⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست احداث و راه‌اندازی خط ریلی اهواز به شیراز
◻️ مطالبه اصلاحات جدی در نظام تحصیل و اشتغال پزشکان
◻️ درخواست رسیدگی به موضوع زمین اختصاص یافته به آزادگان

درخواست لغو مصوبه کاهش سن جذب هیئت‌علمی

#جذب_هیئت_علمی

درخواست لغو مصوبه کاهش سن جذب هیئت‌علمی

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی):
«استاد باید سرشار از عشق به اسلام و انقلاب و غرور ملی و دینی باشد.»

جناب حجت الاسلام‌والمسلمین رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
جناب آقای دکتر زلفی‌گل
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
جناب آقای دکتر منادی
ریاست محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام
همان ‌گونه که مستحضرید، بنا بر مصوبه جلسه ۱۹۲ هیئت عالی جذب -مورخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶- شرط سنی متقاضیان با مدرک تحصیلی دکتری تخصصی، برای احراز جایگاه هئیت‌علمی، از ۴۵ سال به ۴۰ سال کاهش یافته است که به نظر می‌رسد این مصوبه، بنا به دلایلی که در ذیل خواهد آمد، موجب تضییع حق گروه زیادی از دانش‌آموختگان و دانشجویان دکتری می‌گردد.
امضاکنندگان این نامه، با توجه به دلایلی که مشروحا به عرض می رسد، خواستار لغو این شرط بوده و از حضرت‌عالی خواهشمندند نسبت به بررسی مجدد مصوبه و درنظرگرفتن حقوق این گروه از دانشجویان و دانش‌آموختگان دکتری و برگرداندن شرط سنی ۴۵ سال، حداکثر مساعدت و همکاری را مبذول و دستورات مقتضی را صادر فرمایید.

۱. نظر به توصیه‌های موکد مقام معظم رهبری و توجه به نقش اثرگذار و بی‌بدیل استادان دانشگاه در حرکت و شتاب علمی کشور و تاکید ایشان بر به‌کارگیری نیروهای کارآمد و فعال در رساندن کشور به جایگاه مرجعیت علمی در منطقه و جهان، با اجرای این مصوبه بسیاری از نیروهای متخصص و متعهد و دارای شایستگی‌های اخلاقی و علمی، امکان حضور در این جایگاه و ارائه خدمات ارزشمند آموزشی و پژوهشی را از دست خواهند داد.
۲. از سویی گروهی با تکیه بر قانون سابق و شرط سنی ۴۵ سال برای مدرک دکتری، تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع دکتری گرفته و با صرف زمان زیاد در انجام مطالعات و پژوهش‌ها، برای آینده شغلی خود برنامه‌ریزی نموده و گام در این راه نهاده‌اند که به یک‌باره و در میانه راه، مصوبه جدید، آینده شغلی و برنامه‌ریزی مطالعاتی و پژوهشی ایشان را با چالش‌ها و مشکلات جدی روبه‌رو کرده‌است. به بیانی دیگر، امکان عضویت در هیئت‌علمی با ۴۵ سال سن، یک حق موجود برای دانش‌آموختگان دکتری تا پیش از مصوبه خرداد ۱۳۹۶ بوده و این مصوبه حق مکتسبه موجود و یا در آستانه ایجاد بسیاری از دانش‌آموختگان و دانشجویان وقت دکتری را تضییع می‌نماید.
۳. اجرای این مصوبه، با ایجاد روحیه ناامیدی و بی‌انگیزگی، زمینه را برای مهاجرت طیف وسیعی از نخبگان و سرمایه‌های انسانی که سال‌های زیادی را برای دستیابی به نتایج علمی و پژوهشی صرف نموده‌اند، فراهم ساخته و بسیاری از این‌ فرهیختگان و دستاوردهای آنان را در خدمت کشورهای دیگر قرار می‌دهد.
۴. اتخاذ این تصمیم و کاهش شرط سنی برای جذب در هیئت‌علمی، موجب گردیده تا جامعه جوان علمی کشور اعم از دانشجویان و دانش‌آموختگان به انجام فعالیت‌های پژوهشی سطحی سوق داده شوند و از پژوهش‌های بنیادین و اساسی که زمان‌بر و نیازمند صرف وقت و دقت بسیار است، منصرف گردند که منجر به تنزل سطح کیفی و شتاب‌زدگی در مطالعات پژوهشی خواهد بود.
۵. حدود دو سال بحران «بیماری همه‌گیر کرونا» و درگیری همه‌جانبه جامعه با پیامدهای ناشی از آن، بر مطالعات پژوهشی دانشگاهی نیز بی‌تاثیر نبوده است؛ از آن جمله می‌توان به ایجاد وقفه یا طولانی‌تر شدن روند تعریف و تصویب پروژه‌ها، تاخیر در تامین مواد و جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز و همچنین طولانی شدن فرایند داوری مقالات اشاره کرد.  افزون بر این، محدودیت دسترسی به آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، عدم حضور جامعه آماری در پروژه‌های انسانی و بسیاری مشکلات دیگر را می‌توان برشمرد که در پی بروز این همه‌گیری، تشدید نیز شده و عملا یک شکاف زمانی دوساله را در دست‌یابی به اهداف تحقیقاتی ایجاد نموده است. در نتیجه در عمل بسیاری از دانش‌آموختگان دکتری، بازه زمانی دوساله‌ای را از دست داده و در فارغ‌التحصیلی شان تعویق افتاد و پس از دانش‌آموختگی نیز با شرط سن ۴۰ سال در عمل فرصت عضویت در هیئت‌علمی را نیز از دست می‌دهند.
۶. مصوبه جلسه ۱۹۲ هیئت‌عالی جذب، مورخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ و تعیین شرط سنی ۴۵ سال برای عضویت در هیئت‌علمی عملا با بند ۴ اصل سوم قانون اساسی که دولت جمهوری اسلامی را مکلف به تقویت روح بررسی و تتبع و ابتکار و تشویق محققان ساخته، در تضاد است. در سابقه تاریخی بزرگان بسیاری بوده‌اند که در سن پس از ۴۰ سالگی موفق به اخذ دکتری شده و سپس به عضویت هیئت‌علمی درآمده و در زمره محققان بزرگ و برجسته کشور قرار گرفتند. محروم کردن جامعه از نقش‌آفرینی دانش‌آموختگان بالای ۴۰ سال در دانشگاه‌ها و نیز محروم ساختن دانشجویان از تدریس این دانش‌آموختگان که چه بسا در میان آنان محققان و پژوهشگران ملی و برجسته نیز قرار داشته باشند، جفایی غیرقابل‌جبران به علم و دانش در ایران خواهد بود.

خاطرنشان می‌گردد که مصوبه هیئت‌عالی جذب در مورد کاهش سن عضویت در هیئت‌علمی، با اعتراض و پیگیری دانشجویان و دانش‌آموختگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سال ۱۳۹۸ و در این وزارتخانه لغو شده و شرط سنی برای عضویت در هیئت‌علمی به ۴۵ سال بازگشته است. همچنین شرط سنی برای استخدام با مدرک دکتری در دستگاه‌های دولتی نیز طبق قانون خدمات کشوری، ۴۵ سال در نظر گرفته شده ‌است. این در حالی است که علی‌رغم وجود «تبصره جلسه ۲۳۳ هیئت‌عالی جذب، مورخ ۵ مرداد ۱۳۹۸، مبنی بر مجاز بودن دانشگاه‌ها در بررسی و تایید پرونده متقاضیان تا سن ۴۵ سال که دارای صلاحیت‌های علمی خاص هستند، همچنان عموم متقاضیان بین ۴۰ تا ۴۵ سال، حتی افراد با سوابق علمی ارزنده، در اولین مرحله توسط هئیت‌اجرایی جذب دانشگاه‌ها از فرایند جذب حذف شده و حتی برای بررسی پرونده به گروه‌های تخصصی در دانشکده‌ها معرفی نمی‌شوند‌.‌
از این رو به‌نظر می‌رسد این تبصره نه تنها به رفع تبعیض کمکی نکرده است، بلکه تنها زمینه را برای اعمال سلیقه دانشگاه‌ها فراهم ساخته و صرفا برخی افراد ذی‌نفوذ در هیئت‌رئیسه یا هئیت‌امنای دانشگاه‌ها امکان استفاده از آن را دارند و تعداد بسیاری از متقاضیان توانمند و دارای صلاحیت‌های علمی، حتی فرصت شرکت در مصاحبه و ارزیابی‌‌های تخصصی را از دست داده‌اند.
از این رو گروهی از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طی نامه‌ای به ریاست وقت مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی در دولت گذشته، با تشریح مشکلات به‌وجودآمده، خواستار بررسی و لغو این دستورالعمل شدند که متاسفانه این درخواست با وجود دلایل متقن و پیگیری‌های انجام‌شده، تاکنون نادیده گرفته شده ‌است.
بدون شک، حضرت‌عالی مستحضرید که لغو این مصوبه می‌تواند روحیه امید را در میان محققان و پژوهشگرانی که پس از سال‌ها تلاش علمی، دستاوردهای ارزشمندی کسب نموده‌اند، زنده کند و از موج فزاینده مهاجرت نخبگان و سرخوردگی و یاس ایشان بکاهد.
لذا امضاکنندگان این نامه، از محضر جناب‌عالی تقاضا دارند، در راستای برقراری عدالت اجتماعی و به‌منظور رفع مشکلات زیادی که با اجرای این قانون پیش روی دانش‌آموختگان این وزار‌تخانه قرار گرفته ‌است، دستور فرمایید تا تدابیر‌ لازم برای لغو این مصوبه و بازگشت شرط سنی جذب اعضای هئیت‌علمی به ۴۵ سال اتخاذ گردد.
آرزوی قلبی همه ما آن است که افرادی متخصص و متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران و دارای شایستگی‌های علمی و اخلاقی برجسته، موفق به احراز صلاحیت جذب در جایگاه هئیت‌علمی دانشگاه‌ها شوند و بیش از پیش در راه رشد و تعالی کشور عزیزمان گام بردارند.

سلامتی و توفیق روز افزون جناب‌عالی و دیگر دلسوزان نظام را از درگاه ایزدمنان خواستاریم 

این کارزار موفق شد!

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تأثیرگذاری و موفقیت این کارزار اینجا را کلیک کنید.

حمایت از وبسایت کارزار

امضاکنندگان: 6125 نفر

  • زهرا نوح پیشه

  • علی اصغر چاهیان بروجنی

  • ملیحه فراهانی

  • نازیلا نصیحت شنو

  • ظریفه کاظمی

  • طاهره رضایی

  • آذر شهسواری

  • حمید صادقی

  • مهناز کوهی

  • پگاه طحانی

  • ندا سنبلی

  • زاگرس ایرانی

  • لیدا گوهری

  • پروین محمدی

  • شیبا یوسفوند

  • نرمین نورانی

  • مهرداد شفیعی

  • الهام زادافشار

  • فریبا غفاری

  • زینب دهقانحسام پور

  • س زحمتکش

  • فاطمه ثانی

  • سمیه پاکدامن

  • مرتضی فرهادی

  • علی قنواتی

  • محمد کشاورز

  • مهسا بابایی

  • پریسا عباسپور کمانج

  • رجب علیرضایی

  • مجتبی محمدی

بحث و گفتگو

زهرا کیانی : https://www.karzar.net/42636 لطفا حمایت کنید
💬 پاسخ
امیر سمیعی : با سلام لطفا در کارزارهای مهم و فوری زیر هم شرکت کنید. جلوگیری از تخریب بنای صفوی در ساوه؛ کد 48466 جلوگیری از تخریب خط آهن قم به عنوان میراث فرهنگی؛ کد 48102 امضای شما عزیزان بسیار موثر است. با تشکر فراوان
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 13,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
حسین نوری : سلام دوستان قابل توجه دوستانی که این کارزار براشون مهم هست؛ در مرحله فعلی در قسمت هیات امنای وزارت علوم به ریاست دکتر سلیمانی در دست بررسی است ولی متاسفانه کار جلو نمیره، دوستانی که در تهران هست ممنون میشیم با مراجعه حضوری به وزارت علوم قسمت هیات امنا پیگیر بشن دوستان شهرستانی هم تماس بگیرن شماره های در سایت وزارت علوم هست
💬 پاسخ
حجت امراللهي بيوکي : با سلام و احترام، واقعا ظلم بزرگي است که سن عضويت را پايين آورده ايد. ظلم در حق من که 15 سال براي يک دانشگاه به صورت مجاني، کار دانشجويي، حق التدريس و قرارداد کار موقت کار کردم و با سختي و صرف هزينه زياد دکتري را گرفته و الان سنم 41 سال شده و دانشگاه سنگ اندازي ميکنه و درخواست بنده را به خاطر شرايط سن رد مي کند. لطفا لطفا لطفا بخاطر رضاي خدا و شرمنده نشدن در برابر خانواده و همسر و فرزندم اين قانون را برگردونيد تا کورسوي اميدي به دست آوريم.
💬 پاسخ
نالیا سیاه کلاهی : کارزارهایی با امضای کمتر از این چه بازتابها و پیگیری‌هایی که نشده این نمیخواد یه دستی از مسئولین تکون بده؟؟
💬 پاسخ
نیما ذکاوت : لطفا از این کارزار هم حمایت کنید https://www.karzar.net/33521 تعویق آزمون استخدامی
💬 پاسخ
شیوا صالحی : با سلام. لطفا شرط سنی جذب‌ هیئت علمی را به همان 45 تغییر دهید. بنده با آرزوی جذب دارم برای قبولی دکترا تلاش می‌کنم که در صورت قبولی، موقع فارغ التحصیلی با دید خوش بینانه 40 یا 41 سال دارم!.... اگر تغییر نکنه بخاطر پیشرفتم مجبور به مهاجرت میشم... لطفا بررسی فرمایید...
💬 پاسخ
masti kakaiy : سلام دوستان. چرا تاریخ آخر کارزار رو زمان دور قرار دادید؟ قراره در اردیبهشت هم فراخوان بیاد تا اون موقع گروهی دیگه ممکنه از شرکت در فراخوان بخاطر سن حذف بشن... بنظرم تغییر بدید به بهمن که بتونیم زودتر پیگیری کنیم.
💬 پاسخ
الهام. م در پاسخ به masti kakaiy: بله کاملا درسته. لطفا تاریخ پایان کارزار را تغییر دهید تا هم ما به فراخون بعدی جذب امید داشته باشیم و هم اینکه این مشکل برای افراد دیگری پیش نیاد.
💬 پاسخ
دانش جو : سلام کارزار شما امضا شد لطفا شما هم کارزار https://www.karzar.net/24152 امضا کنید و از دانشجویان دکتری وزارت علوم حمایت کنید ممنونم
💬 پاسخ
Masti Kakaiy : سلام دوستان. ظرفیت جذب دانشگاه‌ها بسیار پایین و متقاضیان جذب بسیار زیادن. برای یک دانشگاه در رشتۀ ما 1 نفر جذب می‌کنن و 90 نفر متقاضی شدیم. درواقع 90 نفر برای 1 جایگاه رقابت می‌کنیم. حالا آنهم با معیارهای غیرآکادمیک جذب. حساب کنید 89 نفر ما رد میشه. برای فراخوان‌های بعدی. پس لطفا این کارزار رو حمایت کنید تا شاید بتونیم این مصوبه رو لغو کنیم و فرصت بیشتری برای جذب داشته باشیم.
💬 پاسخ
### : حمایت وامضا شد لطفا جوانمردی کنید و از کارزار جذب و استخدام نیروهای جدید خدمتگزار و سرایدار آقا و خانم در آموزش و پرورش با کد👈👈👈 ۲۱۵۱۵ حمایت و امضا کنید چندین سال است استخدام جدید در این بخش صورت نگرفته است با امضای خود استخدام نیروی جدید را فریاد کنید 🙏🙏🙏🙏🙏
💬 پاسخ
ساناز غلامی : سلام اگه زودترپیگیری کنید خیلی خوب میشه
💬 پاسخ
meysam : حتی دیگه نمیشه کارمندی ساده هم رفت با این اوضاع که به وجود آوردند
💬 پاسخ
موافق : بسیار عالی.. موافق این کارزار هستم. لطفا سن جذب را به ۴۵ برگردانید. همانکاری که وزارت بهداشت کرد. مگر تواناییها فرق دارد. کمی انصاف لطفا... محدودیت ها را کم کنید به اصل بپردازید به کیفیت اهمیت دهید مصوبه ۴۰ سال تبعیض بزرگی است که باز سر دهه شصتیها خراب شد
💬 پاسخ
Fatemeh : دهه شصت، نسلی که بهش گفتن درس بخوان تا موفق بشی، حالا که با تمام مشقات مدارج علمی رو طی کرده، از انصاف به دور هست که به این نسل بگویند بعد از ۳۰ سال تحصیل حالا که به چهل رسیدی، سنت بالا هست، به درد ما نمیخوری! از شورای عالی انتظار می‌رفت چنین طرحی رو تصویب نکنند.
💬 پاسخ
H : من این کارزارا را امضا کردم شما هم https://www.karzar.net/18633این کارزارا حمایت کنید لطفا
💬 پاسخ
در پاسخ به H: ممنونم.امضا شد از طرف ما هم
💬 پاسخ
فرشته مهدی پور : و البته وضعیت خانمها سخت تره. خیلی از مشاغل مثل معلمی و همین هیئت علمی رو به دلیل شرط جنسیت از دست دادم
💬 پاسخ
masti در پاسخ به فرشته مهدی پور: درود بر شما. همینطوره. خصوصا زن مجرد...
💬 پاسخ
در پاسخ به فرشته مهدی پور: سلام. همه از دید خودمون تحلیل می کنیم . خدا کمک کنه مشکل کار برای همه حل بشه. خانم ها ی جور سختی و مشکلات دارن. اقایون هم ی جور دیگه. به امید خدا همه دوستان جویای کار. کاری در شأن بیابند.
💬 پاسخ
: سلام. با 11 مقالۀ علمی پژوهشی که حاصل سال‌ها فعالیت پژوهشی اینجانب با اساتید مختلف (بخوانید بردگی علمی) بوده در فراخوان امسال شرکت کردم به این امید که از استثمار رهایی یابم و جایگاه خودمو پیدا کنم. امیدوارم اگر قرار بر رد اینجانب دارند صادقانه دلیل رد صلاحیت رو اعلام کنند اونو در قالب دروغین «رد صلاحیت علمی» نپوشانند و بیش از این بر زخمم نمک نپاشند....
💬 پاسخ
مسعود : بنظرم مصوبه بسیار بجایی هست. 45 ساله میخواد هیات علمی بشه. 30 سال هم خدمت کنه. یه استاد 75 ساله بدرد پژوهش و تدریس نمیخوره. ای کاش همین سن رو هم میاوردن تا 35 سال
💬 پاسخ
در پاسخ به مسعود: وقتی از قشر سختی دیده و درس خونده بیکار خبر ندارید. ای کاش اظهار فضل هم نکنین. شما احتمالا سنتون پایین هست و از حال افراد بیکار بی خبر هستین. فقط کافیه پیامایی که گذاشته شده رو بخونین تا به درک مختصری برسید. موفق باشید
💬 پاسخ
در پاسخ به مسعود: شرایط و امکانات در سراسر ایران برای همه یکسان نیست. خصوصا مناطق مختلف در محرومیت هستن...چون وسعشون به کلاس‌های خصوصی و دیگر امکانات نمیرسه...تمام تلاششون رو می‌کنن از کنکور سراسری وارد دانشگاه‌های دولتی بشن...اینطوری عمرشون برای استفاده از امکانات دولتی و رایگان هدر میره....و فرصت جذب رو هم باوجود این مصوبه‌ها از دست میدن...اونایی با شرایط سنی حذف میشن که از نبود امکانات و بد شرایط عقب موندن...نه اینکه دیگران باهوش باشن اونا نه...
💬 پاسخ
علی در پاسخ به مسعود: بله سن 35 مناسب هست به شرط اینکه در همون سن جذب بشه نه اینکه چندین سال پشت در جذب بمونیم حقمون خورده بشه تازه به مانع سن هم بر بخوریم
💬 پاسخ
در پاسخ به مسعود: جناب ما یکسری دانشجو و فارغ التحصیل باهوش سختکوش و عاشق تحصیل و تحقیق هستیم.. که ده دوازده سال تلاش کردیم و حالا میخوایم نتیجه زحماتمون رو بگیریم.. و به اونچه دوست داریم یعنی بازهم تحقیق و تدریس تو محیط آکادمیک برسیم.. درست مانند شرایط همنوعان خود در وزارت بهداشت. خیلی هم پرشور و شوق و بااشتیاق هستیم.. دیگه دوره ای نیست که بگید جوان با سن ۳۰-۴۰ سال تعریف میشود.. اینحرفها قدیمی شده و از نظر علمی هم بهداشت جهانی تعریف جوان رو از نظر سنی تغییر دادند کنی اطلاعاتتان رو ارتقا بدید
💬 پاسخ
Masti : سلام دوستان.فراخوان 1400 اومده. برای رشتۀ ما وضعیت خیلی خرابه و تنها 2 نفر میخوان. بنظرم اونایی که متولد 70 هم هستن باید با این کارزار همراه بشن. ما 10 سال هم فرصت شرکت در فراخوان داریم بازهم کمه. چون معلوم نیست در هر فراخوانی ما فرصت شرکت داشته باشیم. گاهی فراخوان رشتۀ ما رو حد بسیار محدود میخواد. در این صورت فرصتمان بیشتر باشه برای سال‌های بعد جای امیدواری داره. پس از این کارزار حمایت کنید.
💬 پاسخ
س : واقعا کاش فقط از این جنبه به موضوع نگاه کنند که تعدادی 36 ساله بودند وقتی در آزمون دکترا پذیرفته شدند و خاطرشان آسوده بوده که پیش از 45 سالگی دیگر مدرک خود را گرفته و در فراخوانها شرکت خواهند کرد و به خواب هم نمی دیدند یک روز صبح از خواب بیدار بشوند و بیینند که کارمندها در این شرایط هم هنوز تا 45 سالگی می تواند استخدام بشوند ولی برای انها که به هدف استاد دانشگاه شدن برنامه ریزی کرده بودند سرنوشتشان چنین بشود ...:(
💬 پاسخ
در پاسخ به س: بله. من خودم 33-34 ساله بودم دکتری قبول شدم...سال 99 فارغ‌التحصیل شدم... ولی فرصتم برای شرکت در فراخوان خیلی محدوده و در آستانۀ حذفم.... امیدوارم این کارزار به نتیجه برسه، امیدی تازه بگیریم....
💬 پاسخ
امیر : سلام.. تشکر بابت این ایجاد این کارزار به حق انشالله با همکاری و فعالیت جدی همه و اطلاع رسانی های درست به نتیجه برسیم. اگه تا ۴۵ سال بشه زمان کافی برای تقویت cv داریم استرس زمان از دوش دانشجو برداشته میشه و طبیعتا رساله های دکتری موضوعات کاربردی تر و بنیادی تری خواهند شد.
💬 پاسخ
در پاسخ به امیر: اگرچه cv هم خیلی بکار نمیاد... من در فراخوان 99 با 10 تا مقاله علمی پژوهشی و چند مقاله همایشی برای یک دانشگاه به مصاحبه دعوت شدم اونم رد شدم. و برای دو دانشگاه هم اصلا به مصاحبه دعوت نشدم... و دلیل رو هم صلاحیت علمی نداشتن اعلام کردن... فقط میگم فرصت شرکت در فراخوان داشته باشیم صلاحیت خودمون رو ثابت کنیم.
💬 پاسخ
در پاسخ به امیر: اصلا همین که فرصت شرکت در فراخوان جذب داشته باشیم خودش کلی امید و انگیزه برای فعالیت به ما میده. ممکنه حتی 5 سال توو فراخوان شرکت کنیم و جذب نشیم ولی همین که فرصت داشته باشیم امیدمون از دست نمیره و فعالیت پژوهشیمون رو هم تقویت می‌کنیم. پس بنظرم اعتراض به این مصوبه به نفع همۀ ماست.
💬 پاسخ
Masti : پیش از این در اردیبهشت در گیرودار عوض شدن دولت، نامه با همین مضمون برای رهبری و ریاست‌جمهوری و وزارت علوم نوشتم... اوایل شهریور از نهاد ریاست‌جمهوری مسئول نامه‌ها بهم زنگ زدن، گفتن مضمون نامه‌ت شخصی نیست. اینجور نامه‌ای رو باید به شکل جمعی بنویسید شاید نتیجه بده... یک نفر از طرف بقیه...جواب نمیده...الانم از این کارزار استقبال کردم...امیدوارم همه باهم بتونیم این مصوبۀ ظالمانه رو لغو کنیم...
💬 پاسخ
... در پاسخ به Masti: سلام دوست عزیز. از حمایت شما ممنونیم. در صورت امکان با ما همکاری کنین و لینک امضا رو برا دوستان و گروه هایی که میشناسین ارسال کنین. تا سریع تر به نتیجه برسیم. ممنونم از شما
💬 پاسخ
حسین : جالبه طبق قانون هیئت علمی شغل حساب نمیشه ولی مثل شغل باهاش برخورد میشه براش شرط سنی میزارن. اگر ملاکتون توانمندی های علمی است بی زحمت شرط سنی ر و بردارید چون اساسا این رفتارها با اون قانون نقیض همدیگه هستند.
💬 پاسخ
نوشین شلتوک کوپ ثانی : کاملا موافقم با این اعتراض. من به شخصه به امید عضویت در هیئت علمی با کوهی از مشکلات دارم ادامه تحصیل میدم
💬 پاسخ
میلاد جواهری : یعنی فقط اگه چهل و پنج سالت باشه ثابت میشه که شایسته این کار هستید؟ این دیگه چه قانونیه دقیقا با ساخت این کارزار نشون داده شد که چقدر سطحی نگر و منفعت طلب هستید و نیاز به اساتید جوان با دیدگاه اجتماعی هستش اتفاقا اساتیدی که سن کمتری دارن خیلی فعال تر و از نظر علمی هم بروز تر هستن
💬 پاسخ
فاطمه معینی در پاسخ به میلاد جواهری: جناب آقای میلاد! احتمالا خود شما با پارتی یا زرنگی هیات علمی شدی و خیالت راحته که اینطور قضاوت میکنی! زیاد مغرور نشو و به خودت نبال چون در همیشه روی یک پاشنه نمیچرخه یک لحظه تویی که ممکنه خودت و در اوج میبینی به خاطر غرورت و نگاهی که از بالا داری و همه رو تحقیر میکنی به قعر سقوط کنی. منتظر جواب خدا باس
💬 پاسخ
حسین قاسمی : این مصوبه ساخته و پرداخته همان افرادی است که به دنبال عدم تبدیل وضع کارکنان به هئیت علمی در دانشگاه ها هستند. نمونه دیگر آن عدم قبول مدرک دکتری است
💬 پاسخ
فرهاد : مگه شایستگی را می توان با سن و سال محدود کرد این محدودیت سنی یک واقعیت غیرعلمی باید در مجامع علمی بساطش برچیده شود شاید یک فرد ۵۵ ساله بخاطر شایستگیش با تدریس ۵ساله بتونه الهام بخش خیلی از دانشجویان بشه باید غنیمت شمرده شود از اون گذشته بعد ۵سال اگه ایشون بازنشست بشه سریع یکی دیگه بجای ایشون استخدام میشه به نوعی افزایش اشتغالزایی هست
💬 پاسخ
ناشناس : چقدر دیر اقدام کردید. الان که دیگه من با سن ۴۶ به دلیل وجود این قانون در فرصتهای آخر نتونستم جذب بشم و الان با مدرک دکتری بیکارم و هیچ درآمدی ندارم
💬 پاسخ
م در پاسخ به ناشناس: خدا حسن روحانی رو لعنت کند که دختر بیسوادش رو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی کرد.
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


این کارزار موفق شد!

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

ثبت رسمی در دبیرخانه

نامه تأیید امضاهای این کارزار جهت ثبت و پیگیری صادر شد.

ارسال برای رسانه‌ها

با استقبال ۵ هزار نفری، خبر این کارزار مهم برای رسانه‌ها ارسال شد

اصلاحات پرس

بازتاب در اصلاحات پرس:

گره کور شرط سنی جذب اعضای هیئت علمی

انتشار پوستر دعوت به امضا در اینستاگرام

انتشار پوستر در اینستاگرام

با توجه به اهمیت این کارزار پوستر آن در اینستاگرام منتشر شد.

مشاهده پست دانلود پوستر

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: