⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست ابطال انتخابات و درخواست برگزاری انتخابات جدید انجمن تالاسمی ایران
◻️ درخواست تغییر روز روابط‌ عمومی در تقویم رسمی کشور
◻️ معرفی آقای دکتر غلامرضا پناه از سوی کارمندان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور جهت تصدی منصب وزارت

درخواست عدم اجرای نامه داخلی ۲۱۲۳۴۸/۴۳۰ مورخ ۲۴/۱۲/۱۴۰۱ و تأیید هزینه ساخت اعلامی طی نامه شماره ۴۷۸۵۵/ش م مورخ ۱۶/۱۲/۱۴۰۱

#مطالعات_علمی_مبانی_قیمت_گذاری_جدول_هزینه_ساخت_به_روز

درخواست عدم اجرای نامه داخلی ۲۱۲۳۴۸/۴۳۰ مورخ ۲۴/۱۲/۱۴۰۱ و تأیید هزینه ساخت اعلامی طی نامه شماره ۴۷۸۵۵/ش م مورخ ۱۶/۱۲/۱۴۰۱

جناب آقای دکتر بذرپاش

وزیر محترم راه و شهرسازی

با سلام و احترام

اینجانبان مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، آغاز سال ۱۴۰۲؛ سال مهار تورم و رشد تولید به فرموده مقام معظم رهبری و حلول ماه مبارک رمضان را خدمت جنابعالی و همکاران دلسوزتان تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

رویکر جنابعالی در پیامتان به مناسبت سال جدید در خصوص توجه ویژه به شهرسازی و معماری در سبک و کیفیت زندگی و بکارگیری الگوهای شهرسازی و معماری برخاسته از تمدن ایرانی_اسلامی و تأمین مسکن طبقات مختلف جامعه، گویای نگاه تخصصی و ارزشی حضرتعالی به مقوله معماری و شهرسازی در ساخت و ساز کشور می‌باشد. که امید است با همت و تلاش مضاعف مهندسان معمار و شهرساز کشور موجبات تعالی کیفیت زندگی مردم کشور را محقق نماید.

همانگونه که مستحضرید در آخرین روزهای سال گذشته نامه‌ای از سوی معاون محترم مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی حاوی پیشنهاد کمیته احصاء و پیگیری مسائل مرتبط با حوزه فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان در خصوص اصلاحیه درصدهای تعرفه خدمات مهندسی ساختمان جایگزین جدول ساختار شکست حق‌الزحمه بین رشته‌ای ابلاغی در سال ۱۳۷۹ مرقوم به هامش جنابعالی مبنی بر موافقت با آن منتشر گردیده است.

به استحضار می‌رساند ابلاغ فهرست قیمت خدمات مهندسی بر اساس ماده ۱۱۷ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان پس از بررسی و تأیید مبانی قیمت‌گذاری خدمات مهندسی در شورای مربوط مقرر در تبصره یک ماده مورد اشاره توسط وزیر محترم راه و شهرسازی تصویب و ابلاغ می گردد. شورای گفته شده صرفاً یک بار در سالهای ۷۸ و ۷۹ تشکیل و مبانی قیمت‌گذاری مورد تأیید آن طی ابلاغیه‌های شماره ۶۰۰۸/۱۰۰/۰۲ مورخ ۱۳۷۸/۱۱/۱۶ و ۷۰۹۲/۱۰۰/۰۲مورخ ۱۳۷۹/۱۲/۲۰ توسط وزیر محترم مسکن و شهرسازی سابق جناب آقای دکتر عبدالعلی‌زاده ابلاغ گردیده است.

به استناد بند س ماده ۱۱۴ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شورای مرکزی در سال ۹۸، مطالعه و تدوین مبانی قیمت‌گذاری جهت پیشنهاد به شورای بررسی و تأیید مبانی قیمت‌گذاری را به شرکت مشاور شهرریگ محول نمود تا پس از بررسی و مطالعه علمی و بر اساس شرح خدمات مهندسی در هر رشته نسبت به ارائه پیشنهاد مبتنی بر اصول و مدل‌های علمی و مستدل اقدام نماید.

اما متأسفانه از سال ۹۸ به کرات شورای مرکزی بنا به دلایلی نامعلوم ادامه اقدامات علمی را متوقف و رئیس محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان جناب آقای دکتر شکیب، در دوره اخیر راسا و بدون طرح و تصویب در صحن شورای مرکزی اقدام به ارائه پیشنهاد بر اساس میانگین تعرفه خدمات مهندسی استان‌ها نموده که این پیشنهاد هیچ گونه اساس و پایه فنی و علمی نداشته و از آنجا که اکثر استان‌ها انحراف‌های فاحشی نسبت به ابلاغیه شماره ۷۰۹۲/۱۰۰/۰۲ مورخ ۷۹/۱۲/۲۰ وزارت راه و شهرسازی داشته‌اند، بنابراین مبنا قرار گرفتن میانگین حق‌الزحمه خدمات مهندسی استان‌ها به‌ عنوان مبانی قیمت‌گذاری پیشنهادی وجاهت قانونی نداشته و قابل استناد نیست. لذا از حضرتعالی استدعا داریم بمنظور پیشگیری از هرگونه انحراف در ساختار فنی و مهندسی و دستیابی به مبنای علمی مبتنی بر شرح خدمات واقعی مهندسان در رشته‌های هفتگانه، دستورات لازم را در خصوص ادامه فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور جهت ارائه پیشنهاداتی جامع و کامل به شورای بررسی و تأیید مبانی قیمت‌گذاری خدمات مهندسی صادر فرمایید تا انشاالله مبانی پیشنهادی بتواند موجب وحدت رویه و جلوگیری از تعارضات در سطح کشور گردد. در همین راستا دستور فرمایید پیشنهاد منتشر شده مورد اشاره تا ابلاغ شرح خدمات و مبانی قیمت‌گذاری بروز شده ابلاغی از سوی حضرتعالی اجرایی نگردد.

در ضمن با توجه اینکه مبانی حق‌الزحمه خدمات مهندسی فعلی بر مبنای هزینه ساخت و ساز مطابق جداول ۱۰ و ۱۱ پیوست مبحث دو مقررات ملی ساختمان در ابتدای هر سال تعیین می گردد. بنابراین ابلاغ مبالغ هزینه ساخت و ساز همخوان با هزینه ساخت واقعی، حداقل توقع جامعه بزرگ مهندسان ساختمان کشور بوده و از جنابعالی خواهشمندیم مبالغ برآورد شده و اعلامی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور طی نامه شماره ۴۷۸۵۵/ش م مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ به عنوان هزینه ساخت و ساز برای هر مترمربع بنا در گروه‌های ساختمانی چهارگانه در ابتدای سال ۱۴۰۲ را تأیید و ابلاغ فرمایید.

با تشکر

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 1 نفر

  • احسان داورمنش قم

بحث و گفتگو

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: