درخواست رسیدگی قضایی به کلاهبرداری سایت faragir.net از دانشجویان پیام نور

#جلوگیری_از_کلاهبرداری

درخواست رسیدگی قضایی به کلاهبرداری سایت faragir.net از دانشجویان پیام نور

بسمه تعالی

ریاست محترم قوه قضائیه

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای

با سلام

احتراماً به استحضار می‌رساند سایت faragir.net با ادعای اینکه تنها مرکز رسمی ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر و بدون کنکور دانشگاه پیام نور است اقدام به کلاهبرداری با مبالغ بالا از چندین هزار نفر از دانشجویان سراسر کشور متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تمام رشته‌های دانشگاه پیام نور نموده است. در صورتی که این سایت و گروه بی‌نام و نشان فقط برگزار کننده کلاس آمادگی کنکور فراگیر دانشگاه پیام نور بوده که حتی برای برگزاری این کلاس کنکور هم دارای هیچگونه مجوزی نیست. نمونه‌ای از بمباران تبلیغات فریبکارانه و سراسر کذب این سایت جعلی در فضای مجازی و رسانه‌ها بشرح زیر است:

ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بدون کنکور (حضوری و غیرحضوری)

مزایا:

دانشگاه دولتی و مدرک وزارت علوم

شهریه مناسب و پرداخت اقساط

عدم حضور اجباری در کلاس

ارائه کتابهای درسی

تعیین محل امتحانات در هر واحد دانشگاهی شهر خود

تنوع رشته‌های تحصیلی

عدم شرکت در کنکور سراسری

ثبت نام تنها از طریق سامانه اینترنتی:

 www.faragir.net

 @faragirpayamenoor

این سایت علاوه بر وعده‌های دروغین فوق الاشاره با قرار دادن تصویر پرچم ایران، عکس امام(ره) و مقام معظم رهبری، عکس دانشکده‌ها و ساختمان‌های مرکزی دانشگاه پیام نور، جعل عنوان وزارت علوم در سربرگ سایت و دیگر دروغگویی و فریب کاری‌ها، چندین سال است از غفلت مسئولین وزارت علوم و دانشگاه پیام نور و همچنین نظام بانکی کشور نهایت سوء استفاده را کرده است و تا کنون میلیاردها تومان پول باد آورده‌ی قشر ضعیف دانشجو را به جیب زده است. لذا خواهشمند است جهت جلوگیری از به دام افتادن هر چه بیشتر دانشجویان و مردم، دستور فرمایید به فوریت اقدامات قضایی و قانونی برای رسیدگی به موارد ذیل، توسط مراجع ذیصلاح بعمل آید:

۱) بدوا با توجه به گستردگی وجوه نامشروع تحصیل شده از دانشجویان و تعداد زیاد مالباختگان تقاضا دارد دستور ممنوع الخروجی و بازداشت اشخاص مجرم مرتبط با سایت faragir.net صادر گردد.

۲) تقاضا دارد با قید فوریت نسبت به مسدودسازی درگاه بانکی سایت و حسابهای بانکی مشتکی عنهم اقدام گردد.

۳) تقاضا دارد به تخلفات شرکت‌های زرین پال و به پرداخت ملت که با در اختیار گذاردن درگاه پرداخت اینترنتی، تسهیل‌گر این کلاهبرداری گسترده بوده‌اند رسیدگی گردد.

۴) با توجه به پیچیدگی موضوع و تبلیغات گسترده سایت faragir.net تقاضای ارجاع امر به پلیس تخصصی فتا فراجا جهت رسیدگی، شناسایی و دستگیری سرکردگان این سایت کلاهبرداری مورد تقاضا می‌باشد.

۵) رسیدگی به تخلفات دانشگاه پیام نور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که چندین سال است فقط شاهد کلاهبردای سایت faragir.net هستند و متأسفانه تا کنون اقدام موثری جهت جلوگیری از فعالیت سایت مذکور بعمل نیاورده اند.

با تشکر

⚠️ در متن این نامه ادعاهایی مطرح شده که «کارزار» نمی‌تواند آنها را تأیید یا تکذیب کند و مسئولیت حقوقی آن با نویسندگان و امضاکنندگان نامه خواهد بود.

56%
44 درصد مانده تا ثبت رسمی در دبیرخانه سازمان مخاطب
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 1113 نفر

  • عیسی جوکار

  • رحمت اله رفیعی آبسردی

  • بدریه سحرگاهی

  • پدرام سلیمانی

  • مریم حسین جمال

  • مریم حیدرنسب

  • زینب شیری

  • سکینه شویکلو

  • رقیه صادق زاده

  • ایوب عطایی

  • سیده عطیه حسینی

  • پروا بشیر

  • بنفشه نصیری

  • ساناز كاكي

  • مینااحمدی میرقائد

  • مریم احمدی

  • علی محمد حق پناه

  • رضا محمدی زاده

  • یاسمن کیانی

  • محبوبه آقایی

  • طاهره اسدبگی

  • شهرام زمانی

  • شکوفه اسدی

  • زهرا جاهدی

  • علی م

  • هانیه نورمحمدی

  • سارا حبیبی

  • علی محمدیان

  • لیلا رحیمی

  • بهزاد نیکخواه

بحث و گفتگو

محمدصباحی بوری : سلام،کارزار سایت جعلی امضا شد خواهشمندم از آبرسانی به سه روستای محروم و مظلوم هم حمایت کنید،سپاسگذارم https://www.karzar.net/109193
💬 پاسخ
مریم دهقان نیری : سلام دوستان حمایت شد لطفا از کارزار ما هم حمایت کنید که نتیجه بگیریم خیلی ممنون https://www.karzar.net/100751
💬 پاسخ
فاطمه اصفهانی : خبر لغو پذیرش کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور: معاون آموزشی وزیر علوم از لغو برگزاری دوره‌های فراگیر در ارشد و دکتری خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های ارشد و دکتری فراگیر در شورای گسترش لغو شد و هیچ دانشگاهی نمی‌تواند این دوره را برگزار کند.
💬 پاسخ
فاطمه اخوان : حمایت شد باسلام و درود عزیزان ماگروه کوچکی مسئول فنی و کنترل کیفی و نگران سلامت غذایی جامعه هستیم لطفا از ما در اجرای قوانین استاندارد و حفظ سلامت جامعه حمایت کنید شماره ی کارزار 55829
💬 پاسخ
فائزه یزدی : سلام، وقتتون بخیر، ممنون از ایجاد کمپین حاضر، لطفا عزیزی که این کارزار رو ثبت کردن، از پنل خودشون، قسمت درخواست صدور نامه، از مسئولین سایت کارزار بخوان که زحمت صدور نامه رسمی رو بکشن و اون رو در سایت ریاست جمهوری و همینطور دبیرخونه مجلس شورای اسلامی ثبت کنن. مجددا از توجهتون متشکرم
💬 پاسخ
زینب قدسی : من هم امسال تو دمشون افتادم متاسفانه یک هفته بعداز ثبت نام و پرداخت دو میلیون و۸۰۰ هزار متوجه شدم ک اصلا چنین دانشگاهی ک ثبت نام فراگیر کنه وجود نداشته. خدا میدونه چند نفر پرداختی داشتن.... چرا رسیدگی نمیشه آخه. جلوی فعالیت یک سایت رو گرفتن واقعا اینقدر سخته؟؟؟
💬 پاسخ
امیر سلیمانی : سلام من امسال شکوائیه با مستندات و مدارک علیه این سایت در محکمه اصفهان طرح نمودم که متاسفانه علیرغم تایید پلیس فتا و مدارک مثبت قاضی حکم به رد شکایت داد تا این سیستم فاسد راحت و بدون پاسخگویی به چپاول پول دانشجویان بپردازد.
💬 پاسخ
علیرضا ناظمی در پاسخ به امیر سلیمانی: مطمعنید کلاه برداریه جزوه ارسال شده برای ما
💬 پاسخ
نعیمه غلامی در پاسخ به علیرضا ناظمی: عزیزم اون جزوه ها که توی گوگل فراوونه ، ضمن اینکه پارسال دوره فراگیر برگزار نشد ولی این سایت بابت ثبت نام از خیلیا پول گرفته . در صورت پذیرش فراگیر ثبت نام از طریق سایت سنجش انجام میشه و اصلا این سایت کاره ای نیست . و ثبت نام در این سایت به منزله ثبت نام در سایت سنجش نیست و باید خودمون در موعدی که تعیین میشه ثبت نام کنیم به فرض پذیرش .. ، بعدم دانشگاه از کتاب هایی که اساتید دانشگاه معرفی میکنند ( که اکثرا از انتشارات پیام نور و سمت میباشد ) امتحان میگیرند ، اون جزوات بدرد کسی نمیخوره که بابتش این‌ همه پول گرفتند ضمن اینکه حتی پی دی اف کتاب ها موجوده .‌
💬 پاسخ
پگاه جابری : با سلام متاسفانه اینجانب هم با پرداخت مبلغ بالا در این کلاسها شرکت نمودم
💬 پاسخ
مجید قهاری : https://www.karzar.net/80512 لطفا کارزار نه برای همیشه به سربازی اجباری را امضا کنید.این موضوع بسیار مهم است و ۳ میلیون مشمول بلاتکلیف وجود دارد.و از بسیاری حقوق ساده خود محروم اند.
💬 پاسخ
محسن نیکوبخت : از کارزار درخواست لغو افزایش بهای کارمزد خدمات الکترونیکی بانکی حمایت کنید. https://www.karzar.net/79170
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! خواهشمندم کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
رحمت اله رفیعی آبسردی : درود هموطن درخواست شما امضاشد لطفا درخواستhttps://www.karzar.net/73995 با موضوع درخواست مردم مظلوم روستای حسین آبادبخش سیاخ دارنگون فارس برای اجاره زمین های سیدالشهدا از متولیان امر را امضا بفرمایید متشکریم.
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع بازنگری در پرونده تخلف ساخت و ساز در بافت تاریخی تجریش را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
خدیجه پیری : به نظرمن خوددانشگاه هم تواین کاردست داشته،اگه نداشت چرابااین تبلیغات گسترده کارمیکرد،من خودمم ثبت نام کرده ام
💬 پاسخ
حسین طالبان پوربیات در پاسخ به خدیجه پیری: به نظر منم خود دانشگاه داخل این قضیه دست داره
💬 پاسخ
شهربانو شیرزاد : سلام این کارزار جدید هم امضا کنید👇👇👇👇👇 ❤❤❤❤ 🌹🌹🌹🌹 #حذف کارت پایان خدمت برای گرفتن جوازکسب (((جواز کسب آسان)))🛑🛑✌ 《《《 ممنون میشم امضا و همکاری کنید وما رو در قدمی بزرگ یاری کنید 》》 کافیه لینک زیر رو از گوگل سرچ کنید 🙏🏻✌❤❤❤❤ https://www.karzar.net/61602
💬 پاسخ
معصومه شفیعی : لطفا امضاکنید تادوستان بعدازما اسیراین شیادانشن
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


بازتاب در قدس آنلاین:

سرابی به نام «فراگیر نت»

سلب مسئولیت

در متن این نامه ادعاهایی مطرح شده که «کارزار» نمی‌تواند آنها را تأیید یا تکذیب کند و مسئولیت حقوقی آن با نویسندگان و امضاکنندگان نامه خواهد بود.

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: