⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست پرداخت حق عائله‌مندی و حق اولاد به بانوان شاغل در بخش‌های دولتی
◻️ درخواست الحاق اراضی معروف به۱۵ خرداد کرمان به محدوده شهر کرمان
◻️ درخواست از رهبری برای دستور اجرای طرح ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی کارگری و معین کارکنان دولت

درخواست ابقای دکتر سورنا ستاری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#ابقای_سورنا_ستاری

درخواست ابقای دکتر سورنا ستاری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

به نام خدا

جناب حجت‌ الاسلام و المسلمین رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام
همان طور که مستحضرید، سرمایه انسانی مهم‌ترین عامل رشد و بالندگی کشور است. همین عامل، همواره، در بزنگاه‌های مهم تاریخی منشاء تحول و توسعه این مرز و بوم بوده است. با توجه به شرایط خاص کنونی، موضوع خروج دسته‌های اجتماعی مختلف از کشور، به ویژه مهاجرت متخصصان و کارآفرینان، به بحرانی نگران‌کننده در فضای عمومی و اذهان دلسوزان این آب و خاک تبدیل شده است. چرا که برای پرورش تک‌تک این سرمایه‌های انسانی، سال‌ها هزینه و سرمایه‌گذاری شده است. لذا چنانچه چاره‌اندیشی عاجل در مورد ریشه‌های شکل‌گیری موج اجتماعی مهاجرت در کشور، به خصوص در میان جوانان اتخاذ نشود، احتمالاً آسیب‌های جبران‌ناپذیری به ایران عزیز وارد خواهد شد.
از سوی دیگر هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ها در مورد موج مهاجرت متخصصان و کارآفرینان از کشور، اخبار غیررسمی حاکی از تغییر معاون علمی و فناوری حضرت‌عالی به گوش می‌رسد. گرچه ایران‌زمین خالی از مدیران لایقی هم‌چون دکتر سورنا ستاری نیست، اما جایگزینی ایشان با گزینه‌های ناآشنا با اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری کشور می‌تواند موجی از ناامیدی را در میان فعالان این زیست‌بوم به همراه داشته باشد. خوب است بدانید انتشار گاه و بیگاه این دست اخبار و شایعات امیدکٌش، بسیاری از فعالان استارتاپی را در تعلیق "ماندن" و "رفتن" از کشور قرار داده است. به‌رغم برخی از گله‌مندی‌ها و کاستی‌ها نسبت به عملکرد معاونت علمی و فناوری در طول چند سال گذشته، با این حال به اذعان همه‌ی دلسوزان و فعالان حوزه علم و فناوری کشور، پی‌ریزی و بسط زیست‌بوم نوآوری و فرهنگ کارآفرینی در کشور، به‌عنوان مهم‌ترین بستر نگهداشت سرمایه‌های خلاق در کشور، منشاء امید به کارآفرینی دانش‌بنیان و حتی زمینه‌سازی بازگشت نخبگان ایرانی خارج از کشور، در طول یک دهه گذشته، با نام دکتر ستاری گره خورده است. لذا از جناب‌عالی درخواست می‌شود در صورت صلاحدید، برای جلوگیری از گسترش شایعه‌ی تغییر در سکان هدایت معاونت علمی و فناوری، نسبت به اعطای حکم رسمی و ابقای آقای دکتر ستاری، تصمیم عاجل اتخاذ شود.

مزاج دهر تبه شد درین بلا حافظ
کجاست فکر حکیمی و رأی برهمنی

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 2532 نفر

  • آزاد ابوبکری

  • سیاوش خالدان

  • زهرا علیپور

  • محمدامین مولا

  • بهرام صلواتی

  • فاطمه امیدی

  • عادل طالبی

  • زهرا صهائی

  • سید محمد محمدزاده ضیابری

  • امیر مداح

  • ابوالفضل غفاری

  • عبداله لطفی

  • سمانه قیامی

  • مهرو مهدوی

  • زهرا زنگنه

  • مجتبي خرم

  • هانیه ملایی

  • محمد ملک شاهی

  • امیرحسین ناطقی

  • عزیزه هاشمی

  • Fahime Hessami

  • آرمان صفایی

  • صادق ثقفی

  • عاطفه خضریان

  • Reza Basiri

  • روناز کمالی

  • حسن رضا نجف زاده

  • مهزاد اکبرپور

  • سحر صالحی

  • حمیدرضا سلیقه‌راد

بحث و گفتگو

کارمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری : انصافا یک تحقیق و تفحص از نحوه جذب و پرداختی ها و شیوه توزیع رانت و تسهیلات در 9 سال گذشته انجام دهید. از آقای ستاری هم بپرسید مشاور امور بانوان قبلی چه نسبتی با ایشان داشت. از آقای کرمی بپرسید چند شرکت تا الان با محوریت شخصی خودتان حمایت کرده اید. از آقای الیاسی هم همچنین. از آقای دلیری و پادوی ایشان اسفندیاری هم بپرسید و ...
💬 پاسخ
رضا یوسف : بزرگترین اشتباه دولت آقای رئیسی نگه داشتن افرادی مانند دکتر ستاری و بدنه مدیران ایشان است. اوضاع معاونت علمی اصلا خوب نیست. بررسی صندوق های پژوهش و فناوری که بخش زیادی از پول های معاونت در آنجا ذخیره می شود و با معاونت همکاری می کنند، بررسی موافقت نامه های مرکز فناوری های راهبردی در دوران کنونی و دوران آقای قادری فر، طرح هایی که توسط معاونت سیاستگذاری برون سپاری میشود، صندوق های پژوهش و فناوری که ذیل ستادهای توسعه فناوری همکاری میکنند، صندوق ها و شرکت هایی که توسط مرکز تعاملات بین المللی حمایت میشوند، حقوق خارج از مشمول برخی مدیران، پرداخت ها به طرح های خاص و.... دقیقا کی قرار است اتفاق بیفتند؟؟؟
💬 پاسخ
کارشناس معاونت : عین کلام دکتر ستاری است: فقط افراد کودن و احمقی که نتوانسته اند در بازار آزاد کار کنند و کسب و کار راه بیاندازند در دولت کار می کنند. حالا اولا چرا خودشان 10 سال است در دولت مانده اند و یا حالا که میخواهند تغییرشان بدهند دست به هر اقدامی می زنند تا بمانند؟؟! از لابی با افراد خاص، تصویب و اختصاص منابع مالی به طرح های خاص برای خاموش کردن صداها و یا راه انداختن کمپین هایی مثل این.
💬 پاسخ
کارمند معاونت علمی : کسانی که اعلام نظر مثبت داشته اند، آیا به فساد اخلاقی و فسادهای مالی که در معاونت اتفاق افتاده اشراف دارند. لطفا اجازه دهند رسیدگی های لازم و برکناری در صورت لزوم انجام گیرد. تصمیمات لازم در خصوص کارهای معاونت علمی از قبل مدیران فعلی انجام شده است و مطمئنا هر کسی بیاید این ماموریت ها را با قوت پیگیری خواهد کرد. تغییرات در دولتها طبیعی است.
💬 پاسخ
کارمند معاونت : به حمایت کنندگان پیشنهاد میدم بیایید در معاونت علمی کار کنید که از لطف و محبت بیکران ایشون بی نصیب نمونید. اکثر اسم هایی که به عنوان امضا کننده هست برای ما آشناست و از این معاونت حمایت های خوبی دریافت کردند.
💬 پاسخ
متخصص حوزه علم و فناوری : با سلام لطفا ابتدا به پرونده های فساد در دوره ایشان رسیدگی کنید و بعد از آن رای جمع نمایید.
💬 پاسخ
علیرضا حسینی : نمی خواهم همه دستاوردهای را زیر سوال ببرم اما سوالاتی دارم که خواهش می کنم به اینها خوب فکر کنید. حدود 400 نفر کارشناس در معاونت علمی مشغول به کار هستند همه افتخاراتی که ایشان در این 8 سال کسب کرده توسط همین 400 کارشناس بصورت شبانه روزی کسب شده است، اما مکرر میگویند که من بودم فلان کار را کردم و من بودم که بهمان شد. مکرر در رسانه ها صحبت از نیروی انسانی می کند اما در جلسات با معاونین خود، صراحتا می گوید کل کارکنان معاونت علمی را باید به طویله بست، نیرو باید ساعتی و پروژه ای گرفت تا هر زمان دوست داشتی اخراجش کنی و یا معاونت همین است و هرکسی دوست ندارد هری، فقط افراد احمق و کودن جذب دولت می شوند. می دانید در این سالها چند نفر از نیروی انسانی متخصص در معاونت علمی به بهانه های مختلف اخراج، تعدیل و یا بایکوت شدند که نهایتا مجبور به مرخصی تحصیلی و یا در سازمان های دیگر مشغول شدند؟ می دانید چند مدیر و معاون در معاونت علمی به علت توهین های شخص آقای دکتر ستاری استعفا داده اند؟ می دانید ایشان هیچ احترامی برای افرادی که در معاونت علمی کار می کنند و یا توسط ایشان حکم گرفته اند قائل نیست؟ می دانید در بدنه معاونت علمی جز معدود افرادی، هیچ کس از ایشان حمایت نمیکند؟ می دانید چگونه هیچ خبر منفی در این 8 سال از عملکرد ایشان و معاونت علمی در رسانه ها منتشر نشده؟ می دانید در این 8 سال چند هزار میلیارد تومان تعهد ایجاد کردند؟ می دانید در این 10 ماه برای ماندن در این جایگاه و صندلی ریاست چه کارهایی کردند؟ می دانید در صندوق هایی که به دستور ایشان توسط معاونت راه اندازی و یا سرمایه گذاری شده، چه خبر است؟ می دانید چرا معاونت علمی حیاط خلوت داماد آقای روحانی رئیس جمهور سابق و دختر آقای صفدرحسینی و... است؟ حرف آخر هر کسی با پول پاشی می تواند موفق شود. بررسی کنید به چه کسانی، به کدام دانشگاه ها، و به کدام شرکت ها بیشترین پول داده شده، آیا موفق بوده اند؟ آیا صادارت صورت گرفته است؟
💬 پاسخ
کارمند معاونت در پاسخ به علیرضا حسینی: احسنت
💬 پاسخ
کارمند معاونت در پاسخ به علیرضا حسینی: احسنت
💬 پاسخ
کارشناس معاونت در پاسخ به علیرضا حسینی: فقط یک کارمند معاونت می تونه اینقدر دقیق بنویسه. واقعا دمت گرم. خیلی تعجب کردم از این حمایت کنندگان! حتما حمایت های خوبی گرفتن خصوصا اگر شریفی باشن. تا جایی که خبر دارم تو معاونت اکثرا دعا می کنن که این آقا بره و برخی مدیرانش رو هم با خودش ببره.
💬 پاسخ
میم ی : ایشان از نظر اخلاقی فردی ناپایدار و بسیار بی ادب هستند. ابقای ایشان بی شک ضرر بزرگی برای مدیریت کلان کشور است.
💬 پاسخ
محمد کاظمی : سلام فعالیت برجسته ایشان جز آمار سازی و تلاش برای حضور در برنامه ها و افتتاحیه ها چه چیز بوده؟ بنده مستقیم با ایشان کار کردم و به جرعت میگم هیچی بارش نیست حتی نمیدونه چی تصویب کرده
💬 پاسخ
کورش مقدم : بانی وضع موجود فرار مغزها و مهاجرت
💬 پاسخ
کیارش فرقدانی : از این کمپین با همین محتوا هم حمایت کنید https://www.karzar.net/45013
💬 پاسخ
گلرخ گلبان : درود بر شما برای داشتن ایرانی بهتر ، کمیت را فدای کیفیت نکنیم ! لطفا با امضای خود از کارزار ما حمایت کنید 🌹🙏🏻 WWW.karzar.Net/35267 سپاسگزار مهرتان هستیم.💚
💬 پاسخ
جعفر یاری : این آقا یک مشت مفتخوار را دور خودش جمع کرده و به اسم توسعه علمی کشور کسانی را که در راه توسعه علمی و فنی تلاش می کنند را از کشور فراری می دهد. رجوع کنید به زیر پاکشی های نمایندگانش امثال دهقانی فیروزآبادی و ... تاسف و خاک بر این سرهای بی مغز مدعی وابسته.
💬 پاسخ
مهدی عسگری : سلام بنده اطلاع و نظری در مورد جانشین ایشان ندارم. دستاورد ایشان دقیقا در حوزه فن آوری چه بوده است؟ الان با سکانداری طولانی مدت ایشان جوان ها تمایلی به خروج از کشور ندارند و افراد خارج مشتاق بازگشت هستند؟ متوجه نشدم دلیل حمایت از ایشان دقیقا چیست.
💬 پاسخ
ایرج ابراهیمی : بدون شک سورنا ستاری خودش از لحاظ علمی خیلی در سطح بالا هست بایستی قدر ایشان را بدانیم وبهش اختیارات ویژه بدهیم تا تحولات عظیم را تماشا کنیم این پست برازنده ایشان هست چون واقعا چهره علمی هست یادمان باشد زمینه های علمی در رشته های مکانیک وبرق ومواد در هرکجای دنیا . یک کشوررا متحول کرده اند در همه کشورهای صنعتی این تخصص هاست با تمامی گرایشات ومشتقاتشان. ایشان خودش صاحب علم واندیشه وخیلی باسواد ودر سطح بالاست
💬 پاسخ
مهم نیست : در مورد درخواست ما که نتیجه منفی بود چرا باید ابقا شوند؟
💬 پاسخ
سیاوش خالدان در پاسخ به مهم نیست: احساس مسئولیت یک مسأله شخصی نیست. به شخصه ده‌ها بار درخواستهایم در این معاونت رد شده است. اما ما همیشه گمان می‌کنیم وضعیت، نمی‌تواند از این بدتر شود.
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 13,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
علیرضا یادگاری : در مورد میزان خروج سرمایه انسانی از خود معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقی صورت گرفته؟
💬 پاسخ
سیاوش خالدان در پاسخ به علیرضا یادگاری: نه متاسفانه. کسب و کار من (که تنها مشتری اصلی‌اش معاون علمی رییس‌جمهور بود) ۸ ماه پیش، به طور کامل ورشکسته شد. به این مسأله شخصی نگاه نمی‌کنم. ولی چون همیشه فکر کرده‌ایم بدتر از این نمی‌شود، روندمان نزولی بوده است.
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


انتشار پوستر دعوت به امضا در اینستاگرام

انتشار پوستر در اینستاگرام

با توجه به اهمیت این کارزار پوستر آن در اینستاگرام منتشر شد.

مشاهده پست دانلود پوستر

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: