گزارش ویدیویی خبرگزاری ایسنا از مطالبه جلوگیری از ساخت و ساز در باغ عفیف‌آباد شیراز:

«سووشون»؛ سوگواره‌ای برای عفیف‌آباد

 
«سووشون»؛ سوگواره‌ای برای عفیف‌آباد

عفیف‌آباد، کاخ گلستان، عمارت مسعودیه، تخت‌جمشید، سعدآباد یا نیاوران تفاوتی ندارد، درصد زیادی از بناهای تاریخی در طول چند دهه گذشته بارها قربانی انتخاب لوکیشن‌های فیلم‌ها و سریال‌ها شده‌اند.

حالا و در طول چند روز گذشته باغ عفیف‌آباد شیراز یادآور بار دیگر اتفاقات قبل را یادآوری می‌کنند، اما اقدام انجام شده در عفیف‌آباد شیراز را بیش از دیگر بناهای تاریخی یک فاجعه می‌دانند، احداث سازه‌ای موقت در فضای داخلیِ محوطه باغ برای ساختِ سریال جدید نرگس آبیار و گوبرداری برای ایجاد حوض و ساخت دو گوشواره جدید، این فاجعه را ساخته‌اند.

هر چند هشدارهای فعالان میراث فرهنگی و کارزار مردم شیراز برای توقف ادامه ساختِ لوکیشن در این محوطه در طول یک هفته گذشته، کارگردان سریال را بر آن داشت تا واکنش نشان دهد، اما به نظر می‌رسد داستانِ سوگ در سووشون هنوز ادامه دارد و این‌بار قربانی، عفیف‌آباد است؛ چون کارگران هنوز مشغول کارند.


پیش‌تر کارزاری در این رابطه در پلتفرم کارزار به جریان افتاد که ۱۷۰۵۸ نفر آن را امضا نمودند و این موضوع بازتاب خبری بسیاری داشت و در نهایت به موفقیت رسید. برای دیدن اخبار موفقیت و پیگیری دیگر اخبار مربوط به درخواست توقف سریع ساخت‌وساز در محوطه باغ عفیف‌آباد  اینجا را کلیک کنید.

سایر تجربه‌ها

تجربه‌های بیشتر