⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ مطالبه حفظ جریان پایدار آب در زاینده‌رود
◻️ درخواست حذف پیمانکار نیروی انسانی و جمع کردن بساط این برده‌داری نوین
◻️ درخواست رسیدگی به مشکلات محور خاکی ژرف از توابع شهرستان کلات نادر، استان خراسان رضوی

درخواست انحلال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و انتقال کارکنان به سایر ارگانهای دولتی

#انحلال_سازمان_آموزش_فنی_و_حرفه_ای_کشور

درخواست انحلال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و انتقال کارکنان به سایر ارگانهای دولتی

بسم الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی

ریاست محترم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی

ریاست محترم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی

با سلام و آرزوی توفیق

احتراما ضمن خدا قوت مطالبی را به‌صورت اجمالی در خصوص سازمان وزین آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به استحضار می‌رساند، امید است با درایت حضرتعالی و در راستای احقاق حقوق کارکنان و جلوگیری از انحراف بیشتر این سازمان دستورات لازم صادر فرمایید.

متاسفانه سازمان مهم و استراتژیک مهارت‌آموزی کشور (سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) که در توانمندسازی نیروی ماهر انسانی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات، و حتی فرهنگ و هنر نقش بسیار موثری ایفا می‌کند در حال از دست رفتن است.

موریانه بی‌انگیزگی چنان به جان درخت تنومند مهارت‌آموزی کشور افتاده است که اگر فریادرسی دلسوز برای احیای قلبی و ریوی و مغزی این سازمان راهبردی دست بکار نشود این سازمان با خطر اضمحلال قریب الوقوع، دست به گریبان خواهد شد.

کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سالهای گذشته، اثبات کرده‌اند که به‌منظور تحقق اهداف سازمان از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند و همواره تلاش خود را جهت آموزش‌های مهارتی بدون در نظر گرفتن اختلاف حقوق و مزایای ناچیز خود با سایر ادارات دولتی به نحو احسن انجام داده‌اند. لذا پیشنهاداتی از قبیل (برقراری مجدد فوق‌العاده خاص برای کلیه کارکنان، برقراری بودجه بندی استانی، رتبه‌بندی مربیان، افزایش سقف فوق‌العاده ویژه به ۵۰ درصد، رفاهیات متناسب جهت برقراری عدالت و نزدیکی حقوق دریافتی سایر ارگانهای آموزشی) و مکاتبات با روسای سابق و فعلی سازمان و همچنین وزراء سابق و نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی و پیگیری مجدانه، متأسفانه تاکنون هیچگونه تغییری در راستای بهبود معیشت کارکنان و مربیان این سازمان اموزشی و مهارتی حاصل نگردیده است. که این امر موجب یاس و نومیدی و مشکلات روحی، آسیب‌های خانوادگی و سرخوردگی جامعه کارکنان سازمان گردیده است.

امروزه تلقی بدنه سازمان از وضع موجود مبنی بر این است که دیدگاه دولت محترم، مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور حکایت از غیربهره‌ور بودن سازمان دارد. مربیان، کارشناسان و کارمندان این سازمان به‌صورت فله‌ای در حال ترک سازمان و نا امید شدن از وضعیت اسفبار آن هستند.

اینجانبان به‌عنوان جمع کثیری از کارشناسان، کارکنان و مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از جنابعالی استدعا داریم دستور فرمایید ضمن بررسی دقیق و موشکافانه بحران در این سازمان و احصاء مشکلات زیر بنایی آن در خصوص تقاضای قریب به اتفاق کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که همانا "انحلال" سازمان و فراهم کردن فضای "انتقال" نیروهای متخصص و متعهد آن به سایر بخش‌های دولتی است، اقدام موثر صورت پذیرد.

لازم به ذکر است که کارکنان این سازمان جزو نیروهای متخصص و صاحب تجربه در آموزشهای مهارتی کشور می‌باشند که بدون شک در سایر بخش‌های دولتی نظیر دانشگاه فنی و حرفه‌ای، وزرات صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، صنایع دولتی، و... می‌توانند علاوه بر افزایش بهره‌وری منشا خدمات شایسته باشند.

با تشکر

جمعی از کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

رونوشت:

دفتر مقام معظم رهبری جهت استحضار

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 5239 نفر

  • مراد سردارزهی سیستان و بلوچستان

  • سیده مریم حسینی البرز

  • اسماعیل اعرافی بیرق تهران

  • مجتبی مرادی کردستان

  • محمد حسینی کردستان

  • محمد حسین شریفی منش تهران

  • محمد عباس‌زاده آذربایجان شرقی

  • افشین جوانبخت چهار محال و بختیاری

  • عباس رشوند قزوین

  • مژگان سیفی لرستان

  • سیدمهدی سیدی خراسان رضوی

  • داود محسنی تهران

  • سعیده عزتی خراسان رضوی

  • مرتضی آقابگیان مرکزی

  • مرتضی عبدی آذربایجان شرقی

  • مصطفی محمدی خراسان شمالی

  • هاشم شیبانی مشهد

  • عاطفه توکلی نژاد خوزستان

  • سید عمران اجاقی زنجان

  • سمیرا بهبودی قزوین

  • نسرین گودرزیان فارس

  • عبدالغفور باحقیقت تهران

  • سمیه قائدامینی چهارمحال و بختیاری

  • میترا میرزایی البرز

  • پیمان یزدانی خراسان شمالی

  • فتانه زندوکیلی همدان

  • اصغر قائم پناه تهران

  • نوروز رستمی ایلام

  • حجت اله ضیایی اصفهان

  • پیمان درویشی هرمزگان

بحث و گفتگو

فرشید ناظری نیا : با درود یه همکاران دلسوز و فداکار, بنظرم هدف اصلی راه اندازی این کازار جلب توجه مسئولین به مشکلات معیشتی کارکنان واشکالات ساختاری در سیستم آموزش سازمان هست نه صرف انحلال ,من لیسانس دانشگاه شهید بهشتی با 25سال سابقه واستخدام رسمی با رتبه عالی دریافتی ذماهانه تازه با افزایش اسفند ماه رسیده به هشت میلیون تومان .جالب نیست!!!!
💬 پاسخ
علی اشوری : من یکی از کارشناسانی هستم که با هزاران امید وارزو درسال ۱۳۷۸ بامدرک کارشناسی جذب سازمان شدم با تمام توان وانر ژی کارکردم اما اکنون که به گذشته نگاه میکنم تاسف میخورم چراکه حاصل زحمت بیدریغ من وامثال ما نردبانی شد تا سارقانی مانند پرند وامثالهم به سطوح بالای اداری و سپس کانادا بهشت دزدان بروند و باعث نابودی این سیستم واینده پرسنل این مجموعه زحمتکش شوند ودریغ که کسی بفکر نبوده و نیست و فقط نظاره گر هستند لطفا دست از اعمال نفوذ بردارید بجای ترساندن همکاران و ایجاد محدودیت سعی درحمایت همکاران نمایید شما بعنوان مسوول باید حامی پرسنل باشید نه اینکه برای حفظ میزوپست خود هرحقی را نابود کنید نهایت آرزوی همه کارمندان عدالت در پرداختی وحقوق هست برقراری مجدد فوق العاده خاص بیش از نیمی از مسایل راحل میکند ممنون از مسوولیت که میفهمد مسوولیت یعنی چه و درک میکند حقوق کم چه بلایی وچه فاجعه ای هست #برقراری مجدد فوق العاده خاص
💬 پاسخ
عارفه توحیدی : من با کارزار کاملا موافقم ولی متاسفانه حراست سا،مان با در خواست زوری پس گیری امضاها و تهدید کارکنان در پی ضربه زدن به درخواست و مطالبه. بحق انتقال کارکنان بدلیل وضعیت بسیار اسفناک سازمان بوده و پیام های متوالی با عنوان اشتباه سهوی در امضا پخش می نماید تا از مطالبه گری پرسنل شریف و نجیب سازمان بکاهند اما خواب بر چشمانشان حرام خواهد شد وترس شان از کارکنان هویدا شد. خداباماست و من الله التوفیق
💬 پاسخ
کارمند یک سازمان در پاسخ به عارفه توحیدی: با سلام کمی اغراق نشده وقتی مسئولان رده بالا از اساتید دانشگاه هستند بنظر بعید است تهدید نمایند زیرا همین اساتید در دانشگاه به دانشجو حق و حقوق و مطالبه گری و انتقاد را یاد می‌دهند. درخواست کارزار عزل وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه که امضا کنندگان به خواسته خود رسیدند درمقابل درخواست کارکنان سازمان فنی و حرفه ای که خواهان مطالبات خود هستند ناچیز است در کارزار عزل هیچکس کسی را تهدید نکرد و هیچ فردی بازخواست نشد . اگر چنین است که شما می گویید امیدوارم جامعه ما به روزی برسد که برخی افراد انتقاد ناپذیر از انتقادها استقبال کنند زیرا با گفتن مشکلات و انتقادات است که راه حل آنها نیز پیدا می‌شود و پیشرفت صورت می گیرد
💬 پاسخ
علی محرابی در پاسخ به عارفه توحیدی: دقیقا همینطور هست و در استان ما هم به زور ، درخواست پس گرفتن امضاها را انجام می دادند
💬 پاسخ
فرامرز سالاری ده والی : اینجانب به صورت نااگاه و سهوی صرفا به دلیل مشکلات معیشتی کارکنان سازمان بوده لذا نامبرده از کار خود اظهار ندامت وپشیمانی مینمایم.
💬 پاسخ
سيمين رسولي در پاسخ به فرامرز سالاری ده والی: زبان از گفتن اين همه ترس قاصر است.
💬 پاسخ
بنده ی کوچک خدا در پاسخ به فرامرز سالاری ده والی: با سلام،چرا احساس پشیمانی برادر ،رهبر عزیزمان فرمودند رفع مشکلات را از مسولین مطالبه کنید ، جناب آقای بزرگی مدیرکل حراست سازمان فنی وحرفه ای،بس نیست ترسانندن وتحدید کارکنان ؟؟چرا کنار ما نیستید برادر ؟چرا به همکارانتان آرامش هدیه نمیدهید ؟ با آرزوی منزلت سازمان بزرگ فنی وحرفه ای وهمکاران شریف وزحمتکشمان
💬 پاسخ
محمد بزرگی : سلام متاسفم برای کسانیکه این کارزار احمقانه رو راه اندازی کردند ،متاسفانه اسم بنده جعل شده و حتما شکایت میکنم .شما دنبال امسال شخصی هستید من جای سازمان بودم امثال شما رو اخراج میکردم نمک خورده نمکدان می‌شکنید.
💬 پاسخ
بی نام در پاسخ به محمد بزرگی: وای به حال کسانی که آخرت خود را به دنیای خود و دیگران می فروشند در ضمن احمق خودتی که فکر می کنی در کل ایران فقط اسم شما می تونه احمد بزرگی باشه
💬 پاسخ
arash navidi در پاسخ به محمد بزرگی: شما لیا قتتون 2 میلیون بیشتر نیست
💬 پاسخ
سید شریفی در پاسخ به محمد بزرگی: کدام نمک؟؟ فعلا نمک و نمکدان دست شماست ، این قشر ضعیف کارکنان فنی و حرفه ای چیزی برای از دست دادن ندارند
💬 پاسخ
کارمند سازمان در پاسخ به محمد بزرگی: سلام همکار محترم فکر نکنم امضایی جعل شود چون تا شماره موبایل داده نشود کاربری ایجاد نمیشود فرض براینکه درست میفرمایید پلتفرم شماره شما را با شماره ثبت شده چک میکنید و درستی و نادرستی ادعا ثابت می‌شود که اون شماره موبایل مربوط به محمد بزرگی هست یا خیر . اگر ترسیده اید که بماند میتوانید بگوید من پشیمان شدم . فکر نمی‌کنم مسئولین سازمان که جزو اساتید دانشگاه باشند با انتقاد مخالف باشند چون همین اساتید به دانشحویان یاد می‌دهند حق خود را طلب نمایید و درمواردی که ظلم می‌شود انتقاد نمایید فکر.نمیکنم کسی شما را مجبور به امضا کرده باشد که حالا کسی دیگر شما را مجبور به حذف امضا نماید
💬 پاسخ
طاهره مير : سلام من مخالف منحل شدن هستم ميخوام انصراف از امضا بزنم چي كار بايد بكنم
💬 پاسخ
حسن کبیری در پاسخ به طاهره مير: سلام وارد بخش کاربری سامانه بشید نشون میده چی رو امضا کردید بعد گزینه حذف دارده
💬 پاسخ
طاهره مير : سلام بنده اشتباهي ثبت امضا كردم من با انحلال سازمان فني و حرفه اي مخالفم چون اقدامات خوبي داره انجام ميشه
💬 پاسخ
رضایی رضایی : ایجاد این کارزار خنده دار است ... چون شما حقوقت کمه باید سازمان فنی و حرفه ای منحل بشه ؟؟
💬 پاسخ
سیداحمد رضا فرجی زاده یاسوج : با سلام . من با این کارزار که عده ای افراد بی تهعد به سازمان آموزش فنی و حرفه ای درخواست انحلال این سازمان را داده اند کاملا مخالف هستم . در ضمن حق قانونی شکایت از مدیر این کارزار برای اینجانب به علت امضا به نام اینجانب محفوظ است . اینجانب نه امضا در تایید این کارزار زده ام و نه موافق . لطفا امضای جعلی به نام اینجانب را حذف کنید .
💬 پاسخ
فاطمه اخوان : حمایت شد سلام هموطن عزیز برای حفظ سلامت غذایی و سلامت خود و خانوادهایتان و کاهش هزینه های دارو و درمان بیماری های مرتبط باغذا، نیاز به حمایت شما داریم لطفا از کارزار 55829 و مسیولین فنی و کنترل کیفی نگران سلامت غذای جامعه حمایت کنید تاشاید باهم بتوانیم جلوی کارفرمای سودجو و مسیولین فنی و کنترل کیفی خاطی را بگیریم.
💬 پاسخ
محمود مقدم : https://www.karzar.net/69375 قابل توجه کارگران عزیز: لطفا این لینک را در بین همه همکاران پخش و اطلاع‌رسانی بفرمایید.
💬 پاسخ
غلامعلی گرامی نسب : من با انحلال سازمان کاملاً مخالفم
💬 پاسخ
سید عباس مروی : سازماني با آمارهای کذایی دروغی که اگر بطور تصادفی با کارآموزان تماس بگیرید اصلا کلاسی ننشستند و در دوره شرکت نکردند. کارگاه ها خالی و فقط آمار دروغین از ترس مجلس.فقط طرح های بیخود دهن پرکن میذارن تا پول بجاپن بعد بین مدیران تقسیم میشه به کارمندان شریفش نمی رسه
💬 پاسخ
حسین م در پاسخ به سید عباس مروی: سلام.بنده هم مربی مرکز ثابتم و همیشه کارگاهم پر از کارآموز هست.نبود کارآموز اول به خود مربی برمی گردد. این ادعای شما برای جمع بستن کاردرستی نبوده و زحمات کثیری را زیر سوال می برد.
💬 پاسخ
سیدعباس مروی در پاسخ به حسین م: شما اقلیت هستین.اکثرا کارآموز ندارن
💬 پاسخ
یاسر زیبنده در پاسخ به حسین م: دوست مان آقای مروی کاملا درست می گه .دقیقا همین طور می باشد و کارآموز نیست به عبارتی ما به تمام سگ و گربه های شهرمان هم مدرک دادیم.دیگه کسی نمیاد .
💬 پاسخ
محدثه صفری : https://www.karzar.net/69288 سلام من کارزار شما را امضا و حمایت کردم میشه شما هم کارزار ما رو امضا و حمایت کنید😊
💬 پاسخ
جبار خمسه : با سلام دوستان من هر چقدر تلاش میکنم امضاء نمیره
💬 پاسخ
مجیدی. ایلام : انحلال سازمان فنی و حرفه ای
💬 پاسخ
مهدیه ر : https://www.karzar.net/48066 سلام لطفاً از این لینک حمایت کنید از کارزارشما حمایت کردیم
💬 پاسخ
نادر خوش روشان : سازمان فنی و حرفه ای مجلس از هم ناکارآمدی خبر داره.هنوز وقتی مصاحبه می کنند بجای اعطای مدرک میگن اهدای مدرک .با توجه به جهالتشان ولی راست میگن. هرکی سر خیابان میره میاد بهش زوری مدرک میدن بعد میگن ما بهت مدرک دادیم رفتی سرکار.مثلا نانوایان بدبخت رو میگن برای پروانه کار باید بیای امتحان بدی بعد میگن مشابهت مدرک دادیم شدی نانوا درحالیکه طرف ۲ سال کارش همینه.یا طرح کارورزی که همه چیز صوریه طرف میره یا مغازه دار پیدامی کنه کپی مدارکمشو میاره میشه استاد بعد مدرک هم کیلویی میگیره.یا زندان ها که مربی سال دوازده ماه نمیره اصلا زندانی خبری از آموزش نداره فقط مدرک میگیره برای پادگان هم همینه البته باز شرایط پادگان بهتره.کلا همه چیز صوریه .داخلش هم پست ها براساس رابطه تقسیم‌میشه.
💬 پاسخ
عباس حاجی حسینلو : دوستان وهمکاران محترم باسلام عرض ادب وتبریک سال جدید همکاران عزیز آیا بهتر نبود بجای درخواست انحلال سازمان متبوع تلاش به ارتقای آن از سازمان به وزراتخانه ( وزارت مهارت )باشد چون اگر سازمان مارا با وزارت آموزش وپرورش یا وزارت علوم ادغام کنند باز بودجه آن اختصاصی نخواهد شد مگر اینکه این سازمان مستقیما" زیر نهاد ریاست جمهوری باشد ومستقیما" از سازمان برنامه بودجه ، همانند وزراتخانه بودجه دریافت کند .
💬 پاسخ
کارمند سی سل سابقه : سلام متاسفانه یک مافیایی آموزشگاه های آزاد بوجود آمده که اصل آموزش های فنی و حرفه ای را زیر سوال برده و مسؤلین نیز با توجه آمار سازی این موسسات از آنها حمایت میکنند نمونه بارز آن که می‌توانم مثال تعریف دوره های 300ساعته تحت عنوان خصوصی 20و گاها کمتر آسیب جدی به سازمان وارد نموده است در نظر بگیرید یکی از همین آموزشگاه ها در طول سال فقط 1000 نفر را ثبت‌نام کننده وبه ازای هر نفر در کمترین مبلغ دو میلیون تومان دریافت کنند حالا در نظر بکیرید چه کسانی در آن ذی نفع هستند آن وقت شما توقع دارید از شما و حقوق شما حمایت کنند
💬 پاسخ
فردین عباسی : دفن بهداشتی زباله در هر کوچه و روستا از طریق سوزاندن داخل بشکه
💬 پاسخ
یا حق : یکی حقوق ومزایای بسیارکم حتی حقوق کارکنان رسمی در این سازمان از حقوق سربازان هم کمتر است دوم سپردن این سازمان بر اساس رابطه وضابطه به افراد فاسد و دزد از ارشدترین مقام این سازمان وپائین دستی ها در استانها
💬 پاسخ
امین ا : این سازمان به حال خودش رها شده متاسفانه
💬 پاسخ
آرش فلاح : متاسفانه بدنه کارشناسی سازمان در راس امور قرار دارد بزرگترین سد در پیشرفت اهداف این سازمان است
💬 پاسخ
علی حسین زاده : فقط بحث حقوق نیست این سازمان در ایرادات زیادی دربخش آموزش وسایر بخش‌ها دارد که باید بررسی شود
💬 پاسخ
محمد عباسیان : فقط انحلال سازمان .و انتقال ما به دستگاههای دیگر به علت پایین بودن حقوق.
💬 پاسخ
شهربانو شیرزاد : ✔️✔️●●●《《اشتغال جوانان》》●●●✔️✔️✔️ باسلام و احترام این کارزار جدید هم امضا کنید👇👇👇👇👇 ❤❤❤❤ 🌹🌹🌹🌹✖️ ■■#حذف کارت پایان خدمت برای گرفتن جوازکسب■■✖️ (((جواز کسب آسان)))🛑🛑✌ ➰️《《《 ممنون میشم امضا و همکاری کنید وما رو در قدمی بزرگ یاری کنید تا یکی از مشکلات جوانان حل شود》》➰️❌️❌️ کافیه عبارت {{جواز کسب }}و یا{عدد61602} ✖️✖️☘️☘️☘️☘️ را در قسمت جستجو سرچ کنید 🙏🏻✌❤❤❤❤ ✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️
💬 پاسخ
یک دوست : متاسفانه جو بسیار سمی در بالادست سازمان وجود دارد که به هیچ عنوان حقوق و رفاهیات پرسنل سازمان در نظر نمیگیرد. البته خارج شدن هدف و آرمان سازمان که همان آموزش میباشد نیز از دلایل به اضمحلال رفتن آن می باشد.
💬 پاسخ
حسین هادیزاده : با سلام خدمت همکاران عزیز: ما در مراکز آموزشی افرادی با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد میان برای مهارت آموزی و این نشان دهنده سطح بالای آموزش فنی و حرفه ای است که غالبا افراد آموزش دیده کار آفرین ویا جذب بازار کار می شوند که این موضوع اشتغال یکی از دغدغه های همه ما و مسئولین کشور هست . ایجاد اشتغال جلوی بسیاری از تخلفات اجتماعی را میگیرد و برای کشور امنیت و پیشرفت به دنبال دارد . بنابراین انحلال چنین سازمان مهمی فقط پاک کردن صورت مسئله هست و این اشتباه بزرگی است راه حل آن این است که ریاست محترم سازمان باید تیم قوی برای گرفتن اعتبار-بروز رسانی کارگاه های آموزشی با مشارکت بخش خصوصی -واقعی سازی حقوق و مزایای پرسنل که شان خانواده سازمان حفظ شود-معرفی سازمان به مجلس شورای اسلامی و قرار گرفتن سازمان زیر نظر ریاست محترم جمهوری .را تشکیل دهد.
💬 پاسخ
محمدعلی آسایش در پاسخ به حسین هادیزاده: سلام این کارزار کنایه و تلنگری به مسوولین ذی ربط هست اگر از خواب غفلت بیدار شوند و کارکنان فلک زده این سازمان را دریابند. اگر چه از قدیم گفته اند سواره خبر از حال پیاده ندارد!!!
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


ثبت رسمی در دبیرخانه

نامه تأیید امضاهای این کارزار جهت ثبت و پیگیری صادر شد.

ارسال برای رسانه‌ها

با استقبال ۵ هزار نفری، خبر این کارزار مهم برای رسانه‌ها ارسال شد

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: