درخواست تاسیس دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در شهر فرهنگی میمه

#همدلان_فرهنگ

درخواست تاسیس دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در شهر فرهنگی میمه

جناب آقای محمدمهدی اسماعیلی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام و احترام
به استحضار می‌رساند، همانگونه که می‌دانیم به استناد ماده۲ اساسنامه، انجمن سینمای جوانان ایران مؤسسه‌ای است فرهنگی و آموزشی که به صورت غیرانتفاعی با همکاری و نظارت ارشادی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند. اما این نهاد مستقل است و اداره آن مطابق مواد اساسنامه و قوانین لازم‌الاجرای کشور خواهد بود که در تاریخ ۱۳۵۵/۱۱/۱۳ به صورت مؤسسه غیرانتفاعی تأسیس و طی شماره ۱۷۹۴ در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده است. این نهاد هرچند در سال ۱۳۵۵ به ثبت رسیده، ولی سابقه آغاز فعالیت آن به سال ۱۳۵۳ برمی‌گردد.
در سال ۱۳۶۴ با تغییراتی که در حوزه معاونت سینمایی و سمعی و بصری وزارت ارشاد اسلامی اتفاق افتاد، به منظور ارتقای سینمای ملی و با کسب تجربه از فعالیت‌ها و تأثیرات سینمای آماتوری و در راستای تأسیس مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی، مرکز سینمای تجربی، بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوانان ایران راه‌اندازی شد تا به عنوان بستری جهت توسعه سینمای ملی با مأموریت مشخص در قالب وظایف مدون برای هر یک از تشکل‌ها مسیر را برای کشف استعدادهای درخشان و تربیت نیروی انسانی از بین جوانان میهن اسلامی، (از طریق دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور) و همچنین برای کسب تجربه بیشتر با فعالیت در عرصه تولید فیلم‌های مستند و تجربی (از طریق مرکز سینمای تجربی) و نهایتاً ورود به عرصه تولید فیلم بلند سینمایی (تحت حمایت بنیاد سینمایی فارابی) شرایط را برای تأمین نیاز کشور فراهم کند. این تفکر باعث شد که انجمن با سازمانی مشخص شروع به فعالیت کند.
حال توجه به اینکه شهر میمه که در ۱۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است، دارای جوانانی مستعد و مردمی فرهنگ‌دوست می‌باشد و این خصیصه تا آنجا چشمگیر است که شهر میمه را به عنوان شهر فرهنگی نام نهاده‌اند و انجمن سینمای جوانان ایران، در جهت کشف استعدادهای درخشان و تربیت نیروی انسانی از بین جوانان میهن اسلامی، (از طریق دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور)، پی‌ریزی شده است، لذا مردم فرهنگی شهر میمه درخواست دارند که مسئولین ذی‌ربط موضوع را بررسی فرموده و نسبت به تأسیس دفتر انجمن سینمای جوان در شهر میمه جهت خدمت به مردم و جوانان فرهنگ‌دوست شهر میمه اقدام نمایند.

با تشکر

4%
96 درصد باقی مانده تا انتشار در فهرست کارزارها
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 2 نفر

  • مهدی اسماعیلی

  • معصومه نکویی

بحث و گفتگو

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: