⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست ویرایش جزئیات سهمیه ارزی تجار و تولیدکنندگان
◻️ درخواست تعریض جاده چرام - بلدان - شیخ حسین - موگرم - دوکوهک - کورسا
◻️ پویش رسانه‌ای حمایت از مردم مظلوم فلسطین

درخواست عدم کاهش سهمیه دانشگاه نخبگان المپیادهای دانش آموزی

#عدم_کاهش_سهمیه_المپیادیها

درخواست عدم کاهش سهمیه دانشگاه نخبگان المپیادهای دانش آموزی

به نام خدا

بدون مبالغه باید بگوییم نخبگان دانشگاهی ما، مایه آبروی ایران شدند. شما نسل جوانِ نخبگان هستید. قبل از شما هم، در نسل‌های قبل از شما، نخبگان زیادی در این چهل سال وجود داشتند؛ آبرو دادند به کشور. در هر مسئله‌ای که دانشمندان ما ورود کردند و متمرکز شدند، کاری کردند که در محافل علمیِ جهان مورد تحسین واقع شدند. (مقام معظم رهبری - ۲۷/۷/۱۴۰۱)

 

مدیرکل محترم دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم

با عرض سلام و احترام

پیرو جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان به تاریخ ۷/۲/۱۴۰۰ که به ریاست مقام محترم وزارت برگزار گردید و مصوبات آن طی نامه‌ای به شماره ۲۷۱۸۲/۲۱/۲ در تاریخ ۱۵/۲/۱۴۰۰ ابلاغ گردید، امتیاز و سهمیه مدال‌آوران المپیادهای دانش‌آموزی مانند سال‌های گذشته تمدید شد که متأسفانه مطلع شدیم این مصوبه مجدداً مورد بازبینی قرار گرفته و مقرر شده تا دوباره جهت کاهش سهمیه مدال‌های نقره و برنز، به رای گذاشته شود. در همین راستا ما امضاکنندگان این کازار نکاتی را خدمت جنابعالی عرض می‌نماییم:

از آنجایی که در زمان شروع دوره‌های المپیاد، زمان امتحانات مراحل چندگانه المپیاد، و همینطور اعلام نتایج نهایی، قانون ۲۰ درصد به قوت خود باقی بوده و دانش‌آموزان نیز انتخاب و نوع فعالیت‌های علمی خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی نموده‌ا‌ند، بنابراین شایسته نیست که در زمان اعمال سهمیه، قانون را تغییر داده و مقدار آن کاهش داده شود.

تقاضا داریم که این امتیاز مانند سالیان قبل به قوت خود باقی بماند و با تغییر آن، از سرخوردگی این دانش‌آموزان تلاشگر و توانمند که با گذشتن از مراحلی سخت، با پشتکار، و فارغ از هرگونه رانت و یا موقعیت اجتماعی خاصی، موفق به کسب این جایگاه شده‌اند، جلوگیری شود.

لازم است به این نکته اشاره شود که وقتی صحبت از یک مدال‌آور عرصه المپیادهای علمی کشور می‌کنیم، یعنی شرح حال فردی را بیان می‌کنیم که با عشق و علاقه وافر، مطالعات و تحقیقات عمیق زیادی را در بهترین دوران عمر خود (نوجوانی) تحت نظر اساتید این حوزه به انجام رسانده و بیش از ۳ سال از عمر گرانبهایش را برای هدف والای اعتلای کشورش که همانا درخشش در عرصه های بین‌المللی است، صرف نموده است. حال آنکه بنابر اذعان برترین اساتید باشگاه دانش‌پژوهان جوان، تفاوت علمی چندانی بین مدال‌آوران طلا، نقره، و برنز وجود ندارد و تعداد این افراد در کشور به لحاظ آماری کمتر از یک هزارم درصد از جمعیت کشور در هر سال است. در حالی که تفاوت امتیازی بسیار زیادی در سهمیه اختصاص داده شده به این نخبگان وجود دارد و ما به عنوان اولیای این نخبگان انتظار افزایش سهمیه نقره و برنز را داشتیم نه کاهش آن.

همچنین بنابر ردیابی و مصاحبه با اساتید دانشگاه‌های برتر، میزان پیشرفت تحصیلی و درک علمی این دسته از نخبگان در دانشگاه‌ها، بسیار بهتر و عمیق‌تر از سایر افرادی است که بعضاً با یادگیری طوطی‌وار برخی دروس و با کمک انواع کلاس‌های کنکور به دانشگاه وارد شده‌اند و پس از ورود به دانشگاه، به دلیل کمبود انگیزه تنها به دریافت نمرات قبولی بسنده کرده‌اند و سرانه تولید علم در دانشگاه‌ها را کاهش داده‌اند.

فراموش نکنیم که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) همیشه در بیانات خود، نخبگان (خصوصا نوجوانان و جوانان نخبه) را مایه مباهات کشور دانسته و از هر فرصتی برای نکوداشت و تربیت این دسته از افراد برای ارتقای دانش آتی کشور بهره می‌گیرند و سفارشات خود را در این خصوص به نهاد ها و ارگان‌های سراسر کشور، ابلاغ می‌فرمایند.

لذا به نظر می‌رسد که بی‌بهره نمودن مدال‌آوران المپیادی کشور، از تحصیل در رشته‌های مورد علاقه خود در دانشگاه‌های برتر، که با اصل عدالت آموزشی و ارج نهادن به تلاش‌های بی وقفه ایشان در طی دوران تحصیل در دبیرستان‌های سراسر کشور منافات دارد، کم لطفی در حق آینده این مرز و بوم بوده و در راستای فرمایشات معظم اله تلقی نمی‌شود.

بنابراین از جنابعالی تقاضا داریم دستور فرمایید با بازگشت تأثیر مثبت مدال‌های نقره و برنز در گزینش نهایی داوطلبان المپیادی کنکور به ۲۰ درصد، باری از دغدغه‌های روزمره این دسته از آینده‌سازان میهن عزیزمان برداشته شود.

 

رونوشت:

۱- شورای عالی انقلاب فرهنگی

۲- معاونت آموزشی وزارت بهداشت

۳- معاونت علمی ریاست جمهوری

۴- ریاست سازمان پرورش استعدادهای درخشان

۵- بیت رهبری

۶- دیوان عدالت اداری

 

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 5789 نفر

  • هومن صادقی کارشناسی

  • لیلا ذوالفقاری ارشد جزا و جرم شناسی

  • مهناز تجملیان فوق لیسانس

  • نگار حداد دیپلم

  • مهرنوش محمدی کهن کارشناسی

  • جلیل وزیری فوق دیپلم

  • لیلا زنگنه فوق دیپلم

  • آذر معتمدی فوق لیسانس

  • سمیه جدیدی دیپلم

  • امیر حسین بختیاری فوق دیپلم

  • لیلا صادقی لیسانس

  • حمیده حسین پور کارشناسی مهندسی

  • حسین اسلامی لیسانس

  • ایمانه فراهانی کارشناسی ارشد

  • مريم تشكري زاده ليسانس

  • ارشک حمیدی کارشناسی ارشد

  • علی نظربلند دوازدهم

  • محمدحسین خسروآبادی دوازدهم

  • هدا حسینی دانش آموز المپیاد

  • الینا مختاری شرقی دیپلم

  • امیررضا واشقانی دیپلم

  • امیرعلی بیگی دیپلم

  • هاجر مبارکی فوق لیسانس

  • ایلیا یزدانی پایه یازدهم

  • فریدا بهزادیان دکترا

  • کیانا خدادادیان دانش آموز

  • راحیل خسروی دهم

  • بهار ابراهیمی .

  • مهری گلقصری دانشجوی دکتری روانشناسی

  • امیر صارمی دیپلم

بحث و گفتگو

سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! خواهشمندم کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
علی رفیعیان : عرض سلام و خسته نباشید ضمن تشکر از پیگیری سازنده و خوب دوستان خواهشمندم اهدای سهمیه به مدال آوران المپیاد هایی مثل نانو فناوری ، زمین شناسی و سلول بنیادی را به بند های متن اضافه کنید تا هم کارزار از حمایت بیشتری برخوردار شود هم عدالت بر همه ی دانش آموزان سخت کوش المپیادی برقرار شود با تشکر 🌹
💬 پاسخ
Sampadi :') : کار زار شما امضا شد لطفا از کارزار ما هم حمایت کنید https://www.karzar.net/75014
💬 پاسخ
نوجوان سمپادی : درود کارزار شما امضا شد لطفا شماهم کارزار مربوط به لغو قانون آزمون دوباره برای بچه های سمپاد مربوط به دوره دوم متوسطه را امضا کنید ما که سه سال در تیز هوشان درس خوندیم الان می خوان قانون جدید بگذارند که برای برقراری عدالت ماهم دوباره مثل مدارس عادی آزمون بدیم آخه ما یکبار آزمون داده وازنظر هوش واستعداد تحصیلی قبول وتایید شدیم وسه سال دراین مدارس باسخت کوشی دروس فراتر ازکتاب خوندیم وتحت فشار بودیم به عشق آبادی مملکت مون حالا بااین کار انگیزه مون از دست میدیم چرا دوباره آزمون واسترس به ما وارد می‌کنند. هیچ جا به فکر نخبه ها نیستند الان مشکلات مملکت همه حل شده وهیچ جا بی عدالتی نمیشه فقط در مورد بچه های سمپاد ونخبه ها وسهمیه هاشون میخوان عدالت رو اجرا کنند. خواهش میکنم کارزار ماهم امضا کنید نگذارید حق ما پایمال بشه.
💬 پاسخ
مهسا رحیمی : حمایت کردم لطفا از این کارزار هم حمایت کنید https://www.karzar.net/75014
💬 پاسخ
ماهان نورد : درود هموطن لطفا از این کارزار حمایت کنید با تشکر فراوان : https://www.karzar.net/75014
💬 پاسخ
ستایش میرشکار : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 75014 با موضوع حذف آزمون ورودی سمپاد را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
جناب آقای رادین منصوری : با سلام. بنده هم حمایتم را بدین سبب اعلام میدارم رادین منصوری ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
💬 پاسخ
فاطمه اسفندیاری : با سلام سال ۹۸ به دستور رئیس وقت سازمان ملی استعدادهای درخشان خانم مهاجرانی بعد از اتمام دوره نهایی اعلام شد تعداد مازاد چهل نفر(در هر رشته ۴ یا ۵ نفر) مدال برنز و در نتیجه سهمیه تعلق نمیگیرد. این قانون ظالمانه در آن سال اجرا شد و بچه های بی‌گناهی که بعد از دو سال تلاش به ناگاه مورد این قانون قرار گرفتن به دیوان عدالت اداری شکایت کردند که بی نتیجه ماند. لازم به ذکر است اختلاف نمره این افراد در حد دهم یک نمره بود. پسر من در رشته فیزیک از این گروه بود که به لطف خدا عدو شد سبب خیر و در حال حاضر سال دو رشته فیزیک در دانشگاه تورنتو ۱۷ مین دانشگاه برتر جهان را، تمام کرده است. وای بر نابخردانی که چنین سرمایه های گرانبهایی را از این مملکت فراری دادند.
💬 پاسخ
محمد حسین در پاسخ به فاطمه اسفندیاری: دقیقا همین کارها و عدم حمایت ها باعث فرار نخبه ها میشن بعدش با پرروی میگن نخبه ها به فکر کشور نیستن و رفتن نمیگن که فرار کردن
💬 پاسخ
Parsa Dadbin : عرض سلام و خسته نباشید ضمن تشکر از پیگیری سازنده و خوب دوستان خواهشمندم اهدای سهمیه به مدال آوران المپیاد هایی مثل نانو فناوری ، زمین شناسی و سلول بنیادی را به بند های متن اضافه کنید تا هم کارزار از حمایت بیشتری برخوردار شود هم عدالت بر همه ی دانش آموزان سخت کوش المپیادی برقرار شود با تشکر 🌹
💬 پاسخ
علیرضا دهقانی : عرض سلام و خسته نباشید ضمن تشکر از پیگیری سازنده و خوب دوستان خواهشمندم اهدای سهمیه به مدال آوران المپیاد هایی مثل نانو فناوری ، زمین شناسی و سلول بنیادی را به بند های متن اضافه کنید تا هم کارزار از حمایت بیشتری برخوردار شود هم عدالت بر همه ی دانش آموزان سخت کوش المپیادی برقرار شود با تشکر 🌹
💬 پاسخ
حسام الدین رجایی : المپیادی ها اکثرا توی دانشگاه باز هم از بقیه سرن اینجوری نیست که سهمیه شون باعث گزینش افراد کم لیاقت تر در دانشگاه های خوب بشه. این دانش آموزان قطعا اونقدری قوی هستن که حتی اگر سهمیه شون رو بردارید هم بتونن خودشون رو از این مرحله ی سخت رد کنن ولی این کار جز استرس هیچی براشون نداره. همچنین به این نکته هم توجه کنید که این قانون وسط سال و بدون اطلاعیه های قبلی تصویب شد و دانش آموزانی که این یکی دو سال داشتند برای المپیاد میخوندند وسط دوره متوجه این قانون جدید شدند یعنی نه راه پس داشتند نه راه پیش(تقریبا در حدفاصل مرحله یک و دو این اتفاق افتاد)
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع بازنگری در پرونده تخلف ساخت و ساز در بافت تاریخی تجریش را حمایت نمایید.
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


ثبت رسمی در دبیرخانه

نامه تأیید امضاهای این کارزار جهت ثبت و پیگیری صادر شد.

ارسال برای رسانه‌ها

با استقبال ۵ هزار نفری، خبر این کارزار مهم برای رسانه‌ها ارسال شد

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: