بررسی و تحلیل کارزارهای ثبت شده از اواخر مهرماه تا اوایل دی ماه ۱۴۰۰:

افزایش مطالبه تأمین دارو در ماه‌های اخیر

به دنبال شدّت گرفتن مشکلات بیماران در تأمین داروهایشان در هفته‌های اخیر، سه کارزار مربوط به دارو به طور همزمان در پلتفرم کارزار شکل گرفته است. عنوان این سه کارزار به ترتیب عبارت است از: «درخواست تأمین داروهای نایاب بیماران پیوندی»، «درخواست حمایت از بیماران IBD با قراردادن این بیماری در لیست بیماری‌های خاص» و «مطالبه‌گری بیماران خاص تالاسمی».

این کارزارها که در 3 ماه اخیر آغاز شده‌اند، تا زمان تنظیم این گزارش در مجموع بیش از 12 هزار 500 امضا دریافت کرده‌اند که فقط 33 نفر در میان امضاکنندگان آن مشترک هستند؛ عددی که نشان می‌دهد گروه‌های مختلفی در امضای این کارزارها مشارکت داشته‌اند که همگی که در خصوص تأمین دارو و مشکلات ناشی از آن در شرایط تحریم است که میزان امضای هر یک از این کارزارها به تفکیک در نمودار بالا آمده است.

همچنین در میان این سه کارزار، کارزار مربوط به تأمین داروی بیماران پیوندی با 6127 امضا، بیشترین تعداد امضا را دریافت کرده است. نگاه دقیق‌تر به این کارزار نشان می‌دهد که در 100 شهر در سرتاسر کشور، حداقل 5 نفر به امضای این کارزار مبادرت کرده‌اند و این در حالی است که بخشی از امضاکنندگان نیز محل سکونت خود را اعلام نکرده‌اند. در میان کسانی که محل سکونت خود را اعلام کرده‌اند، به‌ترتیب بیشترین امضاها از استان‌های زیر بوده است:

این نمودار نشان می‌دهد که جمع کثیری از افرادی بیماران پیوندی در تهران حضور دارند و به همین دلیل نیز بیشترین شهر تهران بیشترین درخواست ثبتی برای تأمین داروی پیوندی را داشته است؛ اما این عدد در شهرهای دیگر نظیر کرج، اصفهان، قم و مشهد نیز قابل توجه است و این در حالی است که درصد قابل توجهی از امضاکنندگان، شهر محل سکونت خود را مشخص نکرده‌اند.

به طور کلی می‌توان گفت که موضوع تأمین داروهای بیماران و افزایش قیمت داروها، به یکی از معضلاتی تبدیل شده است که به رنج بیشتر بیماران منجر می‌شود؛ شاید بسیاری از این بیماران صدای بلندی نداشته باشند اما توجه به شرایط سخت انان یکی از وظایف مسئولان باید باشد.

بحث و گفتگو

رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 14,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ

کارزارهای مرتبط


سایر تجربه‌ها

تجربه‌های بیشتر