درخواست توقف پروژه آزادراه قائم‌شهر ساری به دلیل تخریب و تجاوز به محوطه‌ها و تپه‌های باستانی

#نجات_محوطه_باستانی_قائمشهر

درخواست توقف پروژه آزادراه قائم‌شهر ساری به دلیل تخریب و تجاوز به محوطه‌ها و تپه‌های باستانی

جناب آقای رئیسی‌‌
رئیس جمهور محترم ایران
جناب آقای عزت الله ضرغامی
وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی
جناب آقای مهرداد بذرپاش
وزیر محترم راه و شهرسازی
جناب آقای سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی
وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

با سلام و احترام
شهرستان قائم شهر در استان مازندران دارای غنای تاریخی و باستانی ناشناخته و مغفولی است که همین غفلت و عدم توجه باعث خسارت های جبران ناپذیری به تاریخ این حوزه تمدنی ایران شده است. منطقه قائم شهر در جای جای خود آثار و شواهد تاریخی و باستانی دارد اما متأسفانه تنها تپه گردکوه به ثبت ملی رسیده و حفاری های اندکی در آن انجام شده است.  عدم ثبت و توجه به تپه های باستانی دیگر این محدوده موجب تخریب و تجاوز به حریم و عرصه آنها شده است. این تپه ها و محوطه ها از طریق نقب های زیرزمینی با هم در ارتباط هستند و شواهد آن کاملا مشهود است، اما به خاطر عدم توجه در حال نابودی هستند و تخریب ها و تجاوزها در دو نوع مردمی و دولتی در این محدوده در حال انجام است. کشاورزی روی زمین های باستانی با شواهد عدیده سفال در سطح زمین و حفاری ها و کند و کاوهای غیرمجاز توسط سوداگران عتیقه از یک سو و پروژه آزادراه قائم شهر تا ساری که مابین تپه های باستانی به صورت مارپیچ با شکافتن تپه ها و تخریب شواهد باستانی همراه است، از سوی دیگر همگی در حال تخریب و تجاوز به تاریخ باستانی محدوده قائم شهر هستند. پروژه آزادراه قائم شهر ساری که توسط وزارت دفاع در حال انجام است، در حالی که راه مستقیم فعلی با طول ۲۰ کیلومتر وجود دارد، با مسیری مارپیچ و طولانی تر با طول ۴۵ کیلومتر در حال انجام است که در مسیر خود از بین تپه های باستانی عبور کرده و به این محوطه ها آسیب جدی می زند.
به نظر می رسد این پروژه باعث تخریب میراث باستانی این کشور است، در حالی که حفاری علمی می تواند داده ها و آثار بسیار مهمی را کشف نموده و پتانسیل های گردشگری این خطه را شکوفا نماید. میراث فرهنگی شناسنامه سرزمین است و ادامه تخریب این محوطه های باستانی، خیانت در حق میراث فرهنگی و تاریخی ایران بوده و مایه بدنامی نهادهای دست اندرکار این پروژه خواهد بود.
ما شهروندان و دوستداران میراث فرهنگی کشور خواهشمندیم موارد زیر در اسرع وقت انجام شده تا از غارت بیشتر مواریث تاریخی و فرهنگی جلوگیری شود.
۱ توقف پروژه آزادراه قائم شهر ساری
۲ شناسائی و ثبت ملی و جهانی کلیه محوطه ها، تپه ها، نقب ها و دیگر آثار باستانی محدوده قائم شهر
۳ توجه به پتانسیل های غنی تاریخی و فرهنگی و گردشگری قائم شهر جهت تبدیل به قطب گردشگری تاریخی و توسعه پایدار و درآمدزائی مستمر.

با تشکر

40%
60 درصد مانده تا ارسال به رسانه‌ها و پیگیری از مسئولین
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 2022 نفر

  • فوآد شعبانی

  • یحیی وفایی نژاد

  • فاطمه علی زاده

  • حیدر نجارلو

  • احمد کریمی

  • فروزین تقوی نژاد

  • سیدپویا رضوی

  • مجتبی دنیائی

  • عباس نامدار علی آبادی

  • محمدمهدی کلانتری

  • سوسن مستوفی

  • هانی مظفری نیا

  • رضا باقری

  • مرجان فولادوند

  • علی فرقانی فرد

  • نسرین فروغی آذر

  • محمد حسین گلستانی پور

  • فاطمه نامدار

  • نسرین خوانساری

  • سیروس حامی

  • نادر فتاح زاده

  • هما ارژنگی

  • سجاد تبریزی

  • محمد موذنی

  • محمد مهدی خلیقی

  • جوانه خردمند

  • پروانه آل‌بویه

  • همایون کتیبه

  • حامد شفیعی ناطق

  • علیرضا افشاری

بحث و گفتگو

زینب کوچک پور حسن کیاده : #سیل_سیستان_و_بلوچستان https://www.karzar.net/105430
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع درخواست بازنگری در پرونده ساخت و ساز غیر قانونی در بافت تاریخی تجریش و همچنین کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
سیدپویا رضوی : لطفا کارزار زیر رو که درباره وضعیت هزینه اینترنت و فیلترینگ هست رو حمایت بفرمایی. https://www.karzar.net/111202
💬 پاسخ
امین میرزایی : سلام و عرض ادب خدمت تمامی هم استانی های عزیز و گرامی.چندین بار متن خلاقانه نویسنده رو خوندم اما پیامی از اینکه شخص مورد نظر خواهان نشان دادن دلسوزی از شخص زیرک نویسنده ندیدم.برای همین خودم کنجکاو شدم و کمی پرسجو یک سوال در این پروژه چند جوان تحصیل کرده مازندرانی می‌توانند مشغول کار شوند و نانی بر سر سفره خانواده خود ببرند پس آقای نویسنده پروژه ای که غیر از کم کردن حجم ترافیک به یک طرف و در سوی دیگر مشغول به کار شدن جوانان بیکار این شهر یک پس تکرار میکنم شما دلسوز نیستید اما در این میان فقط یک دسته از عزیزان ضرر بسیار سنگینی میکنند .اکثر کسانی که به اصطلاح تحصیل در مورد آثار باستانی و تاریخ خوانده اند که بنظرم کاملا فیک هستند که البته تعداد آنهایی که نان قشر ضعیف را در آجر میکنند تا سودی ببرند به تعداد انگشتان یک دست نیست در بین آنها انسانهای پاک هم بسیار وجود دارند اما دلیل اینکه میگویم نان فقیر را آجر میکنند این انسانهای فیک و دروغین چون در این منطقه کسانی که این کارزار را راه انداختند برای حفاران غیر مجاز کارشناسی میکنند و پول زیادی به جیب می‌زنند .کسانی که آرزوی رسیدن به تمام خواسته های خود در یک شب را دارند با وصل شدن به این افراد که جز توهم چیزی در سر ندارند و فقط به فکر منافع و جیب خود هستند متصل میشوند و جز بدبختی چیزی نصیب خود نمی‌کنند.بی شک این داستان جز منافع شخصی چیزی دیگری نیست تاکید میکنم منافع شخصی خواهشاً تفکر کنید مسیر سازندگی به راه افتاده که جلوی چند تا از جیب بران مردم ضعیف گرفته شده.من به عنوان یک جوان قائمشهری به شهر خود خیانت نمیکنم و با این کارزار کاملا مخالفم...(نه به خالی شدن جیب مردم کم سواد و ضعیف توسط کارشناسان فیک)
💬 پاسخ
فریبرز رستمی خنار : با سلام بنده به عنوان کسی که سالها ساکن این منطقه هستم شاهد مشکلات مربوط به ترافیک و حجم زیادی از ورود خودرو هایی که به شهرهای دیگر تردد دارند،هستم بدیهیست احداث این بزرگراه گام عظیمی در بر طرف کردن این مشکل و کمک بزرگی به عمران و آبادی منطقه میباشد. در نظر داشته باشیم طراحی و احداث این پروژه با حساسیت و دقت زیاد صورت گرفته و بدیهی است که مسئله آثار باستانی منطقه که در این کارزار از آن نام بردند قطعا مورد توجه مسئولین بوده و در این مورد بهترین راه حل و کمترین آسیب مد نظر گرفته شده است
💬 پاسخ
فاضل غضنفری کلاریجانی : موقع احداث سد لفور هم شایعه شده بود که اقای فلانی شخص اول مملکت برای گنج موجود در آن منطقه شروع به ساخت سد کردند. ولی الان سودشو کشاورزان پایین دست میبرند. کمی تعمل کنیم.
💬 پاسخ
محمد رحمانی : من به عنوان کسی که بارها و ساعتها در ترافیک مزخرف منطقه خصوصا ایام تعطیل و هجوم تهرانی ها گیر افتاده ام، از همشهری های محترم این سوال رو دارم که چرا فقط باید شهر ما از لحاظ زیرساخت 100 سال عقب باشه، اینهمه آزادراه و اتوبان تو کشور و شهر های مختلف ساخته شده مگه میراث فرهنگی به تاراج رفته و برای گنج بوده؟ کشورهای خارجی تمام راه ها و آزادراه هاشون رو 100 سال پیش ساختن و همین بحث حمل و نقل یکی از عاملهای اصلی پیشرفت و توسعه اونها هست. اصلا چرا راه دور بریم همین آزادراه تهران شمال که به چالوس ساخته شده مگه برای گنج بوده یا باعث پیشرفت منطقه شده. براحتی میتونن سازمانهایی مثل میراث فرهنگی و محیط زیست و ... حین اجرای پروژه میتونن حظور داشته باشند و کار با نظارت و هماهنگی اونها انجام بشه تا اگر میراثی هم هست قبل از دزدهایی که قبلا هرچی بوده رو تاراج کردن و آمارشون رو منتشر کننده کارزار خوب داره!!! بصورت اصولی حفظ و برای منطقه حفظ بشه. متاسفم برای اشخاصی بیسواد یا ناسالمی که برای غرض ورزی و منافع شخصی خودش حالا یا دلال زمین هست، یا گنج یاب(که اطلاع دقیق از گنج داره) یا مریض یا دنبال پست یا ... اینطوری تبر به پیشرفت منطقه میزنن و بنظرم اگر این ادعا که بصورت کارزار مطرح شده واهی باشه لازم هست اقدامات و برخورد قضایی با این فرد صورت بگیره.
💬 پاسخ
علی کبریاپاشا : واقعا باید تاسف خورد پروژه ای که برای عمران آبادی هست رو به چالش کشید این کارزارها فقط برای عقب افتادگی استان مازندران هست اگه هر شخصی غروب به کمربندی قایمشهر و ساری رفت آمدی داشته باشه حجم ترافیک رو درک می‌کنه .اگه واقعا دلتون برای آثار تاریخی می‌سوخت باید کارزاری برای کاوش و بررسی راه اندازی میشد.
💬 پاسخ
مهدی ذوالفقاری عارفی : با سلام و خسته نباشید چند نکته که لازمه ذکر بشه تا دوستان منصفی که بدنبال حقیقت هستند، مطالعه نمایند و سپس با ذهنی آگاه رای بدهند: – مسیر آزادراه مصوب قائمشهر – ساری که تا ابتدای شهر نکا ادامه دارد از هفت تن قائمشهر شروع و پس از عبور از مناطق جنوبی قائمشهر، ساری و میاندرود تا پلیس راه نکا 45 کیلومتر است (نام قائمشهر – ساری فقط یک اسمه) که بمنظور مسافرت و عزیمت به شرق استان، مسیر موجود کنونی از ابتدای هفت تن قائمشهر شروع و پس از طی کمربندی ها و بخشی از شهر قائمشهر و سپس مسیر 20 کیلومتری بین قائمشهر و ساری و سپس طی کمربندی غربی (بخوانید خیابان شهید سلیمانی داخل شهر ساری) و کمربندی سمسکنده ساری و سپس طی مسیر 20 کیلومتری ساری و نکا با مسیر آزادراه مصوب به هم میرسند که استفاده از آزادراه در حال احداث جدای از قرار نگرفتن در ترافیک وحشتناک، 10 کیلومتر مسیر نزدیکتر شده که نگارنده مسیر موجود رو زیرکانه 20 کیلومتر معرفی کرده!!! – ضمنا حرف از احداث آزادراهه نه مسیر روستایی!!! آزادراه موصوف یک پروژه ملی (و نه استانی و شهری) میباشد که به پشتوانه کلیه مطالعات و تاییدات فنی، اقتصادی، اجتماعی، محیط زیستی، میراث فرهنگی و آثار باستانی، پدافند غیر عامل، هیدرولوژی و …. که سالها بطول انجامیده، دارای مصوبه اجرایی هیئت دولت و هیئت وزیران میباشد. لازم به ذکر است که با همه تاییدات ذکر شده، کارشناسان و مدیران اداره میراث فرهنگی، منابع طبیعی، محیط زیست و …. در کلیه مراحل اجرایی بر کار نظارت دارند و شروع کار در هر کدام از جبهه های کاری، منوط به تاییدیه و نظارت تمام وقت ایشان انجام می پذیرد. – مطمئنا بخش اعظمی از امضا کنندگان کارزار فوق، یا مازندرانی نیستند و صرفا با تحریک احساسات رای میدهند و یا از ترافیک وحشتناک شهرهای قائمشهر و ساری خبر ندارند که زندگی عادی و روزمره، کسب و کار، رفت و آمد و وقت مردم را به شدت دچار مشکل و اختلال نموده است. حال آنکه در روزهای عادی سال هم کمربندیهای شهرهای قائمشهر و ساری دچار ترافیک وحشتناکی است که همین مسافران بوجود میاورند که با هدایت ترافیک القایی مربوط به اهالی و مسافرین شرق استان و استانهای گلستان و خراسانهای شمالی و رضوی، بخش اعظمی از این مشکل حل میشود و چه بسا که بسیاری از مسافران و گردشگران بدلیل همین ترافیکها، از مسافرت به مناطق مرکزی و شرقی استان و استان گلستان منصرف میشوند. – ضمنا اجرای آزادراه فوق که ضروری و حتی اجتناب ناپذیر است، از هر منطقه ای که عبور کند دارای چالشهای متعددی خواهد بود، حال آنکه برخی افراد بدلیل منافع شخصی یا گروهی، با بهانه های واهی بدنبال ایجاد اختلال و مانع بر سر مسیرهای مصوب خواهند رفت و کارزارهای اینچنینی را کما اینکه مسبوق به سابقه است راه خواهند انداخت. – حقیقت اینست که در مجموع کل روزهای سال، این استان بدلیل آب و هوای مطبوع و مناظر و اماکن سرسبز و دیدنی، خط ممتد ساحلی دریای خزر و دسترسی آسان برای اهالی پایتخت و شهرهای مرکزی کشور، مسافرپذیرترین استان کشور است و به استناد گزارشات و آمار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیشترین تردد سالیانه محدود به همان مسیر قائمشهر ساری است و در این بین گناه مردم و بومیان منطقه چیست و حل این معضل فقط و فقط با احداث آزادراه امکانپذیر است. قابل توجه این آزادراه خود باعث جذب مسافرین و گردشگران بسیاری خواهد شد.
💬 پاسخ
قیس فضلی : سلام و عرض ادب خدمت امضا کنندگان عزیز فقط یک سوالی داشتم یک نفر از شمایی که امضا کردین چرا نمیاد یه نظریه بده ، یه طرح بده که جایگزین این آزاد راه چی باشه ، اگه مازندرانی و شمالی هستین میدونین که ترافیک ساری و قائمشهر چقدر داره مارو کلافه میکنه و چه تصادفاتی که بخاطر این جاده ها اتفاق نمی افته. خدایی یه نظریه بدین
💬 پاسخ
مهدی ذوالفقاری عارفی : واقعا برای قفل بودن شهرهای قائمشهر و ساری نگران نیستید؟ بهترین مسیر برای هدایت ترافیک غرب به شرق استان و همچنین ترافیک مربوط به مسافرین و اهالی گلستان خراسانهای شمالی و رضوی همین مسیره و مطمئنا هر مسیر دیگه ای پیشنهاد بشه، باز افرادی بدلیل منافع خودشون و اطرافیانشون کارزار راه میندازن. در جهان سوم ما، هر جا حرف توسعه پیش میاد، سمپاشی شروع میشه. مگر این همه آزادراه توی کشور که بسیاری از مسیرها رو نزدیکتر کرده و ترافیک‌های شهری رو تا حد زیادی کمتر کرده بخاطر گنج احداث شده؟؟؟
💬 پاسخ
عادل غلامی : بخشی از مزایای طرح احداث آزادراه میتوان به موارد ذیل اشاره کرد: -اجرای بخشی از طرح کریدور آزادراهی سراسری شرق به غرب -کاهش 50 درصدی زمان سفر -کاهش مصرف سوخت به میزان 30 میلیون لیتر در سال -کاهش حدود 20 درصدی تصادفات و تلفات جاده ای و استهلاک خودروهای عبوری -افزایش ظرفیت گردشگری در مرکز و شرق استان -تسهیل ترافیک عبوری مرکز و شهر مازندران به استان های گلستان و خراسان شمالی و رضوی
💬 پاسخ
علی عنایتی : باتوجه به مشکلات جاده ای وترافیک تپه هاوآثارچه دردی رادواع میکند کل دارایی مملکت به تاراج برده میشه حالاغصه باستان میخورید گنجهایی که ازجابجای تپه هاگرفته شد من وامثال مردم عادی خبردارند
💬 پاسخ
سعید آخوندی : واقعا جای تاسف داره تا این حد سطحی نگری و بی خردی که با بیان چند مطلب بی اساس که از بن دروغ و فاقد مستندات است همچین درخواستی برای توقف این پروژه ملی مطرح می شود مطمئنا افرادی در تعطیلی آن منافع دارند علی الخصوص آنکه برخی از این افراد در مسیر آزادراه خود و یا وابستگانشان مالک زمین های وسیعی هستند.
💬 پاسخ
فاضل غضنفری کلاریجانی در پاسخ به سعید آخوندی: گنج وقت و عمر نفراتی هست که در طول مسیر قائمشهر به ساری تو ترافیک تلف میشه. گنج بنزین و گازوییلی هست که در ترافیک مسیر مصرف میشه. گنج جان آدم هایی که بر اثر تصادف در جاده های غیر استاندارد از بین میره. آقایان نگران آثار باستانی در جریان باشند که بدون حضور کارشناس اداره میراث فرهنگی هیچ فعالیتی صورت نمیگیره.
💬 پاسخ
عباس نامدار علی آبادی در پاسخ به سعید آخوندی: سطحی و بی خرد کسانی هستند که در پی پوشش برای غارت هستند و منکر خیانت می شوند، اهمیت این منطقه باستانی انقدر هست که می تواند نگاه جهان را متوجه ایران سازد و یکعده اگاهانه در پی تخریب این منطقه هستند
💬 پاسخ
سهراب علی آبادی در پاسخ به عباس نامدار علی آبادی: نمیدونم هدفت چیه؟ ولی نخ نماست؟ دستاویزی برای مهاجرت یا تامین منافع یا خرید زمان برای دوستانت در مافیای زمین و مسکن (زمین خواری و ...)؟ تا جایی که باخبر شدیم، جلسه‌ای با میراث فرهنگی و منابع طبیعی داشتی و فقط بگم بگم کردی و چیزی ارائه نکردی. آزادراهی که چندبار طرحش رو میراث فرهنگی جابجا کرده و ده سال مطالعه پشتشه و کل ترافیک قائمشهر و ساری که توش خفه شدیم رو حل میکنه، چه ضرری به تو میرسونه؟ ما میدونیم، تو هم میدونی که میراث فرهنگی بهونه‌ته. چه مافیایی متضرره در احداث آزادراه رو خدا میدونه و تو....
💬 پاسخ
سعید آخوندی در پاسخ به عباس نامدار علی آبادی: کسی که این ادعا را می کند و اینجا را معادل اهرام مصر میبیند نه از اهرام مصر چیزی می داند نه از باستانشناسی! مطمئنأ آثار با ارزشی در منطقه هست که میراث فرهنگی آنها را شناسایی کرده و تحت نظر دارد و این آزادراهی که قصد و غرض بلوا کنندگان برای تعطیلی آن مشخص است از کمتر از یک کیلومتری آن نیز دورتر عبور میکند و هیچ تاثیری بر آن ندارد. تونلهای فرضی شما هم به هیچ وجه تقاطعی با آزادراه ندارد. فرض شما هم در رابطه با اینکه همه جا خاکبرداری است اشتباه است بیشترین عملیات در دست انجام در این منطقه خاکریزی است . پس چیزی غارت نمی شود فقط راهی برای رفاه مردم در دست احداث است.
💬 پاسخ
ابراهیم نجاتی : یعنی هر جا تپه داره بایستی از انجام پروژه های ملی جلو گیری بشه؟ از طرفی انجام پروژه مذکور علاوه بر صرفه جویی در مصرف بنزین، جلو گیری از اتلاف وقت وغیره میشه .ماشاالله مازندران آنقدر مراکز سیاحتی دارد که دو تا تپه به چشم نمیاد
💬 پاسخ
هادی اسدی : اگرآزادراه باعث تخریب میشودبایدمتوقف بشه،درنهایت هستن افرادی که غیرقانونی حفاری کنن درنتیجه بهترین کاربانظارت افرادمعتمدمیراث فرهنگی انجام بشه ودرنهایت درشهرستان موزه ساخته بشه وبه موزه انتقال بدن که داستان مجسمه شرکت نفت) پمپ بنزین خیابان تهران) نشه
💬 پاسخ
اسحق رهیده : با عرض سلام.اینهمه اثار باستانی تو کشور وجود داره کدوم یکیشون دردی از دردهای مردم جامعه رو حل کرده؟؟؟شاید با احداث این جاده دور افتاده ترین روستاها به شبکه جاده یی کشور وصل کردن و راحتر به شهرها تردد کنن.من مخالف اثار باستانی نیستم ولی احداث این جاده باعث میشه بار ترافیکی از سه راهی بابل قائمشهر سوادکوه کاسته بشه و مشکلات مردم اون منطقه کمتر بشه.
💬 پاسخ
یاسر خطیر سارویی : باید درنظر داشت که معمولا اینطور تجاوزها و تخریبها به هیچ وجه ندانسته و غیرعمدی نیست و اتفاقا برعکس کاملا تعمدی به قصد برداشت احتمالیِ گنجینه های مدفون میباشد
💬 پاسخ
حسن حبیبی : شما چه قدر ساده هستید معلومه پروژه برای ساخت آزاد راه نیست برای استخراج گنجه
💬 پاسخ
عباس نامدار علی آبادی در پاسخ به حسن حبیبی: گنجینه های تاریخی بخش مهمی از میراث فرهنگی ما هستند که رسانه ای شدن اکتشاف آنها می تواند توجه جهانیان را حلب نماید و زمینه ساز تبدیل منطقه به یک هاب گردشگری شود، این منطقه شبیه به منطقه اهرام مصر است و مسئولین تلاش دارند تا این را پنهان کنند و ما نیز تلاش داریم با یاری شما با انها مقابله کنیم، گنجینه باید بعنوان پشتوانه پول ملی وارد خزینه بانک مرکزی شود نه اینکه دستمایه ثروت اقایان و برادران شود، همین که وزارت دفاع پشت ماجراست مشکوک است ضمن اینکه بررسی ثروت وزرای سابق دفاع که مدتی هم دبیر شورای امنیت ملی بودند می تواند راهگشا باشد
💬 پاسخ
مرتضی روزگرد در پاسخ به حسن حبیبی: منم همین فکر رو میکنم
💬 پاسخ
ابوالفضل مهدوی در پاسخ به حسن حبیبی: این آزادراه که لازمه ی رفع ترافیک وحشتناک شهرهای قائمشهر و ساری میباشد از هر مکان و هرجا که بگذره، افرادی هستند که به دلایل منافع شخصی و یا دلایل دیگری که خودشون بهتر میدونن، سنگ اندازی و شبهه پراکنی کنن. شما چقدر ساده اید که یک پروژه ملی که اجراش اجتناب ناپذیره و از اوجب واجبات امروز مردم مازندرانه رو لنگ این جور مسائل میکنید و معلومه که ترافیک وحشتناک مرکز مازندران که روز به روز قفلتر هم میشه، تاثیری بر زندگی و کسب و کار و وقت شما نگذاشته و اختلالی براتون ایجاد نکرده. برخلاف آزادراه تهران - شمال که بیشتر برای راحتی مسافرین ساخته شده، این آزادراه برای راحتی مردم استانهای مازندران و گلستان ساخته میشود.
💬 پاسخ
مهدی ذوالفقاری عارفی در پاسخ به عباس نامدار علی آبادی: جواب مبسوطی در کارزار گذاشتم ولی متاسفانه بازنشر نمیشه و کاش شما این آزادراه رو که منافع بسیاری برای بومیان منطقه دار هرو فدای منافع شخصی و یا گروهی که پشت سر دارید نکنید.
💬 پاسخ
میلاد احمدزاده : چرا هر اتفاق مثبتی تو شمال میخواد بیوفته همه سینه سپهر می‌کنند جلوی کار گرفته بشه اون از صنعت این از جاده این حجم ترافیک و تصادفات تو دید کسی نمیاد اثرات زیست محیطی نیاز به کار کارشناسی داره نیاز به تحقیق داره نه این که یه روستایی از این طرح خوشش نمیاد جلوی پروژه وایسه
💬 پاسخ
مهدی ذوالفقاری عارفی در پاسخ به میلاد احمدزاده: آزادراه موصوف یک پروژه ملی (و نه استانی و شهری) میباشد که به پشتوانه کلیه مطالعات و تاییدات فنی، اقتصادی، اجتماعی، محیط زیستی، میراث فرهنگی و آثار باستانی، پدافند غیر عامل، هیدرولوژی و …. که سالها بطول انجامیده، دارای مصوبه اجرایی هیئت دولت و هیئت وزیران میباشد
💬 پاسخ
مهدی ذوالفقاری عارفی در پاسخ به میلاد احمدزاده: چون اونی که 1000 متر زمینش تو مسیره و حاضر نیست با 30% بیشتر از قیمت منطقه زمینشو واگذار کنه، میره کارزار هم راه میندازه!!!
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


انتشار پوستر دعوت به امضا در اینستاگرام

انتشار پوستر در اینستاگرام

با توجه به اهمیت این کارزار پوستر آن در اینستاگرام منتشر شد.

مشاهده پست دانلود پوستر

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: