاسری نیز کسر خواهد شد، در نتیجه باعث صرفه‌جویی مالی برای دولت محترم می‌شود.
در آخر تقاضامندیم نسبت به مواضع منفی آقای میثم لطیفی در خصوص این طرح و اصرارشان بر ماندن پیمانکاران نیروی انسانی که هیچ‌گونه منطقی را برنمی‌تابد، دستور پیگیری ویژه بفرمایید.

55%
45 درصد باقی مانده تا نمایش ویژه در صفحه اصلی کارزار
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 547 نفر

  • محمد محمدی

  • سعید محمدی

  • نرگس محمدی

  • دیانا شمسی زاده

  • رضا نوری

  • حسین نعمتی

  • سام سیفی

  • رضا صمدی

  • هاشم کاظمی

  • مسعود احمدی

  • علی امامی

  • بهنام انصاری

  • رحیم اشرف عسکری

  • مهناز بردبار

  • علیرضا راستی

  • شیما بذرافشان

  • سید محمد رضا مساوات

  • مهدی قادری پور

  • پرستو ویسی

  • طیبه خوشخوی

  • احسان ماهروی مقدم

  • محمود سیفی

  • امید کمایی

  • احمد رضا نوروزی

  • علیرضا باقری

  • علیرضااحمدی بادجانی

  • عباس چایچیان

  • مهسا ریگی

  • محمد امیری

  • وحید باقرنیا

بحث و گفتگو

محمد علی نجفی : واب ایراداتی که گرفتید به زبان ساده وقابل فهم در خصوص بند اول : ما همین الان هم کارمند دولتیم و صرفا اسممون شرکتی هست که حقوقمون رو دولت میده و یک بخشی از حقوقمون رو واسطه میخوره، پس بند اول رد بند دوم : اگر ما صلاحیت کار نداریم لطفا همه شرکتی ها را اخراج کرده و برای مشاغل دائمی با ازمون نیروی رسمی استخدام کنید اخرم که گفته ما با توجه به نقص قانون داریم برده داری میکنیم و پول کمتری نسبت به بقیه کارکنانمون ( هرچند به اون ها هم داریم کم میدیم) میدیم، مانع نشید
💬 پاسخ
محمد علی نجفی : سازوکار نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نیز در «مقررات نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام» تعیین شده است. این مقررات اولین بار در سال ۱۳۸۴ و سپس در سال ۱۳۹۴ به تصویب مقام رهبری رسیده است. مطابق ماده (۷) این مقررات، مجلس موظف است در طول مراحل تصویب یک مصوبه، مواردی را که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان «مغایرت» و «عدم انطباق» مصوبه با سیاست‌های کلی نظام اعلام می‌گردد، اصلاح نماید و «نهایتاً اگر در مصوبه نهائی مجلس مغایرت و عدم انطباق باقی ماند، شورای نگهبان مطابق اختیارات و وظایف خویش بر اساس نظر مجمع تشخیص مصلحت اعمال نظر می‌‌کند.» ****شورای نگهبان خودش میتوانست تایید کند**
💬 پاسخ
محمد غیاثی : رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: حدود ۵ میلیون کارگر در کارگاه های زیرزمینی و غیررسمی برای تأمین معاش بدون بیمه و فاقد امنیت شغلی مشغول کار هستند. فتح الله بیات، رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با اشاره به اهمیت ساماندهی بحث شرکت های نیروی انسانی گفت: نیروی انسانی و کارگر؛ چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، باید قرارداد مستقیم با کارفرما داشته باشد. چرا پیمانکار باید در یک شرکت خیمه بزند و با کارفرما هماهنگ کند و بخشی از درآمد کارگر را تصاحب کند و مطالبات کارگر، معوق بماند؟ وی ادامه داد: به نظر می رسد دلیل اصلی این بوده که در همه این سال ها، کارفرمایان برای فرار از پرداخت دیون کارگر، میدان را به شرکت های پیمانکاری سپرده اند و پس از آن هم، هیچ توجهی به تضییع حق کارگران ندارند، با وجود آنکه مصادیق سوءاستفاده پیمانکاران از حق کارگران، فراوان است و بسیاری از پیمانکاران با روابط مشکوک در مناقصه ها برنده می شوند. بیات با بیان اینکه امروز هیچ یک از کارگران کشور، امنیت شغلی ندارند چون بیش از 96درصد جامعه 15 میلیونی کارگران کشور، با قرارداد موقت مشغول کار هستند گفت: بخشی از کارگران قرارداد 89 روزه، قرارداد یک ماهه و سه ماهه و 6 ماهه و حتی با قراردادهای سفید امضا و سفته گذاری و تعهدسپاری بابت اینکه هیچ مطالبه و معوقه ای از کارفرما ندارند مشغول به کارند.
💬 پاسخ
محمد علی نجفی : در عین حال، در روزهای گذشته، اعضای پویش شهید هادی در مرقد امام خمینی (ره) در دیدار با معاون پارلمانی رئیس جمهور، خواستار پاسخگویی نماینده رسمی دولت در رابطه با مخالفت با تصویب طرح ساماندهی شدند؛ آن‌ها پرسیدند چرا دولت حامی پیمانکاران و واسطه‌هاست؟ سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در این دیدار در پاسخ به اینکه «میلیون‌ها کارگر شرکتی و قراردادی در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند و به آقای رئیسی رای دادند؛ یکی از وعده‌های آقای رئیسی، حذف شرکت‌های واسطه بود و این مساله را چندین بار عنوان کردند اما کار تا امروز به انجام نرسیده؛ چرا به این وعده عمل نشده» گفت: رئیس جمهور در این زمینه به سازمان امور استخدامی ماموریت داده اما آن‌ها در این زمینه کوتاهی و تعلل کرده‌اند. کوتاهی از این نهاد بوده است. بعد از پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور، یکی از نیروهای شرکتی گفت: اینکه در سازمان امور استخدامی کوتاهی کرده‌اند قابل قبول نیست؛ مگر آقای رئیسی، رئیس جمهور کشور نیست و مگر بر عملکرد سازمان امور استخدامی کشور نظارت ندارد؛ من به عنوان یک نیروی متخصص هفده سال است دارم می‌سوزم و می‌سازم؛ مگر می‌شود سازمان امور استخدامی ساز خودش را بزند؟!
💬 پاسخ
محمد علی نجفی : حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی در خطبه‌های نمازجمعه این شهر اظهار کرد: امروز قشر زحمت‌کشی در بدنه دولت کار می‌کند که در چنگال قدرتمند پیمان‌کارانی قرارگرفته‌اند که گاهی در بعضی مجموعه‌ها این پیمان‌کاران با آنها مانند استعمار و بلکه بردگی نگاه می‌کنند. وی افزود: نیروهای شرکتی بین خوف و رجا زندگی می‌کنند و حتی جرات گرفتن مرخصی ندارند و امنیت شغلی آنها صفر است و حتی اگر مجموعه‌ای که در آن کار می‌کند قدرتمند و دولتی باشد زیر نظر پیمان‌کار به ناچار باید بله قربان‌گو باشد. امام جمعه پل‌دختر گفت: نیروهای شرکتی سالیان سال است دارند داد می‌زنند اما گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات آنها نیست، مجلس تصویب کرد آنهایی که خانواده ایثارگر هستند تبدیل وضعیت شوند که این از بهترین اقدام‌ها و انقلابی بودن مجلس در این مسئله خود را نشان داد. وی افزود: بر این اساس انتظار می‌رود نیروهای دولتی شرکتی که جز جامعه ایثارگری نیستند و مشمول این قانون نمی‌شوند اما با زجر زندگی خود را اداره می‌کنند نیز مورد حمایت دولتیان و مجلسی‌ها تا عمر این مجلس باقی است، قرار گیرند و فکر عاجلی در این زمینه صورت گیرد. موسوی یادآورشد: نیروهای شرکتی دولتی گمنام هستند و با زجر و منت زندگی می‌کنند، متاسفانه حقوق آنها کم است و عیدی آنها نیز به موقع بدست آنها نمی‌رسد زیرا به حساب پیمان‌کار واریز می‌شود که این با هیچ عدالتی سازگار نیست. وی افزود: این نیروها چندین بار به نهاد امامت جمعه مراجعه و یا مکاتبه کردند اما علی‌رغم انعکاس این مشکلات تا کنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و امروز نیز این موضوع از طریق تریبون نماز جمعه مطرح شد.
💬 پاسخ
محمد علی نجفی : حجت الاسلام غبیشاوی در بخش‌هایی از خطبه خود در جمع نماز گزاران با تداوم مشکلات کارگران ارکان ثالث پالایشگاه آبادان بر لزوم اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت که مصوبه مجلس است، تاکید کرده و از دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست نمود با رفع هرچه سریعتر ایرادات طرح و تأیید آن دل کارگران و ملت را شاد نماید. آنها گفتند: مطالبه اصلی کارگران؛ حذف شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی است که بارها وعده انجام آن داده شده است
💬 پاسخ
محمد علی نجفی : صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: این افراد ، عزیزانی هستند که واقعاً شخصیت های بسیار شریف ، بزرگوار و نیازمند حمایت هستند، حمایت در عرصه های اشتغال، ازدواج، مسکن، حمایت از فعالیت های ورزشی، هنری، فرهنگی و آموزش و تربیت فرزندانشان . لازم است مسئولان محترم به این عزیزان توجه ویژه ای کنند و من تقاضا دارم از مسئولان چه در فضای ملی و چه در استان به قوانین حمایت از این عزیزان که یکی اشتغال است توجه کنند و متأسفانه این قوانین اجرا نمی شود و این عزیزان دچار مشکل شده اند و از تمامی خیرین تقاضا دارم در عرصه حمایت از این مجموعه شریف عنایت ویژه ای داشته باشند. رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با اشاره به وضعیت استخدامی کارگران در بعضی شرکتهای بزرگ استان بیان داشتند : تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی و کارگران بر اساس عدالت کاری باید صورت بگیرد. کارگران عزیز ما باید امنیت شغلی داشته باشند به ویژه مراکز صنعتی مانند صنعت نفت کارگرانی هستند که به خاطر قراردادی بودن و شرایط خاصی که در قرارداد ها می باشد اگر تبدیل وضعیت نشوند امنیت شغلی ندارد، هم حقوق پایین است و هم امنیت شغلی ندارند و به همین خاطر بسیار شرایط سختی برای آن ها است و همیشه اضطراب از بیکاری بعد از دوره اشتغال دارند، حقوق آن ها هم که کافی نیست و به همین خاطر نیاز است مسئولان محترم در رابطه با تبدیل وضعیت کارگران به ویژه صنعت نفت توجه ویژه شود و این عزیزان از این شرایط سخت بیرون بیاورند.
💬 پاسخ
محمد علی نجفی : رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با اشاره به وضعیت استخدامی کارگران در بعضی شرکتهای بزرگ استان بیان داشتند : تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی و کارگران بر اساس عدالت کاری باید صورت بگیرد. کارگران عزیز ما باید امنیت شغلی داشته باشند به ویژه مراکز صنعتی مانند صنعت نفت کارگرانی هستند که به خاطر قراردادی بودن و شرایط خاصی که در قرارداد ها می باشد اگر تبدیل وضعیت نشوند امنیت شغلی ندارد، هم حقوق پایین است و هم امنیت شغلی ندارند و به همین خاطر بسیار شرایط سختی برای آن ها است و همیشه اضطراب از بیکاری بعد از دوره اشتغال دارند، حقوق آن ها هم که کافی نیست و به همین خاطر نیاز است مسئولان محترم در رابطه با تبدیل وضعیت کارگران به ویژه صنعت نفت توجه ویژه شود و این عزیزان از این شرایط سخت بیرون بیاورند.
💬 پاسخ
محمد محمدی : سلام.عزیزان لطفا همراهی کنید.کمک کنید اشتراک گذاری بشه و ارسال کنید به همدردانی که میشناسید تا کارزار به نتیجه برسه انشالله
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: