گزارش روزنامه شرق از حق پخش تلویزیونی بازی‌های فوتبال با اشاره به کارزاری در این رابطه:

هزاران نفر خواستار پرداخت حق پخش بازی‌های فوتبال شدند

حق پخش تلویزیونی بازی‌های فوتبال سال‌هاست محل مناقشه فدراسیون فوتبال و صداوسیماست. صداوسیما از پرداخت حق پخش بازی‌های فوتبال به باشگاه‌ها اجتناب می‌کند، در‌حالی‌که در دنیای فوتبال این حق پخش یکی از بزرگ‌ترین منابع درآمد باشگاه‌هاست. حالا گروهی از هواداران فوتبال با راه‌اندازی کارزاری که در کمتر از دو روز ۹ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند و همچنان هم تعداد امضاها رو به افزایش است، از رئیس صداوسیما خواسته‌اند حق پخش تلویزیونی بازی‌های فوتبال از طرف صداوسیما پرداخت شود.

امضا‌کنندگان این کارزار همچنین یادآور شده‌اند مورد دیگری که در این مورد قابل ذکر است، این است که میزبانی دو فصل اخیر باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تحت‌الشعاع عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی به اسپانسر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) قرار گرفته است.


سهمی از ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد
آنها در متن این کارزار نوشته‌اند: همان‌طور که مستحضرید حق پخش تلویزیونی در فوتبال دنیا بزرگ‌ترین راه درآمدی باشگاه‌ها محسوب می‌شود و بیش از ۵۰ درصد از درآمد آنها از این طریق است. به‌طور مثال هر شبکه تلویزیونی خواهان حق پخش لیگ برتر انگلیس، باید حدودا سالی ۳۵۰ میلیون پوند هزینه کند. به گفته آنها در ایران اما ماجرا فرق می‌کند و صداوسیما نه‌تنها برای پخش رقابت‌های فوتبال داخلی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پولی پرداخت نمی‌کند، بلکه در بعضی مواقع از باشگاه‌ها هزینه‌ای دریافت می‌کند تا بازی‌هایشان را پخش کند. در آماری که به‌تازگی منتشر شده، مشخص شده است صداوسیما تنها از پخش بازی‌های دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان پول به دست آورده که اگر درصدی از آن به باشگاه‌های لیگ‌برتری پرداخت شود، بسیاری از مشکلات مالی آنها حل خواهد شد. امضا‌کنندگان این کارزار همچنین یادآور شده‌اند مورد دیگری که در این مورد قابل ذکر است، این است که میزبانی دو فصل اخیر باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تحت‌الشعاع عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی به اسپانسر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) قرار گرفته است. این بازی‌ها در این مدت بدون خرید حق پخش از صداوسیما پخش می‌شده که این امر زیبنده سازمان صداوسیما نیست. لذا از جناب‌عالی درخواست می‌شود همکاری لازم را با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال ایران مبذول فرمایید.

منبع خبر: روزنامه شرق

 *عکس از باشگاه خبرنگاران جوان

 

پیش‌تر کارزاری با عنوان «درخواست پرداخت حق پخش تلویزیونی بازی‌های فوتبال توسط صداوسیما»، در پلتفرم کارزار ثبت گردید که تا کنون ۳۰۵۷۳ نفر آن را امضا نموده اند. برای همراهی، امضا و پیگیری دیگر اخبار مرتبط با این کارزار  اینجا را کلیک کنید.

 

بحث و گفتگو

کارزارهای مرتبط


سایر تجربه‌ها

تجربه‌های بیشتر