اعتراض سهامداران بانک دی

#سهامداران_بانک_دی

اعتراض سهامداران بانک دی

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای اژه‌ای
ریاست محترم قوه قضائیه

جناب آقای ذبیح‌الله خدائیان چگنی
ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور

جناب آقای عشقی
ریاست محترم سازمان بورس و اوراق بهادار

جناب آقای فرزین
رئیس کل محترم بانک مرکزی ایران

با سلام

احتراما به استحضار می‌رساند؛ ما تعداد بی‌شمار از سهامداران متضرر در نماد بانک دی که از سال ۱۳۹۸ و ۹۹، با تصمیم‌گیری‌های عمدتاً غلط و اشتباهات منجر به بسته ماندن نماد در دوائر قبلی که موجبات زیانده بودن بانک و ضررهای متعدد مادی و معنوی بی‌شمار به سهامداران گردید، شرح مختصری در جهت حل معضلات و برون رفت از اوضاع نابسامان بانک دی، به عرض می‌رسانیم؛

اولا؛ عمده‌ی سهام مجموعه بانک دی،‌ متعلق به خانواده‌های محترم شهدا و عزیزان ایثارگر و با پشتیبانی سهامداران خرد و عمده خود دارای اموال منقول و غیر منقول، و همچنین نیروگاه دماوند با ارزش‌گذاری تقریبی ۶۰هزار میلیارد تومانی، نیروهای محترم انسانی متشکل از خانواده‌ی محترم شهدا بوده، که متأسفانه این بانک در راستای وظایف مشخص خود اشتباها! به جای بانکداری و باز نمودن گره از مشکلات مردم، به بنگاه‌داری روی آورده که موجبات تحمیل ضررهای متعدد به سهامداران و ایجاد تورم گسترده در بازار مسکن و... شده است.

ثانیا؛ مجموعه‌ی حقوقی و مدیریتی بانک دی با عدم شفافیت و پنهان نمودن ارزش‌گذاری اموال در صورت‌های مالی، با هزینه‌تراشی‌های گوناگون به‌‌منظور دلسرد نمودن سهامداران خرد بدون‌ در نظر گرفتن مالکیت املاک ارزشمند و با خارج نمودن سهم از چنگ سهامداران خرد من‌جمله (مردم که عمدتاً خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگر بوده) وَ با رویکرد خسته نمودن آن‌ها به نوسان‌گیری غیر‌قانونی از سهم روی آورده که موضوع از طریق کدهای حقیقی (صندوق سرمایه‌گذاری دی از طریق کارکنان بانک دی) به اصطلاح حقیقی‌هایِ حقوقی! ضمن عدم حمایت از سهم در بازه‌های مختلف، با ایجاد واهمه و ترس در میان سهامداران با تحرکات غیر معمول و نوسان‌گیری نامشروع از سهم، خرید در کف قیمتی و فروش در قیمت بالا صورت داده‌اند.

ثالثا؛ صورت‌های مالی بانک سرشار از ایرادات متعدد به شرح؛ عدم تجدید ارزیابی اموال من‌جمله نیروگاه دماوند و املاک و اموالِ ارزشمند بوده که علی‌الظاهر واحدهای ذیربط مالی و حسابرسی داخلی، هیچ‌گونه رغبتی جهت انجام وظایف و ایفای تعهدات قانونی خود نداشته و ندارند که موضوع می‌بایست از طریق تأکیدات و دستورات مدیران عامل و هیئت مدیره محترم صورت بپذیرد.

رابعا؛ مجموعه بانک دی در دوائر گذشته، جزو ارزشمندترین نمادهای بازار سرمایه بوده، بطوری‌که مبلغ هر سهم از ۸۰۰۰ تومان در سال ۱۴۰۰ در حال حاضر به ۱۵۰ تومان!‌ تقلیل یافته که به موجب عدم اقدامات به‌موقع مدیران در سنوات گذشته به یکی از نمادهای مشکوک با شناوری ۵۴ درصد رسیده که خود گویای معضلات و مشکلات اساسی سهم بوده و می‌باشد.
شایان ذکر اینکه با توجه به ارزشمند بودن اموال و دارائی‌های بی‌‌شمار، سهم مذکور سالیان متمادی جز ٕ بانک‌های زیانده بوده!‌ و پرداخت سود سالیانه نیز در پرتو اقدامات مدیران و اعضای هیئت مدیره سابق و فعلی، جزو آرزو و خوش‌خیالی سهامداران نگون‌بخت مبدل شده است.

خامسا؛ مجموعه بانک دی بر اساس اخطارهای متعدد از سازمان بورس تا پایان تیرماه موظف به خروج از ماده ۱۴۱ و برطرف نمودن معضلات و زیان‌های ایجادی! می‌باشد که بر اساس مشاهدات عینی در صورت‌های مالی، هیچ اقدام مثبتی در جهت رفع معضلات ایجادی صورت نپذیرفته، مدیران بانک صرفاً با بهانه‌جویی‌های مختلف من‌جمله برگزاری مزایده‌های متعدد و عدم فروش املاک و با تاکید فعل بنگاه‌داری در عمل، هیچ اقدام موثری را صورت نداده‌اند، ((حال آنکه عاملین بانک با فروش اموال سهل‌البیع، به‌طور مثال نیروگاه دماوند می‌توانند نسبت به حل و فصل زیانده بودن بانک تا حدود زیادی قدم مثبت برداشته)) که متأسفانه احساس تملک و بنگاه‌داری را، به در زیان بودن سهامداران خود ترجیح و شایسته‌تر می دانند! و به حقوق حقه‌ی مالکین اصلی اموال (سهامداران) هیچگونه توجهی نداشته و ندارند.

سادسا نکته حائز اهمیت اینکه؛ متأسفانه مطابق مشاهدات عینی و تأیید اساتید محترم و برجسته بازار سرمایه، حقوقیِ سهم با ایجاد رانت در نماد مذکور، ایجاد ترس و دلهره در وجود سهامدار تیره‌بخت و همچنین عرضه‌های غیر معقول و متعدد، النهایه نسبت به نوسان‌گیری از سهم (خرید در کف قیمت و فروش در سقف قیمتی) از طریق کدهای بی‌شمار حقیقی که توسط صندوق بازارگردان دی (متعلق به بانک دی) اختلالات نوسانی ایجاد کرده و با نوسان‌گیری‌های متعدد، شاهد ضررهای فراوان سهامداران حقیقی و قرار گرفتن نماد در لیست بیشترین معاملات روزانه هستیم.!

علی ایحال با توجه به عدم اقدام مثبت از سوی اعضای محترم هیئت مدیره و مدیران عاملین محترم بانک که علی‌الظاهر قصدی جهت برون رفت از این شرایط بحرانی و زیان نداشته و ندارند، از آن مقام‌های محترم، عجالتا خواستار ورود به مسئله و صدور دستور تذکر جدی به عاملین وضع موجود و حل مسائل سهامداران اقدام گردد، در غیر این‌صورت، شاهد معضلات مشابه من‌جمله بانک آینده، بانک ثامن، شرکت مخابرات ایران، پتروشیمی کازرون و... برای سهامداران دی خواهیم بود که با فراری دادن سرمایه‌گذار و سهامدار به بازارهای دیگر من‌جمله بازار مسکن، دلار و خودرو شاهد تورم و ناگواری در حوزه مهم اقتصاد نباشیم.
قبلا از دستور مساعد و تعجیل در رسیدگی کمال تشکر و قدردانی می‌گردد.
با تشکر، جمعی از سهامداران بانک دی

55%
45 درصد مانده تا ارسال به رسانه‌ها و پیگیری از مسئولین
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 2744 نفر

  • بهروز طاهری

  • صادق ملکی

  • هادی رستمی

  • کاظم خداویردیپور

  • پری جنگی

  • ابوالفضل حیدری

  • کوروش امینلویی

  • محمد فارسی

  • رحمن ابراهیمی

  • سینا ابراهیمی

  • داود فضل خدا

  • مجتبی شهریاری

  • مهدی عباسی

  • رضا راهنورد

  • مصطفی حاجمحمدی

  • داود سبزی

  • سید ابوالفضل موسوی

  • یوسف صفری

  • بهروز جنگجو حاجی خواجه لو

  • سمیرا حجازی

  • سهیلا عبدی

  • وحید قاسمی

  • مهرداد طهماسبی زاده

  • سینا حسینی

  • نعمت کارآمد

  • محمدحسین بابایی

  • ابراهیم ابراهیم پور

  • محمد امین رضایی

  • امیر حاجی لویان

  • عبدالرحمن نوری

بحث و گفتگو

محسن خان محمدی : https://www.karzar.net/95125
💬 پاسخ
سعید طلاچی : سلام : با امیدواری و حمایت سهامداران حقیقی در بورس تهران و به ثبت رسیدن این کارزار در دبیرخانه دفاتر عالی ترین مقام های مسئول کشور تقاضای تحقیق، بررسی حساب های مالی شرکت های بورسی بویژه نماد شرکت هایی که درصد شناوری سهام بسیار کمی دارند و یا این درصد سهام شناوری این شرکت ها صفر می باشد، تقاضا داریم مورد توجه، عنایت حسابرسان قرار گیرد که تاکنون این شرکت ها به چه میزان سهامداران حقیقی که سهام این شرکت ها را خریداری نموده اند از سودهای مالی فعالیت هایشان در سنوات گذشته سهیم نموده اند. بطور حتم و یقین آشکار خواهد شد که سهامداران حقیقی خود را فقط در زیان های احتمالی خود سهیم و در مقابل از منفعت، سودهایی که در جهت توسعه، رونق شرکت هایشان عایدشان شده است، هیچ درصدی به سهامداران حقیقی اختصاص پیدا نکرده است. در طول ثبت شرکت هایشان در بورس تهران بارها از محل سود انباشته، تجدید ارزیابی دارایی ها و..... اقدام به افزایش سرمایه شرکت ها نموده اند که نشان دهنده سودآوری این شرکت ها در سنوات گذشته بوده است و متأسفانه نه تنها از این منفعت ها سهامداران حقیقی را بهره مند ننموده اند که اصل سرمایه ایشان را با درصد بسیار زیادی نیز به نفع خود تصاحب نموده اند. قطعا این نحوه رفتار شرکت ها که نه تنها از سرمایه سهامداران حقیقی در جهت توسعه، فعالیت خود بهره می برند و اصل سرمایه آنها را نیز با خاک یکسان می نمایند نمونه بارز ظلم، بی عدالتی در حق سهامدار حقیقی می باشد و مطمئنأ با توجه به از دست رفتن اعتماد مردم در بحث سرمایه گذاری در بورس تهران ، فرآیند رشد تولید داخلی و اقتصاد کشور همانگونه که در حال شاهد ضعف های بسیاری در این زمینه هستیم، مشکلات عدیده، فراوانی را به مرور با آن روبرو خواهیم شد. لذا استدعا داریم از مسئولان، مدیران، دست اندر کاران دلسوز کشور بویژه مقام محترم بالاترین مقام کشور بطور خاص، ویژه رسیدگی، پیگیری فرمایند. با احترام و تشکر لطفأ کارزار مرتبط با موضوع این کارزار را با لینک زیر حمایت فرمایید. https://www.karzar.net/79325
💬 پاسخ
صادق ملکی در پاسخ به سعید طلاچی: سلام و وقت بخیر کاملا درست میفرمایید. سهمی مثل بانک رسالت که کاملا مجازی هست ، با اون درصد شناوریش از 200 تومان به 12000 تومان میرسه و اینجا سهمی مثل سهم بانک دی ، با این همه تعدد اموال و نیروگاه دماوند 100 تومان موضوع بحث شناوری سهم هست که اگر این شناوری به سود خودشان بود و این تعداد سهام در دست سهامدار حقیقی بخت برگشته نبود، حال و روز این سهم هم مثل سهم وسالت بود این عدم اقدامات بموقع مدیران بوده که کار رو به اینجا رسوند (با توجه به شناوری سهم)
💬 پاسخ
زهرا طاهری : من سهامدار دی نیستم ولی به عشق و احترام سهامداران بانک دی امضا کردم . به امید رسیدگی مسئولین
💬 پاسخ
صادق ملکی در پاسخ به زهرا طاهری: ممنونم خانم طاهری...موفق باشید
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! خواهشمندم کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
مختار واعظی : سلام. حتما نباید پنج هزار تا بشه تا رسانه ای بشه همين الانشم پتانسیل رسانه ای شدنو داره من تلاش میکنم با یکی از خبر گزاریها صحبتشو بکنم .
💬 پاسخ
ali mahmoodi : لطفا حمایت کنین https://www.karzar.net/77114 درخواست بازگشت عمو پورنگ به تلویزیون
💬 پاسخ
مختار واعظی : سلام لطفا از کارزار ما حمایت کنین. سپاس https://www.karzar.net/77102
💬 پاسخ
صابر رحیمی : باید امضا به چند تا برسه
💬 پاسخ
صادق ملکی در پاسخ به صابر رحیمی: با ۲۰۰۰ امضایی ک صورت پذیرفت، ب دبیرختانه های مربوطه ارسال شد با ۵۰۰۰ امضا موضوع رسانه ای میشود متاسفانه ، سهامداران بانک‌دی همه منتظر معجزه هستند!!!! سهم از ۱۹۰ تومن با نوسانگیری صندوق دی ب سمت سقوط رفت اگر دوستان و سهامداران دی ، بع این باور برسند که اشخاص حقیقی کاره ای نیستند و این نوسانگیری توسط صندوق بازارگردان و ب اصطلاح حقوقی در حال انجام هست، تمام مشکلات سهم و سهامداران متضرر ک ۳ ساله با قیمتهاشون سر ب سر هم نشدند حل خواهد شد....
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع بازنگری در پرونده تخلف ساخت و ساز در بافت تاریخی تجریش را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
فعال حقوق مردم : سلام از پسر ها میخوام این کارزارو امضا کنند https://www.karzar.net/75921
💬 پاسخ
روح الله عربخانی : اگرفقط سهام دماوند فروخته شود سهام بانک بالای ۴۰۰۰هزارتومان ارزش دارد
💬 پاسخ
صادق ملکی : به امید رسیدگی به وضعیت سهامداران
💬 پاسخ
مهدی توکلی : https://www.karzar.net/76233
💬 پاسخ
اسکندر فلامرزی : باسلام یعنی امیدی هست بعداز 15 سال سهام داشتن از بانک دی میشود یه سودی هم به ما بدهند فکر کنم اصلا خبر ندارن سهام دار دارن اسکندر فلامرزی جانباز
💬 پاسخ
یاسمن خرم : سلام واقعا بانک دی خانواده های محترم شهدا وجانبازان را درک نمیکند تا کی باید چشم انتظار جبران اینهمه ضرر سهامدار بانک دی را کشید بانکی که دوسال هست جز َضرر چیزی برای سهامدار ندارد قیمت سهم تا۹۰۰۰تومان هم رسید درحالیکه الان ۱۵۰تومان شده ودادرسی نیست بالاخره آخرتی هم وجود دارد
💬 پاسخ
صادق ملکی در پاسخ به یاسمن خرم: متاسفانه احساس بنگاهداری در این بانک از همه ی بانکها بالاتره(با توجه به صورتهای مالی و زیانده بودن بانک) نیروگاه دماوند رو بصورت بلوکی به میزان هر سهم قریب 8000تومان ارشگذاری میشه و مزایده میزارن ، اما قیمت سهم 2300 تومان (و این یعنی بانک در عمل هیچکاری نمیکنه و همه ی این موضوعات نمایشی هست) باور بفرمایید هیچ ارزشی واسه سهامدار(که مالکان اصلی هر شرکت یا بانک همین سهامداران هستند ) قائل نیستند در مجامع قبلی ، متأسفانه جز وعده های کثیر چیزی نشنیدیم جناب مدیران عامل بانکی دی..شما نهایتا دوسال دیگه در مسند هستین و میز و صندلی به کسی وفا نکرده، برای خودتون نفرین نخرید و کاری کنید که به قول امام علی ع از دست دادن فرصتها پشیمانی می آورد...
💬 پاسخ
معصومه فلاحی : حقوقی سهام بانک دی تخلف کرده و باید جوابگو باشد ،سهام ۴۰۰ تومنی سال ۹۹ بعد از این همه تورم خرداد ۱۴۰۲ رسیده به ۱۵۰ تا تک تومنی ،همه سهم های بورس سقف قبلیشونو رد کردن بغیر از دی و چند سهم دیگه که هنوز یک سوم قیمت ۳ سال پیش هستند.
💬 پاسخ
مصطفی سنائی در پاسخ به معصومه فلاحی: بله،کاملا درسته ولی حقوقی و نوسانگیر اجازه نمیدن سهامدار متضرر ۳ سال پیش به اصل پول خودش هم برسه و متاسفانه هیچ نهادی پاسخگو نیست که در سهام مربوط به خانواده شهدا چرا این افتضاح بوجود آمده ؟؟؟؟؟؟
💬 پاسخ
رضا کار‌گر در پاسخ به مصطفی سنائی: خبر نداری حقوقی قیمت رو آورد زیر ۱۰۰ امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ یعنی نزدیک ۹۰ درصد ریزش نسبت به سقف مرداد ۹۹
💬 پاسخ
شکرالله قاسمی : لطفا یکی به داد مردم سهام دار برسه
💬 پاسخ
مسعود حسینخانی : سلام چرا بانک دی با سرمایه سهامداران بازی می کند افراد برامیدی سرمایه گذاری کرده ولی به یک باره تمام سرمایه از بین میرود چه کسی مقصر هست چه کسی باید جلوی این کار را بگیرد
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: