جناب آقای مهندس ضرغامی
وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی
جناب آقای زینیوند
استاندار محترم کرمان
با سلام
بدینوسیله به استحضار میرسانیم سینمای نور کرمان، از قدیمیترین سینماهای شهر با توجه به موقعیت آن در بافت قدیمی و مجاورت با بازار تاریخی شهر، نهتنها دارای ارزش مادی بوده بلکه دربرگیرنده ارزشهای معنوی و رویدادهای خاطرهانگیز است.
متأسفانه بعد از سالها خاموشی با اقدام و دستور جدید حوزه هنری استان کرمان با عنوان «بهسازی و مقاومسازی»، از تخریب و تغییرات در نمای شاخص آن شروع کردهاند.
از این رو، ما معماران، شهرسازان، هنرمندان و شهروندان فرهنگدوست کرمان، دلسوزانه و بدون داشتن انتظار در کسب کوچکترین نفعی، از شما تقاضا داریم هرچه سریعتر تمهیدات و دستورات لازم، برای بررسی و جلوگیری از عملیات این ساختوساز غیراصولی، با طرح پیشنهادی از سوی حوزه هنری کرمان را نسبت به این ساختمان با قدمت هفتادسال، مبذول فرموده و اجازه ندهید بار دیگر شاهد نابودی بناهای ارزشمند شهر و کشور باشیم.
با کمال سپاس و قدردانی

بحث و گفتگو