اعتراض به عدم اجرای تعهدات مربوط به ساخت وتحویل پروژه مسکن ملی توسط اداره مسکن و شهرسازی خراسان شمالی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) (بنیاد برکت)

#مسکن_ملی

اعتراض به عدم اجرای تعهدات مربوط به ساخت وتحویل پروژه مسکن ملی توسط اداره مسکن و شهرسازی خراسان شمالی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) (بنیاد برکت)

وزیر محترم کشور جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای احمد وحیدی

رئیس محترم قوه قضائیه
جناب آقای محسنی اژه‌ای

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
جناب آقای قالیباف

رئیس محترم ستاد اجرایی فرمان امام (ره)
جناب آقای سید پرویز فتاح

وزیر محترم مسکن و شهرسازی
جناب آقای مهرداد بذرپاش

نمایندگان محترم جناب آقایان شهریاری و پاکمهر در مجلس شورای اسلامی

استاندار محترم استان خراسان شمالی
جناب آقای حسین نژاد

دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی
جناب آقای ایلالی

نماینده محترم ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد
جناب آقای نوری

بازرس‌کل محترم استان خراسان شمالی
جناب آقای اسپیدکار

سلام علیکم؛

احتراماً به استحضار می‌رساند اینجانبان گروهی از متقاضیان مسکن ملی (پروژه برکت شهرک فرهنگیان خراسان شمالی بجنورد) که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ پس از تبلیغات گسترده دولت در مسکن ملی ثبت نام نموده‌ایم، بدین وسیله و بر اساس استدلال‌های زیر، شکایت خود را به مدیریت طرح فوق و پیشبرد پروژه شهرک فرهنگیان بجنورد به حضور اعلام می‌داریم و امیدواریم با حسن نظر آن ریاست محترم در صورت صلاح‌دید پیگیری لازم برای برخورد با مدیران خاطی و نیز جبران خسارت وارده به متقاضیان پروژه مذکور و اجرا و تحویل پروژه تصمیمات و دستورات مقتضی را امر به ابلاغ فرمایید.

خلاصه‌ای از مراحل ثبت نام اعضاء و وضعیت پروژه به شرح ذیل می‌باشد:

۱- اعضای پروژه از بدو ثبت نام تاکنون طی ۴ مرحله و هر بار بعد از مطالبه اداره کل راه و شهرسازی استان هر نفر جمعاً مبلغ ۱۷۰میلیون تومان پرداخت نموده‌اند و در هنگام ثبت نام به کلیه متقاضیان اعلام شده که سهم آورده هر نفر نهایتا تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

۲- ساخت پروژه ۱۱۲۰ واحدی شهرک فرهنگیان به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) محول شده و پیمانکار آن شرکت آرشام بوده و اداره کل مسکن راه و شهرسازی به‌عنوان ناظر پروژه عمل نموده است و بنا به اعلام مدیرکل مسکن و شهرسازی استان در برنامه تلویزیونی «رصد» که از شبکه استانی در مورخه ۰۲/۱۱/۹ پخش شد مدت مقرر جهت ساخت و تحویل پروژه در قرار داد مربوط ۱۶ ماه بود که این موضوع در مراجعات حضوری متقاضیان به اداره مسکن و شهرسازی نیز به آنان اعلام شده بود.

۳- در حال حاضر ۸۸۰ واحد از ۱۱۲۰ واحد پروژه مذکور توسط شرکت آرشام تا مرحله سفت‌کاری اجرا شده و حدود یکسال است که به‌صورت نیمه‌کار رها شده و ۲۴۰ واحد دیگر اخیراً توسط یک پیمانکار جدید که از طریق اداره مسکن و شهرسازی تعیین شده حدود ۲ ماه است که شروع به کار شده است؛ در مجموع واحدهای مسکونی که قرار بود ۱۶ ماهه ساخت و تحویل شود پس از گذشت بیش از ۳ برابر مدت قرارداد کماکان تکمیل نشده و ۱۱۲۰ متقاضی بلاتکلیف می‌باشند.

بسیاری از ما که اکنون اسیر این پروژه بی سرانجام شده‌ایم در سال ۹۹ و قبل از آن می‌توانستیم با اندک سرمایه خود که اکثر با فروش طلا، خودرو و وام‌های بانکی مهیا شده بود در برخی مناطق شهر بجنورد نظیر گلستان‌شهر با قیمت‌های کمتر از متری ۲/۵میلیون و با خانه‌هایی زیر ۲۰۰میلیون تومانی که اکثر دارای وام بانکی بودند نسبت به خرید خانه اقدام کنیم. با این همه به واسطه تبلیغات معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی و با امید شرایط بهتر و بهره‌مندی از تسهیلات دولتی در این طرح ثبت نام کردیم. تعلل و تأخیر پیش آمده در فرآیند ساخت این پروژه در حالی رخ داده است که در این چند سال مسئولان امر در فواصل حدود ۶ماهه از متقاضیان مبالغ چند ده میلیونی دریافت کرده‌اند که در بالا به آن اشاره شد و اساساً هیچ تعهدی به ساخت پروژه در یک زمان مشخص ندارند (در صورتی که با پیمانکار قرارداد ۱۶ماهه منعقد کرده بودند) و عقد قرارداد بامتقاضیان را به پیشرفت ۶۰ تا ۸۰ درصدی پروژه موکول نموده‌اند که این موضوع هیچ وجاهت قانونی نیز ندارد. اگر بنا به انعقاد قرارداد نبود چرا از متقاضیان مطالبه و دریافت وجه انجام شده و این موضوع به پیشرفت ۸۰درصد موکول نشده است. از طرفی در مقابل دریافت ۴ مرحله آورده از متقاضیان، مسئولان مربوطه هیچ‌گونه سخت‌گیری و اولتیماتومی به نهادهای مجری و پیمانکار پروژه برای تسریع در انجام کار نداده‌اند و نظارت مؤثری در کار نبوده است و این عمده دلیل عدم پیشرفت پروژه است.

در ادامه به استحضار می‌رساند پس از تجمع تعدادی از متقاضیان پروژه برکت شهرک فرهنگیان در مقابل پروژه و حضور خبرنگار و رسانه‌ای شدن موضوع و با فشار افکار عمومی، مدیر کل محترم مسکن و شهرسازی استان در برنامه (رصد) شبکه استانی حاضر و توضیحاتی به شرح ذیل داده شده که به علت عدم ارائه پاسخ های قانع کننده، تصمیم بر پیگیری موضوع از طریق آن ریاست محترم و سایر مراجع کشور گرفته شد.

۱- تأخیر شهرداری در صدور مجوز ساخت و مشکلات شرکت پیمانکار آرشام به دلیل اشتغال به ساخت /۰۰۰/۰۰۰ ۳۰ واحد در سراسر کشور و مشکلات مدیریت قبلی اداره مسکن شهرسازی استان علل تأخیر در ساخت پروژه است.

۲- هزینه ساخت که قبلاً متری ۲/۵ میلیون برآورد شده بود اکنون متری ۱۰ میلیون تومان است.

۳- موعد تحویل پروژه ان‌شاء‌ا... بهار ۱۴۰۴ می‌باشد.

۴- نارضایتی متقاضیان قابل درک است ولی ما عذر پیمانکار را خواسته‌ایم و برای جریمه پیمانکار تجهیزات ساخت وساز آن را به مدت ۴ ماه قرض گرفته‌ایم و از طرفی وام بانکی را به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش داده‌ایم!!!

- حالا سؤال اینجاست که اگر مجوز ساختی در کار نبود چرا مبلغ آورده در بدو ثبت نام و مراحل بعدی از متقاضیان مطالبه و اخذ شده؟

- چرا باید هزینه معضلات مدیریت قبلی و مشکلات پیمانکار شرکت آرشام را مردم باید بپردازند و چرا نظارت مؤثری بر ساعت انجام کار نبوده تا بخاطر تأخیر چند ساله و هزینه ساخت چند برابری به مردم تحویل نشود و زودتر نسبت به چاره‌اندیشی اقدام نشده.

- چرا صحبتی از کم‌کاری و عدم اجرای تعهد بنیاد برکت که یکی از ارکان دخیل در ساخت پروژه است، نمی‌شود؟

- هزینه ساخت از متری ۲/۵میلیون به متری ۱۰ میلیون افزایش یافته، این خسارت وارده به متقاضیان را چه کسی جبران می‌کند؟

- خلع ید شرکت آرشام و قرض گرفتن تجهیزات آن به مدت ۴ ماه آیا جبران خسارت ناشی از تأخیر و عدم اجرای تعهدات محسوب می‌شود؟ چرا اقدام حقوقی علیه پیمانکار صورت نگرفته است؟

- چرا عقد قرارداد با متقاضیان به پیشرفت ۶۰ تا ۸۰ درصدی پروژه منوط شده است و اگر این موضوع قانونی انجام شده طبق کدام قانون و چرا قبل از انعقاد قرارداد از متقاضیان سهم آورده دریافت شده؟

- افزایش وام بانکی به ۵۵۰ میلیون به‌صورت کشوری بوده و محدود به شهر بجنورد نمی‌باشد، از طرفی با توجه به پرداخت اقساط سنگین این وام توسط متقاضیان دلیل بر جبران خسارت نبوده و خبر چندان مسرت بخشی هم نیست.

در پایان ضمن تشکر از حضرتعالی و پوزش بابت اطاله کلام، با توجه به موارد فوق خاطر نشان می‌شویم مدیران راه و شهرسازی استان و بنیاد برکت مکرراً برای فرار از انتقادات و ایردات وارده به نحوه عملکردشان به اعداد و ارقام ریاضی و توجیهات غیرقابل قبول استناد می‌کند و احتمالاً در پاسخ به پیگیری آن ریاست محترم نیز اینچنین عمل خواهند کرد، لذا از حضرتعالی استدعا داریم در خصوصی ورود به موضوع و بررسی دقیق و کارشناسی ابعاد مختلف موضوع و در صورت امکان و صلاح‌دید طبق محورهای پیشنهادی زیر اقدام لازم را مبذول فرمایید.

۱- بررسی مفاد قراداد منعقده با شرکت آرشام و برخورد با مدیران و مسئولین خاطی در اداره مسکن و شهرسازی و بنیاد برکت به دلیل عدم نظارت دقیق و اجرای پروژه در زمان مقرر.

۲- پیگیری حقوقی و مشخص نمودن نحوه ضرر و زیان وارده به متقاضیان به دلیل تأخیر در ساخت پروژه توسط اداره مسکن و شهرسازی بنیاد برکت و شرکت آرشام.

۳- عقد قرارداد اداره مسکن و شهرسازی با متقاضیان و تعیین تاریخ دقیق تحویل پروژه.

در پایان توفیقات روزافزون حضرتعالی و همکاران محترمتان را از خدای متعال خواستاریم.

25%
75 درصد باقی مانده تا نمایش ویژه در صفحه اصلی کارزار
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 248 نفر

  • نیما خلیلی

  • امید چاوشی

  • مجتبی موسوی

  • بشیر عین بیگی

  • نازنین عین بیگی

  • مژگان کاملی

  • حامد دلیر

  • علي محرابي نسب

  • نقی نوروزی

  • حمید ساعدی

  • باران احتشام

  • حسن رمضانی

  • محمد ربانی

  • مهدی نیستانی

  • جمشید ایزانلو

  • نارگل فرامرز

  • حسن پارسایی

  • مرتضی گرگانی فیروزجاه

  • هادی جوان

  • مجتبی محبتی

  • سیدعلی هاشمی

  • هادی جوان

  • معصومه نیستانی

  • فاطمه حاتنی

  • رضا امیدوار

  • حسن تنها

  • سارا آذرگشسب

  • عباسعلی حمیدی

  • رمضانعلی حصاری

  • شهربانو حصاری

بحث و گفتگو

فاطمه رحمانی : دوستان عزیز با آرزوی موفقیت و ایجاد تغییر، کارزار را امضا نمودم.. لطفا از کارزار امتیاز کرونا برای کادر درمان حمایت کنید.. https://www.karzar.net/110572
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: