بسم الله الرحمن الرحیم
مدیرکل محترم منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان
مدیرکل محترم حفاظت محیط زیست جنوب کرمان
با سلام و احترام فراوان،
همانطور که به استحضار مبارکتان رسیده است، جنگل بزرگ و زیبای کهور دهستان مهروئیه فاریاب، گنجینهای ارزشمند از تنوع زیستی است. این منطقه، زیستگاه گونههای منحصر بهفردی از پرندگان چون مرغ جیرفتی (کمنزیل) و هوبره مهاجر است و اتصال آن به کوهستانهای مهروئیه و کلمرز، چشماندازی دیدنی از حضور کل و بز وحشی و همچنین خرس سیاه نایاب را به تصویر میکشد. شایان ذکر است این میراث طبیعی گرانبها در سال ۱۳۵۳ مفتخر به ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو گردیده است.
با این حال، تأسف عمیق آنجاست که بخش قابل توجهی از این پهنه سرسبز، مشتمل بر ۶۰ هکتار، در آستانه واگذاری از سوی اداره منابع طبیعی قرار گرفته است. مردم شهرستان فاریاب، اعم از جوانان غیور و اهالی متعهد دهستان بزرگ مهروئیه، همگی دلبسته و پاسدار این موهبت الهی بوده و حیات خود را با طراوت و پاکی این جنگل گرهخورده میبینند. از این رو، قاطعانه مخالف هرگونه تخریب و نابودی این سرمایه طبیعی ارزشمند هستیم؛ چرا که تجربه واگذاری معادن این شهرستان به افراد خاص، موجب محرومیت مردم از بهرهمندی عادلانه از نعمتهای خدادادی شده است.
ما اجازه نخواهیم داد که تخریب جنگل بزرگ مهروئیه، آینده شهرستان را به مخاطره اندازد؛ زیرا در آیندهای نه چندان دور، دود ناشی از کارخانههای کرومیت، هوای نفسکشیدنمان را آلوده خواهد کرد و این جنگل، تنها فیلتر طبیعی و ریه حیاتبخش ما برای گذران زندگی پاک است.
با احترام،
جوانان و اهالی متعهد دهستان بزرگ مهروئیه فاریاب

بحث و گفتگو