⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست بررسی مجدد و رسیدگی به تخلفات گسترده انتخاباتی و ابطال آراء حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات
◻️ درخواست سختگیری در جهت بازگشت اتباع غیرمجاز به کشورشان
◻️ درخواست تبدیل ایستگاه عوارض بزرگراهی امام زاده هاشم به الکترونیکی

لغو بخشنامه اخیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در زمینه هزینه تعهد و مدت زمان تعهد تحمیل‌شده به دانشجویان مناطق محروم

#مناطق_مختلف_آموزشی_همه_فرزندان_ایرانند

لغو بخشنامه اخیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در زمینه هزینه تعهد و مدت زمان تعهد تحمیل‌شده به دانشجویان مناطق محروم

جناب آقای سید ابراهیم رئیسی،
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف،
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی،

جناب آقای دکتر بهرام عین‌اللهی،
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

ضمن عرض سلام و خسته نباشید،

احترماً امضاکنندگان زیر، اعم از دانشجویان فارغ التحصیل و شاغل به تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور، توجه حضرت‌عالی را به عرایض ذیل معطوف می‌‌داریم:

متأسفانه در طی اقدامی بی‌سابقه و خلاف رویه‌ی قانونی، براساس بخش‌نامه‌ی ۱۱۲۲۵ ابلاغ‌شده در تاریخ ۱۴۰۱/۸/۲۲ به دانشگاه‌های سراسر کشور، هزینه‌ی لغو تعهد تحصیل رایگان دانشجویان دانشگاه‌های سراسری، اعم از دانشجویان علوم پزشکی و دیگر رشته‌های غیرپزشکی، با افزایش ۵۰۰ الی ۱۵۰۰ درصدی همراه شد!

و اعمال محدودیتی برای دانشجویان مناطق محروم اعمال شده که نه تنها سابقه نداشته است بلکه با نیت پشت قوانین، که عدالت اموزشی و برابری بین مناطق کم برخوردار و مناطق برخوردارتر است در تناقض اشکار است.

اعمال ناگهانی این مصوبه‌ ها و عدم اطلاع‌رسانی درست آن پیش از اجرا، علاوه بر پایمال کردن حقوق دانشجویی و ایجاد تشویش روانی برای این قشر خاص و خانواده‌های این عزیزان، و به وضوح در تناقض با روند قانونی اعمال تغییراتی بنیادین و این‌چنینی است. علاوه بر آن، از آن‌جا که در این مصوبه از نکات مهمی هم‌چون سال فارغ‌التحصیلی دانشجویان و سال ورود آنان به دانشگاه چشم‌پوشی گردیده( قبل از افزایش چشمگیر ظرفیت رشته پزشکی)، منطقا با اعتراض جمع کثیری از دانشجویان به منظور دادخواهی و لغو این مصوبه همراه شده است.

لازم به ذکر است مطابق اصل ۱۶۹ قانون اساسی و ماده ۴ قانون مدنی، هیچ قانون و دستورالعملی به جهت وجود حقوق مکتسب افراد عطف به ماسبق نمی‌شود و نمی‌تواند حقوق مکتسبه را به موجب قوانین سابق از آن‌ها ضایع کند. بنابراین تصمیمات متخذه برای دانشجویانی که پیش از این مصوبه وارد دانشگاه شده‌اند، مغایر قانون است.

بلاشک، کادردرمان به دلیل نقش مهم‌شان در تعیین آینده‌ی کشورها از اهمیت والایی برای سیستم‌های اقتصادی برخوردارند؛ با این وجود و علاوه بر فشار تحریم‌های موجود بر اقتصاد آموزشی کشور، حل مشکلات فوق‌الذکر می‌بایست به صورت بنیادین و به نحوی انجام پذیرد که حق این عزیزان که در گروی انجام وظیفه‌ی مسئولانی چون شماست، پایمال نگردد. هر انسان، صندوقچه‌ای از آمال و آرزوها است که زندگی ایشان در جهت دستیابی و تحقق آنان معنا خواهد یافت؛ از این جهت، سلب امید از این جوانان و دست‌بردن در آینده‌ی آنان، از نظر اخلاقی و انسانی مردود بوده و می‌بایست برای حل مشکلات، به چاره‌اندیشی‌های کارآمدتری روی آورد.

علاوه بر این لازم به ذکر است تغییر ناگهانی قوانین که حداقل ۵ سال تعهد را یک شبه به افرادی از مناطق کم برخوردار تر تحمیل می‌کند. پیامدی جز از هم گسیختگی، خشم و اتلاف عمر و جدایی در روابط ندارد. افراد زیادی با فوانین زندگی خود را هماهنگ می‌کنند، سال‌ها جهت اخذ مدارک و توانایی های لازم زحمت میکشند و منابع مالی خود را مدیریت میکنن تا برنامه هایشان محقق شود. در صورتی که تغییر قوانین به صورت یک شبه کابوسی بود که به تحقق پیوست.

با توجه به مطالب ذکر شده، بدیهی است که با تصویب و اجرای این قانون، نه تنها مشکل جذب نیروی کار به سازمان‌های داخلی کشورمان ایران مرتفع نخواهد گردید، بلکه انگیزه‌ی ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه­‌های دولتی را نیز از جوانان و نوجوانان کشور عزیزمان سلب خواهد کرد.

فلذا استدعا می‌شود ضمن تأکید بر پایبندی به مُرّ قانون نسبت به احقاق حق اینجانبان و رفع نگرانی ایجاد شده، دستورات مقتضی مصوبه را صادر فرمایید.

پیشاپیش از همکاری حضرت‌عالی در اعاده‌ی حق سپاسگزاریم.

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 10665 نفر

  • حیدر نجارلو

  • کوثر سادات حسینی

  • نوید امین پور

  • نگار‌ رضایی‌نژاد

  • سبحان بهاری

  • کسری حسن پور

  • شهریار رشنوادی

  • نسترن سلمان پور

  • نسیم مهران

  • ریحانه تهال

  • فرزانه بهرامی

  • آریا وسمانی

  • آریان ناقدی باغدار

  • داود کمیجانی

  • شهرزاد ا

  • هستی دولتشاهی

  • نوید ضیائی

  • نسترن بلوچی

  • سید محمدرضا موسوی

  • محمد صفری

  • علی رضایی

  • فاطمه تاکی

  • مرضیه علیزاده

  • سارا صفری

  • ارش شرقی

  • پرنیان امیری

  • نسیم بالین پرست

  • سید مهدی امامی میبدی

  • سارا تهذیبی

  • سارا نورمحمدی

بحث و گفتگو

زهرا کیانی : https://www.karzar.net/33302 لطفا این کارزار را هم حمایت کنید
💬 پاسخ
حیدر نجارلو : سلام و احترام خواهشمندیم با شرکت در کارزار https://www.karzar.net/63843 در دستور توقف کارخانه سیمان فرداد روستای ویدر مشارکت بفرمائید  . سیمان فرداد فاجعه محیط‌زیستی کشور . در ارسال این پیام کوشا باشیم
💬 پاسخ
حیدر نجارلو : از کارزار شما بزرگواران حمایت کردیم ، خواهشمندیم از کارزار ما حمایت بفرمائید . کارخانه سیمان فرداد روستای ویدر با وجود دو کارخانه سیمان قدیمی در منطقه یک فاجعه محیط‌زیستی به بار خواهد آورد . با شرکت در کارزار فوق گامی برداریم برای جلوگیری از نابودی طبیعت خرقان . https://www.karzar.net/63843
💬 پاسخ
فرشته آبان : سلام لطفا از اینده علمی کشور و بچه های کنکوری حمایت کنید.یه دنیا ممنون https://www.karzar.net/63712
💬 پاسخ
حامد قمری : لطفا این کارزار هم حمایت بشه #تبدیل وضعیت https://www.karzar.net/63659
💬 پاسخ
برهان احمدی : با سلام کارشناسی گرفتم به امید روزی که بتونم برای مملکتم یه خدمتی کرده باشم و صدالبته اینکه از این راه امرار معاش کرده باشم بعدش دو سال سربازی رفتم حالا که وقت کار کردنه کسی پاسخگو نیست و کسی مسئولیت نداره من موندم وقتی بازار کار نیست چرا دانشجو پذیرش میکنین؟! وقتی کار نیست چرا و به چه رویی از تعهد خدمت میگین؟!وقتی نمی تونین محل خدمت و کار ایجاد کنین چرا و نمیشه که این تعهدات رو انجام داد به چه حقی از خرید تعهد خدمت حرف می زنین؟!الان من که سربازی رفتم و حتی طرح هم بهم تعلق نمیگیره چه برسه به استخدامی و الباقی شیوه های ناعادلانه بکارگیری نیرو چجوری باید تعهداتم رو انجام بدم اصلا؟ چرا باید برای خرید تعهدی که امکان انجام اون برای متعهد به خاطر بی لیاقتی و بی کفایتی مسئولین در ایجاد شغل هستش هزینه ای پرداخت بشه؟!مگه اینکه بخوان به قول اهالی سریال برره پول زور وگیرن! اگه این باج گیری نیست پس چیه؟ رسما زندانی کردن محصلین رو اونم خیلی شیک و مجلسی و به جرم تحصیل به اسم روزانه. زمینه رو برای انجام تعهدات فراهم نمیکنن و از اون ور برای عدم انجامش پول درخواست میکنن؟!! کجای این تحصیل رایگانه پس؟
💬 پاسخ
پریا روحی : تحمیل شرایط سخت برای آزادسازی مدارک دانشجویان مناطق ۲ و ۳ کاملا ظلم هست ، و بدترینش هم الزام به کار برای دانشگاه علوم پزشکی محل کنکور به مدت حداقل یک برابر مدت تحصیل هست . برای کسی که امکان مهاجرت داره واقعا به معنای زندانی شدن هست ، مثلا کسی که رتبه ۲۰۰ کنکور بوده و دانشگاه شهید بهشتی خوونده ، از یه شهر منطقه ۲ ، مثل کرج ، یزد ، اهواز ، ارومیه و ... و ایضا همین شرایط عدم امکان مهاجرت برای کسی که شهر دیگه کار کرده یا بنا به هر دلیلی جابجا شده یا حتی به واسطه شرایط سربازی و رزیدنتی شهر دیگه ای بوده هم هست . علی الظاهر نمایندگان و مرکز پژوهش اای مجلس اعتراضات رو شنیدن اما کاری در این مورد فعلا انجام ندادن و اشتباها تعهد خاص مناطق محروم رو که با قبول شرایط و تعهد محضری برای شهر اای کوچیک و به مدت ۱۲ سال بوده کم کردن ! البته اونم جای خوشحالی داره ، اما لازمه اقدامات اخیر وزارت بهداشت و علوم برای گروگیری مدارک ملغی بشه
💬 پاسخ
گلرخ گلبان : درود بر شما برای داشتن ایرانی بهتر ، کمیت را فدای کیفیت نکنیم ! لطفا با امضای خود از کارزار ما حمایت کنید 🌹🙏🏻 WWW.karzar.Net/35267 سپاسگزار مهرتان هستیم.💚
💬 پاسخ
شهربانو شیرزاد : ل: سلام و درود❤❤ 🌹🌹🌹 #حذف کارت پایان خدمت برای گرفتن جوازکسب (((جواز کسب آسان)))🛑🛑✌ 《《《 ممنون میشم امضا و همکاری کنید》》 🙏🏻✌ ❤❤❤❤ کافیه لینک زیر را از طریق گوگل سرچ کنیدو ما را در قدمی بزرگ یاری کنید https://www.karzar.net/61602
💬 پاسخ
امیر جلالی : سلام امضا حمایت کردم از کارزارتون لطفا شما هم کارزار زیر رو امضا کنید https://www.karzar.net/62761 برای اخراج رئیس فدراسیون فوتبال تشکر
💬 پاسخ
سید عباس تزرقی : باید فرقی باشه بین کسی که رتبه دو سه رقمی کنکور شده با اونی که پنج رقمی شده. جون کندیم شب و روز تو سرما و گرما درس خوندیم و دانشگاه دولتی قبول شدیم. اینکه حالا بعد فراغت نه برای آینده و ثبات شغلیمون برنامه ای دارن نه اجازه میدن خودمون برنامه ریزی کنیم نهایت وقاحت و مصداق بارز گروگان گیریه. بماند که ما تمام و کمال پای تعهدات قانونیمون ایستادیم و بهاشو میدیم. آقایون دبه کردن یه شبه زدن زیر همه چی و برای دانش آموخته ای که ده سال پیش با پذیرش قوانین و تعهدات اون زمان وارد سیستم شده حالا حرف از قانون نو میزنن. پس دیگه چطور میشه به قانون و قانون گزار اعتماد کرد؟ چه تضمینی هست سال بعد اعلام نکنن هرکی از سال ۹۱ به بعد میخواد مدرکشو آزاد کنه باید به سازمان اهدای عضو یه اهدای ناقابل داشته باشه؟ قانون دیگه. جدید تصویب شده و اصل عدم عطف به ما سبق هم به هیچ جاش نیست.
💬 پاسخ
الف میم : دولت چندین سال بود که از طریق صدا و سیما و رسانه ها طرح پزشک ستیزی رو برای عموم رواج میداد و درآمد و شرایط پزشک رو غیر واقعی نشون میداد.برای یک همچین روزی که هر بلایی خواست سر رتبه های برتر کنکور و افراد درسخون جامعه بیاره. ملت باهاشون همصدا نشن. ولی از معوقه های چندین ماهه و حقوق کم در حد کارمند معمولی اداره ها ولی با ساعات کاری بیش از حد چیزی نمیگفت! به همین دلیل عموم مردم و حتی خود خانواده من قبل ورود به این رشته کاملا تصور اشتباهی داشتیم. نمیدونستیم با کلی تلاش و استرس وارد این رشته بشیم دولت نه برامون احترامی گذاشته نه درآمدی. سهمیه ناعادلانه گذاشتن و ظلم به حرفه پزشکی کافی نبود؟ دوسال طرح با ناامنی و بی احترامی و زورگویی شبکه ها کافی نبود؟ حالا هم که آموزش رایگانی که همیشه منتش رو میگذاشت رو 25 برابر کرده! سالی سی میلیون! زودتر اطلاع میدادین که آموزشمون انقدر گرونه جیبمونو نگاه میکردیم وارد نمیشدیم یا به نحوه ی آموزش دانشگاه دولتی طلبکارانه اعتراض میکردیم. آموزشی که اینترن و رزیدنت رو با برده ی حلقه به گوش اشتباه گرفته بود با یک میلیون و دویست حقوق هم کار پزشک هم پرستار و کمک رو دوشش بود. تقصیر ما بود که در دوره کرونا بی منت کار کردیم بدون اینکه ربطی به آموزشمون داشته باشه. سواستفاده و جیب زنی به قشر ما ختم نمیشه پس مردم فعلا ساکت باشید تا دامن شما رو هم بگیره و تمام مدارس رو هم پولی کنن تا قشر زحمتکش جامعه آرزوی تحصیل و موفق شدن با تلاش و درس خوندن رو هم به گور ببره مدافعان سلامت فقط برای گول زنی تو دوره ی کرونا بود؟ الان باید برای مدرکی که درسشو خوندیم و با تلاش خودمون به دست آوردیم التماستون کنیم؟
💬 پاسخ
سارا سیفی در پاسخ به الف میم: چرندیات چیه پزشک ستیزی دیگه چه سمیه. این قانون برای کل علوم پزشکیه الکی توهم توطئه دارید جمع کنید بابا
💬 پاسخ
م.ع : کاملا میشه پزشک ستیزی و حسادت و عقده زمان کنکور ملت رو توی کامنتا دید اون روزی که شما میرفتی عروسی قر میدادی ایران میرت حام جهانی شما توی خیابون شادی میکردی آخر هفته ها شمال میرفتی تا لنگ ظهر میخوابیدی اون دانشجوی پزشکی با حقوق که نه با صدقه ای که جلوی گدا بزاری تف میندازه توی صورتت داشت مفت و مجانی جونشو کف دستش میذاشت بزرگترین سرمایه شما یعنی سلامتیت رو بی مزد و منت بهت میداد پول ملت؟ هه کدوم پول؟ تو پولی بابت درمانت به اینترن و رزیدنت دادی؟ دروغ گوی خائن فقط فحش دادی خدا این مملکت رو ذلیل کرده جون حقشه چون حقتونه چون قدرنشناسید
💬 پاسخ
معصومه احمدی وشکی : این اختلاف بین مناطق کم برخوردار و برخوردار یعنی کوبیدن تیشه ی تیز به گسل طبقاتی.
💬 پاسخ
میلاد مشفق : با پول ملت درس خوندید حالا وقت جبران شد می‌خوان برن هم تو انترنی حقوق میگرن هم تو طرح هم تو رزیدنتی بابا رو نیست که
💬 پاسخ
ناهید عابدینی در پاسخ به میلاد مشفق: شما هم اگه عُرضه داری درس بخون برو! در ضمن وقتی آغازاده‌ها میرن ما هم از اونا یاد میگیریم😊
💬 پاسخ
سارا سیفی در پاسخ به میلاد مشفق: با پول ملت؟ نود درصد همون پول رو خرج قبولی توی کنکور سراسری برای روزانه کردیم اون موقع شما کجا بودید؟ بقیه کشورا هم دانشجوی علوم پزشکی تربیت میکنن مگه از این کارا میکنن؟
💬 پاسخ
سیدمحمد حسینی در پاسخ به میلاد مشفق: ببند بابا. کدوم پول؟ 5/5 سال میخونیم تازه میشیم اینترن برای ماهیانه 1/350میلیون. بی شرف تو به این میگی حقوق وقتی که خط فقر 18/000 میلیونه؟ حقوق رزیدنت 4میلیون تو ماهه. که با کسر مالیات میشه 3/600 یعنی اگر حقوق رزیدنتو 4/5 برابر کنن تازه بدون کسر مالیاتش میشه اندازه خط فقر این به کنار. تحصیل رایگان حق همه هست. همونجور که اون کسی که دانشگاه دولتی حقوق میخونه یا مهندسی میخونه و از حق تحصیل رایگان استفاده میکنه ، ماهم همین حقو داریم. تنها تفاوت ما اینه که مدرک اونا رو زود آزاد میکنن اما ماها رو نه شرایط حقوقمونو درست کنید تا بمونیم. وقتی که استاد دانشگاه ما که 8ساله جراح عمومی هست داره ماهیانه 24تومن(تنها6میلیون بیشتر از خط فقر) میگیره خب معلومه هیچ کسی تو این جهنم نمیمونه. برو فقط خجالت بکش از این حجم پررو بودنت
💬 پاسخ
جواد شاهسون در پاسخ به میلاد مشفق: اولا تحصیل رایگان حق شهروندی محسوب میشه و واسش گرو کشی نباید بشه بعدشم تو دوران اینترنی و طرح ده برابر اینقدری که میدن ازمون کار میکشن پس طلبکار نباشیم قطعا بدهکار کسی نیستیم
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


ارسال برای رسانه‌ها

با استقبال ۵ هزار نفری، خبر این کارزار مهم برای رسانه‌ها ارسال شد

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: