گزارش خبرگزاری آنا از کارزار داوطلبان آزمون استخدامی وزارت بهداشت:

آزمون استخدامی وزارت بهداشت را به تعویق بیندازید

در حالی قرار است آزمون استخدامی وزارت بهداشت روز جمعه هفته جاری برگزار شود که بسیاری از شرکت کنندگان نسبت به زمان این آزمون اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ بسیاری از آزمون‌های دانشگاهی، دانشجویی و استخدامی در کشور طی روزها و ماه‌های گذشته با دستور مسئولان بهداشتی و ستاد ملی مقابله با کرونا به دلیل آنچه که خطر شیوع بیشتر این ویروس ذکر شده بود، به تعویق افتاد و برگزاری آن به ماه‌های آینده موکول شد.

در تازه‌ترین تعویق در برگزاری آزمون‌ها مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی روز جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

با این حال و در آستانه موج چهارم کرونا قرار است آزمون استخدامی وزارت بهداشت در موعد مقرر که ۲۴ بهمن ماه است، برگزار شود.

این اقدام وزارت بهداشت با انتقاد هزاران نفر از افرادی که قرار است در این آزمون شرکت کنند مواجه شده و با راه‌اندازی کارزاری و با جمع‌آوری کردن امضا از مسئولان وزارت بهداشت درخواست دارند تا آزمون استخدامی این‌ وزارتخانه هم همانند دیگر آزمون‌ها به تعویق بیفتد.

شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی وزارت بهداشت معتقدند با توجه شرایط کرونایی کشور، بسیاری از افرادی که قرار است در این آزمون شرکت می‌کنند به دلیل حضور در خط مقدم مقابله با کرونا در شرایط مناسبی برای شرکت در آزمون نیستند و نتوانسته‌اند آنگونه که باید خود را مهیای آزمون استخدامی وزارت بهداشت کنند.

یکی از این افراد که به نمایندگی از افراد شرکت‌کننده در آزمون استخدامی وزارت بهداشت با خبرنگار حوزه بهداشت گروه اجتماعی خبرگزاری آنا صحبت کرده بود، گفت: «درخواست ما از وزارت بهداشت این است که برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت مانند دیگر آزمون‌هایی که به تعویق افتاده به عقب بیفتد چون فرصتی برای مطالعه برای ما میسر نشد و هرروز درگیر مبارزه با ویروس کرونا و حضور در مراکز درمانی بودیم.»

وی ادامه داد: «به همین منظور یک کارزار ۱۵ هزار نفری از کسانی که قرار است در آزمون شرکت کنند و نسبت به زمان آن اعتراض دارند تشکیل شده است که درخواست تعویق زمان برگزاری آزمون را دارند.»

این نماینده شرکت‌کنندگان در ادامه اظهار کرد: «چند بار با مسئولان وزارت بهداشت مکاتبه و تماس داشتیم ولی آنان به ما اعلام کردند که چون به نیرو نیاز داریم حتما باید آزمون برگزار شود؛ حالا سؤال ما این است که اگرچه وزارت بهداشت نیازمند نیرو هست اما چرا باید در این شرایط آزمون استخدامی خود را برگزار کند و چرا به بهانه کمبود نیرو جان ده‌ها هزار نفر را به خطر می‌اندازد؟»

بنابراین گزارش تا به امروز بیش از ۱۵ هزار امضا برای تعویق آزمون استخدامی وزارت بهداشت جمع‌آوری شده و هر روز بر تعداد امضاها افزوده می‌شود.

با تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر عدم تجمع مردم و هشدار نسبت به برگزاری مراسم پرجمعیت به نظر می‌رسد برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت خلاف آن چیزی است که این ستاد بر آن تأکید دارد و باید برای این موضوع تدبیری اندیشیده شود.

 

**

کارزار تقاضای تعویق زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت را بیش از ۱۰ هزار نفر در سایت کارزار (https://www.karzar.net/health-ministry-hiring-exam) امضا کرده‌اند.

 


سایر تجربه‌ها

تجربه‌های بیشتر