درخواست اصلاح حقوق دانشجویان دوره دکتری تخصصی وزارت بهداشت دانشگاه تربیت مدرس

#اصلاح_حقوق

درخواست اصلاح حقوق دانشجویان دوره دکتری تخصصی وزارت بهداشت دانشگاه تربیت مدرس

به نام خدا

ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور
ریاست محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
ریاست محترم دانشگاه تربیت مدرس

با سلام
همانگونه که مستحضرید دانشجویان دوره دکتری تخصصی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، سالهاست اسیر تبعیض و نابرابری در شرایط متعدد علی الخصوص پرداخت حقوق هستند که این تبعیض از جهات گوناگون، نظیر موارد ذیل آسیب زننده است.
۱. دانشجویانی که همگی به عنوان نخبگانی که فرصت ترک دیار داشته‌اند را در شرایطی که خط فقر برای کلان شهری چون تهران حدود ۱۰ میلیون تومان است، چنان گرفتار مشکلات مالی می‌کند که دیگر رمقی برای تحقیق و پژوهش برایشان نخواهد گذاشت (با حقوق در حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان چه می‌توان کرد؟)
۲. دانشگاه تربیت مدرس به عنوان قطب تربیت اساتید و مدرسان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را به تدریج خالی از رتبه‌ها و استعدادهای برتر خواهد نمود، که نمود آن هم در کیفیت رساله‌ها و مقاله‌ها نمایان خواهد شد و هم آسیبی که به نام و جایگاه این دانشگاه وارد خواهد شد، جبران ناپذیر است.
۳. کشورمان ایران، که ما خود را متعهد به رشد و بالندگی آن می‌دانیم، زیان دیده اصلی خواهد بود. در حالیکه نخبه‌ترین فرزندان این مرز و بوم علی رغم داشتن پیشنهاد از دانشگاه‌های برتر دنیا و با بهترین امکانات، خود را وقف ایران نموده‌اند، اما گرفتار نمودن آنها در مشکلات مالی، مایه دلسردی و بی‌انگیزگی آنها خواهد بود. در حالیکه این دانشجویان در بهترین سن ازدواج و فرزندآوری هستند، اما فشار اقتصادی آنها را از فکر تشکیل خانواده منصرف می‌کند.
طبق توافقات انجام شده قرار بود به دانشجویان دکتری تخصصی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس نیز همانند دانشجویان دکتری سایر دانشگاه‌های وزارت بهداشت حقوق یکسانی تعلق گیرد و برای این امر بودجه‌ای نیز مصوب شده است با این وجود اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است، و حقوق پرداختی به دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه کمتر از نصف حداقل دستمزد قانونی یک نیروی انسانی فاقد سواد و تجربه است. حقوقی که نیازهای اولیه دانشجویان از قبیل رفت و آمد، کتاب و خورد و خوراک دانشجو را هم فراهم نمی‌کند و دانشجویانی که دیگر در سن وابستگی به خانواده نیستند را با چالش‌های بزرگی روبرو می‌کند که به کلی می‌تواند آنها را از فضای آموزش و پژوهش دور سازد.
توجه داشته باشید که دانشجویان دکتری تخصصی ملزم به حضور تمام‌وقت در کلاس‌های مجازی و یا در دانشگاه و آزمایشگاه محل تحصیل خود هستند و بنابراین فرصت اشتغال و درآمدزایی از آنان گرفته‌شده است، وزارت بهداشت و دانشگاه تربیت مدرس هیچ کمک هزینه قابل توجهی برای جبران فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی آنان در نظر نگرفته است.
دانشجو با این شرایط ناچار است حتی برخی از هزینه‌های انجام آزمایش‌ها را به خانواده خود تحمیل نماید. و به‌جای اینکه بتوانند بدون دغدغه و با فراغ‌بال بر پیشبرد پروژه‌های ارزشمند علمی در جهت پیشرفت کشور تمرکز کنند متحمل استرس، افسردگی، سختی در معیشت و ترس از عدم توانایی برای اتمام مقطع تحصیلی خود می‌شوند.
دانشجویان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس همواره نقش پررنگی در تولید و گسترش علم، فناوری و تولید محصول در جهت شکوفایی صنعت و تجهیزات صنعتی و به علاوه دستاوردهای بسیاری در خصوص درمان و تشخیص بیماری‌ها داشته‌اند.
دانشجویان این دانشگاه همواره از رتبه‌های برتر کنکور دکتری بوده و توانمندی لازم برای انتخاب سایر دانشگاه‌های وزارت بهداشت را داشته‌اند، اما به علت آگاهی از شجرنامه دانشگاه تربیت مدرس و به منظور تحقق اهداف تبیین شده در اساسنامه دانشگاه که به عنوان شجره طیبه و مولود انقلاب اسلامی و دانشگاهی پیشرو در آموزش و پژوهش، با هدف تولید علم نافع، گسترش مرزهای دانش و فناوری با مرجعیت علمی و هویت اسلامی و انقلابی و به ویژه تربیت اعضای هیأت علمی و محققان مومن و متعهد به انقلاب اسلامی در رشته‌های علمی مورد نیاز دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی و به منظور گسترش تحصیلات عالی و تحول اساسی در آموزش عالی کشور و توسعه و تقویت نهضت تولید علم و افزایش سهم تولیدات علمی با تأکید بر مبانی اسلامی و نیازهای ملی و فناوریهای نوین و کاربردی با تعامل مراکز علمی، منطقه‌‌ای و بین المللی، یاد شده است، با افتخار به تحصیل در این دانشگاه برای دستیابی به این مهم پرداخته اند.
ازاین‌رو از جنابعالی تقاضا دارد بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری را که فرمودند «مراقب باشید که در دانشگاه‌ها جوان‌های نخبه ما احساس تبعیض نکنند که اگر جوان‌ها احساس کنند که نخبگی آن‌ها در اینجا به دردشان نمی‌خورد، اثرات ویرانگری دارد»، در نظر داشته و همانند سایر دانشجویان دکتری وزارت بهداشت، همانند آنچه برای دستیاران انجام شد، با عنایت جنابعالی برای دانشجویان این دانشگاه نیز انجام شود. لازم به ذکر است پیش از این نیز طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، حق الزحمه ۶ تا ۸ میلیونی برای دستیاران برقرار گردیده است.
امید است با عنایت جنابعالی و سایر مسئولین مربوطه، این مشکل نیز حل شده و سیاست‌های غلطی که منجر به سختی فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در دانشگاه و تشویق دانشجویان به مهاجرت شده بود، با عنایت و تدبیر جنابعالی اصلاح گردد.

پیشاپیش از بذل توجه شما سپاسگزاریم

25%
75 درصد باقی مانده تا نمایش ویژه در صفحه اصلی کارزار
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 247 نفر

  • محمد شعاع بیوتکنولوژی پزشکی

  • پریچهر سادات حسینی علوم تشریحی

  • لیلا حقیقی انگل شناسی پزشکی

  • بهمن کرامتی خیارک مهندسی بافت

  • زیبا حسینی انگل شناسی پزشکی

  • شیوا قیاسوند مهندسی بهداشت محیط

  • بهاره کرانی بیوشیمی بالینی

  • امیر کریمی پور سریزدی انگل شناسی پزشکی

  • سولماز نوروزی آمار زیستی

  • رضا حیدری دکتری آموزش پرستاری

  • ساحل سرابندی بیوشیمی بالینی

  • اسما ملکی هماتولوژی

  • مائده محمودی فیزیک پزشکی

  • هاوژین امان الهی مهندسی بهداشت محیط

  • سمانه میرعالی مهندسی بهداشت محیط

  • آرزو رحیمی ایمونولوژی

  • فاطمه نواب مقدم میکروب شناسی پزشکی

  • مژده کریمی ایمونولوژی پزشکی

  • sahar behboud انگل شناسی پزشکی

  • ساسان خزاعی انگل شناسی

  • مهرداد صادق نیا فیزیوتراپی

  • ویدا پهلوانی آمار زیستی

  • سپیده ناظربگی ایمونولوژی پزشکی

  • غزاله محجوب بيوتكنولوژي پزشكي

  • ریحانه فیاضی ایمنی شناسی پزشکی

  • فرنوش زرین حدیده ایمنی شناسی پزشکی

  • مهدیه ساجدی فر فیزیوتراپی

  • فاطمه صدری اردلانی ایمنی شناسی پزشکی

  • بیتا دیوسالار خون شناسی و بانک خون

  • اسماعیل شکراللهی دکتری بهداشت حرفه ای و ایمنی ک

بحث و گفتگو

رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 13,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
الهام افخمی عقدا : سلام، همسان سازی کمک هزینه تحصیلی دانشگاه تربیت مدرس با سایر دانشگاه ها، درخواستی مهم و معقول در راستای تامین اهداف دانشگاه تربیت مدرس میباشد.
💬 پاسخ
هومن زارعی : اختلاف مبلغ دریافتی ما دانشجویان تربیت مدرس با دیگر دانشگاه های علوم پزشکی متاسفانه بسیار‌چشم گیر است، بنده با رتبه ۱ کنکور دکتری کشور این دانشگاه را انتخاب کردم به دلیل سطح علمی و اساتید مجرب ولی واقعا در این سال ها از اختلاف حقوق دریافتی ناراضی بوده و هستم. شاید اگر برگردم عقب کمی بیشتر به این موضوع فکر کنم. سخت گیری ها و انتظارات دانشگاه بسیار بالا، بودجه پایان نامه ها بسیار پایین، حقوق که همین هم اگر سر موقع بدهند خدارو باید شکر کرد. امیدوارم حداقل برای دانشجویان ورودی جدید شرایط بهتری فراهم شود. از‌ما که گذشت
💬 پاسخ
مهرداد صادق نیا : با حقوق یک میلیون و چهارصد یعنی ارزش بسیارپایین دکتری تخصصی در مقابل عزیزانی که حقوق وزارت کار را میگیرند با این حقوق دوستان متاهل واقعا چطور زندگی رو اداره میکنن ؟ ما دانشجو صرفا نیستیم ،حداقل سن های افراد دکترا معمولا ۳۰ وبالاتر هست و بار وسختی زندگی رو دوششون هست رشته یکسان ،رتبه بهتر ،حقوق پایینتر واقعا چرا؟ امیدوارم این تبعیض واضح اصلاح بشه
💬 پاسخ
زهرا کوسه لو : باسلام من و همسرم هردو دانشجوییم ایشون ارشد من دکترا یک بچه هم داریم. سه نفر با یک و هشتصد چجوری زندگی کنیم... دیگه بقیشو نمیگم که ....
💬 پاسخ
شبنم احمدی : سلام چرا باید ما شاهد بی عدالتی ها باشیم.چرادانشحوبان دکتری دانشگاه علوم پزشکی دیگر حقوق بیشتری از ما میگیرند درحالی همان کنکور دکتری که آنها شرکت کردند ما هم شرکت کردیم و اینکه حتی رتبه ها ما بهتر از آنها هست .ما این بی عدالتی ها را نمی تونیم بپذیریم .حقوق ما باید افزایش یابد و برابر حقوق بقیه دانشجویان دکتری دردیگر دانشگاه ها باشد .
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: