⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ اعتراض به تاخیر در ارسال دعوتنامه ساینا اس دوگانه سوز توسط گروه سایپا
◻️ مطالبه جهانی علیه نظام وحشی و آدم‌کش اسرائیلی با موضوع بیمارستان
◻️ درخواست رسیدگی به مشکلات معیشتی کارمندان و بازنشستگان صدا و سیما

درخواست تبدیل وضعیت کارشناسان رسمی واجد شرایط دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به هیئت علمی

#تبدیل_وضعیت_کارشناسان_رسمی_دانشگاهها

درخواست تبدیل وضعیت کارشناسان رسمی واجد شرایط دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به هیئت علمی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
ریاست محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی 
ریاست محترم سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی 

باسلام و احترام
به استحضار می‌رساند، تعدای از کارکنان استخدام رسمی در دانشگاه­های زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مراکز تحقیقاتی کشور از جمله سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با وجود کسب مدرک دکتری و توانمندیهای علمی بالا به دلیل حذف تبصره ۲ ماده ۱۰ آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی قادر به تبدیل وضعیت به هیئت علمی نمی­باشند، این در حالی است که بسیاری از این عزیزان دارای شور و اشتیاق فراوانی به علم بوده و از توانمندیهای بالای علمی برخوردارند و سال‌ها دوشادوش همکاران هیئت علمی خود مشغول انجام فعالیتهای علمی و تحقیقاتی بوده اند.
از طرفی به دلیل رسمی بودن، به آنها اجازه شرکت در فراخوان جذب هیئت علمی داده نمی شود. لذا از مقامات مسئول خواستاریم که در خصوص برقراری مجدد و اجرای دقیق تبصره ۲ ماده ۱۰ مساعدت فرمایند که به این عزیزان هم که دارای مدرک دکترا و توانمندیهای علمی بالا می­باشند اجازه تبدیل وضعیت به هیئت علمی داده شود. در ادامه مفاد تبصره ۲ ماده ۱۰ آورده شده است:
تبدیل وضعیت کارشناس رسمی واجد شرایط دانشگاه به عضو هیئت علمی رسمی آزمایشی:
۱. منحصرا با مدرک تحصیلی دکتری تخصصی
۲. با رعایت حداکثر ۵۰ سال سن
۳. تا قبل از احراز بازنشستگی، بتوانند حداقل ۱۰ سال در وضعیت هیئت علمی خدمت کنند
این فرایند پس از اعلام نیاز گروه آموزشی مرتبط با رشته تحصیلی متقاضی موافقت رئیس و یا هیئت رئیسه دانشگاه در چارچوب مفاد آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی مشروط به دارا بودن حداقل ۶۰ درصد امتیازات لازم برای ارتقا به مرتبه دانشیاری از آیین نامه ارتقای مرتبه ی اعضای هیئت علمی با تأیید هیئت ممیزه وتصویب هیئت امنای دانشگاه بلا مانع است.
با توضیحات فوق مستدعی است نسبت به پیگیری و پیشبینی راهکار قانونی برای تبدیل وضعیت این عزیزان که دارای شایستگی و تجارب فراوان علمی می‌باشند و درحال حاضر نیز بخشی از فعالیتهای علمی و پژوهشی کشور بر دوش این عزیزان است مساعدت فرمایند تا امکان رفع این تبعیض آشکار و ناجوانمردانه فراهم گردد.


با تشکر

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 850 نفر

  • سیده مریم حسینی

  • محمد دالوند

  • نازنین امیربختیار

  • امان الله امیربختیار

  • محمدرضا امیربختیار

  • مسعود سلطانی نجف ابادی

  • پریسا دریانی

  • تارا امامی

  • اعظم دالوند

  • فرهاد شریفی

  • یونس دالوند

  • فرشاد لرکی

  • سعید دالوند

  • سارینا لرکی

  • محمد صبا

  • سیدمحمدجواد افضلی

  • مرضیه دالوند

  • مژده شریعت پناهی

  • مهدی عباسی

  • فرشاد اوریاد

  • پگاه یزدانی دهنوی

  • شاهین حسنی

  • شادی حسنی

  • ماندانا سیفی

  • شیوا دادفر

  • مسعود دالوند

  • ارزو لطفی

  • حسین فولادی

  • مینا امیربختیار

  • عباس سلطانی

بحث و گفتگو

زینب نظری : ما که هر کارمند مشغول به تحصیل دیدیم سواد چندانی نداشت حتی اگر اشتیاق دارند و انگیزه اما عملا کارایی علمی ندارند. وقتی که استخدام رسمی و مزایاش را انتخاب کردند باید فکر اشتیاق و ... هم می بودند الان دانشجویانی که سالها فقط درس خواندند و تمام وقت پژوهش کردند و چشم بر تمام مزایای مادی و معنوی شاغل بودن بستند اینجا هم باید حق شان ضایع شود!
💬 پاسخ
فاطمه ........ : اگر هم اجازه شرکت در جذب به شما داده نمیشه.میتونین اگر جویای حق هستین و به دنبال امتیاز گرفتن نیستین درخواست کنین که بتونین در جذب شرکت کنین. از طرفی زمانی شما تصمیم گرفتین که شاغل باشین و حقوق بگیرین و خیلی ها تصمیم گرفتن ادامه تحصیل و پژوهش بدن. اون زمان باید به این فکر میکردین با حقوق گرفتن از این حق محروم میشین.
💬 پاسخ
فاطمه ........ : این حرف مصداق کامل بی عدالتی هست.این همه دکترا با رزومه عالی وجود دارن که از هر نظر شایسته هستن.صرفا به دلیل وابستگی ب کشورشون موندن. اونها خیلی محق تر هستن. کارمندهای عزیز اگر خیلی خودشون رو صاحب حق میدونن و برتر.چرا در فراخوان جذب شرکت نمیکنن؟
💬 پاسخ
ولی مراقی : واقعا درخواست دارید بدون فراخوان هیات علمی بشید؟ عجب! اگر شرایط لازم یک هیات علمی را دارید که از طریق فراخوان جذب میشید، اگر نه که نباید هیات علمی بشید. این قانون مسخره نه تنها نباید اجرا بشه، بلکه کلا باید لغو بشه تا بعدا هم کسی دنبال اجرائی شدنش نباشه
💬 پاسخ
حسین نوری : دوستان کارمند اگه فکر می کنند توانایی علمی منحصر به فرد دارند لطف کنند از شغل خودشون استعفا بدهند تا بتوانند در فراخوان هیات علمی شرکت کنند. سعی نکنند با این بهانه ها و ایجاد زد و بند زمینه استخدامشون رو در دانشگاه فراهم کنند همین الان خیلی از کارمندایی که هیات علمی شدند مصیبتی هستن چون بازدهی علمی ندارند
💬 پاسخ
... .. : با سلام. دوستانی که این کارزار رو تشکیل دادن، ایا هرگز از تعداد بیکاران مقطع دکتری خبر دارن که چنین تقاضایی دارن. برای محض رضای خدا یک بار هم که شده، دست از طمع بردارین. شما که در شغل خودتان صاحب درامد و سمت و حقوق هستین چرا اینگونه شرایط جوانان جویای کار را سخت تر می کنید. قدری به حال دیگران فکر کنید.
💬 پاسخ
احمد ماهینی : این کارزار خلاف عدالت آموزشی است. بشدت با آن مخالفیم. راه جذب، منحصر به فراخوان است و نه ویژه خواری.
💬 پاسخ
محمد دالوند : دوستان عزیز این قانون از قدیم وجود داشته فقط الان اجرا نمیشه و خیلی از مدرسین و محققین برای تبدیل وضعیت بدلیل مشکلات اداری نتونستن تبدیل وضعیت شن ضمنا شرایطش بسیار سخت تر جذب نیروهای صفر کیلومتره اگه متن کارزارو بخوونید یکی از شرایطش داشتن 70 درصد دانشیاریه پس لطفا بدون اطلاع از قضیه اظهار نظر نفرمایید
💬 پاسخ
نامی بابایی در پاسخ به محمد دالوند: جناب آقای دالوند با سلام میشه لطفا راه ارتباطی بدید؟ در مورد این کارزار بهتون نیاز داریم. مرسی
💬 پاسخ
اعظم محبی : واقعا که طرف میگه هیات عامی باید وسعت نظر داشته باشه پس بزارید ما هم بدون فداخوان هیات علمی شویم! دوست عزیز دم خروس زده بیرون اگه این شرایط از فراخوان سخت تره برا اون کارزار راه می انداختید، ما هم حمایت می کنیم، الان هر دوش غیر قانونیه پس این انرژی رو بزارید که اون منع شرکت در فداخوان رو حذف کنند برا شما هم راجت تر باشه، چه طوره ؟
💬 پاسخ
حدیث نعمت پور ملک آباد در پاسخ به اعظم محبی: با سلام خدمت همه بزرگواران، تبدیل وضعیت کارشناسان و محققان رسمی دولت هیچ منافاتی با جذب عزیزان فارغ التحصیل نداره، اصلا این موضوع مرتبط با این عزیزان نیست که به این شدت مغرضانه اظهار نظر می فرمایند، ما پرسنل سازمان تحقیقات هستیم بنده خدا همکاران سالیان سال دوشادوش فرد هیات علمی تلاش کردن و طرح تحقیقاتی اجرا کردن و در بهترین دانشگاه های کشور فارغ التحصیل دکتری تخصصی هستن و واقعا رزومه های عالی دارند ولی هیات علمی نیستن که واقعا تبعیض آشکار هستش و محض اطلاع دوستان بزرگوار محققان سازمان تحقیقات که هیات علمی نیستن رزومه ای هزار برابر بهتر از فارغ التحصیلان دانشگاهی دارند که اگه فقط اجازه شرکت در فراخوان بهشون داده بشه با اختلاف امتیاز بالایی نسبت به عزیزان میتونن به راحتی هیات علمی بشن، پس بزرگواری بفرمایید در موضوعی که اشراف کامل ندارید اینقدر اظهار نظر مغرضانه نفرمایید، با تشکر.
💬 پاسخ
علی علوی : هزاران دکتری بی کار وجود داده بعد شما‌ میگید ما بدون فراخوان جذب بشیم؟! چرا نمی گید قانون منع شرکت در فراخوان برای استخدام رسمی رو وردادند؟ شما اگه دنبال عدالت هستید این به عدالت نزدیک تره، شما هم بیاید فراخوان هرکی بهتر بود اون انتخاب بشه، خیلی از کارمندی با دیپلم و لیسانس جذب شده و بعد با اینکه دانشحویی کار تمام وقته همزمان درس خوندن؟! که خودش محل اشکاله حالا بدون فراخوان جذب بشه، چرا؟ این خواسته های نامعقول چرا مطرح میشه؟ همه دنبال رانت و سهمیه هستند.
💬 پاسخ
فاطمه عادلی نژاد : لطفا دانشگاه های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را هم اضافه بفرمایید
💬 پاسخ
رضایی زاده : هزاران نفر در فرآیند جذب شرکت می‌کنند و با هزاران زحمت این مسیر را طی می‌کنند. جذب کارشناسان و کارمندان به عنوان هیات علمی خیانت بزرگی است به سایر داوطلبان. اگر واقعا اینها توانایی دارند در فرآیند جذب شرکت کنند.
💬 پاسخ
نام خانوادگی در پاسخ به رضایی زاده: دوست عزیز، (الف) به کارکنان رسمی اجازه شرکت در جذب داده نمی شود جذب مختص استخدام های جدید است، وگرنه رقابت در جذب مانند رقابت در کنکور است، و احتمال پذیرش کارمندان هم هست. (ب) فرآیند تبدیل وضعیت همان چند شرط ذکر شده در این اعلان نیست و این فرآیند از جذب سخت‌تر است، لطفا بررسی کنید. (ج) دقت داشته باشید اصولا این کارکنان باانگیزه هستند و قوی عمل می کنند، پس اساتید خوبی می شوند. (د) اگر تصمیم دارید هیئت علمی شوید، توجه کنید یک هیئت علمی معلم است و شرط معلمی وسعت نظر است. موفق باشید.
💬 پاسخ
فاطمه ........ در پاسخ به نام خانوادگی: معلمی خیلی شرایط دیگه هم داره.البته برای یک استاد دانشگاه مهمترین شرط فن‌بیان و سواد بالاست. وسعت نظر ب نظر بنده خیلی جایگاهی در مدرس بودن نداره. اما شما میتونین در خواست بدین که اجازه شرکت در فراخوان رو به همه افراد بدهند. هر چند وقتی یک‌نفر یک‌انتخاب میکنه باید عواقب انتخابش رو بپذیره. زمانی افرادی تصمیم گرفتند حقوق بگیرند و افرادی تصمیم گرفتند تمام وقت خود را صرف تحصیل کنند. خیلی غیر منطقی هم‌نیست که الان شرایط جذب صرفا برای افراد بدون شغل باشه
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 14,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: