⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست تبدیل وضعیت ایثارگران بر اساس تبصره ۲ بند ت ماده ۳۱ برنامه هفتم توسعه
◻️ درخواست جلوگیری از عمل ناشایست سقط جنین
◻️ درخواست انتصاب دکتر سعید محمد درکابینه دولت

درخواست مسدود شدن مسیرهای هموار منفعت‌طلبی بی‌ حد و اندازه شرکت زیمنس

#ممنوعیت_واردات_زیمنس

درخواست مسدود شدن مسیرهای هموار منفعت‌طلبی بی‌ حد و اندازه شرکت زیمنس

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر رئیسی

مسیرهای هموار منفعت‌طلبی بی‌حد و اندازه زیمنس، باید مسدود شود! نمی‌دانیم چه ماجرایی است که ما باید سالانه چندین میلیون دلار بابت واردات تجهیزات سرمایه‌ای پزشکی تقدیم شرکتی کنیم که همواره و مکرر اولین لبیک به خصم و تحریم را داشته است؟!

زیمنس یکی از پیمانکاران نماد غرور ملی ما در نیروگاه اتمی بوشهر، به دلیل خلف وعده و همراهی با تحریم کنندگان از ایران خارج شد و در ۲ مهرماه ۱۳۹۱، رئیس وقت کمیسیون امنیت مجلس گفت: این دشمن ایران و ایرانی در تجهیزات ارائه‌شده برای نیروگاه، مواد منفجره را به قصد ایجاد آسیب به تجهیزات تعبیه کرده است. همچنین این خرابکار، در سال ۱۹۸۸ نیز از قرارداد ۱۹۷۴ بوشهر در کمیسیون تجارت پاریس شانه خالی کرد و بابت آن خسارتی نیز پرداخت نکرد.

این دشمن ایران و ایرانی در اکتبر ۲۰۰۹ به یکباره تصمیم گرفت که دیگر قرارداد تجاری با ایران نداشته باشد و پتر لوش را، مدیرعامل وقت زیمنس، تمامی دفاتر و قراردادهای خود با ایران را معلق کرد و گفت: «ایران برای ما مهم نیست، زیرا کمتر از یک درصد تجارت ما در دنیا با ایران است!»

دیگر چگونه باید ما را تحقیر می‌کرد که دردمان بیاید؟ آیا ما نتوانستیم در نیروگاه و خطوط ریلی و مخابرات، جایگزینی برای این کاسب تحریم و مطیع اسرائیل بیاییم؟ آن هم زمانی‌که شرکت‌های آمریکایی و اروپایی و آسیایی تجهیزات پزشکی، بدون تحریم ایران، با قیمت پایین‌تر و کیفیت جهانی جایگزین آن شدند و در اوج تحریم‌ها از ایران خارج نشدند؟!

زیمنس، این مادر پیشتازان همراهی‌کننده باتحریم‌های استکبار جهانی، بیش از صدها رقیب تولید کننده داخلی و آسیایی و اروپایی ارزان‌تر، نه با کیفیت مشابه، بلکه بهتر دارد. جالب‌تر اینکه بخش عمده‌ای از خریدهای وزارت بهداشت تا سال گذشته و با ارز حمایتی همچنان از زیمنس این همراه همیشگی تحریم‌های استکبار جهانی انجام می‌شد.

ایرانی که آرش دارد، ایرانی که ابوعلی سینا دارد، ایرانی که بیش از ۳۰۰ هزار شهید برای غرور ملی و استقلالش تقدیم کرده است و امروز موجب فخر ملت‌های استقلال‌طلب، ملی‌گرا و مسلمان است؛ باید دشمنی چون زیمنس را نه‌تنها امروز که برای همیشه تحریم کرده و دربهای این کشور را بروی سودجویان امثال او ببندد.

اولین شرکتی که در همراهی با تحریم ناجوانمردانه ملت ایران، دفاتر خود را در ایران بست و با تصور پوچ خود ایران را دچار مشکل نمود، زیمنس بود. همانگونه که امروز از صنعت اتمی جهان در حال خروج است. از یاد برده‌ایم خروج زیمنس در سال ۱۴۰۱ با نیروگاه‌های ایران چه کرد؟

لازم می‌دانیم یادآوری کنیم:
شما خودروساز آمریکایی را نیز تحریم کردید و باور داشتید که در نهایت، این صنعت خودروی آمریکا بود که بزرگترین بازار آسیایی خود را از دست داد و امروز پس از ۴۰ سال بسیار کوچکتر شد. حال، زیمنس را که پیوسته کاسب تحریم بود و تحقیرکننده ایران و ایرانی، از ایران بیرون کنید.

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 267 نفر

  • علیرضا حیدری

  • زیروحی محمد

  • Mostafa Taghipour

  • رسول ماهی صفت

  • علیرضا شایان

  • عبدالرضا یعقوبزاده طاری

  • علی اکبر فرید

  • حمید حسيني

  • محمد سادات

  • Morteza Pirzad

  • روح الله بهاروند

  • محمدرضا دشتی

  • خسرو حیدری

  • mohamad sahebgharani

  • علیرضا احمدی

  • رضا شیردل

  • توحید عزیزی

  • mona Shekarriz

  • سمیه ایزدخواه

  • هلیا شایان

  • سید محمد محدث

  • مرضیه جهانگیری

  • عبدالکریم ناصحی

  • هومن رحیمی سالکده

  • محمدرضا میرزامحمد

  • علی کافی

  • محمد اسلام کشاری

  • میلاد حسینی

  • علیرضا میرباقری

  • حمید بهشتی

بحث و گفتگو

صامت خاموشی : جناب آقای «عـلی حیــدری»، صلاح می دانید از لغو ســربـازی اجباری و اعتراض به ســربازی https://www.karzar.net/80512 حمایت کنید به امید حذف ســربـازی
💬 پاسخ
Reza sh : زیمنس در دوران تحریم تجهیزات پزشکی خود با بهترین تکنولوژی به ایران داده است در تمام دوران تحریم پشتیبانی خود را برای خدمات و تامین قطعات یدکی قطع نکرده است کمپانی های خیلی کوچک که همه هم مطلع هستند که دستگاه های زیادی هم فروختن دردوران تحریم قطعات یدکی خود را به ایران قطع کردن.افراد غیر مسئول با تفکر غیر سازنده می‌خواهند مراکز درمانی را با بحران مواجه کنند
💬 پاسخ
مهرداد رفاهی : بجای اینکه یه دفعه دنبال این باشید که واردات تجهیزات پزشکی رو ممنوع کنید اول با یه استراتژی درست درمون کیفیت محصولات و تولیدات داخلی رو بالاببرید بعد دیگه حتی نیازی به ممنوع کردن نیست خود مصرف کننده خودجوش محصولات داخلی رو استفاده میکنه.
💬 پاسخ
Vahid f&m : کشور چین با وجود تولید محصولات مشابه در داخل، هیچ موقع جلوی عرضه محصولات خارجی را نگرفته و در بسیاری از موارد، محصول خارجی مشابه، فروش بسیاربالاتری نیز داشته است اما با این وجود به خاطر حمایت از تولید داخل بازار داخلی را محدود نکرده و جلوی واردات را نگرفته است. بنابراین نباید جهت حمایت از تولید داخل جلوی ورود کالاهایی با کیفیت را گرفت بلکه تولیدات داخل باید سطح کیفیت خود را به اندازه کالای خارجی روز به روز بالا برده وبتوانند با قیمت رقابتی در کنار کیفیت بالا محصولات خود را بیشتر بفروش برسانند.  در مورد قضیه زیمنس و کارزاری که به راه انداخته اید اینگونه حس میشود که هدفی پشت این قضیه باشد که این هدف یا قصد ضربه زدن به شرکتی خاص یا ذینفعان وارد کننده این برند بوده یا اینکه هدف محدود کردن روز به روز بازار تجهیزات پزشکی مشابه با خودرو سازی داخلی بوده که بتوانند بدین شکل کالاهای بی کیفیت داخلی را به مردم و مراکز بفروش برسانند که هر دوی این اهداف به ضرر مردم و کشور و محروم کردن بازار داخلی از این برند معتبر و شناخته شده در بازار جهانی است. موردی دیگری که میخواهم متذکر شوم بنده به عنوان یکی از کارشناسان سابق غذا و دارو و پیگیری هایی که داشته ام تا به حال هیچگونه شکایت جدی یا مورد خاصی در‌مورد این برند سالیان سال ندیده ام .
💬 پاسخ
امیر حسین مشکات نیا : لگد به بخت خودتون میزنید تو همین شرایط میدونید سه ساله یه دونه پمپ انسولین وارد کشور نشده، میدونید الان کمبود انسولین داریم، میدونید خیلی از دستگاه های پزشکی مورد نیاز بیماران ساخت همین زیمنس هست؟ دست به دست هم دادیم یه عده بیمار نیازمند به تجهیزات رو به کشتن بدید دمتون گرم دم آنهایی گرم که بدون هیچ اطلاعاتی فقط تایید میکند
💬 پاسخ
داود نیک اندیش : جمع کنید این مسخره بازی ها رو . الحق که کاسب تحریم هستید ....
💬 پاسخ
داریوش سنقری : اگر قراره زیمنس رو تحریم کنید فیلیپس و GE, توشیبا و فوجی فیلم و همه برندهای دیگر رو تحریم کنید خیالتون راحت بشه این چه کمپین خودزنی‌ای راه انداختند واقعا متاسفم برای این صنف بی‌رحم و بی‌مروت و بی‌معرفعت تجهیزات پزشکی که برای رسیدن به اهداف خودشون نه تنها با هم اتحاد ندارند بلکه برای تخریب همدیگه چنین کارهای عجیبی میکنند بجای این کارهای تخریبی شما مدیران انجمنهای ده گانه تجهیزات پزشکی جمع بشید دورهم مشکلاتتان رو حل کنید
💬 پاسخ
حسام حنایی : https://www.karzar.net/113502 سلام لطفا از کارزار ما نسبت به آزاد کردن سگ گردانی به شروط خاص دیدن و امضا کنید باتشکر. https://www.karzar.net/115609 سلام لطفا از کارزار ما نسبت به اعتراض به آتش زدن مزارع در خوزستان دیدن و امضا نمایید.باتشکر
💬 پاسخ
نیما حیدرزاده : تحریم یا مسدود کردن استفاده از محصولات شرکت زیمنس بر روی سلامت جامعه تاثیری مخرب دارد نباید سلامت جامعه تحت تاثیر موارد مثل منفعت طلبی یا افکار دیگر شود
💬 پاسخ
ایرانی بامرام : رستم و آرش و غیره تو این قضیه کارایی ندارد. یا باید تکنولوژی داشته باشیم یا وارد کننده باشیم. تا موقعی که سیاستهای کلی بر علیه تولید کننده و در جهت وارداته، همین آشو همین کاسه است. با حرف و کارزار که نمیشه مشکل حل کرد!
💬 پاسخ
محسن محمدی : آیا قرار است آرش و ابوعلی و سینا و شهدا جایگزین زیمنس بشوند؟! اگر صنعت خودروسازی آمریکا کوچکتر از گذشته شده، علت آن رشد صنایع خودروسازی شرق آسیا است. که ما ایرانیان به دلیل خودتحریمی های جهادی-نمای این چنینی از همان خودروهای آسیایی نیز بی بهره ایم و عملا هیچ جایگزینی برای امنیت و کیفیت آن خودروها نداریم و سالانه نرخ بالایی از مرگ و میر بر اثر بی کیفیت بودن خودروهای غیراستاندارد را شاهد هستیم. این منجلاب را به صنعت پزشکی نیاوریم.
💬 پاسخ
علیرضا حیدری در پاسخ به محسن محمدی: شما لطفا بنویس رنجبر هر وقت جرات نوشتن اسمت را داشتی بیا وسط
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: