⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست اجرای قانون نظام مهندسی به جهت جلوگیری از فساد، بهبود کیفیت ساخت و ساز و ارتقای درآمد مهندسان
◻️ درخواست پیگیری وضعیت سهام سهامداران معدن کرومیت اسفندقه استان کرمان
◻️ درخواست پیگیری دادرسی پرونده خانم دکتر پرستو بخشی

درخواست تجدید نظردر خصوص اجرای پروژه جاده جاجرم، میامی

#محرومیت_زدایی

درخواست تجدید نظردر خصوص اجرای پروژه جاده جاجرم، میامی

جناب آقای دکتر رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام
احتراماً طی استدلال‌های ذیل نظر حضرتعالی را نسبت به اجرای پروژه به‌ظاهر ملی جاجرم به میامی معروف به جاده زیر کوه، جلب می‌کنیم که اهالی یک شهرستان به آن معترض هستند، و یک تصمیم درست و منطقی از سوی دولت محترم موردانتظار است تا بر اساس آن از چهره این شهرستان محرومیت‌زدایی شود.
۱) از این پروژه به‌عنوان طرح ملی نام برده می‌شود که متأسفانه ظاهراً با تعریف طرح ملی منافات بسیاری دارد و تا الان برای اهالی شهرستان گرمه (شهرهای درق و ایور و گرمه و دو روستا و بیش از ۱۳ آبادی) مشخص نیست که آیا واقعاً چنین پروژه‌ای طرح ملی است که افراد ذینفع از این نام سوءاستفاده می‌کنند و اجازه ورود به باز شدن موضوع جهت کارشناسی و بررسی های اصولی و دقیق را نمی‌دهند.
۲) با توجه به مستندات موجود از جمله تصاویر ماهواره‌ای و اندازه‌گیری مسیرهای دوگانه فعلی، مشخص است که مسیر زیر کوه (جاده جاجرم_میامی) فقط ۳۰ کیلومتر مسیر را نزدیک‌تر می‌کند نه چهل کیلومتر (در بین مردم کاهش ۴۰ کیلومتری را مطرح کرده‌اند) که این مطلب جهت تصمیمات فنی و طرح توجیهی مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.
۳) با توجه به مستندات ذکرشده، درست است که طرح جدید (جاده جاجرم_میامی) در مقایسه با مسیر موجود که قبلاً احداث گردیده (شهرستان گرمه، ایور، درق به میامی) و سال‌هاست مورد بهره‌برداری می‌باشد، مسافت ۳۰ کیلومتر را کاهش می‌دهد، اما چنانچه دقیق‌تر و کارشناسی‌تر به جاده موجود توجه شود، به راحتی می‌توان با اصلاح، همان مسیر موجود را تکمیل نمود، که درصورت تکمیل آن ۲۰ کیلومتر مسافت نسبت به آنچه موجود هست (جاده گرمه_میامی) کاهش مسافت خواهیم داشت.
۴) مسیر پیشنهادی جهت اصلاح مسیر موجود از شهرهای گرمه، ایور و درق تا روستای اسلام آباد همان جاده آسفالته موجود هست که تعریض این جاده درحال اجراست و لازم است از روستای اسلام آباد تا اتصال به جاده سنگ سوراخ به میامی(اصطلاحاً به گویش محلی مسیر شخ پایین)، جاده جدید احداث شود، در صورت این اقدام کاهش مسافت ۲۰ کیلومتری خواهیم داشت که در مقایسه با طرح جدید، ۱۰ کیلومتر تفاوت مسافت دارد.
۵) جهت اصلاح و تکمیل مسیرم وجود یعنی طرح پیشنهادی ما (شهرستان گرمه_میامی)، هزینه‌ها به مراتب کمتر از طرح (جاجرم_میامی) می‌باشد و اصلاً قابل مقایسه نیستند، چرا با وجود این پیشنهاد و اجرایی بودن اصلاح مسیر، بایدهزینه بسیار سنگین به بدنه دولت وارد نمود؟
۶) از لحاظ اقتصاد مهندسی با مقایسه طرح توجیهی این دو مسیر، تفاوت هزینه‌های سنگین بین آنها اشکارخواهد شد، جهت اجرای مسیر (جاجرم_میامی) با توجه به دامنه شنی کوه و آب راه‌های بسیار زیاد، احداث پل‌های زیادی و همینطور زیرسازی‌ها و آسفالت و ابنیه فنی این مسیر پرهزینه خواهد بود، ضمن اینکه در امتداد این مسیر هیچ شهر، روستا و آبادی وجود ندارد و بیابان خالی هست، در صورتیکه با تکمیل مسیر موجود (گرمه_میامی)، مسافت زیادی از مسیر آسفالته می‌باشد و هزینه به مراتب کمتری نسبت به مسیر دوم دارد که از لحاظ هزینه قابل مقایسه نیستند، ضمن اینکه این مسیر شامل سه شهر و دو روستا و ۱۳ آبادی است.
۷) در طرح‌های ملی به اصل محرومیت‌زدایی و جهت تکمیل یا اجرای پروژه‌های عمرانی و راهسازی به اصل تحت پوشش قرارگرفتن هرچه بیشتر شهرها، روستاها و آبادی‌ها توجه ویژه‌ای می‌شود، اما در این طرح (جاجرم_میامی) به هیچکدام از این اصول توجه نشده است.
۸) با اجرایی شدن مسیر پیشنهادی (گرمه_میامی) علاوه بر مزایای شمرده‌شده و رفع دغدغه مردمان این دیار، گشایش مسیری جدید به عنوان بای پس جاده جنگل گلستان (که تجربه‌های تلخ سیل را دارد) به استان گلستان را نیز شاهد خواهیم بود.
۹) با اجرای طرح (مسیر جاجرم_میامی) شهرستان گرمه (منطقه ویژه اقتصادی شهرستان،شهرها،روستاها و آبادی‌ها) به شدت منزوی و در محرومیت خواهند ماند، که البته این تصمیم غلط در دولت‌های قبلی گرفته شده و انتظار می‌رود، دولت انقلابی با شعار ایران من به خواسته مردمان این شهرستان توجه کرده و هنوز که هزینه‌های سنگین جهت اجرای آن نشده، اقدامی عاجل نماید تا ضمن جلوگیری از هزینه‌های سنگین، این شهرستان با منطقه ویژه اقتصادی‌اش، محصولات کشاورزی که یکی از قطب‌های تولیدات کشاورزی استان می‌باشد و نیز کامیون‌داران زیاد این شهرستان (به لحاظ تعداد بیش از ۳۰ درصد کامیون‌داران کل استان در این شهرستان هستند که در چرخه حمل و نقل کشوری بسیار مهم هستند)، به انزوا نرفته و رونق داشته باشند و دعای خیر مردمان مظلوم، محروم و ولایتمدار این شهرستان همراه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کشور عزیزمان ایران باشد.
فلذا از حضرتعالی درخواست می‌شود در خصوص موارد ذکرشده دستورات لازم را در جهت بازنگری، بررسی و کارشناسی دقیق‌تر مبذول فرمایند.

با تقدیم صمیمانه ترین احترامات

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 2510 نفر

  • مصدق دهانی

  • جواد صالحی

  • محمدرضا کاظمی

  • مرتضی نقی زاده

  • احمد سجادی نیا

  • محمد تقی حسین زاده

  • محمدتقی مسعودی

  • زهرا نجف زاده

  • نورالله جعفری

  • امیر مقصودی

  • علیرضا وحدتی

  • زینب جلالی

  • علی رضا

  • محمود علیپور

  • فاطمه شریفی

  • حسینعلی فخرانی

  • مهدی خواجه

  • آبوالحسن حسن زاده

  • سکینه قاسمزاده

  • علی قربانی

  • علی نجفی زاده

  • مجتبی امیرخانی

  • ابراهیم شیرغلامی

  • حسین نجاری

  • امیر مقصودی

  • محمد طاها نجاری

  • حامد باقری درق

  • مرتضی سیفی

  • عبداله نیازی

  • محمدمهدی صادق زاده

بحث و گفتگو

سوسن هادی چگنی : باسلام؛ لطفا کارزار مارو مورد لطف و حمایت خود قرار دهید🙏 💙 www.karzar.net/4942 💙
💬 پاسخ
رضا معرفی جهرمی : درخواست حفظ باغات داخل شهر https://www.karzar.net/44640 لطفا امضا کنید
💬 پاسخ
امیر سمیعی : با سلام کارگزار شما امضا شد. از شما و دیگران درخواست می شود کارزارهای زیر را امضا کنید. https://www.karzar.net/48466 https://www.karzar.net/48102 با امضای کارزارهای یکدیگر، دست به دست هم دهیم تا ایرانی آباد بسازیم.
💬 پاسخ
محمد کاظمی : تجدیدنظر راه کار عاقلانه ترين کار است
💬 پاسخ
م مقصودی : باسلام واحترام خدمت آقای صالحی که واقعا دلسوز شهرستان درق هستند وباتشکر ازهمه اعضای که دراین طرح آقای صالحی راهمراهی کردند.ان شاالله بایاری خدا این طرح به موفقیت بپوندت.باتشکر وسپاس
💬 پاسخ
وحید سیفی : با تشکر از کارشناسان و عزیزان پشت صحنه تهیه نامه...ان شإالله هرچه خیر هست همان شود. نه به جاده زیر کوه اری به جاده گرمه میامی
💬 پاسخ
نعمت حسن زاده : باسلام و احترام و قدردانی از درخواست صورت گرفته، پیشنهاد فوق، مردمی و معقول بوده، و خوشبختانه برای چهارشهر برادر(چاردی)، مفید خواهد بود. این طرح می تواند ضمن انتفاع شهرهای جاجرم، گرمه، ایور و درق، حتی همسایگان کالپوشی ما را متنعم و بهره مند سازد، خواهشمند است یکدل و یکصدا برای آبادی و توسعه ی"چاردی" که ارتباطی تاریخی و ریشه دار داشته و انفصال آنها غیر ممکن است، گام برداشته،به رونق منطقه محروم خودمان که در نگاه مسئولان استانی و کشوری کمرنگ جلوه می کند، بیاندیشیم. بنده عقیده دارم که پیشرفت این منطقه در گرو همت، برادری و همیاری مردم محروم، دینمدار و زحمتکش این چهار شهر و روستاهای مجاور آنها بوده، وگرنه با تفاوت آراء بر محرومیت بیش از پیش خود، خواهیم افزود. "دست در دست هم نهیم به مهر" چاردی خویش را کنیم آباد. یاعلی
💬 پاسخ
محمد مهدی در پاسخ به نعمت حسن زاده: درود بر برادر گرانقدر جناب آقای حسن زاده عزیز و دلسوز کاملا درست و متین گفتید . امیدواریم که چهاردی از این پروژه بهرمند شود. اول به امید خدا و بعد پیگیری مسئولین زحمت کش و همت مردم این منطقه. ان شالله
💬 پاسخ
حسین قدرتی : تکمیل پرژوه ی میامی ب گرمه خوبه ضمنا پروژه ی سنگ سوراخ ب دشت هم راه اندازی بشه خیلی خوبه برا کامیون داران خیلی مسیر رو ب استان گلستان نزدیک میکنه
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5. ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 14,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
جواد کاظمی : اگر قرار باشد کوتاه ترین مسیرها بین شهرها انتخاب شود باید کلی جاده ایجاد شود تا مستقیما شهرها را به یکدیگر متصل بکند .پس کوتاه شدن مسیر چندان منطقی نمیباشد.ضمنا منطقه کالپوش نیز جمعیتی میباشد که از جاده درق میامی نیز بهره مند می شود و کلی محصولات کشاورزی و دامی از این مسیر منتقل می شود.ضمنا اب و هوای این مسیر از جاده زیر کوه سردتر میباشد و خود کمک به کاهش هزینه ها می کند.ضمنا چندین نقطه شهری و روستایی از جاده درق میانی بهره مند میشود که خود مزیت میباشد برای این محور.
💬 پاسخ
حسین سعادتی : در متن این گزارش از 13 آبادی یاد شده که همه می دونیم منظور همون چاه موتورهای کشاورزی هست که در مسیر جاجرم به میامی هم بیش از ده تا از این آبادی هاست. گفته شده 3 روستا در مسیر گرمه به میامی هست، ما که هر چی نگاه کردیم تو نقشه ها روستایی ندیدیم حداقل نام ببرید. به فرض که 30 کیلومتر مسیر کوتاه بشه با احتساب بنزین 1.2 دلاری امروز هزینه های این جاده ی جدید ظزف 3 سال از محل صرفه جویی بنزین جبران خواهد شد. در ضمن حمعیت منطقه جاجرم از منطقه گرمه به همراه توابعش بیشتر هست.
💬 پاسخ
علی اسکندری در پاسخ به حسین سعادتی: سلام و احترام هم جاده میامی جاجرم و هم جاده میامی درق رو دیدم بارها آبادی هایی که ذکر شده همه از سوی وزارت کشور رسمیت دارن و دارای کد ویژه هستن و دارای سکنه در طول سال . و قطب تولیدات کشاورزی و دامی شهرستان و استان هم نامیده شدن .ضمنا روستاهای یاد شده هم جزو تقسیمات سیاسی بوده و دارای دهیاری و شورای اسلامی هستن . این چیزی نیست که کسی بخواد در خصوص آنها غلو کنه یا خدای ناکرده حرف غیر واقع بزنه ... ضمنا در مسیر جدید میامی جاجرم فقط در نزدیکی جاجرم دو آبادی هست که چشمه فصلی هستن و خالی از سکنه (کری و کبابا ) الباقی آبادیهای سمت میامی هم که تفاوتی نداره چه جاده از سمت درق باشه چه جاجرم اونا توی مسیر قرار میگیرن 👌
💬 پاسخ
جواد کاظمی در پاسخ به حسین سعادتی: سه شهر از جاده گرمه میامی بهره مند می شوند این یعنی طرح ملی.بخش کالپوش از نعمت این جاده بهره مند میشود این یعنی طرح ملی.اگر قرار باشد به بهانه کوتاهی مسیر کل شهرها و روستاها را در بن بست و مهاجرت به جاهای دیگر قرار دهیم کلی جاده باید ایجاد شود تا شهرها مستقیما در کوتاهترین مسیر بهم متصل شوند این یعنی اسراف و تخریب محیط زیستو جفا به شهرها و روستاهای دیگر.
💬 پاسخ
حسن زاده در پاسخ به حسین سعادتی: مگه قراره بنزین تا روز قیامت یارانه ای باشد؟ اگه آزاد بشه اونوقت شما فاقد استدلال خواهید شد. همچنین وجود سه شهر و یک شهرستان در این مسیر کافی است. از سوی دیگر جمعیت شهرستان جاجرم در مسیر زیر کوه نیست و بهره ای از آن نمیبرد.
💬 پاسخ
جواد صالحی در پاسخ به حسین سعادتی: سلام دوست و همشهری عزیز و گرامی هیچکدام از مطالب متن غلو نیست و متن براساس واقعیات و تحلیل فنی و کارشناسی تهیه شده است، روستاهای منیر آباد و اسلام آباد و خمینی آباد،. از جمله روستاهای دارای جمعیت و سکنه هستند که از بین آنها دو روستا شورای اسلامی روستا هم دارند و همزمان با انتخابات در این دو حوزه روستایی انتخابات شورا نیز انجام می‌شود. دوست عزیز، آیا قبول دارید که حداقل سه شهر در مسیر جاده پیشنهادی ما هست یا خیر؟ قبول دارید قطب کشاورزی منطقه هستند یا خیر؟ قبول دارید بیشترین تعداد کامیون و تریلی که عامل مهم در رونق اقتصادی و چرخه آن هستند یا خیر؟ آیا تابحال به ناحیه صنعتی شهرستان گرمه مراجعه کرده اید؟ قبول دارید قطب دامداری منطقه هستند یا خیر؟ و عوامل دیگر که منطق حکم می‌کند به دلیل تعصبات بدنبال محرومیت اینهمه زمینه ای که به آنها اشاره کردیم، نباشیم. جناب سعادتی عزیز، از شما متشکریم که به دلیل ندانستن سوالاتی پرسیدید، اما جای تاسف داره تعدادی به دلیل زمین های شخصی که اطراف جاجرم خریداری نموده اند، به بنده و دوستان بنده حمله می‌کنند و بدور از هرگونه عقل و منطق با فحش و ناسزا بدنبال اهداف شخصی خود هستند، امیدوارم انعده یکم بخود آمده و در دنیای امروز که تو هزاره سوم هستیم با منطق و شعور اجتماعی بحث هاشون رو مطرح نمایند. به امید آبادانی چهاردی (جاجرم،گرمه، ایور، درق) و کل روستاها و آبادی های منطقه
💬 پاسخ
روح الله وحدتی : جناب مهندس صالحی بابت پیگیری وجدیت در قضیه فوق کمال تشکر را دارم سلامت وسربلند باشید ب درسایه لطف الهی برای مسئولیت های حیاتی شهرمان مسئول وحامی شهرمان باشید
💬 پاسخ
جواد صالحی در پاسخ به روح الله وحدتی: درود برشما افتخاریست که نصیب بنده و تمامی شما دوستان شده، تا با انجام وظیفه، خدمتی به خود، دوستان، آشنایان و همشهریان کرده باشیم، امیدواریم با جمع آوری تعداد مورد نیاز امضا به هدفمون که فقط جلوگیری از محرومیت شهرستان گرمه میباشد، برسیم.
💬 پاسخ
احمد صادق زاده : مسیر پیشنهادی جایگزین طرح قبلی تحت عنوان جاده گرمه - میامی، بخشی از مسیر جاده منطقه بسیار محروم کالپوشو روستاهای تابعه استان سمنان را نیز پوشش خواهد داد.
💬 پاسخ
محمد مهدی صالحی : با سلام مسئولین محترم بفکر محرومیت زدایی شهرستان گرمه باشید که اجرای نادرست این پروژه (جاده زیر کوه) مردم این سه شهر و چندین روستا و آبادی متضرر خواهند شد. سپاسگذاریم
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 14,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
حسین تاجری : انشالله با توکل ب خدا جاده جاجرم_میامی هرچه زودتر تکمیل شود و راه اندازی گرد .
💬 پاسخ
حاج محمد کاظمی در پاسخ به حسین تاجری: سلام آقای تاجری دست از لجاجت بردارید جاده زیر کوه هیچ منفعتی به دوشهرستان جاجرم وگرمه ندارد فقط ذینفع کوری وکلپاسه ها هستند ، اگر جاده از مسیر سنخواست، جاجرم،گرمه ،ایور، درق باشد هزاران شغل واشتغال برای جوانان ایجاد وهر دوشهرستان از نعمت توسعه همه‌جانبه بهرمند می شوند، اصرار به بردن جاده از مسیر کبابا یعنی خیانت در حق مردم هر وشهرستان
💬 پاسخ
محمدعلی صالحی در پاسخ به حسین تاجری: سلام اقای تاجری یکم منطقی فکر کنید از رو لج وبحث حرف معلومه میزنید از جاجرم بره جاده چه نفعی برا شما داره؟ فکر چند شهرو آبادی دیگر کنید خواهشا 🙏
💬 پاسخ
معصومه قنایی : باسلام برای محرومیت زدایی شهرشهیدپرورگرمه با اتصال جاده میامی گرمه موافقت شودباتشکر
💬 پاسخ
محمد محمودیان در پاسخ به معصومه قنایی: موافقت شد در اسرع وقت درخواست شما اقدام خواهد شد
💬 پاسخ
محمد محمودیان در پاسخ به معصومه قنایی: بادرخواست شما موافقت می‌شود....
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


انتشار پوستر دعوت به امضا در اینستاگرام

انتشار پوستر در اینستاگرام

با توجه به اهمیت این کارزار پوستر آن در اینستاگرام منتشر شد.

مشاهده پست دانلود پوستر

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: