ویدیوی اعتراض به حق بیمه کارگری و کارفرمایی:

نارضایتی از حق بیمه کارگری و کارفرمایی تأمین اجتماعی از زبان مردم

این ویدیو در ادامه اعتراض جمعی از کارگران و کارفرمایان نسبت به حق بیمه کارگری و کارفرمایی است. براساس ماده ۲۸ قانون تأمین اجتماعی، حق‌بیمه سی‌درصد مزد یا حقوق است که هفت‌درصد آن به‌عهده بیمه‌شده و ۲۳درصد آن به‌عهده کارفرما است. میزان حق‌ بیمه بر مبنای مزد یا حقوق بیمه‌شده با رعایت بند پنج ماده دو و ماده ۳۹ قانون تأمین‌اجتماعی و آیین‌نامه اجرایی آن محاسبه می‌شود.
بر اساس قانون مذکور، حق بیمه پرداختی توسط کارفرمایان عدد خیلی بالایی می‌شود، که این مبلغ باعث افزایش هزینه سربار می‌شود که با شرایط اقتصادی موجود، فشار دو چندانی بر تولیدکنندگان و کارآفرینان وارد می‌کند. نتیجه این قانون، تعدیل نیرو و تعطیل‌شدن کارگاه‌های تولیدی، افزایش بیکاری و کاهش رونق کسب‌وکارهاست. در پی اعتراض به این موضوع جمعی از کارگران و کارفرمایان اقدام به جمع آوری امضا در پلتفرم کارزار نموده‌اند که از این لینک قابل مشاهده است. 

بحث و گفتگو

رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 14,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ

سایر تجربه‌ها

تجربه‌های بیشتر