⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست رسیدگی به مشکلات کوتاه‌قامتان اردبیل درحوزه اشتغال و ورزش
◻️ درخواست رسیدگی به موضوع هتک حرمت به جانبازان و حمایت از جانبازان وطن
◻️ درخواست توقف مرگ جوانان و قربانیان تصادفات و درخواست تسریع و رسیدگی به وضعیت چند خطه نمودن جاده دزفول به شوشتر

نامه مهاجرین افغانستانی ساکن اصفهان به رئیس‌جمهور ایران

#نامه_مهاجرین_افغانستانی

نامه مهاجرین افغانستانی ساکن اصفهان به رئیس‌جمهور ایران

به نام خدا

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
حضرت آیت الله رئیسی

با سلام
ضمن عرض خیرمقدم خدمت جنابعالی و هیئت محترم وزیران به استان اصفهان از طرف شورای هماهنگی مهاجرین افغانستانی استان اصفهان، امیدواریم حضور شما منشأ خیر و برکت برای مردم استان اصفهان و مهاجرین افغانستانی ساکن در این استان باشد.
احتراماً به استحضار می‌رساند همانگونه که به نحوی مطلع می‌باشید جامعه مهاجرین افغانستانی ساکن ایران در طی سال‌های اخیر در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و معیشتی، روزگار سپری می‌نمایند. در حالی که خط فقر به گفته مرکز آمار ایران برای یک خانواده ۴ نفره ۹ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، درصد زیادی از مهاجرین افغانستانی با حقوق کارگری ماهیانه ۵ میلیون تومان و حتی کمتر از آن بدون داشتن بیمه درمان و اخذ یارانه، زندگی را می‌گذرانند. همانطور که شعار انتخاباتی جنابعالی رسیدگی فوری به امور معیشتی و زندگی افراد آسیب‌پذیر و محرومین جامعه در نظر گرفته شده بود، پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم بارقه‌ای از امید بین مهاجرین افغانستانی متبلور گردید که در این دولت مردمی، مشکلات جامعه محروم و آسیب‌پذیر مهاجرین نیز حل می‌شود که متأسفانه با زحمات مسئولین مربوطه هنوز این انتظارات برآورده نشده است. لذا تعدادی از مسائل و مشکلات مهاجرین افغانستانی به شرح ذیل خدمتتان تقدیم می‌گردد:
۱- با توجه به اصلاح قیمت کالاهای اساسی و تورم ایجادشده و در پیش رو، فشار و مشکلات اقتصادی و کاهش توان خرید مهاجرین افغانستانی در سال جدید و عدم اختصاص یارانه به مهاجرین افغانستانی که در غم‌ها، شادی‌ها و مشکلات ایران از زمان شروع انقلاب، هشت سال جنگ تحمیلی، بازسازی و... در کنار ملت و دولت ایران بوده است؛ تقاضای رسیدگی فوری به امور اختصاص کمک‌های نقدی و معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر مهاجرین افغانستانی بر اساس تصمیمات عادلانه را داریم.
۲- یکی دیگر از مشکلات مهاجرین افغانستانی، عدم وجود یک قانون و دستورالعمل واحد جهت انجام امور بانکی مهاجرین می‌باشد (و یا قانون موجود می‌باشد ولی درست اجرا نمی‌گردد) که باعث برخورد سلیقه‌ای بانک‌ها در افتتاح و یا ارائه خدمات بانکی به مهاجرین شده است. عدم افتتاح حساب، عدم صدور کارت بانکی، عدم ارائه خدمات الکترونیکی (همراه‌بانک، اینترنت‌بانک، ارسال پیامک و...) و یا مسدود کردن حساب‌های بانکی مهاجرین دارای مدارک معتبر اقامتی بدون دلیل و اطلاع قبلی از آن جمله است.
۳- کارگران ساختمانی مهاجر نقش ارزنده‌ای در ساخت و ساز مسکن که یکی از نیاز های اولیه کشور ایران می‌باشد دارند ولی این زحمتکشان در رابطه با بیمه تأمین اجتماعی در طی سالیان اخیر مورد کم‌مهری هیئت محترم دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گرفته‌اند و با توجه به اینکه کار آن‌ها در شرایط سختی شامل کار کردن در ارتفاع، گرما و آفتاب سوزان تابستان و سرمای شدید هوا در زمستان قرار دارد و از طرفی جهت بیمه شدن آن‌ها نیاز به مصوبه هیئت محترم وزیران و مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد لذا خواهشمند است دستور فرمایید تا نسبت به بیمه نمودن اجباری کارگران ساختمانی اقدامات لازم به عمل آید.
۴- با توجه به افزایش تعرفه درمان و تجهیزات پزشکی در سال‌های اخیر و عدم مشمولیت جمعیت زیادی از مهاجرین افغانستانی (اتباع افغانستانی دارای گذرنامه با انواع اقامت، اتباع افغانستانی دارای گذرنامه خانواری و اتباع افغانستانی دارای رسید سرشماری) در اخذ بیمه سلامت و دیگر بیمه‌ها، این مهاجرین به دلیل بالا بودن قیمت دارو و درمان و به دلیل عدم توان مالی از مراجعه جهت درمان خود منصرف می‌شوند و ضمن تحمل درد با بیماری مبارزه می‌نمایند که عوراض جبران‌ناپذیری برای شخص و جامعه به وجود می‌آورد. لذا خواهشمند است جهت بیمه درمان برای این قشر مهاجرین اقداماتی انجام گیرد.
۵- ضمن تشکر از تصمیم دولت محترم در اجرای سرشماری افراد فاقد مدرک اقامتی و صدور برگه سرشمای معتبر تا ۱۴۰۱/۰۷/۳۰، خواهشمند است دستور فرمایند برای این گروه از مهاجرین که تعداد زیادی از آن‌ها در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ نیز سرشماری شده بودند، مدرک معتبر اقامتی صادر گردد تا ضمن اقامت و اشتغال قانونی از امکانات اداری و درمانی نیز بتوانند استفاده نمایند.
۶- خواهشمند با توجه به تورم بالا و مشکلات فراوان اقتصادی مهاجرین، تعرفه‌هایی که جهت تمدید اقامت، صدور کارت کار، صدور کارت آمایش و عوارض شهری از مهاجرین اخذ می‌شد، افزایش نیابد و در صورت امکان در سال جاری کاهش و یا معاف گردد.
۷- برای صدور گواهینامه رانندگی به مهاجرین محدودیت‌های فراوانی خصوصاً برای مهاجرین دارای کارت آمایش وجود دارد. خواهشمند است جهت حذف محدویت‌های صدور گواهینامه به مهاجرین دستورات لازم را مبذول فرمایند.
۸- جمعیت قابل توجهی از خانواده‌های مهاجرین، مرد و زن دارای دو نوع مدرک اقامتی می‌باشند که برای فرزندان این خانواده‌ها مدرک اقامتی صادر نمی‌گردد و فرزندان این خانواده‌های فاقد هویت و مدرک اقامتی از امکاناتی مانند تحصیل و بیمه درمان و... نمی‌توانند استفاده کنند.
۹- در قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های اجرایی مرتبط با اقامت، اشتغال و تابعیت اتباع خارجی؛ مشکلات، نواقص و محدودیت ها فراوانی وجود دارد لذا خواهشمند است جهت تسریع در تأسیس سازمان مهاجرت برای به‌روزرسانی قوانین و خدمات بهتر به مهاجرین دستور فرمایند.

من‌ الله التوفیق

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 3082 نفر

  • محرم علی خلیلی

  • زهرا نیکزاد

  • محمدیار حیدری

  • طیبه علی شیر

  • علیرضا محمدی

  • محمد محسن سعیدی

  • شمیم حیدری

  • محمدامین ابوذری

  • مهدی محمدی

  • علی حسینی

  • ظاهر حبیبی

  • محمدلطیف فاتح

  • محمدعلی حیدری

  • سید یاسین کاظمی

  • غلام نبی جوادی

  • سیدعزیز موسوی

  • غلامرضا جعفری

  • سیدصادق حسینی

  • جنت اکبری

  • نظیفه مرادی

  • سیدقاسم علوی

  • محمدصادق حیدری

  • شعیب آقاجانی

  • علی خان نوری

  • نرگس حیدری

  • مهدوی سنا

  • نوروزعلی اسکندری

  • علی محمدی

  • معصومه السادات نورمحمدی

  • سید رحمت الله موسوی

بحث و گفتگو

قربانیان حقوق بشر : حقوق بشر ی که نقض کننده حقوق بشر ی شود و جامعه کارگری ایران را به خاک وخون بکشد وامنیت شغلی واجتماعی وفرصت های شغلی وترکیب جمعیت ایرانیان وکاهش زادوولد ورفاه وازدواج وفقیر شدن وشکاف طبقاتی وبیکاری وناامنی طلاق وگرانی وتورم وفساد ایجاد کند وحق آب وخاک وتجاوز به حد ومرز کارگران ساختمانی فصلی شیراز وکشورومردم واقشار آسیب پذیر وفقرا وتنگ دستان ایران شود حق الناس وخیانت است
💬 پاسخ
پرشین بوی : چه پر رویی افغانی گمشو ببینم نشسته تومار نوشته دونه دونه شمارو باید شناسایی و در کمپ های کار اجباری در لب مرز نگه داری کنند حالا ک در کشورتان جنگ هم نیست پس بروید هری
💬 پاسخ
امیر نوری : به کشورتان برگردید تا متحمل اینهمه رنج و سختی نشوید .
💬 پاسخ
بکله صا : جالبه عده‌ای با زور و از دیوار خانه‌ی ما ورود کرده‌اند و کارزار راه انداخته‌اند، بی‌قانونی در ایران از همین حرکت مشخص است، ملت ایران خواستار بازگشت اتباع افغانستان به کشورشان هستند دولت و مسئولین صدای مردم را بشنود.
💬 پاسخ
بکله صا : و خداوند بهتر می‌داند نانی که در سفره‌ی زن و بچه خود می‌گذاریم حلال است یا حرام، آیا بواسطه ی نانی که ما میخوریم چه تعداد زیادی از حق خود باز می‌مانند اگر توبه نکنیم تاوان این کار گریبانگیر ما و زن و فرزند ما خواهد شد. اتباع افغانستان اگر در ایران به دنیا آمدند به علت زیاده‌خواهی پدرانشان بوده و این دلیل نمی‌شود بتوانند اقامت دائم داشته باشند به امید خدا رفتنی هستند.
💬 پاسخ
قربانیان حقوق بشر : با سلام واحترام تا زمانی که مسولین ایران از سازمان ملل متحد و نهادهای و کشورهای..برای اتباع افغانستانی دلار میگیرد دیگر کسی صدای کارگران ساختمانی فصلی ومردم و.. نمشنود وسود برای دولت بیکاری وفقرووشکاف طبقاتی وفرصت های شغلی وامنیت شغلی واجتماعی کارگران فصلی ساختمانی ومردم برای آنان اهمیت ندارد مگر مسولین اوضاع مردم را نبینند در رسانه ها تند تند حرف اتباع افغانی وحقوق آنان مزنندوما کارگران را قربانی حقوق بشر مکنند وحقیقت دارد
💬 پاسخ
قربانیان حقوق بشر در پاسخ به قربانیان حقوق بشر: یک چهارم مردم افغانستان در ایران هستند بیش از ۸میلیون اتباع افغانستانی سرگردان ومدیریت نشده درهمه عرصه های کشور برابر چند استان کوچک یا چهار شهر مثل شیراز یا اصفهان چرا وبرای چه مسولین ایران باز میگویند برادران اتباع افغانستانی ثبت نام کنید حتی غیر مجاز هم نگران کارت کار وکارت اقامت خود نباشند وروز به روز به تعداد اتباع افغانی زیاد مکنند مسولین لطفا از نان زن وبچه خود مایه بگذارید وهمانگونه که همه کشورهای جهان حد ومرز دارد باید به حد ومرز کارگران ومردم واقشار آسیب پذیر جامعه احترام گذاشت اما متاسفانه عده‌ای نخواسته یا ندانسته ویا با رحم وانسانیت واورگان وپناهندگان ومسلمان وغیرت وسیاست وهمسا یه وایرانی نژاد پرست نیست ودین واسلام واحساس بیجا وگرفتن پول وامتیاز ودلار وامتیاز کارگران واقشار آسیب پذیر جامعه را تاراج نمودند باعث تورم وگرانی وگرفتن امنیت شغلی واجتماعی وفرصت های شغلی وترکیب جمعیت ایرانیان وکاهش زادوولد ورفاه وخرید وحق آب و خاک میشوند مسولین لطفا از نان وکارومعیشت وخون زن وبچه خود مایه بگذارید بیش از ۸میلیون اتباع افغانستانی برابر است با شهر تهران به نیاز وزیر ساخت ومواد غذایی ومصرفی نگاه کنید چنین جمعیتی اضافه کردن به ایران باعث تورم و گرانی وبیکاری وناامنی و.. میشود لطفا حق الناس نکنید گرفتن حق وحقوق کارگران ومردم واقشار آسیب پذیر جامعه ایرانی دادن به میلیون اتباع افغانستانی سرگردان ومدیریت نشده درهمه عرصه های کشور اجرای حقوق بشر نیست وطن فروشی وخیانت وبی فکری است و.. با تشکر فراوان قربانیان حقوق بشر برای اجرای حقوق بشر برای میلیون افغانستانی به دست مسولین ایرانی و...بیش از یک نیم میلیون خانه وسه نیم میلیون شغل در تصرف اتباع افغانستانی و...
💬 پاسخ
قربانیان حقوق بشر در پاسخ به قربانیان حقوق بشر: با سلام واحترام یک چهارم مردم افغانستان سرگردان مدیرت نشده درهمه عرصه های کشور برابر چند استان کوچک یا چهار شهر مثل شیراز یا اصفهان چرا وبرای چه هنوز مسولین ایران میگویند برادران اتباع افغانستانی ثبت نام کنید حتی غیر مجاز هم نگران کارت کار وکارت اقامت خود نباشند وروز به روز به تعداد اتباع افغانی زیاد مکنند حق الناس وخیانت وگرفتن امنیت شغلی واجتماعی وفرصت های شغلی وترکیب جمعیت ایرانیان وکاهش زادوولد ورفاه وازدواج وفقیر شدن وشکاف طبقاتی وبیکاری وناامنی طلاق وگرانی وتورم وفساد ایجاد مکنند برای گرفتن پول ودلار وامتیاز وارز از سازمان ملل متحد و نهادهای و چهار شهر مثل شیراز یا اصفهان را بر سرسفره وامنیت شغلی واجتماعی وفرصت های شغلی وترکیب جمعیت ایرانیان وکاهش زادوولد ورفاه وازدواج وفقیر شدن وشکاف طبقاتی وبیکاری وناامنی طلاق وگرانی وتورم وفقراوکارگران واقشار آسیب پذیر جامعه ایران خراب ومی نشانید آیا این اجرای حقوق بشر است از خون وحد ومرز گرفتن امنیت شغلی واجتماعی وفرصت های شغلی واقتصادی وترکیب جمعیت ایرانیان وکاهش زادوولد ورفاه وخرید وشکاف طبقاتی وحق آب وخاک مردم وکارگران واقشار آسیب پذیر جامعه ایران مایه بگذارید و... با تشکر قربانیان حقوق بشر
💬 پاسخ
قربانیان حقوق بشر : باسلام واحترام ۸میلیون اتباع افغانستانی برابر یک استان یا۴ شهر ایران میباشد مسولین کی مخواهید از خواب بیدار شوید وچرا باعث بیکاری وفقیر شدن امنیت شغلی واجتماعی وشکاف طبقاتی و... مردم میشوید شما که میدانید آمار بیکاری زیاد است حق الناس نکنید..
💬 پاسخ
قربانیان حقوق بشر : باسلام واحترام ما کارگران ساختمانی فصلی شیراز وکشورومردم قربانیان حقوق بشر ورحم وانسانیت واورگان وپناهندگان و وجدان ومسلمان وغیرت وسیاست وهمسا یه وایرانی نژاد پرست نیست ودین واسلام وگرفتن پول وامتیاز ازسازمان ملل ونهادهای و..مسولین هستیم که ۸میلیون اتباع افغانی سرگردان مدیرت نشده درهمه عرصه های کشور بر سرسفره وکارومعیشت وامنیت شغلی واجتماعی واجاره خانه وترکیب جمعیت ایرانیان وکاهش زادوولد ورفاه وخرید خانه وطلاوارزو خودرو وکیفیت تحصیل و... تا ازسفره کارگران ومردم بخورند وبعد دولت به دنبال گرانی وتورم وفقیر وشکاف طبقاتی مردم میگردند وباتوجه به خشکسالی پی درپی فارس شیراز وروی آوردن کشاورزان وباغداران به کار ساختمانی فصلی کار برای خود مردم کم است اما چرا مسولین کارت کار ساختمانی به میلیون افغانستانی مدهند اگر اتباع برای کشور سود آور است چرا باید از خون وکارومعیشت وامنیت شغلی واجتماعی کارگران باید بخورند از خودتان مایه بگذارید حقوق کارگران ساختمانی فصلی ومردم گرفتن دادن به میلیون افغانستانی جاری کردن حقوق بشر نیست باتشکر قربانیان حقوق بشر
💬 پاسخ
میثم محمودی : افغانی شکست خورد بدبخت هههههههههه
💬 پاسخ
حمید ریگی : سلام لطفن کارزار ما راحمایت بکنید وضع حال ما که ایرانی هستیم ازشما ها بهتر نیست کد۴۵۹۳۲
💬 پاسخ
مینا مقدم : دیگه چی می خواهید؟؟؟؟؟؟ کارزار نباید اجازه میدادی این کارزار تایید بشه..... الان مردم ایران که مخالفند چه کنند؟؟؟؟؟؟
💬 پاسخ
رضا کردی : قطعا کسایی که امضا میزنم همه افغان هستن هیچ ایرانی راضی به این مواردنیست
💬 پاسخ
رضا علی حسینی : پول کشور ایران متعلق به ملت ایران نه مردم افغانستان تا کی میخواید از پول مردم ایران بخورید شرم و حیا ندارید واقعا؟
💬 پاسخ
taha mahdavi : اگر کارگر افغانی کم بشه حقوق و دسمزد کارگر ایرانی بیشتر میشه. اینا باید برگردن کشور خودشون اگر اینجا بهشون سخت میگذره
💬 پاسخ
محمد عادلی : ضمن تشکر از فعالین مهاجرین : مطالب زیررااگر اضافه بفرمائید خالی از فایده نخواهد بود ، دهها هزار تحصیلکرده های دانشگاهی مهاجرین در ایران در حد دکترا و کارشناسی ، ارشدمجوز کارندارندبه کار غیر مرتبط و سخت مشغولند مانند پزشکان و مهندسین ، در حالیکه وزارت خانه های مربوط نیاز دارند، رئیس جمهور محترم این صلاحیت و اختیارات را دارند مجوز کار و اشتغال این دانش آموختگان را صادر فرمائید. تسریع در ایجاد سازمان ملی مهاجرت از طریق مجلس اسلامی محترم انجام گردد تا در رابطه سرنوشت ۴۴ ساله مهاجرین در ایران نقطه پایان بگذارند و تعداد مهاجرین از ۴_ ۵ میلیون به چند صد هزار کاهش دهند . تا نظام جمهوری اسلامی مجال و فرصت پیداکند به برنامه های تمدن اسلامی جهانی و رقابتهای اقتصادی منطقه ای و جهانی با حضور میلیونها شهروند آزمایش شده ۴۰ ساله موفقیت های ارزشمند برسند. و ضمنا میلیونها مهاجر سابق با انگیزه قویتر برای توسعه و تولید اشتغال آفرین بیش از پیش تلاش نمایند و فرزندان شان و نسلهای بعدی آنان از سرنوشت مشخص برخوردار باشند .انشالله
💬 پاسخ
محمد عادلی در پاسخ به محمد عادلی: باید تاکید گردد که کاهش مشکلات میلیون ها مهاجر در دو‌فرصت زمانی کوتاه مدت و بلند مدت بررسی و حل گردد ، کوتاه مدت مسائل: مجوز اشتغال ، صدور کارت های بانکی، بیمه درمانی برای مهاجرین دارای گذرنامه و برنامه سرشماری ، نیازمندان به معالجه وادار . کاهش هزینه و شهریه مدارس ودانشگاه ها و.... در بلند مدت زمانی یک ساله : تعیین سرنوشت هویتی و سیاسی مهاجرین که بیش از دودهه ویابیشر با شرافت و غیرت دینی وبا غرور در ایران زندگی کرده و فرزندان مهاجرین که در ایران متولد شده اند . مانند متولدین از مادر ایرانی‌ها بقیه هم منتظر شناسایی و امتیاز کسب شهروندی خود مطابق قوانین اسلامی ، بین‌المللی، و حقوق رشد مهدویت جهانی هستند. منتظر تصمیمات وزارت های بهداشت ودرمان ، کار ، کشاورزی ، شهرسازی ، فنی و حروفی همراه کار آفرینی برای اشتغال وتولید بیشتر برای نسل های خود میباشند . ممنون
💬 پاسخ
امین احمدی : شما امضا نزنید
💬 پاسخ
امین احمدی : شما امضا نزنید اینجوری اوضاع بدترین میشه
💬 پاسخ
امین احمدی : انشالله ۲۴ روز دیگه امضا نزنید بعد وقت تمام میشه
💬 پاسخ
خالد صافی زاده : سلام و احترام. اینجانب از مسعولین محترم میخاهم. به افرادی که کارت امایش یا مدرک معتبر دیگر دارن اجازه داده شود تا در هر نقطه غیر ممنوع بتواند کار کنند. بخدا شرایط سخت شده نمیتواین جای بریم نه کار داریم.
💬 پاسخ
نقیب الله نیازی : حد اقل یک مدرک معتبر اقامتی داده بشه برای ما تا همه مشکلات ما رفع بشه که عبارت ازتردد مجاز وحساب بانکی وسهولت برای خروج و ورود به کشور داشته باشیم همچین یه خواهشی ازجمهوری اسلامی دارم
💬 پاسخ
علی جمالی : شما اگه وضعتون خوب‌نیست چرا نفری چهارتا زن و ده تا بچه دارین؟؟؟😳😳 ما‌دوماهه‌با حقوق کارگری دنبال زیرزمینم ولی افغانی میاد خونه رهن میکنه پونصد میلیون 😳😳 بهترین خونه های کرج و تهرانو مشهد و اصفهان و یزد رو گرفتن
💬 پاسخ
دانیال عادلیشاد در پاسخ به علی جمالی: سلام من کارزار اخراج مهاجرین غیر قانونی رو راه انداختم امیدوارم حمایت کنید
💬 پاسخ
علی جمالی : عجب رویی دارین😳 فقط هزینه گندم و آردی که مصرف میکنین‌سالی سی و هفت هزارمیلیارده.یارانه هم‌میگیرین میلیون ها فرصت شغلی و تو کارخونه ها کشاورزی از‌ما گرفتین.سیزده میلیون نفر تو این بحران بی آبی تو ایران آب مصرف میکنین ولی حاضر نیستن حقابه سیستان رو بدین!!!
💬 پاسخ
محمد جواد در پاسخ به علی جمالی: خب آب نخوریم آرد و گندم مصرف نکنیم دیگه نفسم نکشیم هر جایی نتونیم بریم سرکار... نتونیم بریم مسافرت چون ممنوعه . خونه هرجایی نشه اجاره کنیمو... بعد عوارض شهرداری و مالیات سر وقت بدیم ...حقمونو بخورن اعتراضم نکنیم چون مهاجریم... إن شاء بزودیا ی کشور دیگه مهاجر بشی بعد میفهمی چ جوریاست
💬 پاسخ
علی رضا میثاق : در قسمت نظامیان دولت پیشین که به ایران پناه آورده و‌ در صورت بازگشت دادن جان آن ها بطور قطعی در خطراند، جمهوری اسلامی توجه لازمه را مبذول نمایند.
💬 پاسخ
قدیر سادات : سلام مقامات ج ا.ا.ایران سلام علیکم بنده ۶ سال میشه بلاتکلیف بی مدرک ام سرشماری دارم با خانواد زندگی مشهد مقدس اوضاع کارا بر سرما خیلی سخت تنگ شده اصلا یک مدرک درست حسابی نداریم بتوانیم جای دیگه بریم برای کار هیچ دفتری نامه تردد شهری هم نمیدن جای نمیتونیم بریم سر کار میگن مدرک ندارید سرشماری ارزش حساب نمیشه؟
💬 پاسخ
باقر نوروزی : سالها ست از نداشتن گواهینامه و ماشین شخصی رنج میبرم
💬 پاسخ
قربانیان حقوق بشر در پاسخ به باقر نوروزی: باسلام واحترام یک چهارم مردم افغانستان در ایران هستند بیش از ۸میلیون اتباع افغانستانی سرگردان ومدیریت نشده درهمه عرصه های کشور چرا وبرای چه حق آب وخاک وامنیت شغلی واجتماعی وفرصت های شغلی وترکیب جمعیت ایرانیان وکاهش زادوولد ورفاه وخرید و.. دو میلیون خانه در ایران در تصرف اتباع افغانی وسه نیم میلیون شغل در تصرف اتباع افغانی و چند استان یا یک شهر مثل تهران به کشور زیاد شده که به زیرساخت ومواد مصرفی وهزینه ها نگاه کنی همه باعث تورم گرانی و... است وهمه حق الناس است برگرد برو کشور خودت بساز توقع بیجا نکن ما مردم وکارگران واقشار آسیب پذیر جامعه قربانیان حقوق بشر ورحم وانسانیت واورگان وپناهندگان و وجدان ومسلمان وغیرت وسیاست وهمسا یه وایرانی نژاد پرست نیست ودین واسلام واحساس وگرفتن پول ودلار وامتیاز ازسازمان ملل ونهادهای و..مسولین هستیم که بیش از ۸میلیون اتباع افغانستانی سرگردان ومدیریت نشده درهمه عرصه های کشور وارد ایران کردن تا از خون ونان ومعیشت وبثباتی وامنیت شغلی واجتماعی وفرصت های شغلی وترکیب جمعیت ایرانیان وکاهش زادوولد ورفاه وخرید خانه وطلاوارزو خودرو و... بزند وبرای اتباع افغانی اجرای حقوق بشر نمایند و.. با تشکر فراوان قربانیان حقوق بشر
💬 پاسخ
میرآقا سعیدی : چرا کارت اقامتی نمیدین جرم ما چیست اسلامی بودنتون اینه
💬 پاسخ
قربانیان حقوق بشر در پاسخ به میرآقا سعیدی: جرم شما گرفتن امنیت شغلی واجتماعی وفرصت های شغلی وترکیب جمعیت ایرانیان وکاهش زادوولد ورفاه وازدواج وفقیر شدن وشکاف طبقاتی وبیکاری وناامنی طلاق وگرانی وتورم وفساد است که یک چهارم مردم افغانستان سرگردان مدیرت نشده درهمه عرصه های کشور برابر چند استان کوچک یا چهار شهر مثل شیراز یا اصفهان است که با ورود ۱۰ میلیون افغانستانی فقط نگاهی به همین زباله که تولید مکنیدوخدمات شهرداری کنید که چهار شهر مثل شیراز یا اصفهان به کشور ایران ببینید چقدر هزینه دارید چه برسد به خورد وخوراک ومواد مصرفی و یارانه‌ای وتورم وگرانی وحق الناس وحق آب وخاک مردم وکارگران واقشار آسیب پذیر جامعه ایران گرفتن برگردید بروید کشورتان ما تو کار جوانان ومردم خود ماندیم ما کارگران ساختمانی فصلی شیراز وکشورومردم واقشار آسیب پذیر جامعه قربانیان حقوق بشر ورحم وانسانیت واورگان وپناهندگان و وجدان ومسلمان وغیرت وسیاست وهمسا یه وایرانی نژاد پرست نیست ودین واسلام واحساس وگرفتن پول ودلار وامتیاز وارزازسازمان ملل ونهادهای و..مسولین هستیم که یک چهارم مردم افغانستان سرگردان مدیرت نشده درهمه عرصه های کشور برابر چند استان کوچک یا چهار شهر مثل شیراز یا اصفهان بر سرسفره کارگران ساختمانی فصلی شیراز وکشورومردم واقشار آسیب پذیر ایرانی نشاندن واز خون ونان ومعیشت وامنیت شغلی واجتماعی وفرصت های شغلی واقتصادی وترکیب جمعیت ایرانیان وکاهش زادوولد ورفاه وازدواج وفقیر شدن وشکاف طبقاتی وبیکاری وناامنی طلاق وگرانی وتورم وفسادواوردن مواد مخدر به ایران اتباع افغانستانی و.. مخواهند برادر وبرادر واجرای حقوق بشر وکمک بشر دوستانه نمایید و... با تشکر قربانیان حقوق بشر
💬 پاسخ
قربانیان حقوق بشر در پاسخ به میرآقا سعیدی: اسلام گفته از ناموس وکشور وافراد وحق وحقوق آنها در برابر تهدیدها ودشمن دفاع کن یک چهارم مردم افغانستان سرگردان مدیرت نشده درهمه عرصه های کشور برابر چند استان کوچک یا چهار شهر مثل شیراز یا اصفهان و يا چند کشور حاشیه خلیج فارس و.. حق الناس وتجاوز به حد ومرز کارگران وحق آب وخاک وتاراج کردن سفره ایرانیان برگردید بروید کشور خود در خواست بیجا نکنید مردم ایران وکارگران واقشار آسیب پذیر وفقرا وتنگ دستان ایران قربانیان حقوق بشر ورحم وانسانیت واورگان وپناهندگان و وجدان ومسلمان وغیرت وسیاست وهمسا یه وایرانی نژاد پرست نیست ودین واسلام واحساس بیجا وگرفتن پول ودلار وامتیاز وارز از سازمان ملل متحد و نهادهای شده پدران جامعه کارگری ایرانیان را شرمنده زن وبچه شده‌اند مسولین شما مسولید که بی‌ثباتی وتنش وشکاف طبقاتی وبیکاری در کار جامعه کارگری ایرانیان ایجاد مکنید با تشکر قربانیان حقوق بشر حقوق بشر ی که نقض کننده حقوق بشر ی شود وجامعه کارگری ایران را به خاک وخون بکشد وامنیت شغلی واجتماعی وفرصت های شغلی وترکیب جمعیت ایرانیان وکاهش زادوولد ورفاه وازدواج وفقیر شدن وشکاف طبقاتی وبیکاری وناامنی طلاق وگرانی وتورم وفساد ایجاد کند حق الناس است و....
💬 پاسخ
ابراهیم ریاضی : توقوع زیادی نداریم آنچه که دین اسلام برای جامعهٔ مسلمین درنظر گرفته عملی شود بهتر است
💬 پاسخ
قربانیان حقوق بشر در پاسخ به ابراهیم ریاضی: اسلام گفته از کشور وناموس وبیگانگان وکسانی که مخواهند به کشورت ضربه بزنند دفاع کن نه بیا ازحق آب وخاک وکار ومعیشت وامنیت شغلی واجتماعی وفرصت های شغلی واقتصادی و... کشور دیگری استفاده کن این حق الناس وخیانت وتجاوز به حد ومرز کارگران ومردم است برگرید بروید کشور خود بسازید مسولین ایران حقوق بشر ی که نقض کننده حقوق بشر ی شود وجامعه کارگری ایران را به خاک وخون بکشد وامنیت شغلی واجتماعی وفرصت های شغلی وترکیب جمعیت ایرانیان وکاهش زادوولد ورفاه وازدواج وفقیر شدن وشکاف طبقاتی وبیکاری وناامنی طلاق وگرانی وتورم وفساد ایجاد کند حق الناس وخیانت وتجاوز به حد ومرز کارگران است با تشکر قربانیان حقوق بشر
💬 پاسخ
خیرالله نعمتی : سلام چرا پاسپورت خانوار افغانستان نمیزار
💬 پاسخ
محمد اکبر شیخ زاده : با سلام ما خانواده شهدای جنگ تحمیلی ایران هستیم پسرم در جنگ دفاع مقدس شهید شده قرار بود به ما شناسنامه بدن تا قسم هم پرونده ما پیش رفت یعنی شوهرم را برای قسم خوردن خواستند تهران بعد از آن گفتن با شما تماس می گیریم ولی متأسفانه چند سال شده خبری از زنگ و شناسنامه نیست شوهرم هم پیر شده کسی را هم ندارم که پیگیر این قضیه باشه اسم شوهرم محمد اکبر شیخ زاده است ا مقیم مشهد شماره پرونده ۸۱۴۷۲۲ است
💬 پاسخ
محمد حسن احمدی : اخر بعد چهلو پنج سال زندگی قانونی چرا گواهی نامه بیمه سفر کردن در شهرای مختلف سیم کارت حساب بانکی و... هنوز نشکلاتش باقیست
💬 پاسخ
حامد نظری : لطفا در karzar.net/43554 نیز که در خواست حذف شرایط سنی در کانون وکلاست شرکت جسته و امضاء کنید چرا که ۳۳ سال است من در اداره متبوعم درگیر بیکاری پنهان بوده ام و اکنون که می خواهم در آزمون وکلاء شرکت کنم شرط سنی ۴۰ و ۵۰ گذاشته اند که برای رزمندگان ۶ ماه دائم وجود ندارد و من ۴/۵ ماه دارم و این ستم است.
💬 پاسخ
علی اصغرغلامی : مردم ایران بدبخت کردن اینا چه میخوایی برین که ماکارگران بتونیم یک نفس راحت بکشیم ازدست شماها
💬 پاسخ
اصغر محمدی : سلام در رابطه با گواهینامه با کارت آمایش جدیت بیشتری داشته باشین. اولویت گواهینامه را در صدر قرار دهید .
💬 پاسخ
امیر حسین : دولت تو سیر کردن مردم خودشم که حق آب و خاک دارند مونده. شماها مختارین بروید یه کشور دیگه که سطح رفاهی و شرایطش بهتر از ایران باشه. شما راحت میتونین برید.
💬 پاسخ
شاهین فرزانه : سلام ازکارزادشماحمایت کردم شماهم ازکارزارماحمایت کنیدتامشکلات ماهم حل شود کمک یارماباشیدوماراازحمایت های خودتون دریغ نکنید https://www.karzar.net/27377
💬 پاسخ
نرگس محمدی : لطفا مشکلاتی که واقعا روی ما انبار شده رو حل کنید
💬 پاسخ
جاوید عسکری : با سلام دولت باید برای خارج کردن اتباع بیگانه هر چه زودتر بایداقدام نماید چون مردم ایران در حال حاضر خیلی مشکل دارند و باهجوم اتباع بیگانه به کشور مشکلات دو چندان شده و عواقب بعدی ان هم باید در نظر بگیرد
💬 پاسخ
حسن اکبری : چرا در مورد دانشجویان دانشگاه چیزی گفته نشده در مورد شهریه در مورد شغل آنها لطفاً در مورد دانشجویان دانشگاه هم سفارش کنید
💬 پاسخ
حسن اکبری : لطفاً اگه می تونید در مورد دانشجویان دانشگاه و مشکلات اونها هم به ریاست جمهوری ایران سفارش کنید
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 13,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
حسن صالحی : نه
💬 پاسخ
محمدعلی افغانستانی : بابت کد اختصای یا کد ملی برای مهاجرین هم درخواست اضافه کنید که هر مهاجر مثل خود ایرانی ها یک کد ملی داشته باشیم
💬 پاسخ
عبدالله هزاره ای : سلام لطفا نامه ای به رهبری و رئیسان جمهور و مجلس جمهوری اسلامی ایران و هشتک برای معلولین مهاجرین هم راه اندازی شود
💬 پاسخ
محمد سلمان : سلام علیکم با سلام و درود به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء و نائب بر حقش امام خامنه ای عزیزتر از جان و ملت شریف ایران اسلامی از مهاجرین مسلمان و شیعیان پاکستان که بیشتر عمر خویش را در ایران عزیز بودم و کودکی و نوجوانی و جوانی در ایرانم. مسائل سیاسی و امنیتی که به دلیل مداخلات بیگانگان در منطقه غرب آسیا بوده ریشه در مهاجرت ما داشته و سرنوشت مرا به گونه ای رقم زد که مقیم ایران شوم خوشحالم که زیر سایه امام رضا علیه السلام هستم اما غریب بودن هم مسائل پیش آورد برایم برای اقامت ایران و تمدید هر ساله مشکلات پیش می آید برای تحصیلم و اشتغال و آینده خودم تا کنون ازدواج نکردم چون نمی‌دانم آینده من چه خواهد شد اقامت می دهند یا نه اجازه اشتغال می دهند یا نه تکلیف آینده فرزندانم چه می شود. خواهش می کنم ما را به چشم شهروند درجه دو یا سه نبینید و برادر و خواهر خود بدانید در غم و شادی هم شریکیم. در دفاع مقدس در دفاع از حرم در نبرد اقتصادی با دشمن با کمک شماییم.
💬 پاسخ
قربانیان حقوق بشر در پاسخ به محمد سلمان: دشمن شماست که امنیت شغلی واجتماعی وفرصت های شغلی وترکیب جمعیت ایرانیان وکاهش زادوولد ورفاه وازدواج وفقیر شدن وشکاف طبقاتی وبیکاری وناامنی طلاق وگرانی وتورم وفساد ایجاد مکنند وتجاوز به حد ومرز کارگران ومردم واقشار آسیب پذیر جامعه ایران وما مدافعان نان زن بچه خود هستیم بر خدا یک جا دیگر روزیت بده
💬 پاسخ
جلیل رسولی : سلام وقت بخیر امیدوارم که این حرکت منجر به بيداري مسوولان جمهوری اسلامی ایران شود
💬 پاسخ
حمید مظفری : با عرض سلام ما یک زندگی برابر قانونمند و با عزت میخواهیم امیدوارم دولت اقای ریسی اولین دولت حامی حقوق مهاجرین به صورت رسمی و عملی باشند با تشکر
💬 پاسخ
برابری هیچوقت در پاسخ به حمید مظفری: زندگی برابر میخواید باید برید کشور خودتون، توی ایران هیچوقت اجازه نمیدیم با ما برابر بشید. مرز بازه به سلامت
💬 پاسخ
گلرخ گلبان : درود بر شما برای داشتن ایرانی بهتر ، کمیت را فدای کیفیت نکنیم ! لطفا با امضای خود از کارزار ما حمایت کنید 🌹🙏🏻 WWW.karzar.Net/35267 سپاسگزار مهرتان هستیم.💚
💬 پاسخ
عبدالوکیل ابراهیمی : نظرم خوبه ولی درباره گواهینامه رانندگی هم بر رسی کنن ممنون میشم
💬 پاسخ
علی اقا رحیمی : یه جهان سپاس از دولت مردان غیور ایران وکشورشون اول این که امیدوارم یه روزی کشورمون مثل ایران تو صلح ثبات وابادی باشه امنیت وارامش انتظارمون از دولت ایران بیشتر بازم بااین که تورم زیاده بالا رفتن هزنیه ها خوراک پوشاک واقغا سخت شده تو ایران میخوام از دولت ایران بازم بیشتر تو فکر مردم غیور افغانستانی باشه حداقل کمک های معیشتی بشه بهمون شرایط جوری شده از از زندگی کردنشم پشیمونه همین بازم تشکری میکنم بابت همه چیا شون پرداخت هزنیه های تمدید کارت های امایش سخت شده کاش بشه حداقل یک سال رایگان بشه یه سال با هزنیه
💬 پاسخ
شادی نورزهی : سلام آقای رئیسی رئیس جمهور محترم لطفا در مورد مهاجرین افغانستانی تو جه بیشتری داشته باشید من پاسپورت طرح خانواری دارم و دولت اجازه نمی دهد خروج و مراجعت لطفا شما پیگیری کنید از لطف شما ممنونم التماس دعا
💬 پاسخ
نمایش نظر های بیشتر

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: