گزارش پایگاه خبری مرور از پویش جلوگیری از تخریب هتل فردوسی رشت:

کارزار هتل فردوسی شش هزار امضایی شد

کمپین مجازی جلوگیری از تخریب هتل فردوسی در سایت کارزار وارد مرحله جدیدی شده است. این کارزار حاوی نامه‌ای به علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و ارسلان زارع استاندار گیلان برای ممانعت از تخریب هتل فردوسی است و تاکنون بیش از شش هزار نفر از شهروندان گیلانی آن را به امضا رسانده اند.

تخریب هتل فردوسی نزدیک به یک هفته است که در مرکز توجه فعالان اجتماعی و فرهنگی شهر رشت قرار گرفته و خروج آن از ثبت ملی و همچنین معماری کم‌نظیرش پس از اعلام این خبر با واکنش های بیشتری مواجه شده است.

آنطور که در توضیحات این کمپین اشاره شده است، پس از امضای دو هزار شهروند گیلانی، درخواست این مطالبه در دبیرخانه‌ی سازمان میراث  ثبت شده و سپس کمپین مورد نظر در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

این کارزار که هدف خود را ترویج مطالبه‌ی مدنی می‌داند معتقد است حتی این کمپین ها اگر به نتیجه هم دست نیابد، حداقل افکار عمومی نسبت به موضوع مورد نظر بی تفاوت نبوده‌اند.

تاکنون بیش از ۲۰ گزارش در رسانه‌های مختلف پیرامون تخریب این هتل منتشر شده‌اند و سه گزارش «فراخوان برگزاری نمایشگاه در برابر تخریب هتل فردوسی»، «پشت پرده یک باخت حقوقی در میراث» و گزارش تصویری پایگاه تحلیلی خبری مرور با عنوان «هتل فردوسی؛ حقوق مالک، تکلیف میراث» نیز از مجموعه گزارش‌هایی است که ذیل سیستم جمع‌آوری امضا معرفی شده‌اند.


سایر تجربه‌ها

تجربه‌های بیشتر