درخواست اصلاح حقوق کارکنان سازمان نوسازی مدارس کشور

#کارکنان_نوسازی_مدارس

درخواست اصلاح حقوق کارکنان سازمان نوسازی مدارس کشور

به نام خدا

جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

موضوع: مسائل معیشتی و مطالبات کارکنان نوسازی مدارس کشور و استان‌ها

سلام علیکم

احتراماً به استحضار می‌رساند، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، یک سازمان مهندسی و اجرایی دولتی است که به عنوان بازوی فنی و عمرانی، مستقیما زیر نظر وزارت آموزش و پرورش اداره می شود، ادارات کل نوسازی مدارس در مراکز تمامی استان‌های ۳۱ گانه کشور بدون هیچ‌گونه واحد شهرستانی، نسبت به ساخت و ساز و تجهیز حجم انبوهی از فضاهای آموزشی کشور مطابق با استاندارد‌های جاری کشور متعهد و به طور مداوم برای ارتقای کیفیت و فرآیندهای اجرایی و نظارتی کوشش می‌نمایند. تعداد کل مهندسان و کارکنان شاغل در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور حدودا ۲۵۰۰ نفر می‌باشد. سازمانی با این حجم کم از پرسنل، که در کشور نمونه‌ی آن از نظر بهره وری و کارایی کم‌نظیر است، در حال ساخت سالانه بیش از ده هزار کلاس درس ، تجهیز و تعمیر سالانه بیش از پنجاه هزار کلاس درس می‌باشد، به طور متوسط روزی ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود و ایران به یک معنا تبدیل به یک کارگاه مدرسه‌سازی شده است و تا بهمن امسال نزدیک ۸۰۰ مدرسه دیگر ساخته خواهد شد و حاصل دست‌رنج مهندسان و کارکنان آن بازسازی و نوسازی مدارسی است که در اکثریت قریب به اتفاق زلزله‌های رخ داده در کشور از مستحکم‌ترین و ایمن ترین سازه‌های موجود در هر شهر و روستایی هستند، مدارسی که در مواقع بحران، به راحتی تبدیل به پناهگاه و مرکز امداد و نجات شده‌اند و بستری مناسب برای نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی برای ساخت ایران قوی بوده و هستند.

مهندسین و کارکنان نوسازی مدارس استان‌ها با سرانه تقریبی بیش از ۱۰ میلیارد تومان به ازا هر نفر در پروژه‌های سالانه، با بهره وری بسیار بالا در خدمت نظام و انقلاب بوده‌اند ، اما متأسفانه معیشت این کارکنان خدوم مشمول بی‌مهری و تبعیض ساختار اداری موجود شده است، به عنوان نمونه اگر حقوق دریافتی مهندسین نوسازی مدارس کشور و استان‌ها صرفا با میزان دریافتی نیروهای فنی و عملیاتی سایر ارگان‌ها از جمله مهندسین شرکت گاز، شرکت نفت، گمرک، اداره بنادر و کشتیرانی، استانداری و فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و..... یا با تعرفه خدمات مهندسی وزارت راه و شهرسازی مقایسه شود، شاهد اختلاف قابل توجه می‌باشیم.

از سوی دیگر با توجه به حجم بالای کار مهندسین نوسازی مدارس، متأسفانه از فوق‌العاده ویژه ۵۰ درصدی که به سایر دستگاه ها در حال پرداخت است محروم شده‌اند و از سوی دیگر به دلیل استانی بودن اعتبارات این ادارات کل، از حق قانونی رتبه بندی خود به عنوان فرهنگیان شاغل در نوسازی مدارس زیر نظر وزارت آموزش و پرورش نیز محروم شده‌اند.

همانطور که جنابعالی در بیانات شریفتان در ابتدای دولت به هنگام تقدیم بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس فرمودید:

((....... هدف دوم دولت توزیع عادلانه است و الان در هر کوی و برزنی که می‌رویم به این قضیه اعتراض وجود دارد که چرا فلانی با اینکه مدرک تحصیلی ما مشابه هم است یا مثلاً مدرک تحصیلی من از فلانی بالاتر است و در یک اتاق کار می‌کنیم، اما چند نوع پرداخت نسبت به افرادی که نه در یک اداره بلکه در یک اتاق هستند وجود دارد. واقعاً سامان یافتن این قضیه از مسائل بسیار ضروری کشور است.فکر می‌کنم این از مسائلی است که شما نمایندگان و مردم را رنج می‌دهد و باید ایجاد نظام پرداخت عادلانه را با قوت دنبال کنیم. ملاک برای ما، رضایت عموم مردم است نه رضایت خواص، برای ما رضایت خدا که به ما اجرای عدالت را امر کرده است و رضایت عموم مردم باید اصل باشد یا چند نفری که ممکن است حقوقشان مقداری کاهش داشته باشد؟))

کارکنان و مهندسان نوسازی مدارس خواستار اجرای عدالت هستند و نه زیاده خواهی، خواستار یکسان‌سازی و تعدیل معیشت بین تمامی کارکنان و شاغلین نظام جمهوری اسلامی در تمامی قوا بر اساس قسط و عدل هستند . در زیر به تفصیل در قالب هفت درخواست، مشکلات معیشتی و حقوق و دستمزد مهندسین خدوم نوسازی مدارس استان ها جهت صدور دستور انقلابی جنابعالی برای رفع تبعیض و رسیدن به سطح دستمزدی سایر کارکنان دولت بیان گردیده است.

فهرست درخواست ها:

۱- تصویب و پرداخت فوق العاده خاص کارکنان سازمان نوسازی مدارس کشور و استان ها

۲- افزایش فوق‌العاده ویژه مهندسین و کارکنان نوسازی مدارس استان ها تا سقف ۵۰ درصد

۳- اجرای قانون رتبه بندی کارکنان مشمول در ادارات کل نوسازی مدارس استان ها

۴- اصلاح آئین نامه رتبه بندی و پیشنهاد یک لایحه تک ماده ایی برای اعمال رتبه بندی برای سایر کارکنان غیر مشمول در استان ها

۵- تبدیل وضعیت تمامی کارمندان قراردادی شاغل در ادارات کل نوسازی مدارس استان ها

۶- افزایش سهم پرداختی دولت در بیمه تکمیلی کارکنان نوسازی مدارس استان ها همچون سایر فرهنگیان

۷- جا به جایی اعتبارات جاری ادارات کل نوسازی مدارس استان ها از استانی به ملی

 

۱- تصویب و پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان سازمان نوسازی مدارس کشور و استان‌ها؛

متأسفانه باید گفت که حقوق و مزایای دریافتی مهندسان و کارکنان سازمان و ادارات کل نوسازی مدارس استان ها از سطح قریب به اتفاق سایر کارکنان وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها، نهادها و نیز کارکنان سایر قوا به مراتب کمتر بوده و این امر در شان دستگاهی که عنوان دستگاه حاکمیتی را یدک می‌کشد و مسئولیت خطیر سنگرسازی نظام تعلیم و تربیت برای تربیت آینده سازان ایران اسلامی را دارد، نیست. از نظر حقوق مهندسی، مسئولیت بسیار سنگین تأمین ایمنی و استحکام و سایر جوانب فنی مدارس تا دهها سال بر دوش کارکنان و مهندسان نوسازی مدارس کشور است و حال آنکه حقوق دریافتی ایشان کفاف تأمین معیشت ماهانه را هم حتی نمی دهد، نظام ناهماهنگ حقوق و دستمزد و ارتقاء شغلی در سطح کشور نهادینه شده است که این امر به تبعیض و بی‌عدالتی در پرداخت حقوق این کارکنان به نسبت سایر دستگاه‌ها و سایر قوا منجر شده است، فلذا خواهشمند است دستور فرمایید موضوع پرداخت فوق‌العاده خاصی همچون کارکنان سایر دستگاه ها از جمله کارکنان وزارت کشور، تصویب و اجرا گردد.

۲- افزایش فوق العاده ویژه مهندسین و کارکنان نوسازی مدارس استان ها تا سقف ۵۰ درصد؛

 

با توجه به افزایش فوق‌العاده ویژه کارکنان موضوع بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری برای اکثریت دستگاه های تابع قانون مدیریت خدمات کشوری به تفکیک مشاغل اختصاصی و عمومی در شورای حقوق و دستمزد از جمله استانداری و فرمانداری ها، ادارات کل راه و شهرسازی و واحدهای تابعه آن، کارکنان ثبت احوال و.... خواهشمند است دستور فرمایید فوق‌العاده ویژه مهندسین و کارکنان سازمان نوسازی مدارس کشور و استان ها همچون سایر دستگاه ها و ارگان های فنی و اجرایی تا سقف ۵۰ درصد تصویب و پرداخت گردد.

۳- رتبه بندی فرهنگیان شاغل در ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها؛

وضعیت فعلی: در حال حاضر افراد مشمول صرفاً در سازمان مرکزی نوسازی مدارس کشور این فوق‌العاده را با اعتبارات ملی و به شکل صحیح دریافت می دارند و سایر استان ها از این حق قانونی بی بهره است. در زیر به تشریح دلایل این تبعیض و ظلم می پردازیم:

خوشبختانه پس از ۲ دو سال پیگیری سازمان نوسازی مدارس کشور، دیوان محاسبات کشور در نظر مشورتی به شماره ۲۰۱/۲۰۰۰۰ مورخ ۲۰/۰۶/۱۴۰۲ اذعان داشت که:

(( وفق تصریح ماده ۴ قانون نظام رتبه‌بندی معلمان مصوب سال ۱۴۰۰ و تبصره ۱ ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور و بند ۱ اصلاحیه ۱۵/۰۵/۱۴۰۱ افراد موضوع لایحه قانونی راجع به استفاده کارکنان کادر اداری وزارت آموزش و پرورش که برای خدمت معلمی استخدام شده‌اند از طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور و احتساب سوابق تجربی آنان مصوب سال ۱۳۵۸ شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران با اصلاحات بعدی، نیز مشمول این قانون می شوند.))

ریاست محترم جمهوری متأسفانه علی رغم گذشت بیش از دو سال از فرایند اجرایی و پرداخت مبلغ رتبه‌بندی به سایر همکاران، متاسفانه فرهنگیان مشمول این قانون در نوسازی مدارس استان‌ها به دلیل عدم تأمین اعتبار لازم توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در حساب سازمان برنامه و بودجه استان‌ها از دریافت این حق قانونی و معیشتی خود محروم گردیده اند و نظر به پیگیری‌های انجام شده با توجه به اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان، دارای اعتبار ملی است، تنها راهکار موجود برای همه نوسازی مدارس استان‌ها، کسر از اعتبار دستگاه ملی و انتقال به اعتبار استان‌ها با استفاده از مکانیزم ماده ۸۰ قانون تنظیم می‌باشد، خواهشمند است دستور فرمایید جهت رفاه حال مدرسه سازان کشور در استان ها و تکریم ایشان دستورات لازم و انقلابی را جهت اجرا و پرداخت رتبه‌بندی به سازمان برنامه و بوجه کشور صادر نمایید.

۴- اصلاح آیین‌نامه رتبه بندی و پیشنهاد یک لایحه تک ماده ایی برای اعمال رتبه بندی برای سایر کارکنان غیر مشمول در استان‌ها؛

جناب آقای دکتر رئیسی با توجه به محرومیت نیمی از کارکنان خدوم نوسازی مدارس کشور از طرح رتبه بندی (حدود ۱۲۰۰ نفر از ۲۵۰۰ نفر) خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به اصلاح آیین‌نامه رتبه بندی و پیشنهاد یک لایحه تک ماده ایی برای ترمیم حقوق تمامی کارکنان نوسازی مدارس از این محل، به مجلس شورای اسلامی اقدام لازم را مبذول نمایند.

۵- تبدیل وضعیت تمامی کارمندان قراردادی نوسازی مدارس استان ها، در قالب طرح‌های تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس توسط سازمان امور استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش

با توجه به اینکه تعداد کارمندان قراردادی سازمان نوسازی مدارس با مدارک مهندسی و کارشناسی ارشد حدودا ۵۰۰ نفر هستند، متأسفانه در ۸ سال گذشته این مهندسان جهادگر در عرصه‌ی ساخت، توسعه و تجهیز مدارس از نعمت تبدیل وضعیت همچون سایر همکاران قراردادی، حق‌التدریس، نهضتی و خرید خدمت خود در وزارت آموزش‌وپرورش محروم بوده‌اند. ریاست محترم جمهور، خواهشمند است دستور فرمایید در هر طرح تبدیل وضعیتی، وزیر محترم آموزش و پرورش نگاه ویژه ایی به این کارمندان که بعضاً بیش از ۱۵ سال سابقه خدمت دارند نماید. این اقدام با نگاه ویژه جنابعالی برای تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی دور از دسترس نیست.

۶- افزایش سهم پرداختی دولت در بیمه تکمیلی کارکنان نوسازی مدارس؛

خواهشمند است دستور فرمایید همچون سایر دستگاه‌ها بخشی از هزینه درمان تکمیلی کارکنان توسط دولت تأمین گردد.

۷- جا به جایی اعتبارات جاری از استانی به ملی؛

با توجه به بررسی، تصویب و تخصیص اعتبار هزینه ایی ادارات کل نوسازی مدارس استان ها در ۸ سال اخیر، مشخص شده است که بسیاری از فعالیت های جاری از جمله مزایای کارکنان نظیر اضافه کار، ماموریت، امور رفاهی و..... دچار مشکلات عدیده ای گردیده اند، به نحوی که موجبات نارضایتی کارکنان با وجود حساسیت وظیفه و ماموریت سازمانی و سطح بالای پروژه‌های اجرایی و ساخت مدارس بوجود آمده است، خواهشمند است دستور فرمایید اعتبارات هزینه ایی ادارات کل نوسازی مدارس استان ها از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور، از استانی به ملی تغییر یابد.

در پایان پیشاپیش از بذل توجه و عنایات حضرتعالی تشکر ویژه می‌نمائیم؛ قطعاً سنگرسازان نظام تعلیم و تربیت این نگاه بلند‌نظرانه ریاست محترم جمهوری را جهت رفع تبعیض در معیشتشان در مقایسه با سایر کارکنان دولت هرگز فراموش نخواهند کرد و دلگرم‌تر از قبل به وظایف سازمانی خویش و ایجاد بستری مناسب برای آینده‌سازان جهت ساخت ایران قوی جامه عمل خواهند پوشید.

کارکنان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور

رونوشت:

- دفتر مقام معظم رهبری

- وزیر محترم آموزش و پرورش

- ریاست محترم سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور

- ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور

78%
22 درصد مانده تا ثبت رسمی در دبیرخانه سازمان مخاطب
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 1565 نفر

  • محمدجواد نوذری فارس

  • مهدی سپهری زنجان

  • جواد آتش خواجه سیستان و بلوچستان

  • ابراهیم دهقان فارس

  • جمشید عزیزی خوزستان

  • محمد اخوان اردبیل

  • اکبر قنبری خوزستان

  • محمد ناصری اردبیل

  • علیرضا زنگویی بوشهر

  • مجید بیدرام اصفهان

  • مصطفی غلامی وناشی قزوین

  • پورنگ اشبک خراسان رضوی

  • علی فرخ پور اصفهان

  • محمد رضا عبدالرضایی کرمانشاه

  • حسین چمن ارا قم

  • هادی شیخ پور کرمان

  • سید میثم میرکاظمی اصفهان

  • علی بولاقی سیستان وبلوچستان

  • مهدی اصغری امیری مازندران

  • محمدرضا زارع نژاد فارس

  • فرشته سرتیپی زاده البرز

  • سیف اله جمالی ایلام

  • علی مهدوی قم

  • محمدرضایوسف زهی سیستان و بلوچستان

  • محمود اسکندری مرکزی

  • عبدالصمد ارمشی گلستان

  • محمد اکبری اصفهان

  • ماریا نقشبندی کردستان

  • حسین فادری اصفهان

  • عبدالله مهرشاد خوزستان

بحث و گفتگو

Sara.. .sara : https://www.karzar.net/against-acid-attacks هموطنان عزیز از کارزار بسیار مهم ضد اسیدپاشی حمایت کنید
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع درخواست بازنگری در پرونده ساخت و ساز غیر قانونی در بافت تاریخی تجریش و همچنین کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس را حمایت نمایید.
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: