⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست رسیدگی به مشکلات کوتاه‌قامتان اردبیل درحوزه اشتغال و ورزش
◻️ درخواست ایجاد استان تهران شرقی با مرکزیت شهرری
◻️ درخواست لغو مجازات اعدام جرایم مواد مخدر و اعمال یک درجه تخفیف به محکومین مواد مخدر

اعتراض به نحوه اجرا و دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۱

#آزمون_آموزگاری_#کارنامه_سبز

اعتراض به نحوه اجرا و دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۱

بسمه تعالی

وزیر محترم آموزش و پرورش

رئيس محترم دیوان عدالت اداری

رئيس محترم سازمان سنجش و آموزش کشور

با سلام و احترام؛

ما کارنامه سبزهای آموزگاری با نمره نهایی مصاحبه بالا هستیم که در مرحله اول اعلام نتایج آزمون، رد نهایی شدیم و در هفته اول و دوم مهر ماه با پیام اداره ناحیه دو اصفهان به مدارس این ناحیه جهت تدریس معرفی شدیم. با این امید که با نمرات بالای نهایی، طبق صحبتی که جنابعالی در برنامه پرسشگر رسانه ملی فرمودید در تکمیل ظرفیت پذیرفته خواهیم شد، غافل از آن که دفترچه تکمیل ظرفیت بر اساس نمره کتبی اعلام شد و با هجوم افراد از شهرستان‌ها و حتی استان‌های دیگر به مراکز استان‌ها، حد نصاب قبولی که در دفترچه تکمیل ظرفیت پایین اعلام شده بود، به شدت بالا رفت و باز مارا با رنگ قرمز کارنامه روبه‌رو کرد.

نمرات ما در مصاحبه‌ای که دو ماه درگیر آن بودیم با آن همه آشفتگی روحی و روانی که برای ما و حتی خانواده‌هایشان ایجاد کرده بود، نادیده گرفته شد. بیشتر مایی که نمره علمی پایین داشتیم ولی در مصاحبه بهترین بودیم ماحصل تجربیات چندین ساله‌ی خود را در مدارس غیر دولتی و دولتی به نمایش گذاشتیم و اگر قطعی یا تأخیر اینترنت سیستم‌های روز مصاحبه، کم‌تجربگی دانشجویان فرهنگی و نومعلمان به عنوان ارزیاب‌های روز مصاحبه، سلیقه‌ای عمل کردن ارزیابان و دلایل دیگر نبود نمرات مصاحبه ما نیز کامل اعمال می‌شد و الان ما جز کارنامه سبزهای سری اول می‌بودیم.

اگر نمرات کتبی به تنهایی برای تکمیل ظرفیت ملاک نبود، اگر کارنامه قرمز‌های کتبی وارد گود نمی‌شدند، اگر هجوم افراد از استان‌های دیگر به مراکز استان‌ها نبود و اگر سوابق چندین ساله ما با نمرات کتبی عده‌ای که فراق بال بیشتری برای مطالعه داشتند، در کفه‌های یک ترازو سنجیده نمی‌شد، الان ما نتیجه نزدیک به نه ماه تلاش خود را گرفته بودیم.

جناب صحرایی بزرگوار:

ما بعد از اعلام نواحی مبنی بر معرفی به مدارس، قراردادهای کاری خود را با مدارس غیرانتفاعی با سابقه و اعتبار چندین ساله لغو کردیم؛ فرزندان و خانواده خود را با شرایط جدید کاری هماهنگ کردیم و در این میان متحمل هزینه‌های بعضاً هنگفت مالی و روانی شدیم و تمام پل‌های پشت سر خود را به امید استخدام خراب کردیم و اکنون از همه جا رانده و مانده شدیم و در این میان آبروی خود را گرو گذاشتیم و حتی بعد از کارنامه قرمز شدن در تکمیل ظرفیت با دلی غصه‌دار و روانی آزرده، همچنان پای تعهد کاری خود به دانش آموزان معصوم ماندیم. ما که مردانگی خود را در این مدت به آموزش و پرورش اثبات کردیم و در همین مدت کوتاه ثابت کردیم که پای کار هستیم و رضایت اولیا و مدیر مدرسه را در کارنامه خود داریم، عاجزانه از شما مدیر فهیم و بزرگوار خواهان این هستیم که با توجه به کمبود نیرو در بدنه‌ی آموزش و پرورش، تدبیرات لازم جهت جذب ما جهادگران عرصه‌ی علم را فراهم کنید؛ ما به امید روزهای بهتر با انگیزه و قوی ادامه می‌دهیم تا شاید لبخند موفقیت بر چهره‌هامان نقش ببندد و قاب امید را با کمک شما بزرگواران بسازیم. امیدواریم امیدمان به ناامیدی تبدیل نشود و توانمندی ما در بین نمرات و صدم‌ها و اعداد و ارقام گم نشود.

به پیوست برخی از این موارد خدمت شما ارسال می‌گردد.

موارد و تخلفات غیر قانونی و تضییع حق داوطلبین و کارنامه سبز‌ها در برگزاری آزمون کاملاً مشهود و مستند می‌باشد، لذا درخواست رسیدگی مجدانه و عادلانه درجهت احقاق حقوق به‌حق و مسلم خود را خواهانیم:

۱. دوگانگی و تبعیض و ملاک قرار دادن دو شاخص در یک آزمون در شرط قبولی و پذیرش نهایی داوطلبین و نقض بخش ششم بند “د” دفترچه استخدامی که به طور شفاف بیان شده است که "پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به آموزش و پرورش (حداکثر سه برابر) درسقف ظرفیت پذیرش، مطابق جدول شماره (۲) و براساس نتیجه امتحان مشترک فراگیر (کتبی) با وزن چهل (۴۰ درصد) و ارزیابی تکمیلی با وزن شصت (۶۰درصد)" می‌باشد. لذا می‌بایست در تکمیل ظرفیت نیز این امر رعایت می‌شد و بر اساس نمره‌ی نهایی پذیرفته می‌شدند تا مانع ضایع شدن حق داوطلبین شود.

۲. ورود کارنامه قرمز‌ها به مرحله تکمیل ظرفیت با وجود رد شدن در مرحله‌ی کتبی در حوزه انتخابی خود.

۳. نقض موارد ذیل و اجازه ی شرکت داوطلبین در خارج از استان محل سکونت: بخش اول بند “د” دفترچه استخدامی مبنی بر اینکه انتخاب، بر اساس شغل محل می‌باشد و نقض بخش هفتم، شماره ۲ دفترچه استخدامی مبنی بر اینکه " هرگونه گزینش و استخدام در مشاغل آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش، بر اساس نیاز «برای بوم خدمت» خواهد بود که به صورت استانی صورت می‌پذیرد." و نیز نقض صحبت رسمی آقای فرهادی ‌معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع‌ آموزش‌ و پرورش در۶ مهرماه ۱۴۰۱ مبنی بر انتخاب داوطلبین در شهرهای دیگر در همان استان.

۴. نقض محتوای دفترچه و نقض سخن صریح آقای صحرایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر در تاریخ ۱۴ مهر مبنی بر جذب داوطلب در تکمیل ظرفیت بر مبنای نمره نهایی بالای ۴۷۰ (ایشان رسما اعلام داشتند که در تکمیل ظرفیت کسانی که بالای ۴۷۰ هستند را جذب خواهیم کرد و این کلام ایشان تصریح بر این امر داشته که نمره نهایی ملاک است نه نمره کتبی.)

۵. نقض خبر رسمی آقای ستاری فرد معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در ۶ اسفند ۱۴۰۱ مبنی بر جذب ۲۸ هزار نفری آموزگاری در آزمون ۸ اردیبهشت در یک مرحله. (اما اجرای آن در طی دو مرحله صورت گرفت، به طوری که مرحله اول ۱۸ هزار نفر با ملاک کتبی ۴۰ و مصاحبه ۶۰ و در مرحله دوم ۱۰ هزار نفر با ملاک کتبی جذب گردید. در صورتی که جذب نیرو باید تمام ۲۸ هزار نفر در یک مرحله از همان کارنامه سبزهایی که حداقل نمره نهایی ۴۷۰ را کسب نموده‌اند، صورت می گرفت.)

۶. نقض بخش ششم بند “ج” تذکر ۲ دفترچه استخدامی مبنی بر این که "داوطلبان باید در مرحله ارزیابی تکمیلی صالحیت معلمی توسط مراکز ارزیابی و سایر عوامل مربوط در مجموع حداقل ۴۷۰ امتیاز از حداکثر امتیاز ممکن (۱۰۰۰ امتیاز) را کسب نمایند." ( در صورتی که کارنامه سبزها حتی بالاتر از ۴۷۰ را کسب نموده‌اند، و در عین تکمیل نشدن ظرفیت ۲۸ هزار نفر، مردود اعلام شدند و در مقابل اجرای همین بند برای تکمیل ظرفیت‌ها حتی با کارنامه‌ی قرمز.)

۷. نقض بخش ششم، بند "ج" تذکر ۳ از آن جهت که در تکمیل ظرفیت، تمام پروتکل مربوطه از سوی کانون ارزیابی آموزش و پرورش رعایت نشده و صرفاً به‌صورت فرمالیته روال گزینش افراد صورت گرفت و بدون آن که به سازمان سنجش کشور نتیجه را اعلام نمایند، افراد را به محل خدمت اعزام نمودند.

۸. اعلام و صدور دفترچه تکمیل ظرفیت قبل از بررسی اعتراض داوطلبین به نتایج نهایی (زمان اعلام بررسی نتایج اعتراضات را دستگاه بررسی کننده طی مدت زمان ۴۵ روز از تاریخ ۱۴۰۲/۷/۲۰ اعلام کرده بود در حالی که دفترچه تکمیل ظرفیت ۱۴۰۲/۷/۱۸ توسط سازمان سنجش منتشر شد.)

۹. ابهام دفترچه تکمیل ظرفیت مبنی بر مشخص نبودن ملاک انتخاب و نقض صریح جوابیه رسمی سازمان سنجش در تکمیل ظرفیت مبنی بر نمره نهایی داوطلب.

۱۰. بررسی نشدن رزومه‌ی افراد با سابقه و مدارک امتیازآور افراد طی فرایند ارزیابی در مرحله اول پذیرش.

۱۱. پایین آوردن حد نصاب شهرها در تکمیل ظرفیت و بالا بردن آن در زمان پذیرش که باعث رد شدن بسیاری از داوطلبان گردید.

از شما تقاضا داریم که به داد این جامعه کم‌جمعیت، پرانگیزه و توانمند برسید و فکری به حال استخدام ما کنید تا پرانگیزه ادامه دهیم.

با تقدیم احترام


این کارزار توسط نویسنده متوقف شده است.

امضاکنندگان: 1441 نفر

  • زهرا زادمهر

  • ثاارالله امینه

  • راضیه ایمعیل بیگی

  • عصمت بسکابادی

  • فاطمه عابد

  • سمیراصابری جعفراباد

  • زهرا رحیمی

  • فاطمه نادری

  • فریده امیری

  • زهرا امینی

  • سیده ربابه جمال‌‌آبادی

  • اعظم زارعی

  • مریم بهزادی کله لو

  • اعظم حیدری

  • حمیده شریعتی شیری

  • نعیمه افشاری بادجانی

  • آسایش معصومه

  • ساره بختیاریان

  • سید علی میرآقایی

  • مرضیه قاسمی

  • رقیه امیری

  • فرشته پناهی

  • مریم فاضل زاده

  • سارا زارع

  • نرجس حیدری

  • سیده رضوان حسینی

  • مریم اقبال

  • فاطمه حسن زاده

  • مروارید عرب شکاری

  • فاطمه عابدینی

بحث و گفتگو

سارا طاهری : کارنامه سبزی که در مرحله تکمیل طرفت که نمره کارنامه قرمز ازش بیشتره دیگه حق اعتراض نباید داشته باشه
💬 پاسخ
ترازوی عدالت : کف ۴۷۰ با ان مصاحبه ناعادلانه اعتبار نداره خودتونو با این کارزار خسته نکنین هروقت یاد گرفتین برا همه کارنامه سبزا دفاع کنید امضا میزنیم
💬 پاسخ
مریم مولائی : پیگیری کنید لطفاً حق ما ضایع شد
💬 پاسخ
ت ج خ : نظر به اینکه فعلا نتیجه نهایی از طریق سازمان سنجش اعلام نگردیده پیشنهاد میگردد بر عزیزان که این طومار به معاونت پیشگیری از وقع جرم دیوان محترم اداری قبل از اعلام نهایی نتیجه ارسال گردد
💬 پاسخ
Ramtin k : سلام ، چرا این کارزار متوقف شده؟
💬 پاسخ
نصرت عزیزپور : سلام لطفا کارنامه سبز های مرحله اول و مرحله تکمیل ظرفیت را که به دلیل سلیقه ای عمل کردن ارزیابان نمره حد نصاب را کسب نکرده اند ولی نمرات بالای علمی دارند را هر چه سریع تر جذب نمایید و حق مردم را پایمال نکنید
💬 پاسخ
فرزانه چمنی : بی عدالتی تمام در حق ما که کارنامه سبز بودیم و در نمره نهایی با کم بودن ۵نمره حذف شده بدم کردید در تکمیل ظرفیت اگر به ارزیابهایتان اطمینان نداشتید ونمره نهایی ما را قبول نمی کردید در تکمیل ظرفیت چرا با اعصاب و روحیه ما بازی کردید حق ما را بدهید
💬 پاسخ
محمد کیان : مردم روانی کردید ، اگه واقعا جذب میکنید کارنامه سبزه‌ای ک مردود شدن و جذب کنید با روح و روان بچها بازی میکنید چرا؟
💬 پاسخ
زینب اعتصام : واقعا چه ظلم بزرگی به افراد داری نمره نهایی بالا شد
💬 پاسخ
صغری روان بد : سلام علیکم به والله ، به والله ، به والله مصاحبه من عالی بود، چیزی نبود که بلد نباشم. خدا خودش ناظر و گواه و شاهد من در روز مصاحبه بود، در عمرم اینقدر به توانمندی خودم در مصاحبه اطمینان نداشتم ولی با کمال نا باوری مرررررررردود شدم.
💬 پاسخ
زهرا خوشی در پاسخ به صغری روان بد: مصاحبه منم عالی بود با امتیاز ایثارگری رد شدم
💬 پاسخ
سیده عطیه حسینی : سلام کارنامه سبز ها با امتیاز بومی کارنامشون سبز شده وقتی شهر عوض میشه بومی محسوب نمیشن و طبیعیه امتیاز بومی ازشون کسر بشه.چه اعتراض مسخره ای.
💬 پاسخ
زینب اعتصام : لطفا افراد با نمره نهایی بالا را جذب کنید.
💬 پاسخ
سمیه سلاحی ویشکایی : واقعا اگه رسیدگی نشه اوج نامردیه پس صدای ما باید به کی برسه
💬 پاسخ
حجت الله حاجیوند : سلام اتفاقا من مخالف جذب معلمان غیر انتفاعی هستم چون بعضی ها چون پارتی نداشتن و نتونستن برن مدرسه غیر انتفاعی درس بدن چه گناهی کردن.
💬 پاسخ
مهسا معینی : میگم چراااااا اینهمه صغری کبری بافتید من خودم کارنامه قرمز بودم البته فقط ۷ نمره با نفر اخر فرق داشتم نمره کتبی ۲۵۴ بود و اخرین نفر کارنامه سبز ۲۶۱ بود توی تکمیل ظرفیت شرکت کردم ولی بازم قبول نشدم و اتفاقا خبر دارم که مثلا شهر اصفهان فقط کارنامه سبزهای مرحله اول مجددا پذیزش شدن حالا چه ربطی داره که کارنامه قرمزها شرکت بکنند یا نکنند اونها یه جورایی سیاهی لشکر بودن و در واقعیت رقابت فقط بین کارنامه سبزها بود من نمیفهمم هر سال دو سوم کارنامه سبز ها قبول نمیشن امسال چرا همه یادشون افتاده هی کمپین تشکیل میدن و اعتراض میکنن!! شکست تلخه ولی باید پذیرفت
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: