⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست تصویب آیین‌نامه خودروهای کارکرده
◻️ درخواست اصلاح مالیات پزشکان متخصص درمانی
◻️ اعتراض به انتقال زباله آمل به منطقه شوکاشور

درخواست پیگیری توسعه گردشگری میمه

#گردشگری_میمه

درخواست پیگیری توسعه گردشگری میمه

جناب آقای عزت‌الله ضرغامی
وزیر محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

با سلام و احترام
به استحضار می‌رساند، به گزارش ایمنا، به خاطر قابلیت‌های گردشگری شهر میمه در جلسه‌ علنی روز دوازدهم دی ماه سال ۸۸، شورای اسلامی شهر اصفهان، لزوم توجه بیشتر به این شهر به عنوان «دروازه‌ ورود به شهر اصفهان» مطرح شد. در این جلسه که با حضور شهردار وقت و رئیس وقت شورای اسلامی شهر میمه برگزار شد، علیرضا نصر اصفهانی، منشی وقت شورای اسلامی شهر اصفهان و رئیس اسبق اداره آموزش و پرورش منطقه میمه بیان داشتند که با توجه به ظرفیت‌های فراوان بالقوه‌ شهرستان‌های اطراف اصفهان متاسفانه شکاف موجود بین اصفهان و شهرهای اطراف آن بسیار زیاد است. با همفکری شورای عالی استان‌ها و شورای شهرستان‌ها باید برای رفع این محرومیت و فاصله‌ها گام‌های اساسی برداشته شود.
ایشان با اشاره به وجود حیات وحشی منحصر‌به‌فرد نزدیک شهر میمه در سطح استان اصفهان و قابلیت‌های گردشگری و زیست محیطی این شهر گفت: بجاست که نگاه مسئولان استان به شهر میمه به عنوان یک شهر گردشگری معطوف گردد و به این شهر به عنوان «دروازه‌ ورود به شهر اصفهان» از بعد عمرانی توجه بیشتری شود.
این در حالی است که حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در فروردین ماه ۹۵ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، با اشاره به ظرفیت عظیم گردشگری در کشور و استان اصفهان به جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها در ارتباط با حوزه گردشگری باید به‌گونه‌ای باشد که کل استان اصفهان از سود حاصل از آن بهره‌مند شوند و طرحی جامع تهیه شود که کل استان منطقه گردشگری شود.
وی افزود: برای مثال در منطقه موته، پارک وحش موته را داریم که بسیار دیدنی است اما از ظرفیت گردشگری آن برای جذب توریسم استفاده نمی‌شود و این منطقه دارای یک بستر طبیعی، زیبا و مملو از حیواناتی نظیر آهو است که دست‌نخورده باقی‌مانده است.
این در حالی است که دربهمن ماه سال ۹۳، در پی سفر استانی دولت تدبیر و امید به استان اصفهان بود که جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور گودرزی نماینده ویژه رئیس جمهور و وزیر وقت ورزش و جوانان در محل فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار گردید.
این جلسه که با حضور ائمه جماعات شهرستان، حسینعلی حاجی نماینده مردم شهرستانهای شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، علیرضا بصیری فرماندار وقت شهرستان، بخشداران وقت، شهرداران و اعضای وقت شوراهای اسلامی، مسئولین وقت ادارای و فرماندهان نظامی و انتظامی و اصحاب رسانه تشکیل گردید.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی با عنایت به سفر ریاست جمهور و هیئت همراه به استان اصفهان افزود: امیدواریم که جمع‌بندی سفر به جایی برسد که اثرات مثبتی برای استان و به ویژه شهرستان‌های حوزه انتخابی داشته باشد.
حسینعلی حاجی دلیگانی در پایان ضمن اشاره به خواسته‌های مردم شهرستان از رئیس جمهورشان به موارد زیر اشاره و خواستار انعکاس موارد خواسته شده به ریاست جمهور و هیئت همراه شد.
۱. تخصیص ماده ۱۵ در فهرست بودجه توسط دولت تدبیر و امید جهت اجرای متروی شاهین‌شهر-اصفهان
۲. ارتقای بخش میمه به شهرستان
۳. ایجاد منطقه ویژه هوایی در شهرستان
۴. ایجاد منطقه آزاد گردشگری و طبیعت‌گردی در بخش میمه (حیات وحش موته)
از بین مطالبات مردمی که آقای حاجی نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار خواستار انعکاس آن مطالبات به ریاست جمهوری و هیئت دولت از سوی نماینده ویژه رئیس جمهور و وزیر وقت ورزش و جوانان شده بود ایجاد منطقه آزاد گردشگری و طبیعت‌گردی در بخش میمه (حیات وحش موته) نیز به چشم می‌خورد.
در رابطه با ایجاد منطقه آزاد گردشگری و طبیعت‌گردی در بخش میمه (حیات وحش موته)، شاهد هیچ‌گونه اقدام موثری در این زمینه در دولت تدبیر و امید نبوده‌ایم. امیدواریم با همت حضرت‌عالی و نیز همراهی شورای عالی استان‌ها، شورای استان اصفهان و شورای شهرستان شاهین‌شهر و میمه و شورای بخش میمه و شورای شهر میمه و مشارکت دولت جدید و بخش خصوصی، شاهد ایجاد منطقه آزاد گردشگری و طبیعت‌گردی در بخش میمه (حیات وحش موته) و همچنین به ثمر نشستن طرح جامع گردشگری قنات مزدآباد میمه در استان اصفهان باشیم.

با تشکر

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 10 نفر

  • صمصام محمدی

  • حسن کریمیان

  • احسان رحیمی

  • نرجس بیگی

  • بهنام سمائی

  • غلامحسین اسفندی

  • علی بوستان

  • مریم ابرام

  • ابوالفضل قربان زاده

  • محسن سلطانی

بحث و گفتگو

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: