اعتراض به حداقل پایه صلاحیت طراحی مهندسین ساختمانی در مقررات ملی ساختمان و مصوبه اجرایی سازمان نظام مهندسی و فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته

#صلاحیت_طراحی_کارشناسی_ناپیوسته

اعتراض به حداقل پایه صلاحیت طراحی مهندسین ساختمانی در مقررات ملی ساختمان و مصوبه اجرایی سازمان نظام مهندسی و فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته

وزیر محترم راه و شهرسازی

ریاست محترم سازمان نظام مهندسی کشور

با سلام
ما جامعه مهندسین به صلاحیت پایین طراحی در رشته‌های ساختمانی در مقررات ملی و مصوبه اجرایی سازمان نظام مهندسی که در آن پایه ۳ فقط گروه الف (یک و دو سقف) و پایه ۲ گروه الف و ب (سه تا پنج سقف) می‌تواند طراحی نماید اعتراض داریم. این قانون مربوط به سال‌ها قبل بوده و برای شرایط حال حاضر ساخت و ساز کشور صدق نمی‌کند زیرا دیگر عملاً کاری برای مهندسین پایه ۳ طراحی وجود ندارد یا بسیار کم است و مهندسین پایه ۲ نیز بسیار کم‌کار می‌باشند و درآمد بسیار ناچیزی دارند.

این قانون و مصوبه حالت انحصاری برای مهندسین طراحی در پایه ۱ و ارشد به وجود آورده زیرا تمام گروه‌های ساختمانی را طراحی می‌کنند و کار را برای جامعه جوان مهندسین طراح سخت می‌نمایند که این امر باعث انزوا و نابودی جامعه مهندسین جوان می‌شود. در صورتی که از نظر علم طراحی ما جوانان بسیار خلاق و هنرمندتر از مهندسین پا به سن گذاشته پایه ۱ و ارشد هستیم که بیشتر آن ها بدون آزمون عضو سازمان نظام مهندسی شده‌اند و پروانه اشتغال گرفته‌اند.

در ضمن سوالات آزمون پایه ۳ طراحی بر اساس ساختمان های گروه ب (سه تا پنج سقف) طراحی و برگزار می‌شود. همچنین برای مهندسین که به صورت ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) به جامعه مهندسین پیوسته‌اند امکان رسیدن به پایه ۱ و ارشد وجود ندارد. این در حالیست که فارغ‌التحصیلان در دروس گذرانده شده هیچ تفاوتی از لحاظ علمی با مهندسین کارشناسی پیوسته نداشته بلکه از لحاظ گذراندن دروس کارگاهی خاصی، بسیار فنی‌تر از مهندسین کارشناسی پیوسته می‌باشند.

ما همگی خواستار اصلاح این قوانین می‌باشیم و درخواست داریم نسبت به شرایط حال حاضر قوانین و بخشنامه‌های قدیمی کشور تغییر کنند.

2%
98 درصد باقی مانده تا انتشار در فهرست کارزارها
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 1 نفر

  • محسن پوریان

بحث و گفتگو

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: