⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست صدور احکام رتبه‌بندی معلمان
◻️ درخواست اجرای راه آهن آنتنی شهرستان فردوس
◻️ درخواست تخصیص امتیاز کرونا به ممیزان دفاتر خدمات سلامت

درخواست افزایش پرداختی برای ادارات کل استانی و ایجاد نظام هماهنگ پرداخت در زیر مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در کل کشور

#افزایش_پرداختی_ادارات_راه_و_شهرسازی

درخواست افزایش پرداختی برای ادارات کل استانی و ایجاد نظام هماهنگ پرداخت در زیر مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در کل کشور

جناب آقای دکتر بذر پاش
وزیر محترم راه و شهرسازی

جناب آقای دکتر رئیسی
ریاست محترم جمهور

با سلام؛

به استحضار می‌رساند طی این رساله مجموعه‌ای از درخواست‌های پرسنل خدوم کارکنان ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها که مدتی مدید خواستار اصلاحات و تغییراتی در برخی جریان‌های مالی و انسانی وزارت هستند به حضور ایفاد می‌گردد:

۱- رعایت عدالت در پرداختی‌ها نسبت به سایر مجموعه‌های وزارتخانه:
با عنایت به اینکه بسیاری از خدمات وزارت راه و شهرسازی توسط ادارات استانی انجام شده و حلقه اتصال مستقیم سیاست‌های وزارت و مردم کشور ادارات استانی هستند و خیل عظیم وظایف در حوزه مسکن، املاک و شهرسازی بر عهده ادارات استانی است و تمامی اجزای مجموعه در تمامی سطوح درگیر از کارشناس تا رئیس و معاون متحمل بار حقوقی بسیار تهدید کننده‌ای هستند، متأسفانه شاهد تبعیض غیر قابل اغماض در پرداختی‌های ادارات استانی در قیاس با ستاد و شرکت‌های زیر مجموعه منجمله سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت بازآفرینی و... توسط ادارات کل هستیم. لذا به منظور کاهش و جلوگیری از خیل عظیم درخواستی‌های انتقالی و ماموریت به سایر ادارات زیرمجموعه و ستاد مستقر در تهران و سایر کلان‌شهرها و با توجه به روح قانون تمرکز زدایی از نقاط کانونی کشور، خواهشمندیم جهت دلگرم نمودن خانواده چند هزار نفری وزارت راه و شهرسازی مشغول به خدمت در ادارات کل و شهرستان‌ها، اقدام به ایجاد یک نظام پرداخت هماهنگ دستمزد و پرداخت حقوق در تمامی زیر مجموعه‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی نمایید و آپارتاید پرداختی حقوق را در مجموعه رفع نمایید؛ چه این اقدام از طریق ایجاد یک حساب و خزانه واحد برای کلیه زیرمجموعه‌ها باشد و یا از طریق ساز و کارهای دیگر جهت واریز منابع درآمدی وزارتخانه از طرف زیرمجموعه‌های با عواید بالا به تمام زیر مجموعه‌ها منجمله ادارات کل مستقر در استان‌ها.

۲- افزایش حقوق و رعایت عدالت در پرداختی‌ها نسبت به سایر وزارت خانه‌ها:
همانگونه که مستحضرید بخاطر افزایش تورم و رشد شدید هزینه‌های زندگی در کلانشهرها و حتی سایر شهرها که متاسفانه دیگر تفاوتی با هزینه‌های زندگی در پایتخت ندارد و سایر مشکلات اقتصادی و پایین بودن پایه حقوق در احکام صادره در سالیان گذشته و ناچیز بودن درصد افزایش حقوق ها، بخاطر همین مهم میزان دریافتی پرسنل نسبت به سایر ارگان های اجرایی بسیار ناچیز و خجالت آور است و به هیچ وجه با خیل وظایف محول شده و بار عظیم وظایف کارکنان در ادارات کل تناسبی ندارد و همین موضوع باعث استعفاهای گروهی و کسر شان از پرسنل مهندسی ترین وزارت خانه کشور در بین سایر ارگان ها گردیده است که این موضوعی بسیار خطرناک و قابل تامل است. لازم به ذکر است بسیاری از کارکنان مجموعه بخاطر تامین هزینه‌های زندگی و کاهش فشار بر خانواده اقدام به استفاده از امتیازات نظام مهندسی و کارشناس رسمی دادگستری کرده که البته بعضی از همکاران نیز بخاطر قانون تعارض منافع در خیلی از پست ها حق استفاده از همین امتیازات را نداشته و ضمن عواید حاصله ناچیز در هر سال در این حوزه نیز امکان و یا قطعیت اتهام به رانت وجود دارد و باعث رفع تمرکز بر روی کار محول و وظیف اصلی خواهد شد. لذا توجه به این نکته ضروری است که مجموعه پرسنل ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور در حدود نیمی از کارمندان یکی شهرداری های کلانشهرهای کشور نیز نیستند و افزایش حقوق این قشر زحمتکش بار مالی قابل توجهی به مجموعه وزارت خانه که متولی ساخت و توسعه راهها و فرودگاهها و توسعه بنادر و تهیه کننده طرح های توسعه شهری برای نقاط شهری کشور است وارد نخواهد کرد (افزایش ۳ برابری حقوق مجموعه استانی تنها نیازمند ۳ درصد از کل منابع وزارت خانه است).

۳- توجه به تأمین مسکن کارکنان و شان پرسنل وزارت راه و شهرسازی در کشور:
با عنایت به اینکه وزارت راه و شهرسازی اصلی ترین متولی ساخت مسکن در کشور می‌باشد متأسفانه افزایش قیمت لجام گسیخته مسکن در کشور و دستمزد نامناسب کارکنان باعث این مهم گردیده که هنوز بسیاری از کارکنان مجموعه فاقد مسکن مناسب بوده و وجود قانون بسیار ظالمانه محدودیت ارزش زمین برای تخصیص زمین به کارکنان راه و شهرسازی باعث فراهم نشدن زمین و مسکن مناسب با جایگاه اجتماعی آنان شده و عملاً تهیه کنندگان مسکن جامعه را به حاشیه و نقاطی که در شان کارکنان خدوم بخش مسکن نیست سوق می دهد. لذا خواهشمندیم این قانون ملغی گردد. در خصوص اقدام در جهت جلوگیری از افزایش بی ضابطه قیمت مسکن از اصلی ترین راهکارهای کنترل قیمت مسکن به عنوان مثال می توان از قیمت گذاری فرمولی مسکن استفاده کرد. همانطور که مستحضرید شهرداری ها با داشتن فرمول قیمتگذاری اقدام به دریافت عوارض از املاک می‌کنند و نبود یک فرمول جامع برای قیمت گذاری املاک از مباحث بسیار بحث انگیز در تاریخ مسکن کشور است زیرا می توان با قیمتگذاری فرمولی و در نظر گیری سنجه هایی همچون نرخ واقعی تورم، موقعیت مکانی ملک، قیمت مصالح، سن بنا و تکنولوژی و خدمات مهندسی ارایه شده، سکان هدایت قیمت مسکن را از دست واسطه ها خارج کرد و قیمت مسکن را از تاثیر گذار به تأثیر پذیر تغییر داد. در نظر گرفتن سازوکار عادلانه برای تخصیص مساکن سازمانی دیگر خواسته همکاران مجموعه است که می تواند از شدت مشکلات کارکنان نیز بکاهد.

۴- اعطای تسهیلات مناسب:
به استحضار می‌رساند مجموعه وزارت راه و شهرسازی و بالاخص ادارات کل استانی در خصوص پرداخت تسهیلات و همکاری با سایر بانک‌ها در ضعیف ترین شرایط ممکن به سر می برند. رقم وام های اعطایی بسیار ناچیز، بانک های تسهیلات دهنده بسیار اندک، تعداد ضامن های بالا، سود وام اعطایی بالا و تعداد اقساط بسیار کم است که همین موضوع باغث می‌شود کارمد بخاطر رقمی ناچیز تسهیلات از دست داده و مشکلات زیادی برای وی فراهم گردد. لذا توجه حضرت عالی در یاری رساندن در این مهم بسیار کارگشاست. از دیگر تسهیلاتی که می توان علاوه بر تسهیلات بانکی به آن اشاره کرد تسهیلات خرید خودرو، مسکن لوازم خانگی و یا حتی تسهیلات سفر خواهد بود که جای خالی آنها به شدت احساس می گردد. با مقایسه ای بسیار سطحی با تسهیلات اعطایی دیگر ارگان ها همانند زیر مجموعه های وزارت بهداشت متوجه وضعیت به شدت نامناسب وزارت خانه در این حوزه خواهیم گشت.

۵- عدالت در تخصیص پست‌های کلیدی و پرداختی‌های داخل سازمانی:
به استحضار می‌رساند در داخل ادارات کل راه و شهرسازی وظایف، مسئولیت ها و حجم اقدامات نیز در بخش های متفاوت یکسان نیست و چه بسا مشاهده می‌شود عدالت پرداختی در بسیاری از پست های پرکار و کم کار داخل مجموعه مشاهده نمی شود. لذا خواهشمند است سازوکار پرداخت سلیقه ای پاداش ها و رفاهیات و... را مبتنی بر یک اصول مدون به کلیه ادارات کشور ابلاغ نموده و نظام پرداخت سلیقه ای به نظام پرداختی عدالت محور تغییر یابد. دیگر موضوع مهم نیز تخصیص پست های کلیدی به افراد با سابقه تحصیلاتی بهتر و تجربه کاری بالاتر است که متأسفانه با هر تغییر در سطوح مدیریتی بدون توجه به آیتم های مهم تاثیرگزار که ذکر گردید صورت می‌گیرد. از دیگر موضوعات مهم تخصیص پست های سازمانی بدون توجه به سابقه تحصیلاتی افراد می‌باشد که این موضوع نیز خود را در تصمیم گیری های مقطعی نشان خواهد داد و متأسفانه استان و کشور به تبع آن متحمل هزینه خواهد گردید. لذا خواهشمند است اقدامات مقتضی با این پدیده کهنه ظهور نیز اتخاذ گردد. جلوگیری از استخدام های سفارشی، رابطه ای، فامیلی و... نیز از دیگر خواسته‌های مجموعه است.

۶- امکانات رفاهی و خدماتی:
از موارد بسیار مهم تاثیرگذار در کیفیت و کمیت کارکنان محترم برخورداری از امکانات خدماتی و تفریحی به منظور گران اوقات فراغت می‌باشد. متأسفانه امکانات مراکز اقامتی و رفاهی تحت اختیار وزارت در شهرهای کشور در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارد و نحوه تخصیص این فضاها نیز به صورت سفارشی و غیر عادلانه برای کل کارکنان می باشد. لذا خواهشمند است تدابیر لازم برای استفاده از این مکان ها و سایر مکان های فراغتی و گردشگری اندیشیده شود. جای خالی تسهیلاتی خرد همانند بن کارت ها، سرویس ایاب و هاب و تسهیلات فرهنگی و خدماتی جهت استفاده خانواده پرسنل نیز از دیگر نکات راهگشاست.

همانگونه که از محتوی مشخص است روح درخواست‌ها پیرامون عدالت محوری است. همان گونه که حضرت علی علیه‌السلام می‌فرماید عدل پایه و زیربنا است که پایداری جهان بدان بستگی دارد. لذا از شما خواهشمندیم نسبت به رفع خواسته چندین و چند ساله کارکنان این مجموعه وسیع و خدوم اهتمام ورزید.

جمعی از مدیران، معاونین، روسا و کارکنان خدوم وزارت راه و شهرسازی

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 1051 نفر

  • سیده مریم حسینی

  • هومن صادقی

  • پژمان شفیعی

  • حسین علی پور

  • مریم عظیمی

  • وحیده باقری

  • جلال مصطفائیان

  • وحید ترک تتاری

  • خدیجه شهبازی

  • امید داودی

  • داود سعیدی

  • معصومه کریمیان

  • سعیده اسماعیلی

  • مژگان صمدی

  • حمیده چوپان

  • حمید شعبان پور

  • امجد زارعی

  • محمد محمدیان

  • زهرا محمدزاده

  • مجتبی رحمانیان

  • آرمان خادمی

  • وحید محبی

  • علی اکبر اهری آبش احمد لو

  • مختار میرکی

  • مصطفی مصلی نژاد

  • معین ثروت یاری

  • الهه رضایی

  • معصومه قافله باشیان

  • Esmaeil gurani

  • محمد اصیل

بحث و گفتگو

منصور کریمی مقدم : باسلام.وخسته نباشید.اولا حقوق اینجانب با 23سال سابق خیلی ضیف .مسکن که ندارم.تازه داماد که گرفتم.پسر که داماد کردم.با این .درآمد.کم اینقدر وام برداشتم.که جوابگو .پرداخت آن با این حقوق نشدم سهم ارث پدری که یک اتاق بود به برادران فروختم حالا مستاجرم.با این حقوق کم .نمیتوانم دیگه پیام بنویسم اشکام درآمد حالم خیلی خرابه.خدا نظری به حال ما کن .وعمری زیاد به دولت بده تا اندکی حقوق مان را زیاد کنند. آقا جان خانه که ندارم باید چند ماه دیگر چادر بزنم در پارک شهرداری.همان هم عوارض داره.ای کارمند بد...............‍؟...........ت
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! خواهشمندم کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
زینب نادری : لطفا کارزار۷۳۳۴۰ را امضاکنید
💬 پاسخ
فاطمه اخوان : حمایت شد سلام هموطن عزیز برای حفظ سلامت غذایی و سلامت خود و خانوادهایتان و کاهش هزینه های دارو و درمان بیماری های مرتبط باغذا، نیاز به حمایت شما داریم لطفا از کارزار 55829 و مسیولین فنی و کنترل کیفی نگران سلامت غذای جامعه حمایت کنید تاشاید باهم بتوانیم جلوی کارفرمای سودجو و مسیولین فنی و کنترل کیفی خاطی را بگیریم.
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع بازنگری در پرونده تخلف ساخت و ساز در بافت تاریخی تجریش را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
احسان ماهروی مقدم : https://www.karzar.net/70094سلام دوستان کار زار شما امضا شد لطفا از کارزار عدالت در پرداخت حمایت بفرمایید ممنون
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: