⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست احتساب سنوات تحصیل دانشجویان بورسیه دانشکده صدا و سیما
◻️ درخواست احتساب مشاغل دامپزشکی در گروه مشاغل سخت و زیان‌آور
◻️ درخواست حمایت از ورود بانوان طرفدار تیم‌های داماش و سپیدرود رشت

اثبات مستند عدم بارمالی و سود دولت در تبدیل وضعیت نیروهای مستمرشرکتی و طرح ساماندهی کارکنان شرکتی

#حذف_شرکتهای_پیمانکاری_تامین_نیروی_انسانی

اثبات مستند عدم بارمالی و سود دولت در تبدیل وضعیت نیروهای مستمرشرکتی و طرح ساماندهی کارکنان شرکتی

بسم الله الرحمن الرحیم

اعضای محترم شورای نگهبان

ریاست محترم جمهوری

با سلام

بدون مقدمه در خصوص عدم وجود بار مالی تبدیل وضعیت نیروهای مستمر و باسابقه‌ی شرکتی در مشاغل ثابت و پست‌های تخصصی عملیاتی و غیرعملیاتی در کشور عزیزمان خدمت شورای محترم نگهبان و رئیس جمهور عزیز، موارد ذیل قابل عرض می‌باشد:

ماکارکنان و کارگران شرکتی همگی بر اساس قانون کار و تامین اجتماعی سالانه دو حقوق به‌صورت حداقل و حداکثر عیدی می‌گیریم که اگر این مقدار عیدی که سال ۴۰۱ بطور متوسط هر نفر یازده میلیون بوده را ضرب در تعداد (یک میلیون نفر نیروهای شرکتی، شامل عقد قرارداد مستقیم) کنیم، در سال قبل معادل یازده هزار میلیارد تومان به ما عیدی داده شد، که درصورت عقد قرارداد مستقیم و تبدیل به قرارداد کار معین با وزارتخانه‌های دولت حدود یک هزار و هشتصد میلیارد تومان از آن را به‌عنوان عیدی کارکنان دولت به ما می‌داد، و رقمی معادل ۹/۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان (نُه هزار و دویست میلیارد تومان) دولت سود می‌کرد!

حالا برگردیم به سنوات یا پاداش پایان کار که همه‌ی مبالغ را متوسط و نزدیک به حداقل محاسبه می‌کنیم! بابت پاداش پایان کار سال گذشته باید به هر نفر حداقل هشت میلیون تومان در پایان قرارداد سالانه پرداخت می‌شده، که دو میلیون آن اختلاس شد! اگر یک میلیون نفر قراردادشان مستقیم بشود، دیگر نیازی به پرداخت مبلغی درحدود هشت هزار میلیارد تومان در پایان هر سال نیست، که این حجم نقدینگی بازار بسیار پرسودی برای دولت خواهد داشت. حتی اگر هر ساله ده درصد بازنشسته شوند باز هم به دلیل بالا رفتن مبلغ پایه سنواتی و افزایش چشمگیر سنوات پایان کار، دولت می‌تواند حتی در انتهای قرارداد و بازنشستگی از ما به التفاوتها، علاوه برسود کلان خودش، پاداش خوبی هم به کارکنان بدهد و باعث رضایت وعدالت هم بشود!

مسئله سوم و مهمترین آن، خدمات، مزایا، هزینه‌های کفش، لباس، پوشاک، خوراک، تنظیفات، پاداش‌ها و خدمات رفاهی وسایل شخصی و گروهی و نوشت‌افزار و... که از این طریق پیمانکاران و واسطه‌ها با برداشت مبلغ قابل توجهی از این مزایا که هر ساله در پیمان‌ها برای هر کدام از ما حداقل حدود سی و شش میلیون تومان قیمت می‌زنند که عملاً حتی ده پانزده میلیون آن به ما نمی‌رسد! این مبلغ در سال حداقل ۳۶/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان، یا سی و شش همت می‌باشد و عملا در بهترین حالت ۱۰ (ده) همت آن حیف و میل می‌شود، که دولت می‌تواند کمتر از این مبلغ را به مامور خرید خود که شاید هر ماه دو سه بار از دفترش خارج نمی‌شود بدهد و بخاطر خرید بالا تخفیف‌های بزرگی بگیرد! از این طریق هم محاسبه شده که دولت به راحتی می‌تواند سالانه ده هزار میلیارد تومان سود کسب کند!

موضوع دیگر؛ حق مسکن و ایاب و ذهاب است که متأسفانه دولت مرتباً با اتوبوس‌ها ومینی‌بوس‌ها و وسائط نقلیه به‌صورت فعال سرویس‌دهی می‌کند و هیچ نیازی به اضافه کردن حتی یک وسیله‌ی نقلیه‌ی اضافه نیست. سالانه بیش از نُه هزار و ششصد میلیارد تومان به ما و پیمانکارها می‌دهد، که به راحتی می‌توانند ما را به محل کار و برعکس برسانند!

و موضوع بعدی، حق مسکن است که دولت بابت آن سالانه هفت هزار و هشتصد میلیارد تومان به ما می‌دهد در صورتی‌که در اکثر نقاط کشور چند برابر ما منازل خالی وجود دارد که در معرض نابودی و غارت و سرقت هستند! دولت به راحتی می‌تواند این منازل را به ما واگذار و سالانه حدود هشت هزار میلیارد به جیب بزند. ما نیز تعهد می‌دهیم که تعمیر و نگهداری آن تا پایان قرارداد یکسال اول و حتی سال دوم باخودمان باشد!

این اعداد و ارقام و تعداد نیرو بر اساس حداقل‌ها و کمترین‌هاست که اگر بخواهیم با تعدادی که پیمانکاران درنامه‌ی اعتراضی به شورای محترم نگهبان نوشتند، یعنی سه میلیون نفر، دروغین محاسبه کنیم با همین منابعی که ازطریق اختلاس و پولشویی و هدر رفت از طریق واسطه‌های بین ما کارگران و دولت، براحتی می‌توان چندین استان را از محرومیت خارج و شغل‌های فراوانی ایجاد کرد! زیرا حداقل مبلغی حدود بسیار تقریبی چهل و پنج هزار و ششصد میلیار تومان یا ۴۵/۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان در صندوق نزد دولت به‌عنوان سود می‌ماند!

امیدوارم همکاران عزیز حمایت کنند تا به دست رسانه‌ها و شورای محترم نگهبان برسد..

باتوجه به اینکه طبق قانون کار در ماده‌ی هفت تبصره‌ی دو، ذکر تاریخ پایان قرارداد در مشاغل دائمی و مستمر با توافق طرفین (کارگر یا کارمند با کارفرما و پیمانکار) انجام پذیر است، و ذکر تاریخ پایان قرارداد یک‌طرفه نخواهدبود، لذا ما کارکنان شرکتی در مشاغل مستمر به جبر و تهدید به اخراج و تعدیل نیرو بعد از سال‌ها کار به‌صورت یک‌طرفه مجبوریم که هر ساله به‌صورت شش ماهه یا دوازده ماهه تن به ذلت و ظلم بدهیم و مرتبا با وجود سابقه‌های بالای ده سال و بیشتر پای قرارداد غیرقانونی را امضاء کنیم؛ که از مدعی العموم «قوه‌ی محترم قضائیه» خواهشمند است داد ما را با حذف واسطه‌ها از کسانی‌که بیش از حق خود از بیت‌المال برداشت می‌کنند را بستانند.

همکاران عزیز شرکتی و پیمانکاری، لطفا حمایت بفرمایید.

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 3079 نفر

  • نوید خواجه حسینی

  • هومن صادقی بابلسر

  • رحمت اله رفیعی آبسردی شیرازآزاد

  • فریدون امیری پارسا وزارت نفت

  • سید رضا بهبهانی استان تهران گاز

  • محسن کنعانی پتروشیمی

  • مرتضی مومنی مجتمع گاز پارس جنوبی

  • محمدرضا صابر نایین

  • رامین بیدریغ کسمایی شرکت ملی نفت

  • قاسم احمدی پارس جنوبی

  • مهدی ابراهیمی عسلویه

  • زلیخا باکری عسلویه

  • رحیم سلیمانی سازمان منطقه ویژه

  • کیوان فاتحی جزیره خارگ

  • محمد کلاه کج شرکت گاز

  • کامران گراوند عسلویه

  • امید مسعودی شهریار

  • ابراهیم حمیدانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس

  • یوسف زرداختری عسلویه

  • ایمان احمدزاده منطقه ویژه عسلویه

  • محمد پاک نیت وزارت نفت

  • حمید منصوری سازمان منطقه ویژه

  • صابر محمودنژاد ماکویی شرکت گاز

  • ابراهیم جوانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

  • اسماعیل اسدی سازمان منطقه ویژه عسلویه

  • بهنام نیامدپور نفت

  • سید مالک موسوی سازمان منطقه ویژه ،عسلویه

  • محمدتقی اکبرآبادی

  • ضرغام مبارکی پالایشگاه نهم پارس جنوبی

  • سیروس جمالی شرکت موج سبز

بحث و گفتگو

سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! خواهشمندم کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
رحمت اله رفیعی آبسردی : درود هموطن درخواست شما امضاشد لطفا درخواستhttps://www.karzar.net/73995 با موضوع درخواست مردم مظلوم روستای حسین آبادبخش سیاخ دارنگون فارس برای اجاره زمین های سیدالشهدا از متولیان امر را امضا بفرمایید متشکریم.
💬 پاسخ
لیلا شاه حسینی : سلام چرا من و همکاران هرچی سعی میکنیم امضا ثبت کنیم امضا ثبت نمیشه
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع بازنگری در پرونده تخلف ساخت و ساز در بافت تاریخی تجریش را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
علی اکبر سعیدی : برخی میگن ادوات و تجهیزات پیمانکاران که دولت نمیتونه جایگزین کنه علت رد این طرح است پاسخی به این مسئله دارید ؟
💬 پاسخ
عزت الله قنبری شیخکلایی : چه بار مالی.. ..همین حقوق را به پیمانکار میدن..پیمانکار بعداز کسر کردن به کارگر بدبخت میدن..تا کی ظلم ..با این حقوق به درد کجامون برسیم..خودشون ماهی ۳۰تا ۴۰حقوق میگرن. سیر چمیدونه گرسنه چی می‌کشه.. فقط از ریس مجلس تا نماینده ها.شعار میدن..این همه منابع داریم .اما مثل سودان ولیبی باید زندگی بکنیم..تا کی باید بچه دوروزه فرزند ایثارگر استخدام بشن.کلرگری که ۲۰سال ویا ۳۰سال هستش شرکتی باشه..تا کی فرق ودروعیی..فقط الکی تواداره جانماز آب بک شن.. .
💬 پاسخ
حسن جعفری : سلام خداقوت خداخیرتون بده
💬 پاسخ
داریوش عسکری : بسیار عالی. فقط این خانه های خالی که مرقوم فرمودید در کدام استان و شهرستانها وجود دارد، تا تغییر محل خدمت بدهیم که منزل سازمانی هم بما بدهند. خدا خیرتان دهد
💬 پاسخ
ویران شده : انگار دوستان به این موضوع واقف نیستند دلیل وجود پیمانکار و این مسخره بازی ها فقط برای سرپوش روی دزدی های خودشان است به اسم کارگر ۱۰۰۰ دلار می‌زنند اما بالای ۸۰۰ دلار در جیب مبارک خودشان می‌رود سهم اندکی هم به جیب ان کارگر بدبخت حالا شما تعداد کارگران یک پالایشگاه را حساب کنید مغزتان سوت خواهد کشید، فکر می‌کنید پیمانکار از فضا آمده!؟ نه همین حضرات هستند که دارند سنگ اندازی می کنند وگرنه چه دلیلی دارد در موضوعی که هم ملت سود می‌برند و سبب کاهش بار مالی برای دولت می شود مخالف هم وجود داشته باشد مگر خود دزد
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: