رئیس محترم مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان
با سلام،
احتراما به استحضار میرساند در حال حاضر دانشآموزانی که در پایه هفتم وارد مدارس تیزهوشان (سمپاد) شدهاند، بدون نیاز به شرکت در آزمون، مستقیما به دوره دوم متوسطه راه مییابند. این در حالی است که سایر داوطلبان برای ورود به پایه دهم ملزم به شرکت و رقابت در آزمون ورودی هستند. این رویه موجب نابرابری در سنجش فرصتهای آموزشی و علمی دانشآموزان شده است.
با توجه به اهمیت ایجاد شرایط برابر برای تمامی متقاضیان، ما امضاکنندگان این کارزار درخواست داریم آزمون واحد و رقابتی برای ورود به پایه دهم مدارس تیزهوشان برگزار شود تا فرصت رقابت علمی و سنجش عادلانه برای همه دانشآموزان فراهم گردد.
با سپاس

بحث و گفتگو