⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست نام‌گذاری ۱۹ اردیبهشت (9th of May) به نام روز تخت‌جمشید
◻️ درخواست ممنوعیت فروش اینترنتی داو
◻️ درخواست عدم تعطیلی دو روزه ادارات برق و آب و گاز و مخابرات و... به علت نیاز جاری مردم به خدمات

طرح کنترل مشارکتی جمعیت حیوانات شهری (سگ و گربه)

#کنترل_مشارکتی_جمعیت_حیوانات_شهری

طرح کنترل مشارکتی جمعیت حیوانات شهری (سگ و گربه)

جناب آقای سلاجقه،
رئیس محترم سازمان حفاظت محیط‌زیست
سرکار خانم رفیعی،
رئیس محترم فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی،
جناب آقای جمالی‌نژاد،
رئیس محترم سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور
و فعالان گرامی حقوق حیوانات شهری

باسلام،
این سال‌ها بودجه‌های زیادی توسط شهرداری‌ها و سازمان محیط زیست صرف کنترل جمعیت گربه‌ها و سگ‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست شده است، اما در عمل، چیزی به دست نیاورده‌ایم. برنامه‌ریزی‌ها بر آن بودکه جمعیت این گونه‌ها کاهش یابد، اما در واقع افزایش چشمگیری داشته است! وقتی از نزدیک به موضوع سگ‌ها وگربه‌ها نگاه می‌کنیم، به دودستگی آشکاری بین دو گروه محیط زیست وفعالان حیوانات شهری برمی‌خوریم! غذا‌رسانی انسان به این گونه‌ها از یک طرف باعث زادولد زیادشان شده واز طرف دیگر موجب افزایش گزش مردم، بیماری، نابودی گونه‌های جانوری در زیستگاه‌های مختلف و نهایتاً مرگ دل خراش این موجودات شده است. هر اقدامی که یکی از طرفین انجام می‌دهد، طرف دیگر آن را خنثی می‌کند. رسانه‌های فارسی زبان خارجی، با وجود آنکه در کشور میزبانشان غذا‌رسانی به سگ‌ها و گربه‌ها و سایر جانوران وحشی جریمه سنگین و زندان به دنبال دارد، سعی در تبلیغ غذا‌رسانی به سگ‌ها و گربه‌های ایران می‌کنند! مقادیر فراوانی غذا توسط مردم به این گونه‌ها داده می‌شود و حتی ایرانیان خارج از کشور، درحجمی بسیار، کمک‌های مالی خود را به حساب‌های بانکی فعالان معتمدو غیر معتمد واریز می‌کنند تا این کمک‌ها صرف تکثیر این جانوران شود! برخی افراد معتمد این کمک‌ها را بین سگ‌های عقیم شده و برخی دیگر آن‌ها را بین سگ‌های عقیم نشده توزیع می‌کنند، که حالت دوم منجر به افزایش جمعیت این موجودات می‌شود. ان افراد غیر معتمد نیز، که برای خود از این طریق درآمدی ایجاد کرده‌اند و ادامه وضع فعلی به سودشان است، وضع بسامان و آینده درخشانی دارند.
از منظری دیگر، افزایش بی‌حد یک گونه باعث کاهش سایر گونه‌های جانوری می‌شود مثلاً یکی از دلایل رو به انقراض بودن یوزپلنگ آسیایی سگ‌های بی‌سرپرست‌اند، که به صورت گله‌ای به این گونه شاخص در رأس هرم غذایی حمله می‌کنند. و یا گربه‌ها که افزایش جمعیتشان در شهر‌ها و روستا‌ها می‌تواند به کاهش جمعیت پرندگان بینجامد! این یک بازی باخت باخت است. از طرفی، غذا‌رسانی می‌کنند وموجب تکثیرشان می‌شوندو از طرفی دیگر سگ‌ها و گربه‌ها را با خوراندن و تزریق سم، یا با تیر و آتش از بین می‌برند و این چرخه معیوب ادامه می‌یابد: هر چه تکثیر بیشتر می‌شود، مرگ‌های فجیع‌تری هم اتفاق می‌افتد. با وجود سه الی چهار میلیون سگ بی‌سرپرست و بدسرپرست، شکست بدی خورده‌ایم! در این سال‌ها، دولت‌ها به ندرت و با لکنت درباره این موجودات صحبت کرده‌اند، چرا که نمی‌توان دو گروه حامی و مخالفشان را راضی نگه داشت. هر طرف را بگیرند، طرف دیگر بر ضد دولت قدم بر می‌دارد! این امر همکاری بیت گروه‌های زیست محیطی و فعالان حقوق حیوانات شهری را می‌طلبد. با مشارکت این نهاد‌های زیست محیطی، این موضوع خود به خود اقبال حل شدن می‌یابد و همین منجر به همکاری‌های آتی در حفظ و احیا سایر گونه‌های گیاهی و جانوری نیز خواهد شد.
در این طرح، شهرداری، محیط زیست، دانشگاه‌ها و درمانگاه‌های دامپزشکی مشارکت فعال دارند! پس از عقیم‌سازی و واکسیناسیون سگ‌های مقیم پناهگاه‌های حامیان حیوانات شهری، شروع به جمع‌آوری سگ‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست موجود در شهر‌ها و زیستگاه‌ها می‌کنیم. ابتدا این سگ‌ها به محل‌های مجهزی که در اختیار دانشگاه‌های دامپزشکی قرار داده شده ‌می‌روند و پس از عقیم‌سازی، معاینه و واکسیناسیون، توسط دانشجویان در کنار استادان مجرب و خبره دامپزشکی، برای ادامه زندگی به دست حامیان دلسوز حیوانات شهری در پناهگاه‌ها می‌رسند. با وجود بیش از سه میلیون سگ بی‌سرپرست و بدسرپرست، بایداز درمانگاه‌های موجود و قابل اعتماد برای عقیم‌سازی و واکسیناسیون سگ‌ها کمک گرفت. زیر ساخت حامیان جانوران شهری عموماً کامل و علمی بنا نشده است و شهرداری‌ها باید مکان‌هایی را، تحت مالکیت خود، به این حامیان واقعی بدهند و تجهیزشان کنند. قرارداد‌های همکاری افرادبایستی مشروط به سلامت گونه‌ها باشد و در صورت اهمال ورزیدن لغو و فرد قابل و مسئول‌تری برای جایگزین شدن معرفی شود. لازم است هزینه تغذیه، واکسیناسیون و عقیم‌سازی بین شهرداری و محیط زیست و وزارت بهداشت و حامیان مردمی تقسیم شود. این گروه‌ها همه در آن طرح نفع می‌برند. چرا که،
۱. طبق قانون، اگر انسانی به واسطه گزش سگ بمیرد و یا قطع عضو شود دیه آن- که مبلغ قابل توجهی هم هست -را باید شهرداری بپردازد. لذا این اقدام در بلند مدت به نفع شهرداری است.
۲. کاهش زادو ولد گونه‌های سگ و گربه به نفع سایر جانوران وحشی است، پس منفعت زیست محیطی هم نیز دارد.
۳. هزینه زیادی بابت گزش سگ صرف درمان بیماری هاری، سرم، سالک و بیماری‌های پوستی مثل درماتوفیت‌ها می‌شود که جمع‌آوری و کاهش زادو ولد آن‌ها نفع بهداشتی دارد و باعث کاهش فشار بر وزارت بهداشت و عوامل اجرایی‌اش می‌شود.
۴. حامیان مردمی می‌توانند همین مبالغی را که برای غذا‌رسانی هزینه می‌کنند به مراکز نگهداری تخصیص دهند؛ یا، با جمع‌آوری پسماند خشک خانه‌هایشان - نظیر پلاستیک، کاغذ، شیشه، فلز و دیگر اقلام بازیافت‌پذیر بهادار - و تحویل آن‌ها به مراکز، در پوشش بخشی از هزینه‌ها مشارکت داشته باشند؛ و حتی، با جمع‌آوری سگ‌ها و انتقالشان به مراکز قابل اعتماد، هزینه‌ای که صرف جمع‌آوری می‌شود را کاهش دهند و از مرگ و میرشان جلوگیری کنند.
با توجه به اینکه هر کجا پول باشد فساد هم در آن رخنه می‌کند، لازم است پس از جیره‌نویسی فاکتور‌های خرید تغذیه گونه‌ها بررسی شودو مراکز نگهداری به طور مرتب و بدون محدودیت توسط دوربین‌ها، دانشکده هاو درمانگاه‌های دامپزشکی، خبرنگاران، حامیان ومردم عادی رصدو بازدید شوند و دامپزشک‌ها تغذیه و محل زندگی این جانوران را بررسی کنند. برخی دانشگاه‌ها و درمانگاه‌ها تمام امکانات و تجهیزات خود را در اختیار این طرح قرار می‌دهند، که بی‌تردید مستحق تشویق‌اند. می‌توان از دانشجو‌های نخبه این دانشگاه‌ها، استادانشان و دامپزشک‌های همکار درمانگاه‌ها در این پروژه برای تخصص حیات وحش استفاده کرد. مثلاً دامپزشکان فعال در این زمینه یا بورسیه شوند، یا در ایران زیر نظر استادان بین‌المللی دوره تخصص دامپزشکی حیات وحش را بگذرانند. همچنین می‌توان از دانشجویان فعال در این پروژه برای دوره تیمارگری حیات وحش استفاده کرد! چون در ایران دامپزشک حیات وحش کم داریم. دامپزشکان و دانشجویان یاد شده با گذراندن دوره نظری و این تجربه عملی پنجاه درصد راه را رفته‌اند و امادگی دوره‌های پیشرفته‌تر حیات وحش را خواهند داشت. در مرکز تکثیر یوز آسیایی، تیمارگرنداشتیم! که مجبور شدیم از محیط‌بانان عزیزمان کمک بگیریم و هم اکنون دست به دامن کشور‌های نظیر آفریقای جنوبی و اندونزی شده‌ایم، چون آن‌ها دامپزشک حیات وحش دارند.
برای جلوگیری از به هم خوردن چرخه در شهر‌ها، تعدادی از سگ‌ها، بعد تزریق واکسن و عقیم‌سازی، در داخل شهر‌ها ر‌ها می‌شوند. در روستاها و زیستگاه‌ها، محیط‌بانان و بومیان سگ‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و در اختیار مراکز نگهداری قرار می‌دهند. زیستگاه‌ها و شهر‌ها باید مدیریت مشترکی داشته باشند، زیرا در صورت باقی ماندن عده‌ای از سگ‌های عقیم نشده در شهر‌ها، به علت نبود مدیریت پسماند و دفن زباله در زیستگاه‌ها، ممکن است این سگ‌ها برای تغذیه نقل مکان داشته باشند و سپس با سگ‌های عقیم نشده آنجا جفت‌گیری کنند. در این صورت، طولی نمی‌کشد که تکثیر می‌شوند و به جای اول باز می‌گردیم! دیده شده چوپان‌ها برای تأمین نیاز گله‌شان به تکثیر سگ‌ها روی می‌آورند و پس از بررسی هوش و قوای جسمانی توله‌ها، دو - سه توله نگه می‌دارند و بقیه را آزاد می‌کنند. بنابر این لازم است در زیستگاه‌ها سگ های‌ایشان پایش، بررسی و عقیم گردد. چوپان و صاحب گله می‌توانند، با مراجعه به مراکز نگه داری، سگ مورد نیاز خود را از بین هزاران سگ موجود به رایگان انتخاب کند؛ اما، در صورت توله کشی و رها‌سازی، باید جریمه مالی شوند و حتی مجوز چرای خود را در معرض ابطال ببینند. در این طرح، جمع‌آوری کمک توسط افرادی که همکار سازمان نیستند جریمه و مجازات دارد. غذارسانی به سگ‌های عقیم نشده نیز همین طور!
مزایای طرح:
۱. زندگی سگ در محیطی استاندارد.
۲. امنیت زیستگاه‌های حیات وحش.
۳. حفظ خلوص ژنی سگ‌های با اصالت و بومی ایران نظیر نژاد سرابی.
۴. حفظ ژن گرگ‌ها و شغال‌ها و جلوگیری از دورگه شدنشان.
۵. کاهش حمله و گزش شهروندان.
۶. مشارکت پایدار اهالی محیط زیست و فعالان پناهگاه‌های حیوانات شهری.
۷. کاهش فشار بر شبکه درمان.
۸. جلوگیری از حرکت خودسرانه برخی از شهرداری‌ها در کشتن سگ و گربه.
۹. استفاده فعالان حیوانات شهری از دامپزشک‌ها و علم نگه داری گونه‌ها.
۱۰. کاهش فشار بر شهرداری‌ها.
۱۱. افزایش دانش علمی دانشجویان دامپزشکی و تربیت یافتن دامپزشکان حیات وحش. در این طرح هیچ سگ و گربه‌ای بدون دلیل علمی کشته نمی‌شود. مثلاً چون گونه را در سایت به صورت گله‌ای نگهداری می‌کنیم در صورت داشتن بیماری نظیر هاری و... در یک سگ این بیماری ممکن است باعث آلودگی گله شود پس یوتنایز (مرگ آرام) این سگ الزامی است تا بتوانیم جان سایر سگ‌ها را نجات دهیم.

با تشکر

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 1155 نفر

  • حیدر نجارلو

  • سیده مریم حسینی

  • علی پاکدامن

  • مازیار فراست معمار

  • پرهام معین زاده

  • مصطفی ایراندوست

  • سیروس عزیزی

  • مهسا علی مرادیان

  • امیر حسین عسگری رحمت پور

  • فاطمه امیراحمدی

  • فراز پیوندی

  • مریم نادری

  • محمد هادی پارسائی

  • امید صائب

  • لاله زابلی زاده

  • لادن اسکندریان

  • مژگان مظلومیان

  • محمدرضا بهنام‌فر

  • مجتبی عباسی

  • فریناز فراست معمار

  • امیرعلی زرندی

  • کیانا احمدی

  • سمانه خضرائیان

  • نرگس باذوق

  • نیلوفر ناظریان

  • یاور دهقان پور

  • علیرضا حیدرخانی

  • زینب رفیع زاده

  • سادات خبوشانی

  • فرحناز حاجی هاشمی

بحث و گفتگو

سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس و همچنین کارزار 59586 با موضوع درخواست بازنگری در پرونده ساخت و ساز غیر قانونی در بافت تاریخی تجریش را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
احسان ماهروی مقدم : سلام دوستان کارزار شما امضا شد لطفا از کارزار عدالت در پرداخت حمایت بفرمایید ممنونhttps://www.karzar.net/70094
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع بازنگری در پرونده تخلف ساخت و ساز در بافت تاریخی تجریش را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
حیدر نجارلو : لطفا لینک کارزار را باشتراک بگذارید https://www.karzar.net/63843 موارد حائز اهمیت  : _ نارضایتی عمومی اهالی ویدر و بخش خرقان و فعالان محیط‌زیستی شهرستان‌های ساوه و زرندیه _ رد شدن تائیدیه محیط‌زیستی احداث کارخانه سیمان سفید فرداد توسط مسئولان دولتی محیط‌زیست شهرستان زرندیه  ( جناب آقای رستم خانی ) _ عدم رعایت فاصله قانونی با ۲ رودخانه فصلی مجاور کارخانه سیمان فرداد _ عدم رعایت فاصله ۱۲۰ کیلومتری با پایتخت _ وجود ۲ کارخانه سیمان سفید ساوه و سیمان خاکستری ساوه قدیمی ، کارخانه آهک و سیلیس و ۴ معدن در مجاورت روستای ویدر و کارخانه سیمان فرداد که مغایر با سند ملی آمایش سرزمینی می‌باشد  . _ فاصله بسیار نزدیک به روستاهای ویدر و علی آباد و باغات  ، مراتع دامداری و زمین‌های کشاورزی آبی و دیم  . _ شهرستان زرندیه و بخش خرقان در محدوده قرمز آبخیزداری و برداشت آب میباشند و مجری پروژه مدعیست از پرندک تأمین آب خواهد نمود که با توجه به استعلام نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای ساوه و زرندیه امکان چنین اتفاقی نیست و خواه ناخواه سراغ منابع آبی ویدر خواهند آمد و ما نگران منابع محدود آبی منطقه هستیم  . _ فاصله بسیار نزدیک تا جاده محلی پر حادثه خرقان که اتفاقا محل تلاقی کارخانه و جاده از حادثه خیزترین نقاط جاده خرقان می‌باشد ، ذرات معلق و آلاینده های شیمیایی کارخانه سیمان فرداد و تردد بیش از حد کامیون و کامیونت و تریلر و تانکر و بونکر موجب افزایش تصادفات رانندگی و نقص عضو و فوت عزیزانمان خواهد شد  . _ استفاده از تجهیزات و ماشين آلات دست چندم که سال‌هاست در محوطه معدن دپو شده * بارگذاری صنایع در منطقه زیاد شده *تاب آوری مردم و محیط‌زیست منطقه کم شده *رانت و لابی قابل لمس و توجه مسئولان متأسفانه به اعتراضات مردمی ما دیده نمی‌شود لطفا لینک کارزار را باشتراک بگذارید https://www.karzar.net/63843
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5. ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 14,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
Zahra kasnejad : من بدون اینکه متن رو بخونم متاسفانه امضاش کردم،من مخالف کشتار حیوانات هستم ،چون همه ی موجودات حق زندگی دارن ،ولی انسان‌های آدم نما با بیسوادی و بیشعوری خودشون دارن این حق و از حیوانات میگیرن
💬 پاسخ
علی پاکدامن در پاسخ به Zahra kasnejad: سرکار خانم اولا خیلی متاسفم که طرح را نخواندید !!!! همه موجودات حق زندگی دارن و کسی نمیخواد این حق و از اونا بگیره .ماهم در حدی نیستیم که بخوایم سگ بکشیم ما با رویه کشتار مخالف هستیم و دنبال مسیر هایی هستیم که سلامت حیوان و داشته باشیم .گله گی من اینست چرا متن را نمی‌خوانید فقط!!!!
💬 پاسخ
بهار نقوی در پاسخ به علی پاکدامن: آدم نباید همیشه و در همه زمینه ها خودش رو ببینه باید موجودات دیگر که افریننده هامون هم یکی هست هم ببینه تنها کاری که تا الان برای کنترل جمعیت این بی زبان ها شده از بین بردنشون بوده اتفاقی که در دماوند افتاد رو ندیدید؟ من واقعا برای کسانی که این کارزار را گزاشتن متاسفانم چون تنها راه منتفی که شهرداری ها بلدن کشتن این زبون بسته هاست و شما و مانند شما هم همین رو از شهر داری میخواهین امیدوارم کمی این حیوانات را دوست داشته باشید چه حامی ها کمک کنند چه نکند اونا زیاد میشن شما منظورتون اینکه که حامی ها غذا ندن که بچه ها تلف بشن و جمعیت کنترل بشه نه حامی های که جنس قبلشون از طلا هست نمیزارن بچه ها از بین برن به خاطر گرسنگی مگر این که انسان اونا رو بکشه آیا شما دوست دارید اتفاقی برای خانواده‌تان بیفتد ؟ حتما می‌گوید نه ما حامی ها هم نمیزاریم خانواده‌مان از گرسنگی بمیرن و از شما و شهرداران خواهشمندیم حیوانات را با خودتان و خانواده‌تان مقایسه کنید شاید بیشتر هم رو دوست بدارید حیوانم ارزوست
💬 پاسخ
ابراهیم آذری در پاسخ به علی پاکدامن: داداش طومار نوشتی این چیه؟ مثلا قراره نامه باشه! از ویژگیهای اصلی نامه رسمی متن کوتاه بودنشه که حوصله خواننده را سر نبره! (مگه اینکه عاشقانه باشه) دوست داشتم بخونم ولی شرمنده دوست عزیز منم نخوندم و البته امضا هم نزدم!
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 14,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
گیتا بلوک آذری : امضا شد ممنونم از حمایتتون ایشالله که نتیجه بگیره🥺❤🙏🏻
💬 پاسخ
محسن احمدی : محسن احمدی : لطفا از کارزار «درخواست جلوگیری از خشک شدن و نابودی زیست بوم تالابهای استان کرمانشاه» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/53841) لطفا .چند ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
سامان اسد : درهیچ کجای جهان غذارسانی جرم نیست مگر در باع وحشها
💬 پاسخ
علی عرب : اثرات ضرروزیان این موجودات در سالهای اخیر مراتب بیشتر از جوندگان که دشمن اصلی انسان و از بین برنده غلات و انواع محصولات کشاورزی،میباشند،هست،لذا تکثیر بی رویه طبیعی این موجودات هم برای محیط انسانی و هم برای طبیعت ،مشکل ساز شده است،گاها دیده شده این درندگان به حیوانات اهلی و حتی حیات وحش حمله کرده و آسیب رساندن درنتیجه باید عرض نمایم این موجودات هیچ خاصیتی برای محیط نداشته بلکه بسیار بسیار مضر میباشند،حالا متوقف کردن تولید مثل این جانوران به هر طریقی که شده ،باید انجام بگیره ،و با افرادی که کمپین حمایت ایجاد کردن و در فضای مجازی فعالیت دارند و سنگ‌حمایت از حیوانات را به سینه میزنند،برخورد شود،چون بیشتر بخاطر جذب فالور و طرفدار در فضای مجازی با مغلطه بازی به این معضل بزرگ دامن میزنن سوال اینجاست ،ایایک سگ‌ولگرد به خانواده و نوزاد خودشون حمله و حتی سبب کشته شدن آنها شوند ،هنوز به کمپین ادامه میدن،مسلما نه،هزاران داغ بر دل خانواده های حاشیه نشین شهرها توسط همین موجودات ،گذاشته شده حالا تصمیم با صاحب نظران این امر هست،عقیم سازی یا کشتن این موجودات موذی
💬 پاسخ
علی پاکدامن در پاسخ به علی عرب: دوست عزیزم این سال‌ها هر دو گروه حامی و محیط زیستی بر مواضع خودشان تاکید داشتن گروهی میگفتن بکشیم ...گروهی دیگر نه غذا رسانی کنیم ...نتیجه ش شد بیش از دو میلیون سگ بدون سرپرست که داره هر روز به تعدادشون افزوده میشه. زمانی که امکانات داریم یک گروه داریم که داره سگ ها رو نگه میداره خب امکانات میدیم سگ ها رو نگه دارن به مرور زمان با عدم تکثیر تعدادسگ ها کاهش می یابد ...ما رویه این چند ساله مدیریت سگ ها رو بررسی کردیم متوجه شدیم با این روند کشتار و اون روند تکثیر نه تنها جمعیت سگ کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش چشمگیر داشته پس باید رویه را عوض کنیم وشیوه مدیریت و عوض کنیم ... در ثانی سگ ها رها نیستن در این طرح که بخوان به مردم آسیب برسانن در سایت های نگه داری هستن..‌
💬 پاسخ
هادی افضلی ثانی : واقعا التماس تفکر و آگاهی دارم چرا بدون مطالعه و داشتن اطلاعات کافی یک طومار می‌نویسید و باعث اختلاف و برهم خوردن نظم طبیعت و اکوسیستم میشوید ؟ مگر نه اینکه داخل دین ما از زبان حضرت علی ذکر شده و حدیث داریم که ؛ به خدا سوگند ، اگر هفت اقلیم با آنچه در آسمان هاست ، به من داده شود که با نافرمانی خدا پوست جوی از مورچه ای بربایم ، چنان نخواهم کرد ؛ و به درستی که دنیای شما ، نزد من، خوارتر است از برگی در دهان ملخی که آن را می جود . علی را چه کار با نعمتی که فانی گردد و لذتی که نپاید ؟! (نهج البلاغه : خطبه ۲۲۴،الصراط المستقیم ؛ ج۱ ص ۱۶۳)
💬 پاسخ
گلرخ گلبان : درود بر شما برای داشتن ایرانی بهتر ، کمیت را فدای کیفیت نکنیم ! لطفا با امضای خود از کارزار ما حمایت کنید 🌹🙏🏻 WWW.karzar.Net/35267 سپاسگزار مهرتان هستیم.💚
💬 پاسخ
ard4 maryam : یک کتاب شد😿😿
💬 پاسخ
سید امین حسینی : https://www.karzar.net/46841 کارزار درخواست راه‌اندازی سامانه اتوبوس‌های تندرو و خط ویژه در بزرگراه شهید همت
💬 پاسخ
مهدی سهیلی : قابل توجه اینکه گربه ها باعث کنترل جمعیت موش ها می شوند و در صورتی که تعداد آنها کم شود با خطر موش ها و بیماری های آن مواجه خواهیم شد مگر یک گربه چند پرنده می تونه شکار بکند که جمعیت پرنده ها کم شود!؟؟
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا .5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 13,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
بهنود افضلی : مرگ ارام! متاسفم واقعا برای تمام کسایی که ازین کارزار حمایت کردند،اگر بنا بر کاهش جمعیت باشه میتونین کارزار عقیم سازی بزنید نه این که موجودات معصوم رو به کشتن بدید،اونقدر با سگ ها بدرفتاری شده که از انسان میترسن،اونقدر بدی کردین به حیوانات،اونقدر کتکتشون زدین سنگ پرت کردین با ماشین بهشون زدین، خجالتم خوب چیزیه التماس تفکر
💬 پاسخ
علی پاکدامن در پاسخ به بهنود افضلی: سلام ... مرگ آرام در صورتی انجام میشه که حیوان سگ و گربه بیماری سخت غیر قابل درمان داشته باشه .که بتونه سایت و سگ های دیگه رو الوده کنه .و دونفر از نویسنده ها دامپزشک سگ دوست حرفه ای هستن و قرار شد هر چیزی که در متن اومده اجرا بشه تا از نظر شرعی مشکلی پیش نیاد و مرتکب جعل معنوی نشده باشیم و نوشتیم که اگر کسی مثل شما نخواست امضا کنه .نکنه تا ما هم مرتکب گناه نشویم که خداروشکر در هدفمون هم موفق بودیم و شما متن و خوندید و امضا نکردید .موفق و پیروز باشید
💬 پاسخ
پریسا سلطانی در پاسخ به بهنود افضلی: شما حاضری چنتا ازین موجودات معصوم! رو ببری خونه به سرپرستی بگیری؟یا به قول یکی تربیت اش کنی پرستار بچه ات بشه؟!! یا فقط بلدین حرف های بی منطق رو بدون فکر تکرار کنید؟
💬 پاسخ
فرشته حیدری : واقعا چرا دولت واکسن هاری به سگها نمیزنه و عقیم سازی نمیکنه؟ تمام کشورها دارن این کارو میکنن بعد دولت ما میگن فقط بکشین... از خدا نمی‌ترسن؟ اینا چه مسلمون هایی هستن؟
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 13,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: