درختان، چه مثمر و چه بیثمر، هر دو نگهداری میخواهند، آب میخواهند و... . آیا بهتر نیست بهجای این همه هزینه نگهداری که برای درختان بیثمر میشود، درختان مثمر کاشت؟
آیا میدانید اگر فقط درختان بلوارهای یک شهر متوسط به زیتون تبدیل شوند، دیگر نیازی به واردات روغنهای پالم و... نخواهیم داشت؟
خواسته ما از مسئولین این است که در هر شهری یک کارگروه علمی تشکیل شود و با توجه به اقلیم و آبوهوای منطقه، درختان مثمر قابل کشت در شهرها شناسایی شوند و در مرحله بعدی، درختان مثمر جایگزین درختان بیثمر، خصوصاً کاج، شوند.

بحث و گفتگو