⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست بررسی تخلفات در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان داراب و زرین دشت ۱۴۰۲
◻️ درخواست تولید بنزین سوپر متناسب با تقاضای مردم در کشور
◻️ درخواست حذف پیش‌دفاع دکتری دانشگاه آزاد

اعتراض به افشای گسترده سؤالات امتحانات نهایی آموزش و پرورش

#سونامی_تقلب_در_امتحانات_نهایی

اعتراض به افشای گسترده سؤالات امتحانات نهایی آموزش و پرورش

جناب آقای ذبیح الله خداییان
ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور

با سلام و احترام
جنابعالی طی نامه‌ای به وزیر علوم و شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مصوبه‌ سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) و اصلاحیه آن را که چندین مرتبه توسط معاونت حقوقی رئیس جمهور غیرقانونی و برخلاف دستورات مقام معظم رهبری دانسته شده بود و ۲۷۱ نماینده مجلس و همین طور کارشناسان آموزشی، داوطلبان و خانواده هایشان مخالفت قاطع و حداکثری خود را با آن اعلام کرده بودند، لازم الاجرا دانستید.
رکن پایه این مصوبه، برگزاری امتحانات نهایی ایمن در سه سال آخر متوسطه (و در حال حاضر تنها پایه دوازدهم) است و مطابق وعده و قول‌های قبلی آموزش و پرورش، امنیت امتحانات نهایی در سال جاری باید به قدری افزایش می یافت که هم ارز کنکور سراسری باشد که دستگاه های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی متعددی از چندین ماه قبل از آزمون برای برگزاری آن در امنیت بالا تلاش می‌کنند.
اما متأسفانه در نوبت خرداد و شهریور امسال نه تنها کوچک ترین تغییری در مقایسه با سه سال گذشته رخ نداده است بلکه گستره نشر تصاویر سوالات و کلید آن ها در دقایق اولیه آزمون به مراتب بیشتر شده است و تعداد کانال ها و شبکه های تقلب که آزادانه اقدام به فروش سوالات و پاسخ آن ها به همراه جاسوس افزارها می کنند، در حال افزایش است.
بررسی ها و گزارش های مردمی حاکی از آن است که بالغ بر سی کانال در تلگرام و چندین صفحه در اینستاگرام مشغول فروش سوالات و کلید این امتحانات هستند به گونه‌ای که در دقایق اولیه تصویر چند برگه از سوالات را منتشر و تا حداکثر نیم ساعت پس از امتحان، پاسخ بعضی سوالات را به صورت عمومی قرار می دهند تا مخاطب اطمینان پیدا کند در کانال های خصوصی شان پاسخ ها به طور کامل و در زمان کوتاه تری قرار گرفته است.
تکراری و کوتاه پاسخ بودن سوالات این امتحانات در کنار زمان پاسخگویی نسبتاً زیادی که برای آن درنظر گرفته شده است، همین‌طور گستردگی زیاد حوزه های امتحانی و برگزاری حداقل ده امتحان در سه نوبت یک ماهه در سال، موانع بسیار بزرگی جهت تأمین کامل امنیت امتحانات نهایی بر سر راه آموزش و پرورشی است که همیشه از کمبود بودجه و کمبود نیروی انسانی داوطلب گلایه دارد.
همانطور که رئیس سازمان سنجش در ماه های گذشته چندین بار تأکید کرده اند، با پیشرفت تکنولوژی روش های نوآورانه و جدیدی برای تقلب به وجود آمده است و شبکه های تقلب متعددی در سراسر کشور شکل گرفته که نیازمند ملاحظات امنیتی و زیرساختی بالایی در زمان برگزاری آزمون برای جلوگیری از تقلب و شناسایی متقلبان است.
حال این سازمان با وجود آن که کنکور سراسری تنها یک بار در سال و در یک بازه چهار روزه و در حوزه های به مراتب محدودتر و کمتر از امتحانات نهایی برگزار می‌شود و حساسیت بالایی در انتخاب عوامل و ناظران آزمون و توجیه و آموزش آنان وجود دارد، نتوانست از درز سوالات به بیرون و کلیدزنی آن ها جلوگیری کند اما مطابق ادعای رئیس این سازمان، با کمک شرکت های دانشگاه بنیان دستگاه های سیگنال یابی طراحی شد که توانستند در سر جلسه به کمک آنان متقلبان را که در حال دریافت پاسخ از بیرون جلسه بودند شناسایی کنند که آمارشان مطابق آخرین اعلام مسئولان مربوطه، نزدیک به هزار نفر است. همچنین در مرحله صدور کارنامه اولیه نیز با سازوکار طراحی شده در قانون، به این سازمان اجازه عدم صدور کارنامه برای داوطلبان مشکوک به تقلب و برگزاری آزمون مجدد از آنان داده شده است درحالی که آموزش و پرورش نه در زمینه مجهز کردن تمام مدارس حوزه آزمون به بازرسی الکترونیکی و دستگاه های سیگنال یاب توان و بودجه کافی دارد و نه از لحاظ اجرایی امکان تشخیص احتمالی تقلب یک دانش آموز براساس پاسخنامه تشریحی برخلاف پاسخنامه تستی (که امکان مقایسه آن با کلیدهای تقلب وجود دارد)، فراهم است.
موضوع دیگری که میان امتحانات نهایی و کنکور تمایز ایجاد می‌کند، نظارت ضعیف‌تر بر انتخاب مراقبان هر حوزه و همچنین میزان مراقبت از جلسه امتحان است؛ به گونه‌ای که دانش‌آموزان مدارسی که حوزه امتحانی نیز هستند، در صورت حضور در مدرسه خود با کادر مدرسه که مراقب آزمون‌اند، آشنایی و ارتباط نزدیک چندساله دارند و این بدیهی است که پرسنل مدرسه تمایل دارند دانش‌آموزان مدرسه خودشان با کسبت نمرات بالا، باعث ارتقای رتبه مدرسه در مقایسه با دیگر مدارس آن منطقه شوند. همچنین با تأثیر قطعی سوابق تحصیلی، در شهرهای کوچک‌تر مراقبان با این استدلال که دانش‌آموزان در شهرهای بزرگ‌تر از امکانات بهتری برخوردارند، احتمال دارد نظارت کمتری روی دانش‌آموزان داشته باشند تا به گمان خودشان عدالت تحقق یابد.
همچنین مسئولان این وزارتخانه سخن از تصحیح الکترونیک به میان می آورند اما به قدری این مصوبه عجولانه ابلاغ شده است که این تصحیح الکترونیک در نوبت شهریورماه سال جاری که نمرات آن دارای تأثیر قطعی در کنکور است در چند استان به صورت محدود در حال اجرای آزمایشی است. این در حالی است که موفقیت یا شکست آن و زمان فراهم کردن زیرساخت ها به منظور تعمیم به سراسر کشور مشخص نیست و اگر بنا باشد حتی در یک استان با همان روش سنتی و غیرالکترونیک برگه ها تصحیح شوند، بی تردید به علت حساسیت حتی ۰٫۲۵ بارم در نمرات، اعتراضات و نارضایتی های گسترده از سوی خانواده‌ها به وجود خواهد آمد. کما این که همین موضوع که شیوه تصحیح در نوبت شهریور در تمام استان ها یکپارچه نمی باشد، خود مصداقی از تبعیض و ناعدالتی است و هیچ ضمانتی بر تصحیح عادلانه و به دور از توصیه ها و فشارهای احتمالی به مصحح برای افزایش نمره برگه در استان‌های فاقد تصحیح الکترونیک وجود ندارد.
قسمت تأسف برانگیز این جاست وقتی هنوز آموزش و پرورش در برگزاری ایمن و تصحیح الکترونیک امتحانات نهایی دانش آموزان دوازدهم موفق ظاهر نشده است و در مرحله آزمون و خطا قرار دارد، طبق این مصوبه به او تکلیف شده است که ضمن قرار دادن فرصت ترمیم نمره برای فارغ‌التحصیلان دو دهه گذشته که با توجه به تأثیر قطعی قصد ارتقا نمرات خود را دارند (و تعدادشان اصلاً کم نیست!) و ایجاد سابقه تحصیلی کامل برای فارغ‌التحصیلان بدون سوابق نهایی و استاندارد همچون دیپلمه های ۱۳۸۴ به قبل و دیپلمه های فنی حرفه‌ای، در پایان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برای دانش آموزان دهم و یازدهم نیز امتحان نهایی برگزار کند!
آموزش و پرورشی که مطابق اقرار رؤسای پیشین مرکز سنجش آن در پرداخت معوقات مصححان و عوامل مجری آزمون همواره تأخیر یکساله وجود داشته است و همین امر، باعث بی انگیزگی معلمان در برگزاری این امتحانات حساس و سرنوشت ساز شده است، چگونه بناست به این سرعت چنین زیرساخت عظیمی شامل فضا و نیروی انسانی را در کنار ضریب امنیتی بالا مهیا کند؟ آیا چنین عجله‌ای در ابلاغ و اجرای این مصوبه درحالی که هیچ مبنای منطقی نداشته و به نظر می رسد بیش تر ریشه در جدال های سیاسی دارد، منجر به نهادینه شدن فرهنگ مخرب تقلب در میان دانش آموزان، ایجاد زمینه برای بروز فساد و ناعدالتی در آموزش و پرورش، خدشه وارد شدن به اعتبار و آبروی امتحانات نهایی و رخ دادن سونامی تقلب نخواهد شد؟
حال با توجه به این که سازمان بازرسی کل کشور حکم به لازم الاجرا بودن این مصوبه برای کنکور سال آینده علی رغم اطلاعیه اولیه سازمان سنجش مبنی بر اعمال هرگونه تغییرات احتمالی از کنکور ۱۴۰۳ و نبود زیرساخت های لازم در آموزش و پرورش داده است، تقاضا داریم به موضوع تخلفات متعدد و ضعف امنیتی بالای امتحانات نهایی ورود کرده و بررسی کنید چه ترک فعل های احتمالی، پشت پرده این رهاشدگی در امنیت امتحاناتی است که بنا به گفته های مسئولان این وزارتخانه، بناست تأثیر قطعی در ورود به دانشگاه و تفکیک داوطلبان داشته باشند.
به راستی اگر این حجم از تقلب و رد و بدل شدن سوال و کلید در کنکور سراسری که با این مصوبه تفاوتی با امتحان نهایی از لحاظ اهمیت و حساسیت نخواهد داشت رخ می داد در حالی که هیچ کدام از حوزه ها به تجهیزات نوین شناسایی جاسوس افزارها و حتی بازرسی بدنی الکترونیکی مجهز نبودند، این گونه نهادهای قضایی و امنیتی ساکت می نشستند؟ برطبق سخنان طراحان این طرح در شورای انقلاب فرهنگی، وزیر قبلی آموزش و پرورش و رئیس اسبق مرکز سنجش این وزارتخانه با برگزاری امتحانات نهایی در سال های دهم و یازدهم به طور قاطع مخالف بودند چراکه اعتقاد داشتند فضا، بودجه و نیروی انسانی کافی برای این موضوع وجود ندارد؛ با این وجود چرا مسئولین فعلی آموزش و پرورش مدام تأکید بر اجرای بی نقص این مصوبه و توانایی این وزارتخانه بر برگزاری امتحانات نهایی ایمن در سه سال آخر متوسطه دارند درحالی که در برگزاری و تصحیح ایمن و عادلانه این امتحانات برای یک سال دوازدهم مانده اند آن هم زمانی که هنوز خیل عظیم فارغ‌التحصیلان متقاضی ترمیم نمرات به علت عدم انتشار آیین‌نامه اجرایی به جمع دانش آموزان هرسال تحصیلی اضافه نشده اند؟ آیا طرح چنین ادعاهای بی پایه و اساسی موجب تصمیم گیری های غلط در سطح کلان و پیامدهای فاجعه آمیز برای کشور نخواهد شد؟

با تشکر

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 4290 نفر

  • فاطمه اخوان

  • سیده مریم حسینی

  • مهدی حسین دوست

  • مژگان رحمانی

  • دانیال نیک فرجام

  • سارا رمضانی شانشین سفلی

  • علیرضا کرمی

  • شاخه وان میرانی

  • باران قادری

  • مرجان مسعودی

  • کیمیا نیک خواه

  • علیرضا محمدی

  • محمد احسان سلمانی

  • سحر درگاهی

  • آیدا حقیقی

  • ایمان آزاد

  • فاطمه کیانی

  • محمد حسینی

  • یزدان مصطفائی

  • ثنا ک

  • محمد جواد یوسفی

  • طناز طرخورانی

  • محمد رضا علیاری پور

  • هدیه گوهری

  • سجاد رضایی

  • محمد مهدی الیاسی

  • الناز ربیعی

  • فاطمه فاطمه

  • مریم حسن‌تبار

  • هلیا قاسمی

بحث و گفتگو

سپیدار بلند : کنکوری هایی که بخاطر مصوبه آسیب دیدید و ناباورانه مردود شدید از این کارزار حمایت کنید https://www.karzar.net/88233
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس و همچنین کارزار 59586 با موضوع درخواست بازنگری در پرونده ساخت و ساز غیر قانونی در بافت تاریخی تجریش را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
فاطمه رضایی : همه چی تقلب و پارتی بازی شده هدا نگذره ازتون که جلوی تقلب هارو نمیگیرید در پیشگاه خدا باعث و بانیان این تقلب ها چه از کسی که سوالا را میفروشه چه کسی که میخره استفاده میکنه نگذره ما خواهان برخورد با متقلبان هستیم لطفا هرچه سریع تر هم تاقیر قطعی معدل را بردارین افسرده شدیم از دست یه مش مسئولی که هیچی بلد نیستن بلد نیستید با اینده دانش اموزا بازی نکنید از خدا بی خبرا
💬 پاسخ
ali mahmoodi : لطفا حمایت کنین https://www.karzar.net/77114 درخواست بازگشت عمو پورنگ به تلویزیون
💬 پاسخ
لیندا مهاجر : اخه مورد که فقط همین نیست که بخوان جلوشو بگیرن در تمام ارکان مملکت وضع همینه تقلب و پارتی بازی، باز کنکور رد کنن استخدامی همش سهمیه و تقلب و پارتی بازی هست. همه چی داغونه از هرجا بگیری از یه جا دیگه میزنه بیرون براشونم مهم نیست باز چارتا تبصره و قانون تصویب میکنن و شعار میدن عملا هیچ کاری نمیکنن. بچه ها هم اخه اصلا درس نمیخونن اکثرا و میان سر جلسه همه به امید تقلب من خودم دبیرم و اینو میبینم.
💬 پاسخ
نیک نام : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار https://www.karzar.net/75014 با موضوع لغو آزمون دوباره ی تیزهوشان برای سمپادی ها را حمایت کنید.با تشکر
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع بازنگری در پرونده تخلف ساخت و ساز در بافت تاریخی تجریش را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
محدثه ابراهیمی : سلام این کارزار امضا شد لطفا شما هم از کارزار برگزاری کنکور تیر ماه برپایه قانو مجلس شورای اسلامی حمایت کنید امضا شما وقت زیادی ازتون نمیگیره ولی کمک میکنه به تعداد بیشماری از داوطلبانی حقشون با این مصوبه پایمال میشه حمایتمون کنین https://www.karzar.net/63712
💬 پاسخ
شهربانو شیرزاد : سلام ❤❤❤❤ 🌹🌹🌹🌹 #حذف کارت پایان خدمت برای گرفتن جوازکسب (((جواز کسب آسان)))🛑🛑✌ 《《《 ممنون میشم امضا و همکاری کنید》》 🙏🏻✌❤❤❤❤ https://www.karzar.net/61602
💬 پاسخ
غلامرضا حسنوند : https://www.karzar.net/60406 سلام لطفا در صورت مایل از کارزار درخواست فرصت مجدد انتخاب رشته کنکور حمایت کنید
💬 پاسخ
غلامرضا حسنوند : سلام لطفا در صورت مایل از کارزار درخواست فرصت مجدد انتخاب رشته کنکور حمایت کنید با کد 60406
💬 پاسخ
فاطمه اخوان : حمایت شد هموطن گرامی و دلسوز ایران باسلام لطفا از سلامتی خود و خانوادهایتان و کاهش هزینه های دارو و درمان بیماریهای مرتبط با غذا از کارزار ۵۵۸۲۹ و مسیولین فنی و کنترل کیفیهای نگران سلامت غذای جامعه حمایت کنید. شاید بتوانیم باهم جلوی کارفرمای سودجو و مسیول فنی خاطی را بگیریم و ازاسیبهای جدی به سلامتی شما جلوگیری کنیم.
💬 پاسخ
نعیمه شرفی : خدمت دوستان و خانواده بزرگ ایثارگران سلام علیکم احتراما بدینوسیله باستحضار می رساند ، با توجه به شرح متن کارزار ، صرفا تعیین نماینده جهت پیگیری قوانین مصوب ایثارگران می باشد، لذا منظور از تعیین وکیل ، همان نماینده می باشد. باتشکر /عبداله فرح بخش یزد /مدیر کارزار 👇👇👇👇👇 https://www.karzar.net/53364 👆👆👆👆👆 در ضمن کارزار تا تاریخ ۱۴۰۱/۷/۱۴ تمدید شد لطفا همکاری کنید خدمت خانواده بزرگ ایثارگران سلام علیکم در راستای مطالبه گری حقوق معوقه جامعه هدف از طریق مجاری قانونی ، بپیوست لینک فوق ، درصددیم تا بصورت منسجم و هدفمند نسبت به احقاق حقوق مسلم تصریح شده در قوانین ایثارگران ، آقای دکتر مهدی ملکی (جانباز / آزاده ) را به عنوان نماینده این خانواده ، به حضور حضرت آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهور، جهت دستور مساعد معظم له مبنی بر هماهنگی مطالبات قانونی معرفی نمائیم. لذا از تک تک گروه هدف(رزمندگان ، جانبازان،آزادگان ،شاهد وخانواده محترم آنان) می خواهیم که با امضاء این کارزار و به اشتراک گذاشتن آن در بین مجموعه ایثارگران در پی وی آنان و گروه های ایثارگری جهت ترغیب این قشر عظیم ، ما را در این امر مهم یاری نمایند. " کارگروه پیگیری مطالبات ایثارگران دفاع مقدس"
💬 پاسخ
ز،حاجی زاده : باسلام وعرض ادب 👈🏻 «درخواست حمایت همه جانبه و توجه ویژه به کارآفرینی در بلوچستان» https://www.karzar.net/57493 تمنا دارم امضا کنید ولینک رو نشر بدید،ما مردم بلوچستان به حمایت نیاز داریم.🙏
💬 پاسخ
سید امین حسینی : https://www.karzar.net/46841 کارزار درخواست راه‌اندازی سامانه اتوبوس‌های تندرو و خط ویژه در بزرگراه شهید همت
💬 پاسخ
محدثه زاهدی : قطعا ظلمی مضاعف در حق ماست طبقه ی محرومان از گردونه حذف میشن نظام قدیمیا و اونایی که میخوان دوباره کنکور بدن و حتی سرباز ها آینده شون نابود میشه نه اینکه کنکور همه چیز باشه ، نه ! ولی مسلما امیدی برای تغییر در خیلیاست ...شما بیشتر از بنده در جریانِ تقلبِ امتحانات نهایی و کیلویی نمره دادن در مدارس غیر انتفاعی هستید چندین هزار معدل بیست در کشورمون وجود داره و با کلید خوردنِ طرح ، برای قبولی در رشته های برتر باید فقط و فقط چنین نمره ای در شرایطی تنش زا کسب کرد چرا باید در این سن چنین اضطرابی رو برای دو کنکور و حدود ده تا امتحان نهایی تجربه کنیم ؟ این رو دیگه همه میدونیم که سوالات کنکور هم بدجوری فروخته میشه ... وقتی سازمان سنجش با ادّعاش ، تواناییِ محافظت از آزمون رو نداره ، اونوقت آموزش و پرورش چجوری میخواد از سلامت برگزاری امتحانا محافظت کنه ؟ کابینه ی دولتِ آقای رئیسی ابتدا با هدف عدالت اومد ولی متاسفانه با توجه به صحبتهای جدید در مورد ترمیم معدل که فقط یکبار ( آن هم در دی ) ، امثالِ من ، به یه مهره ی سوخته تبدیل میشیم ( با کمترین ارزش انسانی ) ! رویاهایی که قبلا تحت عنوان آزمون کنکور به ما میفروختند ، الان با وجودِ اعمالِ تاثیرِ قطعی معدل ، بارِ سنگینِ دیگری ( از لحاظِ فشار روانی ، تنظیم وقت ، هزینه ) به دوش ما و خانواده هامون میذاره و به همون نسبت ، مافیایی که به خونِ بچه های ۱۷_۱۸ ساله تشنه است و زنده و مُرده ی ما براشون فرقی نداره ، گردن کلفت تر از گذشته خواهد شد و دیگه مستقیما به آموزش پرورش رخنه میکنه ! انواعِ سهمیه هایی که در کنکور ، طرف رو به ناحق بر روی صندلی مینِشوند ، کم نبود که حالا با این مصوبه ، بیش از پیش ، شاهدِ برنده شدنِ اقشارِ مخصوصی از جامعه میشیم !اینها ، نه تنها صحبت های من ، بلکه یقین دارم حرف دلِ صدها هزار از دانش آموزیه که : توی مدارس معمولی درس میخونن ( نه جاهایی که خرید سوالات در مقابل شهریه های سرسام آوَرِشون تقریبا هیچه ! )در مناطق کم برخوردار هستن هیچ گونه سهمیه ای ندارن و تنها سکوی پرتاب براشون ، با کمالِ تاسف همین کنکوره !
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5. ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 14,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
مریم فسنقری : سلام من امتحان نهایی شهریور شرکت کردم برای ترمیم معدل تقریبا همه امتحانا تقلب دیدم جالبتر اینه که مراقبا هیچی نمیگن 😶 دیروز یک نفر داشت گریه میکرد میگفت خیلی تقلب میشه مسئول حوزه خندش گرفته بود (خیلی خندش رو اعصاب بود) گفت تو تلاشت بکن دخترم به تقلبا توجه نکن همین قدر ادم پستی بود وقتی تقلب باشه خوب نمره ها میره بالا به ضرر کسی میشه که تقلب نمیکنه جالب ترش اینه تو حوزه به شدت به حجاب گیر میدن شاید خنده دار باشه اما به جوراب که طرف نداره گیر میدن مانتو حتما باید زیر زانو باشه کسایی هم که ندارن میرن چادر مامانا رو میگیرن به شلوار هم گیر میدن ا😶 اما دریغ از اینکه حواسشون جمع باشه که داره تقلب صورت میگیره.
💬 پاسخ
هلیا قاسمی : کاربر ضد دروغ گرامی نهایت نهایتش اموزش پرورش بتونه دی ماه وخرداد رو این طوری تصحیح کنه که تقلبی نباشه کهباز هم راه تقلب بازه از کنکور که سخت تر نیست تقلب میکنن به نظرتون هزار تا حوزه امتحانی رو توی روزهای مختلف میشه کنترل کرد مگه تموم پلیسای کشور رو بیارن برای تامین امنیت پس تکلیف پشت کنکوری ها چی میشه من به شخصه سال نود ونه دیپلم گرفتم شاهدم همه با تقلب نمره گرفتن در ضمن الان که ظاهرا مصوبه ابلاغ شده بچه ها چی میگن که سر جلسه تقلب شده یعنی دروغ میگن ؟الان که الکترونیکی نیست امتحانات شهریور انشالله که مصوبه لغو بشه
💬 پاسخ
یه انسان : واقعااااا کجای دنیاااا این شکلی ؟؟؟؟ همه چیشدن سنتی حتی ازمون ارشد دکتری بعد میان میچسبن به کنکور و میرن رو مخ ۱۸ ساله ها و لگد میزنن به شانس کلی پشت کنکوری ؟؟؟ چیشد یهو تصمیم گرفتید این کارو کنید بچه کدومتون پشت سد کنکور مونده میخواید بزور بفرستیدش پزشکی ؟ چرا رحم ندارید ؟ چرا اول زیر ساختاشو فراهم نمیکنید بعد ؟ خب حالا چه فرقی میکنه همه میخونن بیست میشن یهو با ۱۰۰ هزارتا معدل ۲۰ رو بهررو میشیم که طفلکا تازه باید کنکور بدن که ایا قبول میشن یا نمیشن بازم کنکورراصل فقط این یه چیز اضافس تقلب چجوری جلوشو میگیردید ؟ کیفیت مدارس دولتی چجوری به غیر انتفاعی میرسونید ؟ مگه قرار نبود مافیا نابود بشه چرا همشون کتاب تشریحی گام یه گام چاپ میکنن واسه دوتا کنکور از ما پول میگیرن چرا همه چی دو برابر شده ؟
💬 پاسخ
سید امین حسینی : https://www.karzar.net/46841 کارزار درخواست راه‌اندازی سامانه اتوبوس‌های تندرو و خط ویژه در بزرگراه شهید همت
💬 پاسخ
فرزاد مرادی نژاد : با سلام. لطفا همگی عزیزان *کارزار درخواست تغییر سیاست های آبی کشور برای نجات ایران از بحران کم آبی و فرونشست زمین* را امضا بفرمایید تا گامی در این زمینه برداریم. https://www.karzar.net/57737
💬 پاسخ
مبینا کنکور تجربی : کدوم امنیت ؟سر امتحان ادبیات یه نفر گوشی آورد قشنگ رفت سر جلسه تقلبی کرد و ۲۰شد اون وقت ما سر چند تا شعر حفظ چند نمره از دست دادیم.. کدوم امنیت؟مراقب سر جلسه وجود نداره ..سوالات رو می‌خرن به قیمت خیلی بالایی..مراقب چون معلم ابتدایی طرف بوده براش جواب ها رو میگه ..طرف میفته مدرسه خودش برگه لیسینینگ زبان و باجوابش بهش میدن بنویسه از روش چون دوست فلان فامیلشونه ....همه اینها اثبات شده است ..تف به غیرت و شرفتون تف ...فقط همین یه کنکور یکم امنیت داشت اونم هزار تا ارگان و اورژانس و ..تو یه روز دست به دست هم میدن تا به بهترین روش پیش بره یه آزمون ..اون وقت ما به خاطر بیماری روز جلسه ترمیم نهایی راهی بیمارستان میشیم و مرگ با چشم خودمون مبینیم ولی چون ترمیم یه باره متاسفانه خراب میشه امتحانمون ولی طرف با خیال راحت میاد تقلبی میکنه و میره ...فقط واگذارتون به امام حسین..
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 14,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
رضا جانا : این کارزار معلمان دروس عمومی است که ۳۰سال هست پای خود را در رشته مهندسی گذاشته اند وخروجی اش خودرویی است که فقط اسم قشنگی دارد؛سمند!!!
💬 پاسخ
زهرا حیدری : اموزش و پرورش در سال های گذشته که تاثیر ن معدل وجود نداشت توانایی حفظ صحیح سوالات امتحان نهایی را نداشت الان که باوجود این مصوبه کاملا اشتباه قراره بر فرض محال تاثیر قطعی معدل داشته باشیم باز هم قراره تقلب باسه و اموزش پرورش درکمال نا توانی کاری نکنه ؟ عدالت کو؟!ایا باید با استعداد های کشور اینطور برخورد کرد؟!
💬 پاسخ
رضا حیدری : بله الان در گوششان انواع چیزها می زارند وجواب سوالات که8.10 در می آید را می نویسند
💬 پاسخ
علیرضا سعادتی : قرار این بود که با تصویب این طرح جدید دواطلبان بتوانند چند بار ترمیم معدل کنند اما شورای انقلاب فرهنگی به این وعده عمل نکرده
💬 پاسخ
معصومه سعیدیان : خودشون رو زدن ب خریت و جلوی اینکارو نمیگیرن عالم و ادم‌میدونن چ تقلبا ک تو نهایی و کنکور نمیشه حق خیلیا پایمال میشه 🤦🏻‍♀️
💬 پاسخ
میلاد نوروزی : متاسفم واسه ی کسانیکه میخواهند با رانت ورابطه وپولشویی یه سری افراد با دانش نا کافی رو وارد رشته های تاپ بهترین دانشگاه های ایران کنندعین روز روشن است برای همگان که وقتی اسمه تاثیر معدل در میان میافتد همه به فکر تقلب وکار هایی از این دست می افتند این همه چشم پوشی از اصل قضیه واسه ی این مسولین به قرآن فقط جای گریه دارد
💬 پاسخ
ضد دروغ : در مصوبه شورا ورقه ها اسکن شده وهمه ورقه ها برای همه افراد قابل رویت است،پس نه کسی می تواند در آنها تغییرایجاد کند ونه می تواند سلیقه ای تصحیح شود زیرا به word تبدیل می شود ومانندwriting امتحان آیلتس کامپیوتری تصحیح می شود.
💬 پاسخ
محدثه زاهدی در پاسخ به ضد دروغ: و لعنت الله علی القوم الظالمین ...
💬 پاسخ
ضد دروغ در پاسخ به محدثه زاهدی: الهی آمین-ظلمی فراتر از این نیست که دیده بان عدالت،بخاطر منافع موسسه کنکوری کاد وانتشارات دریافت که متعلق به هامون سبطی دبیر دیده بان است با این مصوبه شورا مخالفت می کند.مصوبه شورا به نفع طبقات محروم است و دیده بان عدالت نگران بازار کنکور خوداست چون با این مصوبه کتاب درسی برای رشته های پرطرفدارکافی است.دربحث امنیت امتحان ،واضح است که امنیت کنکور به شدت پایینتراست ورد یابی آن سخت تراست چون تستی است ولی در کتبی باید دلیل جواب را نوشت وبدین ترتیب دست متقلبان رو می شود.
💬 پاسخ
میلاد نوروزی در پاسخ به ضد دروغ: هیچی نگووووو تو هیچیییی حالیت نیس!بااین مصوبه فقط بچه پولدارا قبول میشن
💬 پاسخ
شاه برزگر : با این وضعیت افتضاح انتشار سوالات امتحان نهایی در کانالهایی با دهاهزار عضو و وضعیت نابسامان اموزش پرورش, تصحیح سلیقه ایی امتحان نهایی و تعداد بالای حوزه های امتحانیو... میخان امتحان نهایی عادلانه برگزار کنن.معدل ها هم همشون واقعی نیستن.از کجا معلوم کی تقلب کرده کی نکرده نمیشه و نمیتونن امتحان نهایی عادلانه برگزار کنن
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


ثبت رسمی در دبیرخانه

نامه تأیید امضاهای این کارزار جهت ثبت و پیگیری صادر شد.

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: